Heerlijk aan de wandel met de honden, staan er twee kinderen van een jaar of 14 met een border collie aan de lijn.
Beest blaffen, maar ze houden hem netjes vast, dus niets aan het handje.
Op de terugweg stonden ze er nog steeds, en die border collie zie ik door zijn poten zakken en fixeren.
Ik liep op een ruime afstand van de hond, en ineens zie ik dat die jongen de riem uit zijn handen laat schieten.
Dus ik trek Romeo zo snel als ik kan naar me toe, en die border klapt op Julia.
En dat werd dus vechten, ineens heeft Julia de border vast en laat niet meer los.
Dit is de eerste keer dat ze dit heeft gedaan.
Toen de hond zich los wist te rukken had ze een flinke pluk vacht in haar bek.
Maar goed, ik wachtte even om te vragen of de hond niets mankeert en ze zien niets, dus ik loop naar huis.
Zie ik ineens dat Julia een flink gat in haar wang heeft!
Ik ben naar de da geweest, en de huid op haar wang is helemaal los gescheurd, dat gat was dus maar het topje van de ijsberg.
Het is flink uitgespoeld met zoutwater oplossing, en heel haar wang werd een grote bult van het zoutwater, dus het is echt flink los gescheurd.
Helaas weet ik niet waar die mensen wonen, of wie het zijn.
Maar ik hoop dat ik ze nog een keer zie, en dan graag de ouders en niet die kinderen!
Ik wil de kosten van de dierenarts vergoed hebben, zij laten hun hond los schieten terwijl die van mij netjes aangelijnd lopen.
Wat baal ik hiervan! Nu weet ik zeker dat Julia geen hond meer vertrouwt en alles aan zal vliegen, dit was echt de druppel.
Waarom wordt ze toch steeds aangevallen!
Ik vind het echt niet grappig meer, ze is altijd heel sociaal geweest, maar onzeker.
En ze vertrouwde grote honden al niet meer na de laatste keer dat ze is aangevlogen door een Boerboel.
Met kleinere honden ging het nog altijd goed, dat is nu waarschijnlijk ook helemaal over.
Het zit ons ook niet mee.... leuk hoor, honden hebben, wat een plezier op deze manier!