Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond, zon en auto...nu nog veilig?
Moderator: moderatorteam
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Hond, zon en auto...nu nog veilig?
Ik moet zo naar de verlosmevrouw en daarna ga ik met Marloes naar het bos. Nu wil ik Sophie eigenlijk meenemen naar de vlos en haar dan in de auto laten, dat scheelt enorm in tijd en afstand; ik schat dat het hooguit een 15 a 25 minuten zal duren. Maximaal.
Maar, het zonnetje schijnt. Is het nu al te warm om een hond, met water en de raampjes op een kier, eventjes alleen te laten in de auto of kan het nog wel?
Maar, het zonnetje schijnt. Is het nu al te warm om een hond, met water en de raampjes op een kier, eventjes alleen te laten in de auto of kan het nog wel?
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Re: Hond, zon en auto...nu nog veilig?
Hier regent het dus kan de situatie niet inschatten. Maar als het zo warm als gisteren was zou ik echt niet langer dan een kwartier/10 minuten laten zitten.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik doe het wel gewoon. Uiteraard niet in de zon parkeren maar er is niet eens zon vandaag hier
Ik stop daar pas mee als ik merk dat het heet wordt in de auto als ik instap. Daar is nu helemaal geen spraken van. Ik heb een auto-spin. Zolang die leeft wordt het niet te heet :N:
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Hmm... ik zou het niet doen. Vind het al heel erg warm in de auto.
Of je zou je auto echt in een grote slag-schaduw van een gebouw neer moeten zetten (en je zeker weet dat die schaduw blijvend is).
Of je zou je auto echt in een grote slag-schaduw van een gebouw neer moeten zetten (en je zeker weet dat die schaduw blijvend is).
- *Petra*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
- Aantal honden: 6
ikzelf zou nou geen honden meer in de auto laten, ook met deze zon wordt het al gauw erg warm in de auto.
Of je moet een schaduwplekje hebben en zeker weten hoe de zon draait, zodat de zon niet in de tussentijd dat jij bij de verloskundige zit, de auto in draait.
Of je moet een schaduwplekje hebben en zeker weten hoe de zon draait, zodat de zon niet in de tussentijd dat jij bij de verloskundige zit, de auto in draait.

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Als je de auto niet pal in de zon zet kan het denk ik nog net.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
shanty
Hier regent het .. En jij hebt zon heerlijk.
Ik doe het net zoals marc alleen zonder auto spin.
Zolang het niet stikheet is in de auto en ik kan parkeren in de schaduw en het duurt max 20 minuutjes dat wil het wel hoor.
Ik doe het net zoals marc alleen zonder auto spin.
Zolang het niet stikheet is in de auto en ik kan parkeren in de schaduw en het duurt max 20 minuutjes dat wil het wel hoor.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
kan nog prima,
hier zit onze jongste dame ook nog gewoon in de auto,
ze gaat nl mee naar het werk, kan de auto wel in de schaduw parkeren (schaduw van een boom) maar zit nog geen blad aan de boom, dus nog niet veel schaduw, laat haar in mijn pauzes uit, t wordt nog niet warm in de auto hier....ook gisteren niet....
hier zit onze jongste dame ook nog gewoon in de auto,
ze gaat nl mee naar het werk, kan de auto wel in de schaduw parkeren (schaduw van een boom) maar zit nog geen blad aan de boom, dus nog niet veel schaduw, laat haar in mijn pauzes uit, t wordt nog niet warm in de auto hier....ook gisteren niet....
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier scijnt d ezon vo pot en ik zou het niet doen, of je moet zeker weten dat je ee schaduwplekje heb maar niet meer in de zon want die is echt al heel erg warm.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Zolang hij dan maar niet uit het tropisch regenwoud komtMARC_S schreef: Ik heb een auto-spin. Zolang die leeft wordt het niet te heet :N:

-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Net even buiten gevoeld en het is nog gewoon jassenweer, alleen schijnt de zon. Ik ga het er maar op wagen, dan zet ik haar in 't midden van mijn akelig grote auto
, zoveel mogelijk in de schaduw en ga ik pas naarbinnen als ik mag aantreden.
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik durf dat nog wel aan hoor.... hier is het overigens niet zo warm en zonnig op het moment.
Auto in de schaduw, raampjes open.
Auto in de schaduw, raampjes open.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Als de zon net zo fel schijnt als eergisteren dan wordt de auto in de zon al meteen bloedheet.Gisteren was het wat bedekt weer en dan kan dat nog prima.Ik zou voor de zekerheid altijd een schaduwplek zoeken.
Hier regent het nu aan een stuk door
Hier regent het nu aan een stuk door
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ik heb een thermometer in mijn aanbouw (omdat mijn zaailingen er staan) en het is hier meer dan veertig graden. Veel glas en volop zon vandaag, dat wel.
In die zin niet te vergelijken met een auto in de schaduw maar het kan - ook al is de buitentemperatuur niet zo heel hoog - in de zon echt wel al behoorlijk warm worden.
In die zin niet te vergelijken met een auto in de schaduw maar het kan - ook al is de buitentemperatuur niet zo heel hoog - in de zon echt wel al behoorlijk warm worden.
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, ze leeft nog hoor! Niet gesmolten, geen falende organen... Kleedje gespannen voor het raam en toen was de zon uitgebannen
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Poeh gelukkig maar. Pak van mijn hart.Geer schreef:Nou, ze leeft nog hoor! Niet gesmolten, geen falende organen... Kleedje gespannen voor het raam en toen was de zon uitgebannen
Nee serieus nu: wel fijn dat het goed ging, zeker omdat dit nogal snel te onderschatten is.
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Nanna schreef:Neem haar mee naar binnen. Wellicht vindt de verlosmevrouw dat énig
Oh de vlosmevrouw vAst...maar ik denk de huisartsenpraktijk waar ze in huis minder...
- Moos
- Zeer actief
Ze kon zelfs nog uitermate goed "zoefen"Geer schreef:Nou, ze leeft nog hoor! Niet gesmolten, geen falende organen... Kleedje gespannen voor het raam en toen was de zon uitgebannen

-
Wilm@
En...hoe is het met jou?Geer schreef:Nou, ze leeft nog hoor! Niet gesmolten, geen falende organen... Kleedje gespannen voor het raam en toen was de zon uitgebannen