Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blaf Vogelhuisje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Blaf Vogelhuisje

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

de zomer komt er weer aan dus de honden gaan steeds vaker naar buiten..

meestal begin ik om 16 uur met werken.. en dan hoeven ze niet in de tuin maar dan blijven ze gewoon binnen..
maar het wil ook wel is voorkomen dat ik toch een 9;00 tot 17:00 dienst heb en dan zitten ze in de tuin..

storm blaft alleen als er mensen met honden langs komen die is dus vrij rustig
roxy daar integen kan heel irritant blaffen.. en gaat af en toe gewoon door..
we zijn al druk aan het trainen.. wij gaan in de tuin zitten waar ze ons niet zien en hun in hun deel
en als er geblaft word word en foei geroepen.. en het gaat ook steeds beter.. ze blijft alleen lang door keffen..

voorals wij weg zijn hebben we nu hebben we zon halbandje met piep er in.. maar dat ding piept ook als storm blaft.. dus zij krijgt de piep voor storms blaf.. hoewel hij niet zo vaak blaft.. en ik heb niet echt het idee dat zij het dan ook snapt..

nu heb ik zon vogelhuisje gezien met ultra sound.. die reageert op de hondenblaf..

heeft iemand hier ervaring mee..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Re: Blaf Vogelhuisje

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Nanna schreef:Je bedoelt deze?
http://www.dursydog.nl/product/410/814/ ... je/232011/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb er eigenlijk weinig fiducie in ;-)
En áls het al werkt worden ook weer beide honden gestraft voor het blaffen van één hond.
jha dat bedoel ik..
jha maar dan horen ze het alletwee wel.. nu hoort roxy het het ergst..

ik heb ook al naar zon spray band gekeken.. (zonder geur)
maar ik weet niet of die ook zo gevoellig reageert..

zag dat ding bij brittans worst pet..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Met 2 honden en misschien meerdere blaffende honden in de buurt zou ik het persoonlijk niet doen. Ik snap je bedoeling, maar tis dan idd wel zo dat de ander mee "gestraft" wordt.

Dit zijn volgens mij dingen die bedoelt voor honden die alleen zijn en blaffen. Dan zou je nog beter (vind beide niks trouwens) een geurband om kunnen doen bij roxy :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

smoekie schreef:Met 2 honden en misschien meerdere blaffende honden in de buurt zou ik het persoonlijk niet doen. Ik snap je bedoeling, maar tis dan idd wel zo dat de ander mee "gestraft" wordt.

Dit zijn volgens mij dingen die bedoelt voor honden die alleen zijn en blaffen. Dan zou je nog beter (vind beide niks trouwens) een geurband om kunnen doen bij roxy :19:
Bedoel je als geurband, zo'n citroen spray?? Doe dan maar liever een stroomband om (eigenlijk is liever verkeerd natuurlijk). Zo'n spray ruiken ze 5 min. later nog en dan worden ze nog steeds gestraft, voor iets wat ze niet snappen.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

smoekie schreef:Met 2 honden en misschien meerdere blaffende honden in de buurt zou ik het persoonlijk niet doen. Ik snap je bedoeling, maar tis dan idd wel zo dat de ander mee "gestraft" wordt.

Bedoel je als geurband, zo'n citroen spray?? Doe dan maar liever een stroomband om (eigenlijk is liever verkeerd natuurlijk). Zo'n spray ruiken ze 5 min. later nog en dan worden ze nog steeds gestraft, voor iets wat ze niet snappen.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

nathalie schreef:

Kheb er zelf geen ervaring mee en gebruik helemaal niks. Ik ging alleen uit van de ervaringen van hen die een sprayband gebruiken ten opzichte van hen die een stroomband gebruiken. Van wat ik lees vervliegt de geur direct en is het ook de bedoeling dat de geur even blijft hangen zodat de hond de fout en de straf (smerige lucht in de neus) als 1 gaat zien en zich een volgende keer bedenkt.

Denk dat hoe je het ook bekijkt er niet heel erg veel veschil in zal zitten behalve het gevoelsmatige idee van de eigenaar zelf. Persoonlijk heb ik liever dat iets stinkt dan het idee dat ik de hond "zeer" zou doen dmv een schok (hoe klein ook) dus dat is meer een gevoelsmatig iets waar van je denk ik niet kan zeggen dat het 1 beter of slechter zal zijn. Vandaar dat ik ook zeg dat het mijn inziens "beter" zou zijn. Omdat ik dat als ik naar mezelf kijk dan liever zou gebruiken, net zoals jij aangeeft dan "liever" de stroomband te gebruiken. Maar goed. Duidelijk is dat ik beide niks vind. :wink: En al helemaal niet als andere honden ook "gestraft" worden terwijl er voor hen niets te straffen valt.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Ik kan je geen advies geven over het vogelhuisje, maar de sprayband is echt een drama.
Ik heb hem zelf nooit gebruikt, maar mijn schoonouders wel.
Zo gauw de hond nieste, krabte, wild speelde, begon dat ding alweer te sprayen. Ze worden dus continu gestraft voor de verkeerde dingen.
Daarbij sprayt de band de citroengeur deels in de vacht van de hond, waardoor de hele vacht naar citroen gaat ruiken en er dus een chronische citroengeur in je huis hangt, ipv af en toe.
De witte hond hebben ze 3x moeten douchen, voordat de gele vlekken en stinklucht uit zijn vacht waren en het blaffen is er niet minder om geworden.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”