Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond alleen laten
Moderator: moderatorteam
- Sjoera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Aantal honden: 2
Hond alleen laten
Op dit moment ben ik (nog) werkloos. Ik hoop spoedig iets te vinden. Mijn vriend werkt ook full time en werkt onregelmatig. Waardoor hij soms een dag door de weeks thuis is.Voorheen had ik altijd 32 of 40 uur gewerkt. Zelf vind ik dat ik het onze honden niet aan kan doen om ze hele dagen alleen te laten. Hoewel Shinji makkelijk 8 uur alleen thuis kan zijn.
Nu vroeg ik mezelf voor hoeveel uren vindt jij verantwoordelijk om een hond alleen thuis te laten? En maakt het verschil of ze in een bench zitten of los kunnen rond lopen in de kamer?
Nu vroeg ik mezelf voor hoeveel uren vindt jij verantwoordelijk om een hond alleen thuis te laten? En maakt het verschil of ze in een bench zitten of los kunnen rond lopen in de kamer?

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: Hond alleen laten
Ik vind persoonlijk max een uurtje of 5. En als het even kan dan gewoon los in huis 
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Ik denk dat het ervan af hangt wat voor hond je hebt en wat doe je met de hond na 8 uur alleen zitten, Mijn hond zit ook 3 dagen in de week wat langer alleen, helaas maar is niet andersm ze kan dit erg goed en ik zorg ervoor dat ze genoeg beweging en uitdaging krijgt...
Wel vind ik het uitmaken of een hond in een bench zit of los is...Een bench voor 8 uur lang is voor mij not done...Een hond hoort die tijd gewoon wel lekker de benen te kunnen strekken etc...
Wel vind ik het uitmaken of een hond in een bench zit of los is...Een bench voor 8 uur lang is voor mij not done...Een hond hoort die tijd gewoon wel lekker de benen te kunnen strekken etc...
Groetjes Lianne
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
dat ligt eraan.
jij bent nu heel veel thuis en dat is de hond gewend. dus kun jij niet ineens 40 uur gaan werken. dat moet je opbouwen als dat lukt.
jij bent nu heel veel thuis en dat is de hond gewend. dus kun jij niet ineens 40 uur gaan werken. dat moet je opbouwen als dat lukt.

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind maximaal 5 uur voor mezelf goed, langer kunnen de honden vast wel maar ik vind dat niet nodig.
Ik werk zelf 4 uurtjes per dag en dan inclusief reistijd en boodschapjes halen is dat 5 uur bij elkaar.. alleen bij hele hoge uitzondering en dat is ca 3x per jaar wordt het eens een uurtje langer.
Ik werk zelf 4 uurtjes per dag en dan inclusief reistijd en boodschapjes halen is dat 5 uur bij elkaar.. alleen bij hele hoge uitzondering en dat is ca 3x per jaar wordt het eens een uurtje langer.
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Dat ligt aan de hond, in het verleden zaten ze hier ook weleens een paar keer per week 8 uur alleen, maar dan zorgde ik wel dat ze 's morgens minstens een uur in het bos waren geweest voordat ik ging werken. En gelijk weer als ik weer thuis kwam. Maar ze waren het gewend en natuurlijk ook met z'n drietjes. Ik zorgde er wel voor dat ze op de andere dagen nooit meer dan een paar uurtjes alleen zaten en zeker in het weekend was de tijd voornamelijk voor hun. Ook liepen ze los in huis, want ik vind zo lang in een bench niet kunnen, maar ook dat is ieder voor zich.
Nu kunnen ze gelukkig mee naar mn werk en werk ik aan huis, dus dat is ideaal.
Nu kunnen ze gelukkig mee naar mn werk en werk ik aan huis, dus dat is ideaal.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Mijn partner werkt fulltime en ik 32 uur.
Tussen de middag kom ik altijd naar huis om onze hond uit te laten. Ze blijft dus nooit langer dan 4 uur alleen. Verder heeft mijn partner veel verlof waardoor hij vaak thuis is.
Onze hond mag als ze alleen thuis is gewoon los door de huiskamer lopen, hebben nooit problemen gehad.
Wanneer we 's avonds ergens heengaan gaat ze altijd mee.
Tussen de middag kom ik altijd naar huis om onze hond uit te laten. Ze blijft dus nooit langer dan 4 uur alleen. Verder heeft mijn partner veel verlof waardoor hij vaak thuis is.
Onze hond mag als ze alleen thuis is gewoon los door de huiskamer lopen, hebben nooit problemen gehad.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ik vind het not done om een hond de hele dag in een bench op te sluiten voor een uurtje of 8.
Dat is echt veel te lang.
Je zou net als Massam al zegt nu moeten beginnen om het alleen zijn aan te leren/op te bouwen.
Het scheelt wel dat er nog een hond tussen loopt.
Misschien kan je iemand regelen die de honden tussen de middag uit laat, of iets van een uitlaat/dag opvang regelen?
Ikzelf werk 24 uur, 3 dagen van 8uur.
Mijn honden lopen los door het huis, en ze kunnen de tuin in als ze willen.
Op de dagen dat ik werk gaan ze met de uitlaatservice mee, dat bevalt prima.
Moet wel zeggen dat ik een fijne uitlaat heb, die ook echt de verantwoording op haar neemt, dwz: ze loopt met een max. van 6 honden.
Ik ben wel tevreden met hoe het geregeld is.
Dat is echt veel te lang.
Je zou net als Massam al zegt nu moeten beginnen om het alleen zijn aan te leren/op te bouwen.
Het scheelt wel dat er nog een hond tussen loopt.
Misschien kan je iemand regelen die de honden tussen de middag uit laat, of iets van een uitlaat/dag opvang regelen?
Ikzelf werk 24 uur, 3 dagen van 8uur.
Mijn honden lopen los door het huis, en ze kunnen de tuin in als ze willen.
Op de dagen dat ik werk gaan ze met de uitlaatservice mee, dat bevalt prima.
Moet wel zeggen dat ik een fijne uitlaat heb, die ook echt de verantwoording op haar neemt, dwz: ze loopt met een max. van 6 honden.
Ik ben wel tevreden met hoe het geregeld is.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
Neeltje
Je moet nu beginnen met het leren alleen zijn, want je kunt niet van niets naar 8 uur alleen zijn gaan. Als je dan buiten je werkuren om je honden aandacht geeft, moet dat lukken.
Vandaar dat ik zelf er altijd op hamer of het nu wel of niet nodig is, om je hond goed aan te leren alleen te zijn, want je weet nooit wat de toekomst brengt. En het is vaak makkelijker om dit van pups af aan aan te leren dan op oudere leeftijd.
Succes!
Vandaar dat ik zelf er altijd op hamer of het nu wel of niet nodig is, om je hond goed aan te leren alleen te zijn, want je weet nooit wat de toekomst brengt. En het is vaak makkelijker om dit van pups af aan aan te leren dan op oudere leeftijd.
Succes!
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Meestal zijn ze maar 4u alleen, maar ben ik alleen thuis en komt er smiddags niemand thuis eten moeten ze maar 8u alleen blijven.
Ze zitten in een bench dan.
Ik ben nu thuis en ze liggen allemaal te maffen op de bank, of het nu op de bank is of in de bench. Slapen is slapen.
Ik ben nu thuis en ze liggen allemaal te maffen op de bank, of het nu op de bank is of in de bench. Slapen is slapen.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ben ik het niet mee eens. Mijn hond slaapt vaak languit, draait geregeld om, loopt een rondje, ploft weer neer enz enz Allemaal dingen die in de bench niet kunnen. Of je moet kleine hondjes hebben en een grote bench!loony schreef:Meestal zijn ze maar 4u alleen, maar ben ik alleen thuis en komt er smiddags niemand thuis eten moeten ze maar 8u alleen blijven.
Laatst gewijzigd door Machie op 07 apr 2010 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
loony
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
idd kleine terriers en een kelpie en de benchen zijn hier 90 cm lang en de kelpie slaapt in een grote vliegtuigkennel(in een ijzer bench ligt ze niet graag).
Er is een stuk kamer afgezet met zon puppyren en die hond heeft 2 op 3 meter ruimte, 2 zitten los en liggen meestal op de slaapkamer.
Troyca en zirka gaan vaak mee naar het werk.
Men vriend neemt er geregeld 3 mee.
En die 8uur alleen komt 5 keer per jaar voor en moet ik echt vroeg weg naar een wedstrijd en is vriend ook weg, komt een vriendin een paar keer per dag langs en neem ik wat honden xtra mee.
Dus van de 8 honden zitten er soms maar 3 thuis op een dag en de volgende dag mogen die ook weer mee gaan werken en blijven er anderen thuis.
Men vriend werk in de velden en ruimte zat om te rennen.
Dus tja ik zit er niet mee in als ze eens wat langer thuis moeten zitten.
Ik heb nu onverwachts een pup erbij en omdat ik zelf de werkroosters maak probeer ik 2 dagen doordeweeks thuis te zijn zoals vandaag of savonds te werken. Ik vertrek dan om 15u en vriend komt een half uur later thuis.
Verder werk ik dan in het weekend en is men vriend thuis.
En als de pup al meer gewend is werk ik weer overdag en kan ze met men vriend mee.
Er is een stuk kamer afgezet met zon puppyren en die hond heeft 2 op 3 meter ruimte, 2 zitten los en liggen meestal op de slaapkamer.
Troyca en zirka gaan vaak mee naar het werk.
Men vriend neemt er geregeld 3 mee.
En die 8uur alleen komt 5 keer per jaar voor en moet ik echt vroeg weg naar een wedstrijd en is vriend ook weg, komt een vriendin een paar keer per dag langs en neem ik wat honden xtra mee.
Dus van de 8 honden zitten er soms maar 3 thuis op een dag en de volgende dag mogen die ook weer mee gaan werken en blijven er anderen thuis.
Men vriend werk in de velden en ruimte zat om te rennen.
Dus tja ik zit er niet mee in als ze eens wat langer thuis moeten zitten.
Ik heb nu onverwachts een pup erbij en omdat ik zelf de werkroosters maak probeer ik 2 dagen doordeweeks thuis te zijn zoals vandaag of savonds te werken. Ik vertrek dan om 15u en vriend komt een half uur later thuis.
Verder werk ik dan in het weekend en is men vriend thuis.
En als de pup al meer gewend is werk ik weer overdag en kan ze met men vriend mee.
- Dreetje
- Zeer actief
Mijn honden zijn per 5 weken 4 dagen heel de dag alleen (8 uur).
De rest van de dagen is er altijd een groot deel van de dag iemand aanwezig.
Ik vind wel dat honden best een tijdje alleen thuis moeten kunnen zijn.
Op de dagen dat ze alleen zijn ging ik in het begin nog wel eens in de pauze de honden uitlaten, maar
dat doe ik nu niet meer.
Je moet dan naar huis racen, even snel de honden uitlaten en weer naar het werk.
Ik denk niet dat je de honden daar echt plezier mee doet.
Ze zitten hier overigens niet in een bench.
De rest van de dagen is er altijd een groot deel van de dag iemand aanwezig.
Ik vind wel dat honden best een tijdje alleen thuis moeten kunnen zijn.
Op de dagen dat ze alleen zijn ging ik in het begin nog wel eens in de pauze de honden uitlaten, maar
dat doe ik nu niet meer.
Je moet dan naar huis racen, even snel de honden uitlaten en weer naar het werk.
Ik denk niet dat je de honden daar echt plezier mee doet.
Ze zitten hier overigens niet in een bench.
Andrea

- marleenff
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer en Keeshond
Een hond kan makkelijk alleen zijn, maar dan niet in een bench. Een bench is goed als tussenoplossing, of soms om 's nachts te slapen, maar niet om de dag in door te brengen.
Als de hond vrij kan rondlopen, in de tuin bvb, dan kan hij wel af en toe een dagje alleen zijn.
Er zijn mensen die werken moeten gaan, en dan is het soms zo dat de hond uit noodzaak, alleen is, tijdens de dag.
Zorg wel dat de hond voldoende afleiding heeft, en altijd water binnen zijn bereik.
Als de hond vrij kan rondlopen, in de tuin bvb, dan kan hij wel af en toe een dagje alleen zijn.
Er zijn mensen die werken moeten gaan, en dan is het soms zo dat de hond uit noodzaak, alleen is, tijdens de dag.
Zorg wel dat de hond voldoende afleiding heeft, en altijd water binnen zijn bereik.
Femke, Flup en Fix, zijn onze honden.
.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik ben nog veel thuis, maar er komen andere periodes aan. Ik heb bewust de tijd genomen om Kay hieraan te wennen. Hoe lang hij alleen gaat blijven weet ik nog niet. Maar 8 uurtjes moet geen probleem zijn. Er is nog 1 ding waar ik daarvoor aan zal moeten werken, en dat is dat Kay los in huis kan. Dat vind ik zelf een prettig idee. Hij heeft een grote bench (en ligt eigenlijk altijd overdwars in de bench) maar toch geeft dat geen prettig gevoel. Als hij echt 8 uren alleen moet gaan blijven zorg ik dat hij tussendoor uitgelaten word, door mijn zus of door de buurvrouw ofzo. Maar voor zo ver ik nu merk. Heeft Kay nergens problemen mee. Het is voor een border een erg rustig type in het algemeen.

- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
bij ons zijn ze 3 a 4 dagen 6 u per dag alleen
maar dan deels in de tuin en deels in huis..
ze gaan niet in de bench of zo..
tijdens feestdagen komt het voor dat ze soms 10 uur alleen zitten maar dan laat de buurman ze uit en geeft ze eten...
dit komt ook maar incidenteel voor.. we werken nml allebei in de horeca en feestdagen zijn dan altijd moeilijk... als het echt te druk is tijdens feestdagen is op het werk kan het ook zijn dat ik vrienden of familie te logeren vraag die de honden uitlaten..
maar dan deels in de tuin en deels in huis..
ze gaan niet in de bench of zo..
tijdens feestdagen komt het voor dat ze soms 10 uur alleen zitten maar dan laat de buurman ze uit en geeft ze eten...
dit komt ook maar incidenteel voor.. we werken nml allebei in de horeca en feestdagen zijn dan altijd moeilijk... als het echt te druk is tijdens feestdagen is op het werk kan het ook zijn dat ik vrienden of familie te logeren vraag die de honden uitlaten..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Moos
- Zeer actief
Ik de bench vind ik een uur of 3-4 wel de max. Hele dagen in een bench vind ik niet kunnen.
En het maakt voor mij ook veel verschil of een hond alleen is of met meerdere, dan zijn ze nooit echt alleen natuurlijk. Hier hebben ze van pup af aan, rustig opbouwen, geleerd tot zo'n 4-5 uur achter elkaar alleen te zijn. Dat was dan ook meteen het langste wat ze alleen waren.
Nu werk ik een aantal hele dagen (en daarnaast soms avonden, dus dan heb ik de hele dag voor de honden), nooit veel achter elkaar, en ik kan tussendoor naar huis om ze (goed) uit te laten. Dat ritme kennen ze ondertussen ook heel goed, en dat gaat prima. Ik zorg wel dat ik op vrije dagen echt veel met ze doe, en zou het voorkomen dat ze echt een aantal dagen achter elkaar alleen moeten zijn, dan heb ik een lieve tante die dan de middag bij ze zou willen komen zitten.
En het maakt voor mij ook veel verschil of een hond alleen is of met meerdere, dan zijn ze nooit echt alleen natuurlijk. Hier hebben ze van pup af aan, rustig opbouwen, geleerd tot zo'n 4-5 uur achter elkaar alleen te zijn. Dat was dan ook meteen het langste wat ze alleen waren.
Nu werk ik een aantal hele dagen (en daarnaast soms avonden, dus dan heb ik de hele dag voor de honden), nooit veel achter elkaar, en ik kan tussendoor naar huis om ze (goed) uit te laten. Dat ritme kennen ze ondertussen ook heel goed, en dat gaat prima. Ik zorg wel dat ik op vrije dagen echt veel met ze doe, en zou het voorkomen dat ze echt een aantal dagen achter elkaar alleen moeten zijn, dan heb ik een lieve tante die dan de middag bij ze zou willen komen zitten.

- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
Als de hond alle werkdagen 8 uur alleen zit wel erg veel en zou ik zelf zeker niet doen. En dan ligt het er ook nog aan wat je met die andere uren doet met de hond, kom je thuis en ga je een klein blokje om en vervolgens op de bank hangen of geef je hem daarna de aandacht die hij nodig is.
Mijn hond is ook welleens 8 uurtjes alleen maar dat komt weinig voor en zeker niet 5 of 4 dagen in de week. Mochten wij beiden aan het werk zijn loopt hij los in de kamer, en is hij die 8 uurtjes alleen zorg ik dat mijn moeder hem of ophaalt of even zn gekkenuurtje bezorgt
.
zo heb ik een vriendin die graag een luie hond (bulletje) zou willen, maar dat betekent wel dat hij 4 dagen in de week 5 a 8 uurtjes in de week alleen is, en zelf is ze ook al erg lui dus dat betekent dat de hond de overkant van de straat haalt en thats it! heb al menige discussie's erover gevoerd. ik vind dat erg sneu voor zon hond.
Mijn hond is ook welleens 8 uurtjes alleen maar dat komt weinig voor en zeker niet 5 of 4 dagen in de week. Mochten wij beiden aan het werk zijn loopt hij los in de kamer, en is hij die 8 uurtjes alleen zorg ik dat mijn moeder hem of ophaalt of even zn gekkenuurtje bezorgt
zo heb ik een vriendin die graag een luie hond (bulletje) zou willen, maar dat betekent wel dat hij 4 dagen in de week 5 a 8 uurtjes in de week alleen is, en zelf is ze ook al erg lui dus dat betekent dat de hond de overkant van de straat haalt en thats it! heb al menige discussie's erover gevoerd. ik vind dat erg sneu voor zon hond.

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
[quote="loony"]Meestal zijn ze maar 4u alleen, maar ben ik alleen thuis en komt er smiddags niemand thuis eten moeten ze maar 8u alleen blijven.
Ik ben nu thuis en ze liggen allemaal te maffen op de bank, of het nu op de bank is of in de bench. Slapen is slapen.[/quote]
Vreselijk voor de honden om 8 uur aaneengesloten in een bench te moeten.
Ik word er plaatsvervangend claustrofobisch van.
Voor wat betreft dat vetgedrukte: totaal niet mee eens, mijn honden verhuizen nogal eens van slaap/ligplek.
Ze blijven zelden uren achter elkaar op dezelfde slaapplek.
Maar ja, als je je hond voor een uurtje of 8 in de bench propt dan kan hij geeneens een andere plek opzoeken..
Dan mot ie blijven liggen waar die ligt,er is dan domweg geen andere mogelijkheid.
Sneu, erg sneu.
Ik ben nu thuis en ze liggen allemaal te maffen op de bank, of het nu op de bank is of in de bench. Slapen is slapen.[/quote]
Vreselijk voor de honden om 8 uur aaneengesloten in een bench te moeten.
Ik word er plaatsvervangend claustrofobisch van.
Voor wat betreft dat vetgedrukte: totaal niet mee eens, mijn honden verhuizen nogal eens van slaap/ligplek.
Ze blijven zelden uren achter elkaar op dezelfde slaapplek.
Maar ja, als je je hond voor een uurtje of 8 in de bench propt dan kan hij geeneens een andere plek opzoeken..
Dan mot ie blijven liggen waar die ligt,er is dan domweg geen andere mogelijkheid.
Sneu, erg sneu.

-
loony
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
En als je wat verder leest zie je dat het maar een aantal keer per jaar is en wat er nog allemaal mee gedaan wordt.
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt, maar dat gaf je in je eerste post niet aan, later zwakte je het af ja.loony schreef:En als je wat verder leest zie je dat het maar een aantal keer per jaar is en wat er nog allemaal mee gedaan wordt.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Moos schreef:Ik de bench vind ik een uur of 3-4 wel de max. Hele dagen in een bench vind ik niet kunnen.
.
En een bench vind ik geen ding om een hond 8 uur in op te sluiten. Dat neigt in mijn ogen echt naar fors benchmisbruik.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Sita
- Zeer actief
Dit had mijn verhaal kunnen zijn. Ik zou het niet eens over mijn hart kunnen verkrijgen om ze 8 uur in een bench op te sluiten.Eline* schreef:Moos schreef:Ik de bench vind ik een uur of 3-4 wel de max. Hele dagen in een bench vind ik niet kunnen.
.precies, helemaal mee eens. Op de dagen dat ik werk heb ik uitlaat en het is de reden dat ik 2 honden heb. Een hond alleen is ook echt alleen.
En een bench vind ik geen ding om een hond 8 uur in op te sluiten. Dat neigt in mijn ogen echt naar fors benchmisbruik.
Hier werken we 38 en 32 uur. Op drie dagen zijn ze tussen 10.00 en 14.00 bij mijn schoonmoeder, die ze lekker uitlaat en met mooi weer kunnen ze daar lekker de tuin in. Op vrijdag zijn ze nu nog 6 uurtjes alleen, maar dat veranderd binnenkort, dan is Jeroen lekker vrij op vrijdag.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Bij mij zijn ze 1 dag alleen, dat wil zeggen twee keer 4,5 uur. Tussendoor laat ik ze uit. Ik vind dat een hond gerust elke dag een aantal uren alleen kan zijn, als er verder veel mee wordt gedaan. Maar je moet dan niet als baasje moe van de werkdag neer gaan ploffen op de bank. Ik wil dat wel, dus ze gaan bij mij twee dagen naar de dagopvang
Hele dagen in de bench, daar hoef ik mijn mening niet over te geven denk ik. En ja, ik vind dat er wel degelijk een verschil is tussen uren los in de kamer of uren in de bench.

Linda, Izzie en Bram
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ik zou het hoe dan ook proberen op te bouwen. Ze zijn nu gewend dat je thuis bent, dan kun je niet van de een op de andere dag hele dagen wegblijven
Ik werk halve dagen waarbij 3 dagen vanuit huis. Kyra is dan gewoon bij mij op kantoor. De andere dag is de poetsvrouw in huis, dan loopt Kyra gewoon los. Alleen als zij er nog niet is gaat ze in de bench, dan is ze ongeveer een uurtje alleen.
Ze is dus maar een dag in de week iets langer alleen (max 5 uurtjes, meestal iets minder) en ook dan ligt ze in de bench. Ik kan haar (nog) niet los laten de hele tijd, anders heb ik geen huis meer over, dus we hebben gewoon geen keus. We zijn dit wel aan het opbouwen om haar alleen te laten, maar momenteel durf ik het nog niet aan om haar die 5 uur alleen te laten.
We hebben wel de grootste bench die er is, dus ze zit niet helemaal opgefrot.
Wel wordt ze van te voren goed uitgelaten en zodra ik thuis ben ook meteen een grote ronde.
Mocht het voorkomen dat ik een keer een hele dag weg ben dan wordt ze tussendoor uitgelaten door de buurman of mijn moeder. Ik vind 8 uur in een bench ook te lang.
Ik werk halve dagen waarbij 3 dagen vanuit huis. Kyra is dan gewoon bij mij op kantoor. De andere dag is de poetsvrouw in huis, dan loopt Kyra gewoon los. Alleen als zij er nog niet is gaat ze in de bench, dan is ze ongeveer een uurtje alleen.
Ze is dus maar een dag in de week iets langer alleen (max 5 uurtjes, meestal iets minder) en ook dan ligt ze in de bench. Ik kan haar (nog) niet los laten de hele tijd, anders heb ik geen huis meer over, dus we hebben gewoon geen keus. We zijn dit wel aan het opbouwen om haar alleen te laten, maar momenteel durf ik het nog niet aan om haar die 5 uur alleen te laten.
Wel wordt ze van te voren goed uitgelaten en zodra ik thuis ben ook meteen een grote ronde.
Mocht het voorkomen dat ik een keer een hele dag weg ben dan wordt ze tussendoor uitgelaten door de buurman of mijn moeder. Ik vind 8 uur in een bench ook te lang.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Een nog jonge hond zal ik nooit langer dan een paar uur alleen laten, een pup nog minder.Onze volwassen honden konden altijd goed alleen zijn maar ze waren dan altijd los in huis.Ook dan vind ik 4 tot 5 uur het maximum, in noodgevallen kan het best wel eens wat later worden maar dat is hier maar een of twee keer op een hondenleven voorgekomen.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Daar heb ik dan weer geen problemen mee, de hond langer alleen laten. Ik heb Bram best eens acht uur alleen gelaten omdat ik hem tussendoor niet kon uitlaten door m'n werk. Met Izzie zou ik dat niet doen, omdat ze haar plas nog niet zo lang kan ophouden.

Linda, Izzie en Bram
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik werk zelf niet maar ik heb ze wel geleerd alleen te zijn zodat ik ook boodschappen enzo kan gaan doen. Het gaat dan hooguit om vier uurtjes en dan zijn ze los in huis. Hans is op Woensdag vrij en op Vrijdag heeft hij avonddienst dus die dagen is er altijd iemand thuis mocht ik langer weg willen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik werkte eerst ook 32 uur, was hele dagen weg. Daarna ging ik 24 uur werken. 2 hele en 2 halve dagen. Merkte wel dat de honden veel aanhankelijker werden, doordat ik meer thuis was. En nu werk ik maar 4 uur per dag, wil ze ook niet meer heel lang alleen laten. Hoewel ze zichzelf ook wel vermaken, grootste deel van de dag slapen ze toch.