Ik heb sinds 4 weken een pup, kruising Labrador/Australian shepherd. Hij krijgt Smolke puppybrok, ik voer hem 3x per dag (zoveel mogelijk op vaste tijden) en ik houd hierbij de voorschreven hoeveelheid op de zak aan als richtlijn. Het is van begin af aan geen schrokop geweest, maar het valt mij op dat hij sinds de laatste week zijn voer in gedeeltes opeet (hij krijgt nu weer wat meer omdat hij gegroeid is). Ook lijkt hij dat hij in het eerste deel van de dag tot ergens in de middag de meeste honger heeft, en later op de dag wat minder eterig wordt. Soms laat hij bij zijn laatste voerbeurt een restje staan. De meeste honden die ik ken eten hun voerbak er bijna bij op zo graag eten ze hun voer. De hond oogt verder gezond en is vrolijk. Hij eet in een rustige omgeving (bijkeuken). Ik heb gedacht aan wisselen, maar hij hoeft bijna niet te kauwen op de brokjes omdat ze zo klein zijn.
Nu is mijn vraag of mensen hier bekend zijn met een hond die zijn eten in gedeeltes eet? Wat kan ik hierbij het beste doen? In 4x voeren en kleinere porties per voerbeurt geven? En is het beter het voer weg te halen als hij stopt met eten of kan ik het laten staan, zodat hij verder gaat wanneer hij wel weer zin in wat heeft (dit kan soms al na een half uurtje zijn)?
Of zou hij in totaal te veel voer krijgen (hoewel ik dus volgens de richtlijnen van Smolke voer)?
Graag hoor ik van jullie!
TARAK