Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond eet voer gedeeltelijk op

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Lysanne-h
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Kruising Labrador/Australian Shepherd

Hond eet voer gedeeltelijk op

Ongelezen bericht door Lysanne-h »

Hallo allemaal,

Ik heb sinds 4 weken een pup, kruising Labrador/Australian shepherd. Hij krijgt Smolke puppybrok, ik voer hem 3x per dag (zoveel mogelijk op vaste tijden) en ik houd hierbij de voorschreven hoeveelheid op de zak aan als richtlijn. Het is van begin af aan geen schrokop geweest, maar het valt mij op dat hij sinds de laatste week zijn voer in gedeeltes opeet (hij krijgt nu weer wat meer omdat hij gegroeid is). Ook lijkt hij dat hij in het eerste deel van de dag tot ergens in de middag de meeste honger heeft, en later op de dag wat minder eterig wordt. Soms laat hij bij zijn laatste voerbeurt een restje staan. De meeste honden die ik ken eten hun voerbak er bijna bij op zo graag eten ze hun voer. De hond oogt verder gezond en is vrolijk. Hij eet in een rustige omgeving (bijkeuken). Ik heb gedacht aan wisselen, maar hij hoeft bijna niet te kauwen op de brokjes omdat ze zo klein zijn.

Nu is mijn vraag of mensen hier bekend zijn met een hond die zijn eten in gedeeltes eet? Wat kan ik hierbij het beste doen? In 4x voeren en kleinere porties per voerbeurt geven? En is het beter het voer weg te halen als hij stopt met eten of kan ik het laten staan, zodat hij verder gaat wanneer hij wel weer zin in wat heeft (dit kan soms al na een half uurtje zijn)?
Of zou hij in totaal te veel voer krijgen (hoewel ik dus volgens de richtlijnen van Smolke voer)? :scratch:

Graag hoor ik van jullie!
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Re: Hond eet voer gedeeltelijk op

Ongelezen bericht door freskin »

Ik denk dat hij dan teveel te eten krijgt. Op de verpakking van de brokken staan richtlijnen. Die zijn altijd vrij ruim.
Gewoon minder geven per voerbeurt. Net zoveel als hij met smaak op eet. Als hij stopt met eten het voer weghalen en bij de volgende voedingsbeurt weer aanbieden. Iedere pup is weer anders. het kan best zijn dat hij straks weer meer honger krijgt als hij weer wat gegroeid is.

Dus als hij een keer een maaltijd over slaat is het geen ramp. Dan heeft hij gewoon geen honger. Maar als hij bijvoorbeeld de volgende dag wel meer honger heeft, kan je hem best wat meer geven op dat moment. Naar de hond kijken waar hij behoefte aan heeft

Je kan ook proberen een maaltijd af te wisselen met een kvv(compleet vers voer) maaltijd van b.v Smuldier, Rodi, Carnibest of Energique. Dat is te verkrijgen in het vriesvak van de supermarkt of dierenwinkel Dat vinden de meeste honden erg lekker. Wel de complete versie geven.

succes!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Bowie at ook in gedeeltes toen ze puo was... ik deed het voer geven en na een half uur de bak weghalen.. en dat elke voerbeurt.
Je hebt ook kans dat je teveel geeft...mss kan je iets minder gaan geven en kijken wat er gebeurt.. weeg je pup regelmatig om het gewicht in de gaten tehouden zodat je kan merken of je pup gewicht verliest ja of nee....
weet niet hoe oud je pup is maar mss heeft hij last van de tandjes en is aan het wisselen?
Afbeelding
Lysanne-h
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Kruising Labrador/Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Lysanne-h »

Bedankt! Ja ik heb dus ook gedacht aan de tanden, hij is nu 12 weken dus het zou kunnen..
Ik weeg hem elke week en tot nu toe groeit hij wel steeds maar hij zit met z'n gewicht onder de groeicurve die Royal Canin aanhoudt (is waarschijnlijk ook niet goed te voorspellen met een kruising). Nu weet ik wel dat dat ook richtlijnen zijn en zolang hij het verder goed doet maak ik me ook geen zorgen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”