Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Erg vroeg loops?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Nachtspicht
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Cairn Terriër

Erg vroeg loops?

Ongelezen bericht door Nachtspicht »

Hoi allemaal, even een vraagje van een leek...

Mijn Cairn teefje Senna is nu negen maanden en het lijkt er erg op dat ze voor de tweede keer loops gaat worden. Ze is geboren op 24 Juni 2009 en voor het eerst loops geworden half December, keurig op tijd dus. Dat duurde ongeveer een week of drie dus begin Januari hadden we het hele ritueel gehad.

Alleen, de laatste week in het park ruikt ze wel eeeeeeeerrg lekker, de reuen zijn niet bij haar weg te slaan! Nu de laatste twee dagen lijkt ze alleen maar gefixeerd op het volgen van geursporen en het spotten van andere honden, niks meer stokje spelen en luisteren Ho Maar. Gisteren stond ze te piepen in de woonkamer na nog even snel geplast en gepoept te hebben 's-avonds laat voor bedtijd.

Mijn grote vraag: het is net April! Is ze niet vreselijk vroeg? Drie en een halve maand nadat haar eerste loopsheid begon begint de nieuwe?

Komt dit omdat ze nog zo jong is en daarom nog niet op schema zeg maar? Of kan dit normaal voor haar zijn? Of is er iets anders aan de hand?
Gr,
Sim en Sen
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Erg vroeg loops?

Ongelezen bericht door laeken »

Het kan inderdaad best snel gaan met kleine jong volwassen rassen. Ik zit met precies het tegenovergestelde. Mijn teefje is nu bijna 2,5 en al meer dan 13 maanden niet loops geweest. :denken:
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Ze kan ook last van vagenitis hebben, dan ruiken ze voor een reu ook ontzettend lekker. Je kan dat oplossen met een ab kuurtje
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Een vriendin van mij heeft ook een (klein) teefje die ik geloof 2 maanden na de eerste loopsheid weer loops werd, en tussendoor en daarna heel erg schijnzwanger. (Ze heeft dat hondje later laten castreren).
Afbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

tis niet specifiek voor kleine rassen hoor om vaak loops te zijn. Bij ons zijn ze gemiddeld om de 10-12 maanden loops.

Dit klinkt meer als vaginitis. Laat haar anders ff checken door de dierenarts.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”