Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kort vraagje
Moderator: moderatorteam
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
kort vraagje
Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Je hebt NRV, KVV en BARF. Volgens mij mis ik nu nog wat, maar kan er even niet opkomen 
- veertje
- Zeer actief
Re: kort vraagje
Nanna schreef:Brokkenveertje schreef:Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Je hebt NRV, KVV en BARF. Volgens mij mis ik nu nog wat, maar kan er even niet opkomen
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
- Aantal honden: 2
En wat is je vraag dan? Haha
Kvv is kompleet vers vlees en NRV is volgens mij hetzelfde als Barf ( zelf samengesteld voer)
Kvv is kompleet vers vlees en NRV is volgens mij hetzelfde als Barf ( zelf samengesteld voer)
- Angelcollies
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotseherder
- Contacteer:
Ik ben hier nieuw dus dat antwoord dorst ik eigelijk nog niet aanNanna schreef:Brokkenveertje schreef:Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Je hebt NRV, KVV en BARF. Volgens mij mis ik nu nog wat, maar kan er even niet opkomen
maar volgens mij is er niks meer dan Brok , Barf , KVV en NRV
- veertje
- Zeer actief
Of er nog meer varianten waren van rauwvoer dieten. Ik had het inderdaad niet helemaal goed neergezet.Danoontje powerrr schreef:En wat is je vraag dan? Haha
Ik heb de verschillende types rauwvoer dieten nodig, maar vroeg me af of ik er niet eentje vergat
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
Mojuan
- Zeer actief
Ech wel hôr!Angelcollies schreef:Ik ben hier nieuw dus dat antwoord dorst ik eigelijk nog niet aanNanna schreef:Brokkenveertje schreef:Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Je hebt NRV, KVV en BARF. Volgens mij mis ik nu nog wat, maar kan er even niet opkomen![]()
maar volgens mij is er niks meer dan Brok , Barf , KVV en NRV
Blikvoer bijvoorbeeld, en diners.
En dan nog gestoomde maaltijden zoals Renske en Nature Diët.
Dusssszzzzz

- Angelcollies
- Zeer actief
- Contacteer:
Diners schaar ik eigelijk onder brok en blikvoer heet hier ,, honden pizza ,,Paulala schreef:Ech wel hôr!Angelcollies schreef:
Ik ben hier nieuw dus dat antwoord dorst ik eigelijk nog niet aan![]()
maar volgens mij is er niks meer dan Brok , Barf , KVV en NRV![]()
Dusssszzzzz
En Nature Diët schaar ik in het hokje KVV
maar er is dus meer
-
Mojuan
- Zeer actief
Haha, honden pizzaAngelcollies schreef:Diners schaar ik eigelijk onder brok en blikvoer heet hier ,, honden pizza ,,Paulala schreef:Ech wel hôr!Angelcollies schreef:
Ik ben hier nieuw dus dat antwoord dorst ik eigelijk nog niet aan![]()
maar volgens mij is er niks meer dan Brok , Barf , KVV en NRV![]()
Dusssszzzzzen dus eigelijk , lekker voor een keertje
![]()
maar er is dus meer
Waarom plaats jij Nature Diët in dezelfde categorie als kvv als ik vragen mag?
Want zo zie ik het nml absoluut niet.
In principe zie ik Nature Diët als tja... als wat eigenlijk? Nou ja, eigenlijk een op zichzelf staand iets om eerlijk te zijn.
Want rauw vlees is het niet, maar voor blikvoer heeft het een veel te hoge kwaliteit.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Angelcollies
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ken Nature Diët eigelijk alleen van shows waar ik wel eens een stand tegen kom en heb het nooit gevoerd of echt van dichtbij gezien moet ik zeggen dus heb het voor het gemak in het hokje KVV staan eigelijk , maar je hebt gelijk want het is geen KVV .....het gaat , als ik me niet vergis , ook niet in de koeling toch ?Paulala schreef:Haha, honden pizzaAngelcollies schreef:Diners schaar ik eigelijk onder brok en blikvoer heet hier ,, honden pizza ,,Paulala schreef:
Ech wel hôr!![]()
Dusssszzzzzen dus eigelijk , lekker voor een keertje
![]()
maar er is dus meer![]()
Waarom plaats jij Nature Diët in dezelfde categorie als kvv als ik vragen mag?
Want zo zie ik het nml absoluut niet.
In principe zie ik Nature Diët als tja... als wat eigenlijk? Nou ja, eigenlijk een op zichzelf staand iets om eerlijk te zijn.
Want rauw vlees is het niet, maar voor blikvoer heeft het een veel te hoge kwaliteit.lastig iets
Ja...blikvoer
Ik voer ze graag gezond en gevarieerd net als ik zelf maar wij eten ook wel eens friet of pizza en daarom krijgen zij ook wel eens iets slechts wat ze heel lekker vinden af en toe
-
Mojuan
- Zeer actief
Angelcollies schreef:
Ik ken Nature Diët eigelijk alleen van shows waar ik wel eens een stand tegen kom en heb het nooit gevoerd of echt van dichtbij gezien moet ik zeggen dus heb het voor het gemak in het hokje KVV staan eigelijk , maar je hebt gelijk want het is geen KVV .....het gaat , als ik me niet vergis , ook niet in de koeling toch ?
Ja...blikvoerik voer een deel brok en een deel KVV en een deel helemaal vers dagen en daar naast krijgen ze wel eens dingen van tafel of bv blikvoer en dat noem ik altijd honden pizza
![]()
Ik voer ze graag gezond en gevarieerd net als ik zelf maar wij eten ook wel eens friet of pizza en daarom krijgen zij ook wel eens iets slechts wat ze heel lekker vinden af en toe
En dat hele lekkere krijgen mijn honden dus in de vorm van Nature Diët.
Ze zijn er echt gek op, en het ruikt ook nog eens heerlijk vind ik.
Verder krijgen ze voornamelijk BARF en dat gecombineerd met kvv. (vleesmixen van Herby)
Brok niet, want daar reageren ze erg slecht op, anders zou ik er geen problemen mee hebben om het af en toe als tussendoortje te geven of als snoepje.
Vorige week gaf ik ze allebei een knakworstje, nou dat heb ik geweten.
Twee zieke honden, beide op hun eigen zwakke plek.
Julia had heel het huis vol gescheten, en Romeo had twee dagen last van zijn maag, heftige misselijkheidsaanvallen en bergen gras eten.
Dat doe ik dus ook nooit meer!

-
Mojuan
- Zeer actief
Gestoomde kvv hahaha.massam schreef:vind ik ook lastig. kvv is smurrie en renske/nature diet uhm... paté?

- Angelcollies
- Zeer actief
- Contacteer:
Variatie moet ik ook wel heel consequent doen , ze krijgen verschillende merken KVV bv maar dat dan wel elke week , als ik bv eens in de maand pens zou voeren gaan ze ook aan de diaree , en zo gaat het ook met dingetjes van tafel , een stukje kip of een paar worteltjes of een stukje worst etc .Paulala schreef:
En dat hele lekkere krijgen mijn honden dus in de vorm van Nature Diët.
Ze zijn er echt gek op, en het ruikt ook nog eens heerlijk vind ik.
Verder krijgen ze voornamelijk BARF en dat gecombineerd met kvv. (vleesmixen van Herby)
Brok niet, want daar reageren ze erg slecht op, anders zou ik er geen problemen mee hebben om het af en toe als tussendoortje te geven of als snoepje.
Vorige week gaf ik ze allebei een knakworstje, nou dat heb ik geweten.
Twee zieke honden, beide op hun eigen zwakke plek.
Julia had heel het huis vol gescheten, en Romeo had twee dagen last van zijn maag, heftige misselijkheidsaanvallen en bergen gras eten.
Dat doe ik dus ook nooit meer!
Het moet wekelijks langs komen , ze krijgen ook regelmatig probiotica en sinds ze dat krijgen is er hier eigelijk geen een meer aan de diaree .
Een collie heeft best een heel zwak maag/darm stelsel maar met regelmaat en probiotica gaat het hier heel goed
-
Mojuan
- Zeer actief
Nou, ik denk dat het een andere oorzaak heeft gehad.
Die knakworstjes zitten vaak vol met graanproducten en er staat ook op de verpakking dat het sporen van gluten kan bevatten.
Dat las ik dus pas toen ik het al had gegeven
Maar goed, onze twee honden reageren niet al te best op graantjes, en dan vooral Julia gaat er altijd abrupt van aan de race.
Romeo krijgt soms last van zijn maag, maar niet altijd.
Ook denk ik dat het van het varkensvlees kan zijn, want ook dat zit erin, heb ik niet bij nagedacht.
Maar verder kunnen ze heel veel hebben hoor, ook als het niet met regelmaat is.
Sommige dingen krijgen ze maar eens in de twee maanden ofzo, zonder problemen.
Het ligt er maar net aan wat ik ze geef, en hoeveel tegelijk natuurlijk.
Die knakworstjes zitten vaak vol met graanproducten en er staat ook op de verpakking dat het sporen van gluten kan bevatten.
Dat las ik dus pas toen ik het al had gegeven
Maar goed, onze twee honden reageren niet al te best op graantjes, en dan vooral Julia gaat er altijd abrupt van aan de race.
Romeo krijgt soms last van zijn maag, maar niet altijd.
Ook denk ik dat het van het varkensvlees kan zijn, want ook dat zit erin, heb ik niet bij nagedacht.
Maar verder kunnen ze heel veel hebben hoor, ook als het niet met regelmaat is.
Sommige dingen krijgen ze maar eens in de twee maanden ofzo, zonder problemen.
Het ligt er maar net aan wat ik ze geef, en hoeveel tegelijk natuurlijk.

- veertje
- Zeer actief
Veel vragen, maar dan heb ik het in ieder geval compleet en ben ik op alle mogelijke variaties voorbereid
-
Mojuan
- Zeer actief
Renske en Nature Diët zijn beide gestoomde maaltijden.
Meer overeenkomsten heeft het niet naar mijn idee.
Ik heb nml ook wel eens Renske geprobeerd, alleen dat ziet er heel anders uit, ruikt heel anders, en lijkt kwa substantie meer op blikvoer dan Nature Diët.
Wel vermoed ik dat het kwa voedingswaarde etc. ongeveer gelijk is, en daarom dus toch vergelijkbaar.
Meer overeenkomsten heeft het niet naar mijn idee.
Ik heb nml ook wel eens Renske geprobeerd, alleen dat ziet er heel anders uit, ruikt heel anders, en lijkt kwa substantie meer op blikvoer dan Nature Diët.
Wel vermoed ik dat het kwa voedingswaarde etc. ongeveer gelijk is, en daarom dus toch vergelijkbaar.

-
wen
- Zeer actief