Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

jachtcursus vandaag: met Sil een zweetspoor gelopen!

Moderator: moderatorteam

josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

jachtcursus vandaag: met Sil een zweetspoor gelopen!

Ongelezen bericht door josefientje »

Vandaag hadden we weer cursus en ik mocht vandaag met Sil in het zweetwerkgroepje! :cheer: Ik wilde heel graag eens zien of Sil dit een beetje kan. Apporteren doet hij nl heel goed, dat heb ik hem niet geleerd, dat doet hij uit zichzelf. Ik heb hem alleen geleerd het apport netjes bij mij af te leveren, ipv voor mijn voeten op de grond te smijten.
We begonnen met een heel kort spoortje, om even te zien hoe het moest, daarna een wat langer spoor (250m ofzo?)door de duinen, met als extra moeilijkheidsfactor de duizenden konijnenkeuteltjes die we tegenkwamen :N:
Nou, Sil deed het heel goed; af en toe keek hij me even aan, een beetje twijfelend, want hij kreeg geen commando's, moest het zelf doen. Maar hij werkte het spoor prima uit en ik ben echt trots op mijn hondje! Hij deed het ook in een keurig tempo, zodat ik het ook prima bij kon houden. Ik heb helaas geen foto's, ik neem de camera niet mee naar de cursus, ik moet mij concentreren op het werk :19:
En met het zonnetje dat de hele middag scheen, was het voor mij wel een heel geslaagde middag.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: jachtcursus vandaag: met Sil een zweetspoor gelopen!

Ongelezen bericht door ranetje »

Dat klinkt zeker als een geslaagde middag :ok:
Wat voor zweet is er gebruikt en wat lag er aan het einde van het spoor?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Re: jachtcursus vandaag: met Sil een zweetspoor gelopen!

Ongelezen bericht door josefientje »

Als zweet een dubroflesje :80: zwijnenbloed, aan het eind van het spoor stond een bakje met pensstukjes verstopt. Het was de allereerste keer dat onze honden dit deden. Het was ook leuk om te zien dat alle vier de honden anders reageerden.
Als eerste ging een Duitse herder, die liep met zijn neus op het spoor van de voeten niet op het zweet. Toen kwam Sil, die op zijn dooie gemakkie bij elk plekje waar de druppels lagen even twee of drie extra snuiven nam en dan weer doorliep, maar wel redelijk strak het spoor volgde. Toen kwam een klein zwart bastaardhondje, erg baasgericht, dat elke paar meter aan de baas vroeg of ze het welk goed deed. En als laatste een zwart labrador teefje die het spoor met de welbekende labradoriaanse lompheid met een noodgang, zigzaggend over het spoor liep, meer wel steeds op het spoor bleef. :F: Baasje had wat moeite met bijhouden, zeg maar :smile:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”