Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iemand hier ooit van gehoord?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Essy

Iemand hier ooit van gehoord?

Ongelezen bericht door Essy »

Gijs is rond een jaar gecastreerd omdat hij echt hyperseksueel was. Hij begon al weken voor Isis loops was haar te stalken. Na zijn castratie is Isis 3x loops geweest (nu is de 20e dag van de 3e keer). De vorige loopsheid was het vanaf dag 1 al bal en hij probeerde gewoon vanaf dag 1 te dekken. Met een dag of 16 is het hem gelukt om te dekken en hebben ze een kwartier gekoppeld gezeten. Daarna uiteraard daar de kans niet meer toe gekregen want ik wil niet hebben dat er ongelukken gebeuren als er een weg wil en ze vastzitten. Gijs had zelfs zijn voorhuid een stukje ingescheurd.

Deze 3e loopsheid probeerde hij ook al vanaf dag 1 te dekken. Ze hebben deze keer geen kans daartoe gekregen. Wel viel me op dat Gijs een wat bolle rug had. Ook lagen er ineens hele fijne kleine bloeddruppeltjes op de grond, juist op het moment dat Isis eigenlijk net geen bloed meer verloor (op het hoogtepunt). Nu was ik een loopsheidsbroekje van Isis kwijt (ergens verloren maar ik weet niet waar). Gijs eet normaal niets op, maar ik kon het gewoon niet meer vinden (weet overigens voor 99% zeker dat hij het niet heeft opgegeten, het is 1,5 week gelden en hij heeft nergens last van gehad). Ik voelde aan zijn buik omdat hij wat zat te knorren en voelde toen dat het vel tussen zijn penis en buik wat opgezet was. Alsof er tussen de buik en penis richting anus (het laatste deel van die flap) vocht in zat. Daar zit iets van zwellichamen.
Ik ben naar de DA geweest omdat ik denk dat Gijs zo constant seksueel getriggerd is geweest dat hij een vergrote prostaat had.
En dat hij daarom ook bloeddruppeltjes is verloren (en 1x keer volgens mij op bed urine heeft laten lopen) en met een bolle rug stond (die is nu weer bijna recht). Verder is hij fit, eet, plast normaal en poept normaal (heeft een aantal keer dunnere keutels gehad). De vorige twee loopsheden heeft hij overigens ook een tijdje met een bolle rug gelopen die na de loopsheid weer recht is geworden (dat verband leg ik nu dus).
Gisteren leek die zwelling erg geslonken in die huidflap. Maar vandaag is het weer dikker (het zijn overigens niet de zwellichamen waarmee ze gekoppeld zitten, maar verder naar achteren en hoger). Ik heb de DA gezegd dat ik liever niet had dat hij vanbinnen de prostaat ging voelen omdat Gijs gaat flippen als je in de buurt van zijn poepgat komt (door anaalklieren uitdrukken). Hij adviseerde ook eerst te wachten tot deze loopsheid voorbij is omdat het lijkt op een soort oedeem door constante opgewondenheid.

Heeft iemand hier al eens van gehoord? En weet iemand hoe lang het kan duren voor daar het vocht weg is, of dat het ook door iets anders kan komen. De DA heeft Gijs zijn buik helemaal gevoeld en voelt niks abnormaals. Vanaf afgelopen vrijdag (dag 18) probeert Gijs niet meer te dekken.

Isis laten castreren ga ik overigens niet doen omdat ze nu voor de 3e keer melkklier tumoren heeft met uitzaaiingen naar de longen. Ik ben blij als ze de volgende loopsheid nog haalt.
Essy

Re: Iemand hier ooit van gehoord?

Ongelezen bericht door Essy »

Nanna schreef:Als die loopsheden hem zo aanpakken waarom laat je hem dan niet per implantaat castreren? Dat is omkeerbaar dus als je teef er ooit niet meer is dan kun je ermee ophouden en is ie gewoon weer het heertje.
Hij IS al gecastreerd toen hij bijna een jaar was (is nu 3,5) omdat hij niet te handhaven was als er iets loops in de buurt was. Hij liep zelfs klappertandend achter mij aan als ik 'loops' was. Dus zelfs zonder ballen probeert hij al vanaf dag 1 Isis te dekken.
Het is dat er echt geen ballen meer aan zitten, maar als je er van die siliconenknikkers in zou stoppen, zou geen mens geloven dat het een gecastreerde reu is :wink:
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Nanna schreef:Als die loopsheden hem zo aanpakken waarom laat je hem dan niet per implantaat castreren? Dat is omkeerbaar dus als je teef er ooit niet meer is dan kun je ermee ophouden en is ie gewoon weer het heertje.
ik dacht dat ik las dat ie al gecastereerd is
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Gijs is al gecastreerd, dat maakt het nog lastiger, want dan zou je denken dat hij sowieso wel minder opgewonden zou raken.

Edit: Tegelijk geplaatst met de anderen! Vandaar 3 x hetzelfde antwoord. ;)
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”