Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe denken forummers over honden in de tuin mogen plassen
Moderator: moderatorteam
-
Hans de hondenvriend
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hoe denken forummers over honden in de tuin mogen plassen
Hallo
Hoe denken de forum bezoekers over je hond in de tuin mogen laten plassen en drukken.
Ik zelf vind. als er geen je geen kinderen hebt die in de tuin spelen zeg ik nee.
Ook moet het geen luiheid zijn van gooi de hond maar even in de tuin en klaar is kees.
Gewoon even uitlaten en gaan lopen is voor de hond veel leuker en gezonder.
Mijn hond mag in de tuin zijn behoefte doen, maar het gebeurt in de praktijk zelden, want ik ga liever even lopen.
Niets is er zo fijn om voor het slapen gaan het rondje van 2 km te lopen.
Slechts een enkele keer als het regent of als de hond en ik al veel gelopen hebben buiten en er aan beweging geen gebrek is geweest dan wil nog wel eens voor het slapen gaan de hond in de tuin laten plassen. Als de hond poept begraaf ik het direct.
Het is dus bij mij niet bedoelt als gemakzucht , maar als aanvulling .
van de week werd ik om 3 uur snachts wakker gemaakt door gepiep voor de deur . Ik ging met de
hond naar buiten en toen had
hij diarree. en moest ook nodig plassen ondanks de hond om 23.30 nog gelopen heeft buiten.
Om 6 uur bij het opstaan gaf de hond weer aan hoge nood dus moest de hond zo snel mogelijk naar buiten doen.
In de 1e plaats dient de hond gewoon uitgelaten te worden door met de hond te lopen.
( ps. het kan even duren voor ik reageer. ik ben tot woensdag met de hond op reis. Daar kan die weer lekker veel buiten rennen)
Hoe denken de forum bezoekers over je hond in de tuin mogen laten plassen en drukken.
Ik zelf vind. als er geen je geen kinderen hebt die in de tuin spelen zeg ik nee.
Ook moet het geen luiheid zijn van gooi de hond maar even in de tuin en klaar is kees.
Mijn hond mag in de tuin zijn behoefte doen, maar het gebeurt in de praktijk zelden, want ik ga liever even lopen.
Slechts een enkele keer als het regent of als de hond en ik al veel gelopen hebben buiten en er aan beweging geen gebrek is geweest dan wil nog wel eens voor het slapen gaan de hond in de tuin laten plassen. Als de hond poept begraaf ik het direct.
van de week werd ik om 3 uur snachts wakker gemaakt door gepiep voor de deur . Ik ging met de
hij diarree. en moest ook nodig plassen ondanks de hond om 23.30 nog gelopen heeft buiten.
Om 6 uur bij het opstaan gaf de hond weer aan hoge nood dus moest de hond zo snel mogelijk naar buiten doen.
In de 1e plaats dient de hond gewoon uitgelaten te worden door met de hond te lopen.
( ps. het kan even duren voor ik reageer. ik ben tot woensdag met de hond op reis. Daar kan die weer lekker veel buiten rennen)
profiel-forumleden/hallo-allemaal-hierbij-stel-ik-en-de-hond-ons-voor-t181091.html
Met vriendelijke groeten
Met vriendelijke groeten
-
g.vercoelen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
- Aantal honden: 1
Re: Hoe denken forummers over honden in de tuin mogen plassen
we hebben geen tuin (of toch wel) maar die heeft mijn pony in beslag genomen
als ik smorgen mijn pony ga voeren doet mijn border collie altijd zijn behoefte daar mijn bastaardje soms ik ruim het dan meteen op hup de kliko in en na dat ik mijn pony heb gevoerd ga ik wandelen met de honden savonds ga ik vrij vroeg wandelen dus als ik savonds rond 11 uur naar mijn pony ga om haar nog wat hooi te geven gaan de honden weer mee en als ze dan nog hun behoefte moeten doen kunnen ze dat dan weer bij mijn pony doen
groetjes gonnie
als ik smorgen mijn pony ga voeren doet mijn border collie altijd zijn behoefte daar mijn bastaardje soms ik ruim het dan meteen op hup de kliko in en na dat ik mijn pony heb gevoerd ga ik wandelen met de honden savonds ga ik vrij vroeg wandelen dus als ik savonds rond 11 uur naar mijn pony ga om haar nog wat hooi te geven gaan de honden weer mee en als ze dan nog hun behoefte moeten doen kunnen ze dat dan weer bij mijn pony doen
groetjes gonnie
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik laat ze liever uit, maar nu met dit gebroken been ben ik mast wat blij dat ik even de achterdeur open kan doen.
Maddox moet altijd dwars liggen en vindt de achtertuin vaak eng. Ik kan hem nu niet optillen en buiten zetten dus dan mag hij in de voortuin pissen. Dat is dan wel genant als er mensen voorbij komen en ik sta mijn hond uit te laten in mijn tuintje.
Normaal worden ze geregelder uitgelaten en doen ze niet vaak iets in de tuin, alleen hoge nood of als ze ziek zijn.
Maddox moet altijd dwars liggen en vindt de achtertuin vaak eng. Ik kan hem nu niet optillen en buiten zetten dus dan mag hij in de voortuin pissen. Dat is dan wel genant als er mensen voorbij komen en ik sta mijn hond uit te laten in mijn tuintje.
Normaal worden ze geregelder uitgelaten en doen ze niet vaak iets in de tuin, alleen hoge nood of als ze ziek zijn.
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
nee ze mogen hier niet in de tuin plassen of zo hier..
als het zomer is gaat dat stinken... en/diaree hebben
als het zomer is gaat dat stinken... en/diaree hebben
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Mijn hond is graag in de tuin tussen de wandelingen door, als ze toevallig moet plassen als ze daar is mag dat. Poepen doet ze liever buiten maar mocht ze een drolletje laten in de tuin is dat niet erg, dat ruim ik zo op.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Hier gebeurd het alleen bij hoge uitzondering. Paar maanden geleden was ik bijv flink ziek, hoge koorts etc.
Mijn vriend is toen 's ochtends wel gaan wandelen, maar hij was 's middags weg. Ik was echt niet in staat om te gaan wandelen, dus toen liet ik haar wel in de tuin.
Maar normaal gesproken doet zij haar behoefte niet in de tuin, ook niet als we 's zomers de hele dag buiten zitten, we gaan gewoon op tijd wandelen. Ik zou dat niet willen, je gaat het toch ruiken met warm weer. Niet van een keer een plasje, maar ik heb wel eens bij mensen in een tuin gezeten waarbij de honden nooit buiten die tuin kwamen en dus de hondjes dag in dag uit de tuin gebruikte. Daar ruikte het nu niet echt fris in de zomer...
Daarbij vind ik het veel leuker om te gaan wandelen en de hond heeft ook zijn beweging nodig.
Edit: toevoeging
Mijn vriend is toen 's ochtends wel gaan wandelen, maar hij was 's middags weg. Ik was echt niet in staat om te gaan wandelen, dus toen liet ik haar wel in de tuin.
Maar normaal gesproken doet zij haar behoefte niet in de tuin, ook niet als we 's zomers de hele dag buiten zitten, we gaan gewoon op tijd wandelen. Ik zou dat niet willen, je gaat het toch ruiken met warm weer. Niet van een keer een plasje, maar ik heb wel eens bij mensen in een tuin gezeten waarbij de honden nooit buiten die tuin kwamen en dus de hondjes dag in dag uit de tuin gebruikte. Daar ruikte het nu niet echt fris in de zomer...
Daarbij vind ik het veel leuker om te gaan wandelen en de hond heeft ook zijn beweging nodig.
Edit: toevoeging
Laatst gewijzigd door Veronique & Kyra op 28 mar 2010 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- *Silvia*
- Zeer actief
Al zou hij het mogen doet Sam het niet eens in de tuin zelfs niet bij hoge nood(de spuitpoep bijv)
-
Baily&Luna
- Zeer actief
Hier mogen ze niet in de tuin plassen of poepen,
wij wandelen er altijd mee.
met mooi weer staat de deur de hele dag open en Baily heeft nog nooit in de tuin gepoept en geplast.
we hebben Luna sinds Juni 2009, en als de deur openstond ging ze weleens in de tuin plassen of poepen, als we het zagen meteen foei en riem om en wandelen...
daarna is het heel goed gegaan.
maar..... afgelopen woensdag en donderdag met het mooie weer heeft ze me weer beide dagen in de tuin gepoept, om 9 uur gewandeld en om 11 uur had ze weer in de tuin gepoept
gemopperd, riem omgedaan en gaan wandelen.
dus ik hoop dat ze er geen gewoonte van gaat maken, want ze kan best wachten tot de wandeltijden, want met vies weer als de deur dicht is kan ze het ook!
Maar volgens mij is het bij madam gewoon, oh de deur staat open, ik moet poepen en ga dus meteen
wij wandelen er altijd mee.
met mooi weer staat de deur de hele dag open en Baily heeft nog nooit in de tuin gepoept en geplast.
we hebben Luna sinds Juni 2009, en als de deur openstond ging ze weleens in de tuin plassen of poepen, als we het zagen meteen foei en riem om en wandelen...
daarna is het heel goed gegaan.
maar..... afgelopen woensdag en donderdag met het mooie weer heeft ze me weer beide dagen in de tuin gepoept, om 9 uur gewandeld en om 11 uur had ze weer in de tuin gepoept
dus ik hoop dat ze er geen gewoonte van gaat maken, want ze kan best wachten tot de wandeltijden, want met vies weer als de deur dicht is kan ze het ook!
Maar volgens mij is het bij madam gewoon, oh de deur staat open, ik moet poepen en ga dus meteen
-
BobbyDinoAmber
Amber plast wel eens bij ons in de voortuin(soms Bobby en Dino ook) maar als ze dat doen dan gaan we net wandelen, dus we laten ze altijd uit.
- yuki
- Zeer actief
Ik wacht al jaren op een huis met tuin. Ik wilde dit vooral voor mijn hond om lekker in de zon te liggen, maar niet met de bedoeling dat hij erin kan plassen
Yuki was zo'n hondje die dat nooit zou doen, in een flinke straal rondom ons huis plaste hij gewoonweg niet en ook bij mijn moeder in de tuin nooit.
In noodgevallen, bv s'nachts als ze ziek zijn zou dit anders zijn, als het even niet anders kon. Tuinen in de stad zijn doorgaans niet zo groot namelijk en dan vind ik het not done. Misschien anders als je een flink stuk grond achter je huis hebt.
Yuki was zo'n hondje die dat nooit zou doen, in een flinke straal rondom ons huis plaste hij gewoonweg niet en ook bij mijn moeder in de tuin nooit.
In noodgevallen, bv s'nachts als ze ziek zijn zou dit anders zijn, als het even niet anders kon. Tuinen in de stad zijn doorgaans niet zo groot namelijk en dan vind ik het not done. Misschien anders als je een flink stuk grond achter je huis hebt.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Hier mogen ze het wel. Vind het wel zo makkelijk. Er wordt wel gewoon gelopen met het spul hoor.
Maar tussendoor een plasje en poepje, heel makkelijk.
Zéker als ik net wakker ben, nog wakkerder moet worden
... even de achterdeur open en een vlugge plas doen. Intussen even de kippen wat eten geven. En dan op het gemak met een bak koffie achter de pc. Na het douchen zijn ze aan de beurt voor een lange wandeling. (is anders als ik een vroege dienst heb)
We hebben een stuk tuin waar we totaal nog niets mee van plan zijn, is alleen maar grond. En daar doen ze het ook altijd.
Maar tussendoor een plasje en poepje, heel makkelijk.
Zéker als ik net wakker ben, nog wakkerder moet worden
We hebben een stuk tuin waar we totaal nog niets mee van plan zijn, is alleen maar grond. En daar doen ze het ook altijd.
- tejologie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Friese Stabij
- Contacteer:
We laten hem zoveel mogelijk plassen en poepen tijdens het uitlaten, maar 's ochtends voor we aangekleed zijn is de nood zo hoog dan is het wel gemakkelijk om de achterdeur even open te doen.
Van ons mag het in de tuin, maar hoop niet dat het in de zomer erg stinkt.
Van ons mag het in de tuin, maar hoop niet dat het in de zomer erg stinkt.
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
chico laat ik ook veel liever uit, en hij gaat ook veel liever.
ookal laat ik chico de hele dag in de tuin, hij wil en gaat daar absoluut niet poepen! Ook heb ik hem nooit in andermans tuin zien poepen. hoe lang hij ook achter rond wandelt hij doet het niet en dat vind ik heel prettig. mocht het voorkomen dan ruim ik het op maar nee ik laat hem veel liever uit en vind ook dat dat bij een hond hoort i.p.v hup lekker de achterdeur eruit. (teminste niet dat hij helemaal niet meer uitgaat omdat dit zo lekker makkelijk is)
ookal laat ik chico de hele dag in de tuin, hij wil en gaat daar absoluut niet poepen! Ook heb ik hem nooit in andermans tuin zien poepen. hoe lang hij ook achter rond wandelt hij doet het niet en dat vind ik heel prettig. mocht het voorkomen dan ruim ik het op maar nee ik laat hem veel liever uit en vind ook dat dat bij een hond hoort i.p.v hup lekker de achterdeur eruit. (teminste niet dat hij helemaal niet meer uitgaat omdat dit zo lekker makkelijk is)

- Heamla
- Actief
- Mijn ras(sen): Maltezer X ? en een Golden Retriever
- Aantal honden: 2
Jantje heb ik zindelijk gemaakt door hem in de tuin zijn behoefte te laten doen. Dit naast zijn wandelingen.
Sinds een week of 3 weigert hij om iets in de tuin te doen. Gaat dan bij de poort staan. Ik vind dit wel prettig. Voor mij ook een teken dat hij nu echt zindelijk is.
Sinds een week of 3 weigert hij om iets in de tuin te doen. Gaat dan bij de poort staan. Ik vind dit wel prettig. Voor mij ook een teken dat hij nu echt zindelijk is.
- Ink
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie
Hier gebeurt dat zelden. Alleen als we in de tuin aan het spelen zijn wil Loekie nog wel eens tussendoor z'n poot tegen de schutting optillen. Ook gebeurt het nog wel eens als het heel hard regent. Dan sta ik al helemaal met de paraplu klaar, en schiet meneer gauw de tuin in, plast en gaat dan weer in de deuropening staan zo van: " ik ga écht niet in die regen lopen hoor. Weet niet wat jij daar met de plu staat te doen, maar ík was al klaar....."

Poepen doet ie nooit in de tuin, maar goed, zou dat een keer gebeuren is het nog geen drama, dan haal ik gewoon ff de schep en ruim het op.
Poepen doet ie nooit in de tuin, maar goed, zou dat een keer gebeuren is het nog geen drama, dan haal ik gewoon ff de schep en ruim het op.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Beau ook niet, nooit afgeleerd maar hij doet het gewoon niet. Jeda doet heel soms poepen maar dat is alleen bij hele hoge uitzondering zoals diarree.*Silvia* schreef:Al zou hij het mogen doet Sam het niet eens in de tuin zelfs niet bij hoge nood(de spuitpoep bijv)
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aangezien mijn paarden hier ook gewoon alles doen valt het plasje van de hond niet zo heel erg meer op 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
*Jolanda*
magic mocht bij haar vorige eigenaar gewoon in de tuin plassen en poepen dus ja probeer dat nog maar eens af te leren. En ach als je het netjes opruimt stinkt het helemaal niet.
ik loop wel gewoon met ze hoor en timber plast alleen in de tuin maar dat is omdat magic er plast dus moet hij er overheen plassen....
ik loop wel gewoon met ze hoor en timber plast alleen in de tuin maar dat is omdat magic er plast dus moet hij er overheen plassen....
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Hier mogen ze ook hun behoefte in de tuin doen. We hebben geen vaste uitlaattijden en ik ga zelf ook niet op vaste tijden naar de wc. Straks staat de achterdeur weer hele dagen open, zodat ze in en uit kunnen lopen en als ze dan moeten piesen, dan piesen ze maar.
De teefjes poepen soms ook in de tuin en dan scheppen we de drollen weg. Onze reu doet dat liever niet en doet het bij voorkeur tijdens de wandelingen.
De teefjes poepen soms ook in de tuin en dan scheppen we de drollen weg. Onze reu doet dat liever niet en doet het bij voorkeur tijdens de wandelingen.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Als pup mogen ze het hier naast de wandelingen geowon in de tuin doen. Dat is ook voor als je ziet dat ze binnen gaan zitten voor een plas dat je ze snel buiten kan zetten waar ze het wel mogen doen.
Daarna word het in de tuin steeds minder als hun blaas sterker word en doen ze hun behoefte tijdens het wandelen. maar mochten ze een enkele keer nodig moeten of ziek zijn, dan mag dat nog steeds gewoon in de tuin.
Ruimen het dan meteen op.
Daarna word het in de tuin steeds minder als hun blaas sterker word en doen ze hun behoefte tijdens het wandelen. maar mochten ze een enkele keer nodig moeten of ziek zijn, dan mag dat nog steeds gewoon in de tuin.
Ruimen het dan meteen op.
-
wita-lap
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
- Contacteer:
Hier mogen ze het ook niet in de tuin doen, en ze willen het ook niet, soms wel ongemakkelijk, want als er eentje s' nachts uit moet, kan ik in mijn nachthempje naar een veldje lopen
Gelukkig zijn die dichtbij
Gelukkig zijn die dichtbij
-
Sandor
Mijn hond zit bijna altijd in de tuin (dag en nacht) dus hij plast er sowieso in.
Ze zal wel nooit int midden van de tuin haar behoefte doen.
Pip doet ze in struiken of onder boompjes, kaka altijd in een hoek van de tuin.
Maar meestal houdt ze zich in tot we een wandeling maken.
Het is een teef, maar tijdens het loslopen en wandelen, houdt ze regelmatig halt om een klein plasje te plaatsen.
Waarom doen teefjes dat? Om te laten weten dat ze er ook zijn?
Ze zal wel nooit int midden van de tuin haar behoefte doen.
Pip doet ze in struiken of onder boompjes, kaka altijd in een hoek van de tuin.
Maar meestal houdt ze zich in tot we een wandeling maken.
Het is een teef, maar tijdens het loslopen en wandelen, houdt ze regelmatig halt om een klein plasje te plaatsen.
- scooby1
- Zeer actief
- Contacteer:
nee, bij ons mogen ze ook niet in de tuin plassen. Spike die zal dan tegen elk boomje plassen, die daar niet echt tegen kunnen.
Alleen als ze ziek zijn , dan mag het als uitzondering.
ik moet ook wel ff zeggen dat wij ook de tuin er niet voor hebben.( rijtjeshuis)
kijk als je een stuk land bij je huis hebt, vind ik het anders als ze daar dan plassen.
ik moet ook wel ff zeggen dat wij ook de tuin er niet voor hebben.( rijtjeshuis)
kijk als je een stuk land bij je huis hebt, vind ik het anders als ze daar dan plassen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Het is toch geen of/of?Hans de hondenvriend schreef:In de 1e plaats dient de hond gewoon uitgelaten te worden door met de hond te lopen.
Hier doen ze alles in de tuin en we lopen er ook vaak en lang mee.
Ik vind het prima, wat hier ligt ruim ik op en ligt niet langs de openbare weg.
Ik schep liever hierachter even dan dat ik met zakjes loop te hannesen.
Ze doen hier dus iets als dat zo uitkomt, we maken ze ook altijd zindelijk op eigen terrein, en we lopen ook veel met ze.
Ik vind het veel kwalijker als honden wel vier maal per dag worden uitgelaten maar hun wijk/dorp niet uitkomen.
Wij wonen vijf minuten van 280 ha bos, maar ik weet zeker dat maar heel erg weinig honden uit ons dorp daar komen. Die lopen allemaal hier langs de weg of in het bosje hierachter.
Maar hee, ze doen niks in de tuin.
Ik weet wel waar ik de voorkeur aan geef
Teven markeren net zo hard als reuen, hoor.Sandor schreef:Het is een teef, maar tijdens het loslopen en wandelen, houdt ze regelmatig halt om een klein plasje te plaatsen.
Teven hebben vaak meer in te brengen in een roedel dan reuen overigens. Dus ze zijn er niet "ook", ze zijn er gewoon overduidelijk en de meeste reuen hebben diep respect voor teven
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Wij hebben ook een rijtjeshuis, alles is achter hard, maar als pup leren we ze daar zindelijk worden, en nu doen ze ook wel ooit een plas of poep als het hoognodig is. Terwijl we toch genoeg met ze wandelen. En ook al ze ziek zijn mogen ze in de tuin.scooby1 schreef:nee, bij ons mogen ze ook niet in de tuin plassen. Spike die zal dan tegen elk boomje plassen, die daar niet echt tegen kunnen.
Ik vind het wel fijn dat ze dat kunnen stel als je ziek bent en je partner moet toch gaan werken dan kun je ze toch tussendoor even hun behoefte laten doen als niemand ze kan komen uitlaten.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Alleen in hele hoge nood zal ze wat in de tuin doen. En liever poepen niet, dan moet ik echt haar buiten uitlaten. Maar moet zeggen, dat gebeurd hoogstens 4x in het jaar ofzo dat ze echt heeeel nodig moet snachts. En laat ik snachts nou geen zin hebben om te gaan wandelen 
- Lucky luke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua mix
Jahoor, geen probleem.
Poepjes ruim ik op als ik ze zie, maar die bewaard-ie toch meestal voor de wandelingen.
Tuin is helemaal afgezet dus hij kan vrij rondschuimen.
Ook nu staat de achterdeur op een kiertje en is hij in de tuin. Af en toe komt-ie naar binnen trippelen om te kijken waar ik ben, om dan weer naar buiten te rennen achter de vogeltjes aan.
Poepjes ruim ik op als ik ze zie, maar die bewaard-ie toch meestal voor de wandelingen.
Tuin is helemaal afgezet dus hij kan vrij rondschuimen.
Ook nu staat de achterdeur op een kiertje en is hij in de tuin. Af en toe komt-ie naar binnen trippelen om te kijken waar ik ben, om dan weer naar buiten te rennen achter de vogeltjes aan.

- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Hier mag niet in de tuin worden geplast/gepoept en als ik het wel zou toelaten nu, zou ze het nog niet doen denk ik. Ze heeft gewoon geleerd dat het niet mag.
Ik kan me wel voorstellen dat mensen het bij uitzondering (ziek, etc.) doen, maar in ons geval wandelt Nick dan met Luna, dus is het niet nodig.
Ik kan me wel voorstellen dat mensen het bij uitzondering (ziek, etc.) doen, maar in ons geval wandelt Nick dan met Luna, dus is het niet nodig.
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Mijn hond mag het niet, de tuin is 14 bij 5 meter, dus dan zit je uiteindelijk overal in de stank.
Ik heb een buurman gehad die zijn reu dagelijks, meermalen in de tuin liet piesen, dat ging enorm stinken
Verder vind ik het behoorlijk onhygiënisch, pies en poep in de tuin.
Ik heb een buurman gehad die zijn reu dagelijks, meermalen in de tuin liet piesen, dat ging enorm stinken
Verder vind ik het behoorlijk onhygiënisch, pies en poep in de tuin.
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Hier mogen de honden in de tuin gewoon hun behoefte doen hoor. En ja, misschien wel zelfs wat uit gemakzucht.Hans de hondenvriend schreef:Hallo
Ik ga 1 x per dag met ze naar het bos, en maak dan een behoorlijk lange ronde. Voor hun voldoende om de rest van de dag
afgemat te zijn. Maar ze moeten natuurlijk nog wel hun plasjes en poep kwijt, dus gaan ze daarvoor de tuin in.
Ik vind het erg onhandig om hier met 4 honden te lopen, waarvan ze ook nog eens niet los kunnen want wij wonen aan een erg
drukke straat, en daarnaast heb ik 2 jachthonden, waarvan ik zeker weet dat dat niet goed gaat als ze los zijn.
Dus nee, geen rondes door de buurt hier.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.