Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat vinden jullie van..
Moderator: moderatorteam
- Yaika
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
- Aantal honden: 2
Wat vinden jullie van..
Rodi
Renske (nieuw)
En wat is volgens jullie nou een goede brok.
Ik voer nu Royal Canin.. Stervens duur natuurlijk.. En ik voer rodi.
maar ik zou toch willen weten wat jullie nou van dit vries/vers vlees vinden ..
Renske (nieuw)
En wat is volgens jullie nou een goede brok.
Ik voer nu Royal Canin.. Stervens duur natuurlijk.. En ik voer rodi.
maar ik zou toch willen weten wat jullie nou van dit vries/vers vlees vinden ..
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Re: Wat vinden jullie van..
Renske ken ik zelf niet, maar Rodi heb ik heel in het begin wel eens gegeven maar persoonlijk vind ik het niet super.
Vind het net karton, vind het er absoluut niet smakelijk uit zien. Het is allemaal een en dezelfde kleur en structuur, zitten geen grotere stukken in. Kyra eet het wel (maar die kun je alles voorzetten en dat vreet ze nog), maar ik zou het niet meer voeren.
Brokken heb ik niet zo'n ervaring mee, we hebben de eerste paar maanden Cavom gevoerd en daar was ik wel tevreden over. Andere merken hebben we niet geprobeerd, wij zijn toen overgegaan op vers.
Vind het net karton, vind het er absoluut niet smakelijk uit zien. Het is allemaal een en dezelfde kleur en structuur, zitten geen grotere stukken in. Kyra eet het wel (maar die kun je alles voorzetten en dat vreet ze nog), maar ik zou het niet meer voeren.
Brokken heb ik niet zo'n ervaring mee, we hebben de eerste paar maanden Cavom gevoerd en daar was ik wel tevreden over. Andere merken hebben we niet geprobeerd, wij zijn toen overgegaan op vers.
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Rodi vond ik bij mijn hond niet zo geschikt. Hij vond het niet erg smakelijk en kreeg er diarree van.
Cavom vond ik zelf een kei goede brok, mijn hond deed het er goed op en haalde er genoeg uit
(in tegenstelling tot andere brokken).
Hij moet gedacht hebben 'ik ben toch geen konijn!'.
Cavom vond ik zelf een kei goede brok, mijn hond deed het er goed op en haalde er genoeg uit
(in tegenstelling tot andere brokken).
Mijn hond at daar altijd netjes omheen. Als hij klaar was, dan zag ik al die overgebleven erwten in zijn voerbak liggen.Nanna schreef: Rodi ben ik ook niet kapot van, met die gifgroene doperwten erin... :N:
Hij moet gedacht hebben 'ik ben toch geen konijn!'.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Renske heb ik wel testdingen van geprobeerd, mijn meisjes lusten het niet.
Rodi lusten ze wel, maar ik vind het een beetje kleffig.
Ik geef wel vers, maar Rodi nooit eigenlijk.
Niet omdat ik het niks vind, maar omdat ik andere merken beter vind en vaak goedkoper ook nog. Ik voer overigens deels samengesteld, deels KVV.
Rodi lusten ze wel, maar ik vind het een beetje kleffig.
Ik geef wel vers, maar Rodi nooit eigenlijk.
Niet omdat ik het niks vind, maar omdat ik andere merken beter vind en vaak goedkoper ook nog. Ik voer overigens deels samengesteld, deels KVV.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Rodi geef ik wel eens als we door de smuldier heen zijn en op een nieuwe lading wachten. Onze honden vinden het lekker en hebben normale ontlasting.
Renske heb ik wel eens gegeven tijdens een weekend weg maar daar ben ik niet zo tevreden over. De honden vinden het redelijk lekker maar worden winderig en poepen in verhouding een stuk meer dan bij smuldier of rodi. Daarbij is het ontzettend duur. Renske koop ik dus niet meer.
Renske heb ik wel eens gegeven tijdens een weekend weg maar daar ben ik niet zo tevreden over. De honden vinden het redelijk lekker maar worden winderig en poepen in verhouding een stuk meer dan bij smuldier of rodi. Daarbij is het ontzettend duur. Renske koop ik dus niet meer.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Renske heb ik wel eens zien liggen, maar vind het veel te duur. Voor dat geld kan je heel goede kvv's kopen.
Rodi komt er hier niet meer in. 2 Weken geleden nog een pakje gekocht, omdat er niet genoeg Smuldier was. Eén pakje Rodi gemengd met 4 pakjes Smuldier en toch was de ontlasting van beide honden dunner dan normaal. Daarnaast ziet het er als karton uit en zo voelt het ook aan. Veel te fijn gemalen, wat mij betreft en dan die stomme erwten, die zijn het enig herkenbare (ook nog in de ontlasting).
Mbt brokken kan ik je niet informeren, die voer ik al heel lang niet meer.
Rodi komt er hier niet meer in. 2 Weken geleden nog een pakje gekocht, omdat er niet genoeg Smuldier was. Eén pakje Rodi gemengd met 4 pakjes Smuldier en toch was de ontlasting van beide honden dunner dan normaal. Daarnaast ziet het er als karton uit en zo voelt het ook aan. Veel te fijn gemalen, wat mij betreft en dan die stomme erwten, die zijn het enig herkenbare (ook nog in de ontlasting).
Mbt brokken kan ik je niet informeren, die voer ik al heel lang niet meer.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Yaika
- Zeer actief
Renske is inderdaad duur..
Maar is smuldier ook diepvries?
en waar haal ik dat? of is dat dat diepvriesvlees wat ik bij de albert heijn heb zien liggen?
Maar is smuldier ook diepvries?
en waar haal ik dat? of is dat dat diepvriesvlees wat ik bij de albert heijn heb zien liggen?
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Smuldier gewoon bij de AH 
Ik voer smuldier in combinatie met rodi. Dit omdat Luca momenteel 600 gram per dag krijgt en dat is 1 bakje smuldier met 2 hamburgers. Wel alleen de pens/hart want die met die groene doppers erin eet Luca echt echt echt niet
Ik voer smuldier in combinatie met rodi. Dit omdat Luca momenteel 600 gram per dag krijgt en dat is 1 bakje smuldier met 2 hamburgers. Wel alleen de pens/hart want die met die groene doppers erin eet Luca echt echt echt niet
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Ja smuldier is gewoon te koop in supermarkt.
Zelf geef ik af en toe renske, gewoon voor de afwisseling..normaal krijgt ze brokken van Dog Lovers Gold...
Zelf ben ik niet van de RC, eukenbua, Hills etc. Ik vind dat er daarbij alleen maar commercieel belang aanzit...brok voor labrador, brok voor herder etc. geloof daar niet in, onzin!
Ik voer liever een natuurlijke brok...
Zelf geef ik af en toe renske, gewoon voor de afwisseling..normaal krijgt ze brokken van Dog Lovers Gold...
Zelf ben ik niet van de RC, eukenbua, Hills etc. Ik vind dat er daarbij alleen maar commercieel belang aanzit...brok voor labrador, brok voor herder etc. geloof daar niet in, onzin!
Ik voer liever een natuurlijke brok...
Groetjes Lianne
- Yaika
- Zeer actief
Diesel en boy eten ook om de doperwten heen .. Maar ik merk dat diesel voor zijn grootte toch wel erg veel gassen produceert waardoor er schoonzusjes naar de andere kant van de kamer vliegen en mijn broers de schuld geven Haha!Machie schreef:Smuldier gewoon bij de AH
Renske is volgens mij wel goed.. maar dus wel echt duur!
smuldier is toch best een flinke bak toch?
die heb je in het geel en groen enzo
- Liesbeth
- Zeer actief
Waarom laat je niet gewoon 3 bakjes ontdooien en bewaar je de helft in een bakje in de koelkast? Ik ontdooi altijd voor 3 dagen, gaat prima.Machie schreef:Smuldier gewoon bij de AH
- Liesbeth
- Zeer actief
Neem dan wel de kompleet versie(s), dan hoef je niks toe te voegen. Er is vlees kompleet en pens kompleet. De andere versies zijn enkelvoudige voeding, daar moet je nog wel iets aan toevoegen om er een komplete voeding van te maken.Yaikaa schreef:smuldier is toch best een flinke bak toch?Machie schreef:Smuldier gewoon bij de AH
die heb je in het geel en groen enzo(dan weet ik zeker dat ik de goeie voor me heb!)
- Yaika
- Zeer actief
Ok Prima!
Bedankt maar weer !
Bedankt maar weer !
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Dat doe ik soms ook wel hoor (voor 2 dagen danLiesbeth schreef:Waarom laat je niet gewoon 3 bakjes ontdooien en bewaar je de helft in een bakje in de koelkast? Ik ontdooi altijd voor 3 dagen, gaat prima.Machie schreef:Smuldier gewoon bij de AH
Maar mijn verwende hond vind zn eten lekkerder als er ook wat rodi doorzit
Voor 3 dagen kan ik niet ontdooien want die 3e dag eet hij het echt niet meer...
Ik wil ook over op zelf samenstellen maar eerst ff geld verdienen voor een vriezer erbij
- Sjoera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Shinji wordt heel ziek van Rodi. Dit merk geef ik hem echt nooit.
Dan ga ik liever naar de Mac en koop daar een hamburger (hij krijgt alleen het vlees) en geef hem dat. Daar wordt hij niet ziek van.
Dan ga ik liever naar de Mac en koop daar een hamburger (hij krijgt alleen het vlees) en geef hem dat. Daar wordt hij niet ziek van.

-
Cootje1963
Royal Canin(wij voeren wel de Labradorbrok van RC momenteel
en dat gaat erg goed) vind ik een goede brok.Rodi geef ik niet meer dat ging niet goed.Wij geven zelf als kvv Carnibest.Renske zullen mijn honden best lusten maar met 2 grote honden is dat te duur om te geven. 
-
Ayurveda
- Zeer actief
Rodi is kwalitatief niet zo super volgens mij, al moet ik zeggen dat ik zelf alleen maar brokken voer
de hondjes bij mijn ouders thuis krijgen Natures best van Hill's en doen het hier super op!
Hier staan de honden op prins procare, dit is een geperste brok en hoeft dus niet zo hoog verhit te worden als de geexpandeerde brokken en hierdoor blijven sommige vitamines en mineralen beter behouden, ook worden de vetten beter behouden en is de toevoeging van chemische conserveer middelen niet nodig.
de hondjes bij mijn ouders thuis krijgen Natures best van Hill's en doen het hier super op!
Hier staan de honden op prins procare, dit is een geperste brok en hoeft dus niet zo hoog verhit te worden als de geexpandeerde brokken en hierdoor blijven sommige vitamines en mineralen beter behouden, ook worden de vetten beter behouden en is de toevoeging van chemische conserveer middelen niet nodig.

-
mwillow
Ik vind het (net als de RC) troep en zonde van mijn duur betaalde geld.Yaikaa schreef:maar ik zou toch willen weten wat jullie nou van dit vries/vers vlees vinden ..
-
yvonne dl
- Zeer actief
Bij rody komen de erwten er onverteerd uit.
Ook te duur voor 10 hondjes.
ik geef wel eens smuldier.
het is nu goedkoper geworden bij ah.
Bas vd heyden is veel duurder.
Het is nu 46 cent.
Maar ze gaan er de laatste tijd zo van scheten laten terwijl ik dat nooit had eigenlijk.
Wie heeft dat ook?
Ook te duur voor 10 hondjes.
ik geef wel eens smuldier.
het is nu goedkoper geworden bij ah.
Bas vd heyden is veel duurder.
Het is nu 46 cent.
Maar ze gaan er de laatste tijd zo van scheten laten terwijl ik dat nooit had eigenlijk.
Wie heeft dat ook?
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik heb hier meestal wel een of twee pakken Renske in de kast liggen voor de 'handig'.
Het is lang houdbaar en hoeft niet in de koelkast.
Het is nogal aan de prijs en het ziet er uit als 'brei'. De honden vinden het wel lekker, vooral de varianten met eend/konijn.
Ik betaal 1,85 voor een pakje van 395 gram. Voor dat geld heb ik bij benadering 1,5 kilo kvv Kivo.
Cheeky kijkt me aan of ik haar wil vergiftigen als ik haar Rodi voorschotel. Dat koop ik dus niet meer.
Ik heb vroeger (nu krijgen ze alleen kvv) brokken gevoerd van Nutro. Ook niet de goedkoopste brok, maar ik was er wel tevreden over.
Het is lang houdbaar en hoeft niet in de koelkast.
Het is nogal aan de prijs en het ziet er uit als 'brei'. De honden vinden het wel lekker, vooral de varianten met eend/konijn.
Ik betaal 1,85 voor een pakje van 395 gram. Voor dat geld heb ik bij benadering 1,5 kilo kvv Kivo.
Cheeky kijkt me aan of ik haar wil vergiftigen als ik haar Rodi voorschotel. Dat koop ik dus niet meer.
Ik heb vroeger (nu krijgen ze alleen kvv) brokken gevoerd van Nutro. Ook niet de goedkoopste brok, maar ik was er wel tevreden over.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Net als met elk voer is het ook met kvv "waar de hond het goed op doet".
Op zich is er met Rodi niets mis (het diepvriesvlees bedoel ik dan); de shelties van een vriendin van mij doen het er prima op.
Die van mij lusten het niet, maar ja... of dat nou wat zegt??
Een slecht voer vind ik het niet, maar het ziet er voor mij niet fijn uit... een soort "hamburger" net als Duck trouwens.
Renske krijgen ze bij mij ook als ik vergeten ben om er vlees uit de vriezer te halen en "voor de makkelijk"... lusten ze allemaal graag en doen het er ook goed op.
Het merk wat ik voer is Smuldier Vleeskompleet, aangevuld met wat barf-dingen, soms Carnibest, soms Naturis.
Groetjes,
Suzanne
Op zich is er met Rodi niets mis (het diepvriesvlees bedoel ik dan); de shelties van een vriendin van mij doen het er prima op.
Die van mij lusten het niet, maar ja... of dat nou wat zegt??
Een slecht voer vind ik het niet, maar het ziet er voor mij niet fijn uit... een soort "hamburger" net als Duck trouwens.
Renske krijgen ze bij mij ook als ik vergeten ben om er vlees uit de vriezer te halen en "voor de makkelijk"... lusten ze allemaal graag en doen het er ook goed op.
Het merk wat ik voer is Smuldier Vleeskompleet, aangevuld met wat barf-dingen, soms Carnibest, soms Naturis.
Groetjes,
Suzanne