Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onzin Of echt

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Jacqueline.
Zeer actief

Onzin Of echt

Ongelezen bericht door Jacqueline. »

Weet iemand van jullie of het echt zo is of dat het naar het rijk der fabellen getransporteert kan worden.
Gisteren heb ik weer een discussie gehad over het voeren van vers vlees.
Er werdt beweerd dat sommige rassen geen vers vlees mogen hebben omdat ze anders ander vee gingen aanvallen.
Oa schapen en kleinvee enz.
Ik wil nu wel eens weten of dat wel zo is??????????
Afbeelding
22-5-2002 - 1-10-2009 Spike Rust zacht je zal nooit vergeten worden
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Re: Onzin Of echt

Ongelezen bericht door Kit »

Dikke vette fabel :wink:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Onzin. Net als dat honden die eenmaal bloed hebben geproefd agressief zouden worden.
Afbeelding
Jacqueline.
Zeer actief

Ik heb dus ook gezegt dat het onzin was, omdat ik zelf ook vers voer.
Een een lullo eerste klas heb, maar goed ik was wel benieuwd.
Of er een kern van waarheid in zit, en het gaat dan met name over de rassen die met andere dieren werken zoals bordercollie's en andere werk rassen :19:
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

He leert ze toch niet om zelf hun verse vlees te vangen :wink:
Duidelijk een hoop onzin dus :ok:
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Als je je hond voldoende vers vlees geeft zal er geen interesse zijn in nog verser vlees....dan moet je hond dit eerst doden terwijl zijn buikje net vol zit.

Vette fabel dus!

Deze vond ik ook altijd een leuke: zodra je bevallen bent en borstvoeding geeft kun je niet zwanger raken. Je wil niet weten hoeveel moeders of oma's dit nog aanraden en stellig blijven beweren dat het klopt.. :N:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Echt kul!! Het komt weg van de uitdrukking "als ze eenmaal bloed geproeft hebben" waar dan enige kern van genuanceerde waarheid in zit in die zin dat als een hond bv eenmaal achter de schapen aangeweest is, hij er de volgende keer weer achteraan zal gaan.
Maar dan is dus niet gelinkt aan het voer, maar aan jachtgedrag.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Wilm@ schreef:
Deze vond ik ook altijd een leuke: zodra je bevallen bent en borstvoeding geeft kun je niet zwanger raken. Je wil niet weten hoeveel moeders of oma's dit nog aanraden en stellig blijven beweren dat het klopt.. :N:
Ja die ken ik. En een collega van een jaar of 10 geleden ook. 4 maanden na de geboorte van haar baby was ze weer zwanger. Gaf borstvoeding en dacht dus ook dat ze niet zwanger kon raken daardoor.
Echt wel :mrgreen:
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Wilm@ schreef:Als je je hond voldoende vers vlees geeft zal er geen interesse zijn in nog verser vlees....dan moet je hond dit eerst doden terwijl zijn buikje net vol zit.

Vette fabel dus!

hahaha, ja dat is vast de reden dat mijn man en zijn jongere broer binnen 1 jaar na elkaar geboren zijn, lol.
Bandito
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Bandito »

Jacqueline. schreef:Of er een kern van waarheid in zit, en het gaat dan met name over de rassen die met andere dieren werken zoals bordercollie's en andere werk rassen :19:
Heej Jacq,

Een kvv-klant van me is jager en hij is geweldig tevreden. Deze denkwijze weerhield hem er eerder van vers te voeren.
Het is nu niet zo dat z'n hond alles opjaagt, aanvalt of opvreet. Jagen is en blijft een spel voor deze hond. Hij blijft ook nog steeds van het wild af als dit thuis "hangt", hij blijft het netjes bewaken...LOL
Groeten Esther, Sita, Jacy en Kiki
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:denken: Die hond van mij legt écht de link niet tussen de diepgevroren, verpakte stukjes vlees die uit de diepvries komen en een schaap dat in de wei staat...
De diepvrieshap ruikt niet naar schaap, heeft geen vachtje, legt niet van die interessante keuteltjes, kijkt haar niet aan en maakt ook geen geluid :tongue:
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Dat is dikke vette onzin! Mijn honden eten regelmatig intacte prooidieren en vallen geen vee aan en gaan niet achter wild aan. Er zijn diverse rassen die ook prooidieren gevoerd krijgen waarmee met veel succes jachttrainen wordt gedaan. 'Vroeger' en dat is nog niet eens zo lang geleden.....in Engeland en Oost-Europese landen gebeurt dit nog steeds volop...werden meutes jachthonden na een hunt gevoerd met de resten die overbleven van het opgespoorde wild. Deze honden staan geweldig goed onder appel en halen het niet in hun hoofd om het wild te beschadigen. Zo'n stelling is ook niet gelinkt aan het voer op zich, maar wel aan de hoeveelheid jachtinstinct en het behaalde succes, dat dan moeilijker te controleren is als er verder niets mee wordt gedaan. Ik ken bij ons overigens meer brokkenhonden die zich vergrijpen aan 'wild' of achter vee aan gaan, dan rauw gevoerde honden. :denken:
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Jacqueline. schreef:Ik heb dus ook gezegt dat het onzin was, omdat ik zelf ook vers voer.
Een een lullo eerste klas heb, maar goed ik was wel benieuwd.
Of er een kern van waarheid in zit, en het gaat dan met name over de rassen die met andere dieren werken zoals bordercollie's en andere werk rassen :19:
Ik heb de foto's niet digitaal, maar daarop staan echte werk bordercollie's (in Schotland) en die krijgen op de foto's hertenkop te eten. Even daarvoor waren ze nog schapen aan het drijven.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier een lab die vers krijgt.
Hij doet het prima met wild op de jachttraining en hij leeft ook nog eens samen met een huiskonijn.
Gaat allemaal prima samen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Inderdaad, mijn met vleesgevoerde Collie heeft aan schapendrijven gedaan. Laat onze konijnen en kippen in de tuin gewoon met rust.
Laatst gewijzigd door Sjalot op 21 mar 2010 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Mijn beide honden eten vers en eten onze huiskonijntjes niet op.

Afbeelding

Deze hond apporteert ook nog eens konijnen. Dit zijn echt drie hele verschillende dingen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
Ik hoor overigens WEL nog af en toe ook dat jachthonden geen "volledige, nog in vacht/veren zittende prooidieren krijgen" omdat het KAN dat ze dan een geschoten dier niet goed meer willen apporteren, maar die spontaan gaan opeten.
DAAR kan ik me dan nog wel wat bij voorstellen eerlijk gezegd. Of het echt waar is en of het altijd opgaat voor elke jachthond dus, dat weet ik niet, maar ik vond dat argument op zich best logisch klinken.

Zo'n jachthond krijgt dus wel barf, maar niet meer in vacht/veren zeg maar.

"Ze worden er agressief van" wordt ook wel gezegd... ook al niet waar ;-)

Suzanne
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

fabel! ik heb honden op de boerderij een vers paard gevoerd ooit (1 die ze gekend hadden ook nog), maar ze keken echt niet anders naar de levende paarden daarna.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
mwillow

Suzanne123 schreef:Hoi,
Ik hoor overigens WEL nog af en toe ook dat jachthonden geen "volledige, nog in vacht/veren zittende prooidieren krijgen" omdat het KAN dat ze dan een geschoten dier niet goed meer willen apporteren, maar die spontaan gaan opeten.
DAAR kan ik me dan nog wel wat bij voorstellen eerlijk gezegd. Of het echt waar is en of het altijd opgaat voor elke jachthond dus, dat weet ik niet, maar ik vond dat argument op zich best logisch klinken.
Op mijn forum en elders zitten eigenaren van honden waar fanatiek jachttraining mee wordt gedaan en regelmatig prooidieren gevoerd worden. Recent nog is er op mijn forum een experimentje uitgevoerd door iemand met 2 jachthonden, die eerst zonder huid en haar voerde. Het wild werd prima voorgebracht en thuis werd dit wild als beloning verdeeld over de honden. Tot nog toe heeft dit niet geleid tot extra zich in het wild verbijten, uitplukken of onderweg opvreten. Een echt fanatieke jachthond taalt daar niet naar. Die is bezig met het uitvoeren van zijn werk en is op dat moment totaal niet bezig met voer. Uitzonderingen daargelaten, maar dit is wat ik door de jaren heen zo her en der lees en zelf mee maak met 1 van mijn honden. Op het moment van werk is wild een 'tool' om een opdracht mee uit te voeren, niet om het op te eten. :wink:
Jacqueline.
Zeer actief

Ik vindt het super dat ik zoveel antwoorden heb gekregen :ok: :ok: :ok:
Ik kon het haar niet aan t verstand brengen dat het allemaal onzin is :mrgreen:
Dus nu mag ze dit gaan lezen , dan moet ze het wel geloven :klaar:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

SandraH schreef:
Suzanne123 schreef:Hoi,
Op mijn forum en elders zitten eigenaren van honden waar fanatiek jachttraining mee wordt gedaan en regelmatig prooidieren gevoerd worden. Recent nog is er op mijn forum een experimentje uitgevoerd door iemand met 2 jachthonden, die eerst zonder huid en haar voerde. Het wild werd prima voorgebracht en thuis werd dit wild als beloning verdeeld over de honden. Tot nog toe heeft dit niet geleid tot extra zich in het wild verbijten, uitplukken of onderweg opvreten. Een echt fanatieke jachthond taalt daar niet naar. Die is bezig met het uitvoeren van zijn werk en is op dat moment totaal niet bezig met voer. Uitzonderingen daargelaten, maar dit is wat ik door de jaren heen zo her en der lees en zelf mee maak met 1 van mijn honden. Op het moment van werk is wild een 'tool' om een opdracht mee uit te voeren, niet om het op te eten. :wink:
Oh, okay!
Ik vond het alleen aannemelijk klinken ;-)

Suzanne
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Jinx schreef:Onzin. Net als dat honden die eenmaal bloed hebben geproefd agressief zouden worden.
Net zoals vampiers. hahahaha. Sorry.
mwillow

Inge O schreef:en toch vraag ik me af of dit niet wat anders zou kunnen liggen voor jonge honden die nog aan wild-apporteertraining moeten beginnen. niet dat ik het een reden zou vinden om geen rauw te voeren maar ik vraag me toch af of je het die honden niet extra moeilijk maakt door ze overduidelijk met hun maaltijd te laten sjouwen - ik zou die twee dingen voor het gemak van de honden toch liever iets duidelijker onderscheiden houden.
Ik vind dat geen reden om geen wild te voeren en daardoor te kiezen voor bv. bio-industrievlees. Een pup in aanlering begint ook niet meteen met wildapports. Dat varieert van pupdummies tot aan nepvachten met geur. Een pup mag ook dat niet uitplukken, inbijten etc. De beginaanlering zal hetzelfde zijn. Ken eerlijk gezegd geen pups die al prooidieren kregen en gelijktijdig wildapports aangeleerd kregen. Wel op puberleeftijd (9/10 mnd.) en dat ging uitstekend. Tegen de tijd dat we toe zijn aan een puppeke zal ik daarover verslag uitbrengen. :mrgreen:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Inge O schreef:
en toch vraag ik me af of dit niet wat anders zou kunnen liggen voor jonge honden die nog aan wild-apporteertraining moeten beginnen. niet dat ik het een reden zou vinden om geen rauw te voeren maar ik vraag me toch af of je het die honden niet extra moeilijk maakt door ze overduidelijk met hun maaltijd te laten sjouwen - ik zou die twee dingen voor het gemak van de honden toch liever iets duidelijker onderscheiden houden.
Ik zou zelf wel duidelijk verschil aan willen brengen om eventuele verwarring te voorkomen, dus idd geen prooi in veren of vacht geven zeker in de training (dan maar kale kwartels) het dier moet dan al zo goed weten wanneer het eten is en wanneer het jacht is.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Wij voeren versvlees en mijn schoonvader is er vast van overtuigd dat onze honden er bloeddorstig van worden :scratch:
Levert leuke discussies op hoor :lol1:

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
mwillow

Met toestemming van mijn lieve moderator Bianca geplaatst. Zij heeft o.a. schapen, Border Collies waarmee ze drijft en Kimmie, een lieve Duitse Herder. Alle drie de honden eten NRF en ook geregeld dood geboren zuiglammetjes met huid en haar. Dit lammetje is een paar daagjes geleden geboren, samen met nog een lam, maar is deels verstoten door de moeder. Bianca moet het met de fles grootbrengen, anders redt dit lam het niet. Een paar dagen geleden aten de honden nog zuiglam. Hier zie je hoe er met levende have wordt omgegaan. De Borders gaan exact zo met het lammetje om. Dus dat 'als ze eenmaal bloed hebben geroken' kan ook in dit geval naar het land der fabelen verwezen worden. Ik dacht, misschien vinden jullie het leuk om te zien. :wink:
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ted eet graag een stukje appel. En inderdaad; ik kom geen appelboom meer voorbij of ze scheurt hem woest in stukjes.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Geer schreef:Ted eet graag een stukje appel. En inderdaad; ik kom geen appelboom meer voorbij of ze scheurt hem woest in stukjes.
:mrgreen:

Nu je het zegt, Jaymz lust graag een hondenijsje en sindsdien is geen ijscoman meer veilig! Ook onze ijsjes worden ruw uit onze handen getrokken.

Nee, ik geloof niet zo in die theorie. Jaymz eet vers vlees en hij gedraagt zich niet anders ten opzichte van levende dieren.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”