Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boeken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Boeken

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik heb gisteren eventjes wat boeken gehaald over honden bij de bieb. Ik vroeg me af of een van jullie een van de boeken kende. Zoja, wat is je ervaring ermee en staan er onwaarheden in de boeken volgens jullie? Want ik wil namelijk mijn hondenkennis wat opkrikken maar dat kan natuurlijk niet als de boeken niet goed zijn :19: Ik heb er al één uit, die ik persoonlijk niet zo heel goed vind.

Wat denkt mijn hond? - Gwen Bailey
Ik heb dit boek al uit en ik vond dat wel netjes beschreven stond wat de lichaamstaal zei, en de schrijfster gaf ook een aantal 'problemen' aan tussen de afgebeelde baas en hond. Maar vervolgens gaf ze geen oplossingen. :19: Wel een heel goed geillustreerd boek, zodat duidelijk is waar het over gaat.

Hoe slim is mijn hond? - Stanley Cohen
Als ik Hier! zeg loopt ie weg - Yvonne Kroonenberg & Debbie Rijnders
Samen spelen met je hond - Nicky Gootjes
Hersengymnastiek voor uw Hond - Nicky Gootjes
Begrijp uw hond - Roger Tabor
Honden spelletjes - Mary Ray & Justine Harding

Kent iemand een van deze boeken en wat vond jij ervan?
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Re: Boeken

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik denk niet dat je echt direct onwaarheden tegen zal komen, maar je moet er gewoon rekening mee houden dat iedere schrijver, iedere gedragstherapeut toch een eigen visie heeft op honden en hun gedrag. En niet te vergeten dat iedere hond en ieder baasje ook weer anders zijn. Je zal zelf een beetje een weg tussen al die theorien en ideen moeten vinden. Veel lezen en veel proberen en bestuderen! :ok:

De boeken hierboven heb ik zelf allemaal (nog) neit gelezen. 'hoe slim is mijn hond' staat hier wel in de kast en moet ik nog steeds aan beginnen. Van diezelfde auteur heb ik wel 'de psychologie van de hond' gelezen en dat vond ik een heel handig en leerzaam boek.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Boeken

Ongelezen bericht door gyanty »

De boeken van nicky gootjes zijn leuk bij het aanleren van kunstjes, alhoewel ik sommige dingen wel anders heb aangepakt, omdat het niet altijd bij mij werkte zoals zij beschreef, maar het gaf me zeker inzicht in de manier waarop ik bepaalde kunstjes kon aanleren.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”