Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toch nog een vraagje

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Dansa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih-Tzu x Japanse Spaniel 17 dec 2008
Shih-Tzu x York 12 jan 2010

Toch nog een vraagje

Ongelezen bericht door Dansa »

Sinds gisteren hebben we onze pup angel erbij.
Van de fokker heb ik een emmertje voer meegekregen en een formulier waar op staat hoe ze bij hun is gevoerd.
Onze andere hond dansa eet geen brokken, maar boterhammen met pate en stroop en af en toe iets wat overblijft van ons diner.
Nu lijkt het me niet verstandig die pup dat nu te voeren, maar hoe pak ik dat nu aan?
Het is een LUPO brok en deze verkrijg ik alleen bij de fokker in zakken van 5 kg! met de pup doe ik daar bijna een 1/2 jaar mee.
Wat is nu wijsheid? deze brok blijven gebruiken? langzaam overstappen op een andere brok? :U:
DANSA
Afbeelding
ANGEL
Afbeelding
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Re: Toch nog een vraagje

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Als ik jou was zou ik langzaam overstappen op een andere brok.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik zou ze allebei lekker overzetten op goede voeding :ok:
Even een tijdje lekker lezen in de voedinghoek hier op het forum en je beslissing nemen.
Restjes van jullie voeding vind ik trouwens niet slecht hoor, maar wel die boterhammen met paté als standaard voedsel.
Gewoon een goede kvv of brok en dan de restjes van jullie eten verdelen over beide.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Dansa
Vaste gebruiker

sirene schreef:Ik zou ze allebei lekker overzetten op goede voeding :ok:
Even een tijdje lekker lezen in de voedinghoek hier op het forum en je beslissing nemen.
Restjes van jullie voeding vind ik trouwens niet slecht hoor, maar wel die boterhammen met paté als standaard voedsel.
Gewoon een goede kvv of brok en dan de restjes van jullie eten verdelen over beide.
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt maar na 1 jaar heel veel soorten brokken te hebben geprobeerd, wist ik het ook niet meer en de dierenarts met me!!! ook hebben we voer van de dierenarts geprobeerd, helaas :U: vorige week heb ik kvv (smuldier compleet) gevoerd, ook daar eet ze niet van!!! het stond er in de middag nog (onaangeroerd) wel eet ze ei, fruit, groente, rijst, maar kipfile daarintegen laat ze ook staan !!!! :oeps: als ik bv bonen met rijst en kip maak voor haar likt ze de rijst er tussen uit en de rest laat ze staan!!! dus inmiddels heb ik de strijd opgegeven hoe erg ik het ook vind.
Ik had gehoopt nu we de pup hebben die andere madame ook brokken ging eten, maar zij denkt er anders over :tong:
vandaar deze vraag! Ik denk dat het eigenwijze van de spaniel hier in mee speelt!! :smile:
DANSA
Afbeelding
ANGEL
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

je kan eens carnibest proberen. dat is een kvv. ik ken nog geen honden die dat niet lekker vinden. en het is een kwalitatief goed voer.

onze grote hond heeft dat de eerste 1,5 jaar gehad. en is er groot mee geworden :) dit omdat hij brokken toen niet verdroeg. heb daarna lang moeten zoeken naar een brok wat wel goed ging. en gevonden.

een brok wat hier ook met smaak werd gegeten is ecostyle.

verder kan het geen kwaad als je hondje een dag niet eet. dus als je brok voert (of kvv) maar ze wil het niet eten, kan je een dag wachten tot ze meer honger heeft en nog eens proberen.

sommige honden kunnen lang volhouden om toch hun lievelingsmaal te krijgen. dus een dagje geen voer kan geen kwaad.
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

Dansa schreef:
sirene schreef:Ik zou ze allebei lekker overzetten op goede voeding :ok:
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt maar na 1 jaar heel veel soorten brokken te hebben geprobeerd, wist ik het ook niet meer en de dierenarts met me!!! ook hebben we voer van de dierenarts geprobeerd, helaas :U: vorige week heb ik kvv (smuldier compleet) gevoerd, ook daar eet ze niet van!!! het stond er in de middag nog (onaangeroerd) wel eet ze ei, fruit, groente, rijst, maar kipfile daarintegen laat ze ook staan !!!! :oeps: als ik bv bonen met rijst en kip maak voor haar likt ze de rijst er tussen uit en de rest laat ze staan!!! dus inmiddels heb ik de strijd opgegeven hoe erg ik het ook vind.
Ik had gehoopt nu we de pup hebben die andere madame ook brokken ging eten, maar zij denkt er anders over :tong:
vandaar deze vraag! Ik denk dat het eigenwijze van de spaniel hier in mee speelt!! :smile:
Het beste is ook om het na ca een half uurtje weg te zetten, als ze niet eten, daarna pas weer in de avond aanbieden. Eet ze weer niet na een half uur dan weer wegzetten en terug aanbieden in de ochtend. Op den duur eten de meeste honden dan wel. Want zo te lezen heeft ze nogal wat keuze gehad qua voeding daar worden sommige honden ook kieskeuriger van :wink:
Afbeelding
Dansa
Vaste gebruiker

Het beste is ook om het na ca een half uurtje weg te zetten, als ze niet eten, daarna pas weer in de avond aanbieden. Eet ze weer niet na een half uur dan weer wegzetten en terug aanbieden in de ochtend. Op den duur eten de meeste honden dan wel. Want zo te lezen heeft ze nogal wat keuze gehad qua voeding daar worden sommige honden ook kieskeuriger van :wink:[/quote]

Ja dat klopt en ben ik ook helemaal met je eens verwend is ze wel!!! Een brok eten zou ik toch wel fijn vinden aangezien een korte snuit heeft en kleine tandjes.
Maar ik ga het eens proberen !!!
DANSA
Afbeelding
ANGEL
Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

ik heb eens een klant gehad waarvan de hond alleen maar honden koekjes en rul gebakken gehakt at. Ze had van alles al geprobeerd.

soms moet je juist niet teveel proberen!

wat bij haar toen geholpen heeft is om het voer op iedere keer een andere tijdstip te geven. zodat de hond eerst denkt, shit ik krijg niks en dan extra blij is als hij toch wat krijgt.

de hond eet nog niet 100% maar in ieder geval wel hondenbrokken!

succes! :ok:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Dansa schreef:Het beste is ook om het na ca een half uurtje weg te zetten, als ze niet eten, daarna pas weer in de avond aanbieden. Eet ze weer niet na een half uur dan weer wegzetten en terug aanbieden in de ochtend. Op den duur eten de meeste honden dan wel. Want zo te lezen heeft ze nogal wat keuze gehad qua voeding daar worden sommige honden ook kieskeuriger van :wink:

Ja dat klopt en ben ik ook helemaal met je eens verwend is ze wel!!! Een brok eten zou ik toch wel fijn vinden aangezien een korte snuit heeft en kleine tandjes.
Maar ik ga het eens proberen !!![/quote]

Ik ben het hier mee eens. Je hond kan prima een dag of twee zonder eten. Als ze honger krijgt zal ze vanzelf gaan eten.
Geen nadruk leggen op het eten. Gewoon neer zetten en weglopen. Niet eten is weghalen. Niet gaan voeren of lokken ofzo.
Ze heeft je zo te lezen goed afgericht ;)
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik zou inderdaad toch gaan proberen om Dansa tegelijk met de pup op ander voer (brok of kvv) over te zetten.
Honden zijn nu eenmaal carnivoren en uit een beetje paté kan Dansa echt niet al haar voedingsstoffen halen :tongue:

Over de grootte van de zak brokken, ik hoor veek mensen over het merk Orijen. Die brokjes kun je onder andere krijgen bij Zooplus en zijn verkrijgbaar in zakjes van 400 gram en 2,5 kilo.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Emma schreef:je kan eens carnibest proberen. dat is een kvv. ik ken nog geen honden die dat niet lekker vinden. en het is een kwalitatief goed voer.
Ik heb er twee ;)

Er zijn veel soorten KVV, en van het meeste zijn wel kleine verpakkingen.
Anders eens rondvragen, misschien zijn er versvoerders in de buurt waar je merken van kan proberen?
Ik zou dat toch proberen en dan op de manier die Linda beschrijft.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Dansa
Vaste gebruiker

sirene schreef:
Dansa schreef:Het beste is ook om het na ca een half uurtje weg te zetten, als ze niet eten, daarna pas weer in de avond aanbieden. Eet ze weer niet na een half uur dan weer wegzetten en terug aanbieden in de ochtend. Op den duur eten de meeste honden dan wel. Want zo te lezen heeft ze nogal wat keuze gehad qua voeding daar worden sommige honden ook kieskeuriger van :wink:

Maar ik ga het eens proberen !!!
Ik ben het hier mee eens. Je hond kan prima een dag of twee zonder eten. Als ze honger krijgt zal ze vanzelf gaan eten.
Geen nadruk leggen op het eten. Gewoon neer zetten en weglopen. Niet eten is weghalen. Niet gaan voeren of lokken ofzo.
Ze heeft je zo te lezen goed afgericht ;)[/quote]
:mrgreen: ze heeft MIJ afgericht ivp IK haar! :mrgreen:
DANSA
Afbeelding
ANGEL
Afbeelding
Dansa
Vaste gebruiker

Vandaag orijen voer gehaald ! angel die eet niet maar vreet! loopt steeds terug naar de voerbak (wel nog gemixt met haar oude voer) maar de FREULE hoeft het niet! :engel: maar goed ik heb haar voer weggepakt (angel haar bakje is gelikt!) en zet het straks weer neer. En zo totdat ook de FREULE brokken eet. :pffff:
DANSA
Afbeelding
ANGEL
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ha, goed zo!
En nu niet zwichten hoor, en niet tussendoor iets geven. :ok:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Marjoleine schreef:
Emma schreef:je kan eens carnibest proberen. dat is een kvv. ik ken nog geen honden die dat niet lekker vinden. en het is een kwalitatief goed voer.
Ik heb er twee ;)
Hier mag ik het ook in mijn haar smeren :mrgreen: Ja de eerste dag is het lekker daarna is het mishandeling om ze te laten eten :mrgreen:

Orijen is een prima brok :ok: Zelf hebben we het ook een tijdje gevoerd aan 1 van onze griffies, maar die eet nu Belcando mee. En idd, niet eten is jammer voor de hond, dan eet ze morgen wel weer :wink:
Afbeelding
Dansa
Vaste gebruiker

:ugh: Dansa eet nu ook de orijen brok, angel ook maar die ontlasting blijft slap het is geen mooie compacte "worst" na 6 dagen, moet ik doorgaan met voeren of toch over op een andere brok? omdat het een pup betreft, ze is speels eet goed verder niets aan te merken. Als het dansa was geweest had ik het nog even aangezien maar nu met angel? wat is verstandig?
DANSA
Afbeelding
ANGEL
Afbeelding
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Is de ontlasting van Angel wel goed geweest? Het kan zijn dat de brok niet goed is voor haar. Het is toch per hond verschillend. Het kan ook zijn dat er iets anders aan de hand is.
Persoonlijk zou ik ze allebei op een KKV zetten. Dus op vlees.
Maar als je dat niet wilt toch een andere brok. Maar ga niet te veel wisselen.
Zolang het geen diarree is kan je het ook nog even aankijken.
Afbeelding
Dansa
Vaste gebruiker

Hetty2501 schreef:Is de ontlasting van Angel wel goed geweest? Het kan zijn dat de brok niet goed is voor haar. Het is toch per hond verschillend. Het kan ook zijn dat er iets anders aan de hand is.
Persoonlijk zou ik ze allebei op een KKV zetten. Dus op vlees.
Maar als je dat niet wilt toch een andere brok. Maar ga niet te veel wisselen.
Zolang het geen diarree is kan je het ook nog even aankijken.
Toen ik zojuist thuis kwam was het al een iets compactere vorm, diarree is het niet was meer slappe pap. volgens mij doet het oude voer dat, ze eet sinds gisterochtend alleen de orijen brok, tot die tijd was het gemengd met de oude brok. Die oude brok stinkt gigantisch en dat ruik je ook in de ontlasting. :ugh:
DANSA
Afbeelding
ANGEL
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

oooh, als je nog maar zo kort ben overgestapt zou ik echt nog eventjes wachten.
Het is natuurlijk allemaal een hele verandering voor zo'n hondje; weg van mama, nieuw huisje, nieuw hondje in huis, ander voer...
Dan kan het best een paar dagen duren voordat ze weer helemaal goede poep hebben.

Ik ben wel érg trots op je dat het is gelukt Dansa op de brokken te krijgen!
Cootje1963

Ongelezen bericht door Cootje1963 »

Als de ontlasting slap blijft dan zou ik eens Royal Canin puppyvoeding proberen.En voor het volwassen hondje ook Royal Canin met daardoorheen een eetlepeltje patè.Omdat ze patè gewend is te eten,lukt het misschien wel op die manier.Je kunt royal Canin bellen voor wat proefzakjes en evntueel advies.Ze hebben ons ook heel goed op weg geholpen. :ok:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik zag dat het gelukt is Dansa op brok te zetten. Als ze nou weer moeilijk zou gaan doen, mijn kleine terror-terrier heeft een keer een week vertikt om te eten. En ik heb diezelfde week vertikt om wat anders te geven (maar haalde het niet weg, het bleef gewoon staan). Tot ik 's ochtends opstond en ineens was haar bak leeg. En sindsdien gaat het gelijk met voeren schoon op. Tot ik eens wat anders geef, dan krijgen we hetzelfde riedeltje... Madamme hier heeft dus gewoon pech, ik ken haar ondertussen en ik schotel haar net zolang hetzelfde voor tot ze ontdekt dat het eetbaar is. Want dan is het ook gewoon goed :wink:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Dansa
Vaste gebruiker

Ja god zij dank eet ze de brokken heeft wel een paar dagen geduurd maar dan heb je ook wat hahahhahaha. Ze krijgt gewoonweg niets anders omdat ik die kleine niet ook die "troep" wil voeren inmiddels weet ik beter!!!Ze zal het ermee moeten doen. :lol1:
De ontlasting wisselt een beetje de ene keer mooie en de andere keer net hopjes vla......
Hoe lang mag ik dat nog aanzien ben van vorige week donderdag bezig?
DANSA
Afbeelding
ANGEL
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Dansa schreef:Ja god zij dank eet ze de brokken heeft wel een paar dagen geduurd maar dan heb je ook wat hahahhahaha. Ze krijgt gewoonweg niets anders omdat ik die kleine niet ook die "troep" wil voeren inmiddels weet ik beter!!!Ze zal het ermee moeten doen. :lol1:
De ontlasting wisselt een beetje de ene keer mooie en de andere keer net hopjes vla......
Hoe lang mag ik dat nog aanzien ben van vorige week donderdag bezig?
Wisselt dat op de dag zelf of van dag tot dag??
De eerste poep van mijn honden is een stuk steviger dan de poep die later op de dag komt. Volgens mij vrij normaal.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Dansa
Vaste gebruiker

De ene keer denk ik: "ow het gaat de goeie kant uit" de andere dag is het weer "vla" de dierenarts adviseerde toch even de ontlasting te brengen voor de zekerheid omdat ze nog zo klein is.
DANSA
Afbeelding
ANGEL
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”