Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wereld Tip !!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Reneey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua

Wereld Tip !!!

Ongelezen bericht door Reneey »

Hey hey,

Ik heb vandaag is een leuke tip uitgeprobeerd om Mozes te vermaken zodat ik even zonder op Mozes te hoeven letten aan me huissie kan ( schoonmaken en derg )
Mozes vind het namelijk leuk als ik schoonmaak hij me even komt helpen met schoonmaakdoekjes uit me handen te trekken .. als ik het toilet schoonmaak likt hij nog even het water eruit :pffff: dus ken ik weer opnieuw beginnen door dat gekwijl en dat soort dingen dus ....

De tip was : Gooi een paar brokjes ( voer ) in een lege fles en laat de dop eraf .. laat de hond dan maar kutten hoe hij het eruit krijgt.
Nou dit vond ik wel een leuke dus ben ik gaan doen .... Mozes is trouwens gek met flessen dus die ziet de lol er ook wel in ..
Enfin .. nu heeft hij dus net die fles gehad ... maar als het voer eruit valt eet hij het niet op .. mijn huis dus ligt nu vol met allemaal brokjes over de hele vloer verspreid .. als hij er toevallig 1 tegen komt pakt ie die wel maar het moet dan wel op zijn pad liggen :smile:
De katten vinden dit blijkbaar ook leuk spelletje die gaan met de brokjes spelen :Q: dus 1 speelse beestenboel hier

Nu moet ik toch nog schoonmaken dus ach he wat maakt t uit .... maar hij moet eerst alles uit de fles hebben denk ik en dan pas gaat hij het opeten ... als de katten er tenminste niet mee aan de haal zijn gegaan
Maar hij is er nu wel al lekker tijdje zoet mee ...

Nou ik ga aan de schoonmaak :ugh: .. wou dit even kwijt :engel:
Afbeelding
Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
doggy

Re: Wereld Tip !!!

Ongelezen bericht door doggy »

Beike bijt gewoon de fles stuk :mrgreen:
Om vervolgens de brokjes op te eten :D
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

:lol:

leuk he..
ik doe dat ook wel is..
een lege plastic fles met kaas en worst er in (die eten ze echt wel op als het eruit valt) en de opening dicht maken met kaas...
zijn ze ff zoet mee
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

doggy schreef:Beike bijt gewoon de fles stuk :mrgreen:
Om vervolgens de brokjes op te eten :D
Oh ja das ook een slimme .. nou zo slim is Mozes ( gelukkig ) nog niet :mrgreen:
Afbeelding
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

StormenRoxy schreef::lol:

leuk he..
ik doe dat ook wel is..
een lege plastic fles met kaas en worst er in (die eten ze echt wel op als het eruit valt) en de opening dicht maken met kaas...
zijn ze ff zoet mee
Ohja dat kan natuurlijk ook ... dan zal hij het inderdaad wel opeten
Alleen het spelletje heeft niet zo lang geduurt .. tis nou al klaar .. hij heeft de hele fles plat gestampt nu zitten alle brokjes klem en komt er dus niks meer uit :pffff: of ik het even wil doen :smile2:

En zo snugger als ik ben wil ik op de fles blazen om ehm weer bol te laten staan maar ja dat gaat natuurlijk niet want Mozes heeft er kleine gaatjes in gebeten :oohja: :F:
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Dat heb ik ook eens geprobeerd, maar het eerste wat Hades met een fles doet is vakkundig de opening dichtkauwen, om vervolgens de fles verwoed door de kamer te gooien omdat die verrekte brokjes er maar niet uitvallen :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik heb een activitybal voor dat doeleinde. Die kan niet stuk en ze ballen er het hele huis mee door. Kiki is de baller en is zo fanatiek dat ze vergeet de brokjes op te eten..maar goed, daar heeft ze Nelson voor! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ik heb ook een oude spijkerbroek voor ze in huis liggen!
daar doe ik ook af en toe wat in.. kunnen ze ook nog is lekker aan trekken
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

Eline* schreef:Ik heb een activitybal voor dat doeleinde. Die kan niet stuk en ze ballen er het hele huis mee door. Kiki is de baller en is zo fanatiek dat ze vergeet de brokjes op te eten..maar goed, daar heeft ze Nelson voor! :mrgreen:
Ja Mozes houd niet van ballen .. maar misg wel als er eten uit komt :mrgreen: ik zal is kijken hier in de dierenwinkel of ze die verkopen ....
Zal ook minder lawaai maken als een fles hoop ik ... god god wat een geluid maakt hij met die fles ....
Heb nu trouwens een andere fles gegeven met kaas erin .. deze houd hij wel redelijk heel ... alleen het lompe is dat hij op die fles gaat staan en ja dan knakt die in elkaar ..
Maar goed met zo'n activity bal kan dat natuurlijk niet

Ga is even bij mijn dierenwinkel informeren :E: thnx
Afbeelding
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Reneey schreef:Hey hey,

Ik heb vandaag is een leuke tip uitgeprobeerd om Mozes te vermaken zodat ik even zonder op Mozes te hoeven letten aan me huissie kan ( schoonmaken en derg )
Mozes vind het namelijk leuk als ik schoonmaak hij me even komt helpen met schoonmaakdoekjes uit me handen te trekken .. als ik het toilet schoonmaak likt hij nog even het water eruit :pffff: dus ken ik weer opnieuw beginnen door dat gekwijl en dat soort dingen dus ....

De tip was : Gooi een paar brokjes ( voer ) in een lege fles en laat de dop eraf .. laat de hond dan maar kutten hoe hij het eruit krijgt.
Nou dit vond ik wel een leuke dus ben ik gaan doen .... Mozes is trouwens gek met flessen dus die ziet de lol er ook wel in ..
Enfin .. nu heeft hij dus net die fles gehad ... maar als het voer eruit valt eet hij het niet op .. mijn huis dus ligt nu vol met allemaal brokjes over de hele vloer verspreid .. als hij er toevallig 1 tegen komt pakt ie die wel maar het moet dan wel op zijn pad liggen :smile:
De katten vinden dit blijkbaar ook leuk spelletje die gaan met de brokjes spelen :Q: dus 1 speelse beestenboel hier

Nu moet ik toch nog schoonmaken dus ach he wat maakt t uit .... maar hij moet eerst alles uit de fles hebben denk ik en dan pas gaat hij het opeten ... als de katten er tenminste niet mee aan de haal zijn gegaan

Volgens mij had jou hond dit kunnen schrijven.Toen ik het zat te lezen dacht ik dus wie houd wie nou waar mee bezig.Ik bedoel dus jij houd de hond bezig terwijl de hond dus jou en de katten weer bezig houd.En uiteindelijk hebben jullie dus een verschikkelijke hoop lol met elkaar en kijk daar gaat het dus maar om.Leuk verhaal trouwens voor ik dat vergeet.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Eline* schreef:Ik heb een activitybal voor dat doeleinde. Die kan niet stuk en ze ballen er het hele huis mee door. Kiki is de baller en is zo fanatiek dat ze vergeet de brokjes op te eten..maar goed, daar heeft ze Nelson voor! :mrgreen:

Ja, die heb ik ook! Semmy is gek op balletjes en vind een balletje waar voer uitkomt dus helemaal geweldig. Maar stuk kunnen ze wel hoor...de Duitse Dog van mijn zus heeft hem een aantal keer even in zijn bek genomen en nu is de opening een beetje stuk, waardoor je hem nog maar aan 1 kant kan opendraaien :ugh: weet dus niet of een activitybal wat een Mozes is :lol1:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Frederiek schreef:Dat heb ik ook eens geprobeerd, maar het eerste wat Hades met een fles doet is vakkundig de opening dichtkauwen, om vervolgens de fles verwoed door de kamer te gooien omdat die verrekte brokjes er maar niet uitvallen :mrgreen:

hier nog zoeen... sukkels zijn het :pffff:
Afbeelding
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

Maltezers schreef:
Reneey schreef:Hey hey,

Volgens mij had jou hond dit kunnen schrijven.Toen ik het zat te lezen dacht ik dus wie houd wie nou waar mee bezig.Ik bedoel dus jij houd de hond bezig terwijl de hond dus jou en de katten weer bezig houd.En uiteindelijk hebben jullie dus een verschikkelijke hoop lol met elkaar en kijk daar gaat het dus maar om.Leuk verhaal trouwens voor ik dat vergeet.
:smile: En ondertussen is er nog niks van schoonmaken terecht gekomen :mrgreen: ... heb wel al sopje klaar staan voor me afwas :W: laat ik daar maar is aan gaan beginnen
Laatst gewijzigd door Reneey op 12 mar 2010 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
doggy

Frederiek schreef:Dat heb ik ook eens geprobeerd, maar het eerste wat Hades met een fles doet is vakkundig de opening dichtkauwen, om vervolgens de fles verwoed door de kamer te gooien omdat die verrekte brokjes er maar niet uitvallen :mrgreen:
:lol: :lol: :lol: :mrgreen: :wink:
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

Lin-C schreef:

Ja, die heb ik ook! Semmy is gek op balletjes en vind een balletje waar voer uitkomt dus helemaal geweldig. Maar stuk kunnen ze wel hoor...de Duitse Dog van mijn zus heeft hem een aantal keer even in zijn bek genomen en nu is de opening een beetje stuk, waardoor je hem nog maar aan 1 kant kan opendraaien :ugh: weet dus niet of een activitybal wat een Mozes is :lol1:
Oh naja zolang het leeft ... leeft het nog, Mozes heeft gelukkig nog niet zo'n grote krachtige kaak dus voorlopig ( puppytijd ) zal het blijven leven ...
En voor dat geld € 12,95 ben ik blij als hij er een jaar mee doet :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

gewoon een zwarte kong kopen (wel een echte, én een zwarte) en daar lekkers indoen!
Afbeelding
doggy

massam schreef:gewoon een zwarte kong kopen (wel een echte, én een zwarte) en daar lekkers indoen!
Beike heeft zijn Kong ooit eens in een onoplettend moment, begraven in de tuin.
Nu is ie nergens meer te vinden :mrgreen:
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

massam schreef:gewoon een zwarte kong kopen (wel een echte, én een zwarte) en daar lekkers indoen!
Ja maar dat valt er weer zo makkelijk uit door dat giga gat ... we hebben een kong voor hem maar met die fles word het hem toch moeilijker gemaakt ...
De kong vullen we ook alleen nog maar met moeilijk eruit te krijgen etenswaren .... dan wil het nog wel eens een kwartiertje duren
Afbeelding
KynoFocus
Actief
Mijn ras(sen): Chihuahua x dwergkees
Cavalier King Charles Spaniel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door KynoFocus »

Wat een leuke tip!

Ik gooi voor Luna meestal gewoon een handje kleine brokjes de woonkamer in, en daar is ze dan ook wel ff zoet mee.
Daar springt ze dan als een poes achteraan. Pakt ze in d'r bekkie, gooit ze weer weg, en springt er weer achteraan.
Pas als ze met alle brokjes heeft gespeeld, begint ze er 1 op te eten...
Mooiere hondenfoto's maken? Dat kan met het boek "Hondenfotografie"
Afbeelding
Kyno Focus Hondenfotografie |::| Standhouder op de Winnershow 11 t/m 13 december 2015 - RAI Amsterdam
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

KynoFocus schreef:Wat een leuke tip!

Ik gooi voor Luna meestal gewoon een handje kleine brokjes de woonkamer in, en daar is ze dan ook wel ff zoet mee.
Daar springt ze dan als een poes achteraan. Pakt ze in d'r bekkie, gooit ze weer weg, en springt er weer achteraan.
Pas als ze met alle brokjes heeft gespeeld, begint ze er 1 op te eten...
:lol: zo ken je der wel uren bezig houden als je giga veel brokjes neer gooit :smile2:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Luca vind flessen met brokjes ook erg leuk.. Ik niet aangezien hij ze heel het huis doorgooit omdat die stomme brokjes er anders niet uitkomen...
Hij krijgt gewoon een kong met brood en kaas enzo :D
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

Machie schreef:Luca vind flessen met brokjes ook erg leuk.. Ik niet aangezien hij ze heel het huis doorgooit omdat die stomme brokjes er anders niet uitkomen...
Ja dat doe ik ook wel eens maar die kong is hier zo snel leeg ... ik mag blij zijn als het een kwartier duurt.
Hier lagen de brokjes inderdaad ook over de hele vloer :mrgreen: maar hij at ze daarna wel gelukkig op
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Reneey schreef:
Machie schreef:Luca vind flessen met brokjes ook erg leuk.. Ik niet aangezien hij ze heel het huis doorgooit omdat die stomme brokjes er anders niet uitkomen...
Ja dat doe ik ook wel eens maar die kong is hier zo snel leeg ... ik mag blij zijn als het een kwartier duurt.
Hier lagen de brokjes inderdaad ook over de hele vloer :mrgreen: maar hij at ze daarna wel gelukkig op
Daarom vul ik de kong met brood (of brokjes) een kaas. Even 30 seconden in de magnetron, laten afkoelen en mooi een half uur rust :F:
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

Machie schreef:
Reneey schreef:
Daarom vul ik de kong met brood (of brokjes) een kaas. Even 30 seconden in de magnetron, laten afkoelen en mooi een half uur rust :F:
Ja nou dat heb ik DUS OOK AL gedaan .... maar als meneer het er niet meer uit krijgt terwijl er nog wel in zit dan geeft hij dus op .. en dan loop ik het eruit te peuteren als ik die kong weer ga schoonmaken :boos:
Maar goed heb ook gehoord dat je de kong kan vullen met pindakaas dat een nachtje in de vriezer en dan overdag geven .. vooral lekker zomers schijnt ... soort ijsje voor ze :P
Afbeelding
Wahya
Actief
Mijn ras(sen): Alaskan malamute

Ongelezen bericht door Wahya »

Gheghe, ik heb Alaskan Malamutes. Als je ziet hoe snel die een giga-kalfsbot doormidden knagen...

Zo'n fles is niet bestand tegen hun tanden. De megasterke (zwarte) Kong, dat gaat wel een tijdje.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

die had ik ook,maar die heb ik het huis uit gegooid, :lol:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”