Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rechter vindt fokker weerzinwekkend
Moderator: moderatorteam
-
janinca2002
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
ZENDEREN - De volledige naam van een langharige Sint Bernard uit Zenderen is lang, de roepnaam van het dier is echter kort: Luna. En Luna is de inzet van een ruzie tussen Chantal Aalders uit Biddinghuizen en Jean Steensma en Hendrikus Kroezen uit Zenderen.
De hond was aanvankelijk eigendom van Aalders. In december 2008 werd echter heupdysplasie bij het dier geconstateerd, een erfelijke aandoening aan de heupen. De hond was volgens de vrouw niet meer geschikt om mee te fokken. In Zenderen vond ze een goed tehuis. Groot was de verbazing van de voormalige bazin van Luna dan ook toen ze op 19 januari een advertentie op Marktplaats.nl zag. Moeder Luna had het leven geschonken aan zes pups en die werden te koop aangeboden. Een pup is veel geld waard. De vrouw uit Biddinghuizen eiste in een kort geding de moeder en de pups dan ook weer terug.
Maar de Almelose voorzieningenrechter wees de vordering van de vrouw af. „Hoe weerzinwekkend het ook is om (uit winstbejag) te fokken met een hond met de geconstateerde gebreken”, aldus rechter M. Verhoeven. Hij vindt evenwel dat de twee uit Zenderen nu de eigenaren van Luna zijn.
Bron TC Tubantia
ZENDEREN - De volledige naam van een langharige Sint Bernard uit Zenderen is lang, de roepnaam van het dier is echter kort: Luna. En Luna is de inzet van een ruzie tussen Chantal Aalders uit Biddinghuizen en Jean Steensma en Hendrikus Kroezen uit Zenderen.
De hond was aanvankelijk eigendom van Aalders. In december 2008 werd echter heupdysplasie bij het dier geconstateerd, een erfelijke aandoening aan de heupen. De hond was volgens de vrouw niet meer geschikt om mee te fokken. In Zenderen vond ze een goed tehuis. Groot was de verbazing van de voormalige bazin van Luna dan ook toen ze op 19 januari een advertentie op Marktplaats.nl zag. Moeder Luna had het leven geschonken aan zes pups en die werden te koop aangeboden. Een pup is veel geld waard. De vrouw uit Biddinghuizen eiste in een kort geding de moeder en de pups dan ook weer terug.
Maar de Almelose voorzieningenrechter wees de vordering van de vrouw af. „Hoe weerzinwekkend het ook is om (uit winstbejag) te fokken met een hond met de geconstateerde gebreken”, aldus rechter M. Verhoeven. Hij vindt evenwel dat de twee uit Zenderen nu de eigenaren van Luna zijn.
Bron TC Tubantia
Jan

-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Rechter vindt fokker weerzinwekkend
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 10 mar 2010 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Pardon....Nanna schreef:Had dat beest dan ook gecastreerd herplaatst
-
S@ndr@
- Zeer actief
Nee dat heet gecastreerdBadu schreef:Pardon....Nanna schreef:Had dat beest dan ook gecastreerd herplaatstgesteriliseerd herplaatst
-
Mojuan
- Zeer actief
Badu schreef:Pardon....Nanna schreef:Had dat beest dan ook gecastreerd herplaatstgesteriliseerd herplaatst
Oook teven worden gecastreerd hoor.

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
tja, je kunt een teef dan wel dumpen omdat je daar verder niks mee kunt, maar als je niet wilt dat een ander daar wel mee gaat fokken (goedkeuring hebben ze niet nodig) dan had ze de hond maar moeten laten sterilliseren
ZIj heeft de hond ook weggedaan omdat er geen "winst" uit te behalen viel.
Edit:
ZIj heeft de hond ook weggedaan omdat er geen "winst" uit te behalen viel.
Edit:
Kan beideS@ndr@ schreef:Nee dat heet gecastreerdBadu schreef:Pardon....Nanna schreef:Had dat beest dan ook gecastreerd herplaatstgesteriliseerd herplaatst
Laatst gewijzigd door smoekie op 10 mar 2010 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Paulala schreef:Badu schreef:Pardon....Nanna schreef:Had dat beest dan ook gecastreerd herplaatstgesteriliseerd herplaatst
Oook teven worden gecastreerd hoor.
Ik ben niet duidelijk geloof ik
Steriliseren is de truc die ze ook bij vrouwen uithalen om ze onvruchtbaar te maken....
Ik bedoel dus: je kan een teef laten steriliseren i.p.v. castreren
Daar heb je een keuze in....
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Precies!smoekie schreef: Kan beide
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Alleen wordt dat zelden gedaan. Het kan wel, maar schijnt lastiger te zijn dan castratie.Badu schreef:Ik ben niet duidelijk geloof ik![]()
Steriliseren is de truc die ze ook bij vrouwen uithalen om ze onvruchtbaar te maken....![]()
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- smoekie
- Zeer actief
Badu schreef:Precies!smoekie schreef: Kan beide
1e is het goedkoopste en 2e t beste
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, is zelfs vele malen eenvoudiger. Kan met een laparoscopische operatie (kijkoperatie)Liesbeth schreef:Alleen wordt dat zelden gedaan. Het kan wel, maar schijnt lastiger te zijn dan castratie.Badu schreef:Ik ben niet duidelijk geloof ik![]()
Steriliseren is de truc die ze ook bij vrouwen uithalen om ze onvruchtbaar te maken....![]()
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Wat maakt dat nou uit, als die hond maar geen baby-sintjes meer op de wereld kan droppen.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik vind het wel heel erg dom van de eerste eigenaar om die teef intact te verkopen. Als je niet wilt dat er mee gefokt gaat worden, hou je de hond zelf of je laat haar "helpen". Je kan anderen nou eenmaal niet op hun blauwe (of bruine) ogen vertrouwen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
-
S@ndr@
- Zeer actief
dat is niet eenvoudiger want het vereist behoorlijk wat extra training en oefening het is wel minder belastend voor de teef die geopereerd moet ,worden,Badu schreef:Nee, is zelfs vele malen eenvoudiger. Kan met een laparoscopische operatie (kijkoperatie)Liesbeth schreef:Alleen wordt dat zelden gedaan. Het kan wel, maar schijnt lastiger te zijn dan castratie.Badu schreef:Ik ben niet duidelijk geloof ik![]()
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
En het is duurder.S@ndr@ schreef:dat is niet eenvoudiger want het vereist behoorlijk wat extra training en oefening het is wel minder belastend voor de teef die geopereerd moet ,worden,Badu schreef:Nee, is zelfs vele malen eenvoudiger. Kan met een laparoscopische operatie (kijkoperatie)Liesbeth schreef:Alleen wordt dat zelden gedaan. Het kan wel, maar schijnt lastiger te zijn dan castratie.
Dat is voor veel mensen ook belangrijk.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Kosten zijn gelijk maar de 1e optie kost minder tijd... en er zijn maar 2 kleine incisies nodig, beestje knapt dus gemakkelijker op... Tel daar het behouden chemische evenwicht bij op .. al met al dan toch het goedkoopste?smoekie schreef:Badu schreef:Precies!smoekie schreef: Kan beide
Of de tweede optie het beste is waag ik te betwijfelen ... maar dat heb ik vaker met standpunten van de Smoek...
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
:N: :N:Aimee schreef:Wat maakt dat nou uit, als die hond maar geen baby-sintjes meer op de wereld kan droppen.
-
shanty
Ik heb de puppies zien staan op marktplaats. Mischien staan ze er nog wel op.
Het is natuurlijk niet heel handig van de huidige eigenaar. Maar van de ex-eigenaar ook niet om de teef gewoon open nog te herplaatsen dan heb je nooit de zekerheid dat er niet mee word gefokt.
Het is natuurlijk niet heel handig van de huidige eigenaar. Maar van de ex-eigenaar ook niet om de teef gewoon open nog te herplaatsen dan heb je nooit de zekerheid dat er niet mee word gefokt.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
sterilisatie wordt nooit gedaan omdat teven dan nog gewoon loops blijven worden dus het heeft voor een teef 0 voordeel behalve dat ze niet meer vruchtbaar is. castratie kan ook via laparoscopie en wordt ook steeds vaker gedaan. dat is wel duurder dan castreren volgens de "normale" weg.Badu schreef:
Kosten zijn gelijk maar de 1e optie kost minder tijd... en er zijn maar 2 kleine incisies nodig, beestje knapt dus gemakkelijker op... Tel daar het behouden chemische evenwicht bij op .. al met al dan toch het goedkoopste?
Of de tweede optie het beste is waag ik te betwijfelen ... maar dat heb ik vaker met standpunten van de Smoek...
sterilisatie is het onvruchtbaar maken (doorknippen eileiders) en castratie het wegnemen van de geslachtsorganen. teven worden dus (bijna) altijd gecastreerd maar in de volksmond wordt dit sterilisatie genoemd.

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Penny wise, pound foolisch..., zeg maar!shanty schreef:Ik heb de puppies zien staan op marktplaats. Mischien staan ze er nog wel op.
- smoekie
- Zeer actief
Badu schreef:Kosten zijn gelijk maar de 1e optie kost minder tijd... en er zijn maar 2 kleine incisies nodig, beestje knapt dus gemakkelijker op... Tel daar het behouden chemische evenwicht bij op .. al met al dan toch het goedkoopste?smoekie schreef:Badu schreef: Precies!
Google eens ff zou ik zeggen. Je zou nog eens verbaasd kunnen staan
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe kom je er bij te suggereren dat castratie voor een teef een voordeel heeft? Het voordeel is voor de eigenaar!! Teef wordt niet meer loops en dat is reuze handig.... En de Babelonische spraakverwarring rond het item is me bekend hoor....Hutsje schreef:sterilisatie wordt nooit gedaan omdat teven dan nog gewoon loops blijven worden dus het heeft voor een teef 0 voordeel behalve dat ze niet meer vruchtbaar is. castratie kan ook via laparoscopie en wordt ook steeds vaker gedaan. dat is wel duurder dan castreren volgens de "normale" weg.Badu schreef:
Kosten zijn gelijk maar de 1e optie kost minder tijd... en er zijn maar 2 kleine incisies nodig, beestje knapt dus gemakkelijker op... Tel daar het behouden chemische evenwicht bij op .. al met al dan toch het goedkoopste?
sterilisatie is het onvruchtbaar maken (doorknippen eileiders) en castratie het wegnemen van de geslachtsorganen. teven worden dus (bijna) altijd gecastreerd maar in de volksmond wordt dit sterilisatie genoemd.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Badu schreef:
Hoe kom je er bij te suggereren dat castratie voor een teef een voordeel heeft? Het voordeel is voor de eigenaar!! Teef wordt niet meer loops en dat is reuze handig.... En de Babelonische spraakverwarring rond het item is me bekend hoor....
en die zijn niet alleen maar voor de eigenaar dusVoordelen van castratie.
Teven worden over het algemeen twee keer per jaar loops. Na de loopsheid volgt een periode met hetzelfde hormoonverloop als bij zwangerschap, ongeacht of de hond wel of niet gedekt is. Van deze schijndracht ondervindt een aantal teven ook nogal wat last.
Castratie voorkomt zowel de loopsheid als schijndracht.
Daarnaast heeft het wegvallen van de hormonale invloed enkele andere gunstige effecten. De teef zal geen baarmoederontsteking meer krijgen en de kans op het ontstaan van melkkliergezwellen en suikerziekte wordt kleiner
wil niet zeggen dat er niet ook nadelen aan kleven hoor, maar daar had je het even niet over
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 10 mar 2010 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Je moet de financiële waarde bij de toegevoegde waarde optellen... dan kom je een heel eindsmoekie schreef:Badu schreef: Kosten zijn gelijk maar de 1e optie kost minder tijd... en er zijn maar 2 kleine incisies nodig, beestje knapt dus gemakkelijker op... Tel daar het behouden chemische evenwicht bij op .. al met al dan toch het goedkoopste?
Google eens ff zou ik zeggen. Je zou nog eens verbaasd kunnen staan
-
Job
- Zeer actief
juist jaNanna schreef:Had dat beest dan ook gecastreerd herplaatst
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoals je zegt.... SOMMIGE of zijn hoofdletters ook niet gewenst...?Nanna schreef:Hou je es effe rustig, met je uitroeptekens. Het kan best een voordeel voor de teef hebben. In sommige gevallen is ze van slepende schijnzwangerschappen af en sommige teven zijn ook tijdens de loopsheid niet te genieten. Die hebben daar dus zeker voordeel van.Badu schreef: Hoe kom je er bij te suggereren dat castratie voor een teef een voordeel heeft? Het voordeel is voor de eigenaar!! Teef wordt niet meer loops en dat is reuze handig....
Maar... als je een teef herplaatst en je wil niet dat er mee gefokt wordt, lijkt het mij charmant voor sterilisatie te kiezen...
- Hutsje
- Zeer actief
ik redeneer ook vanuit de eigenaar natuurlijk. die laat de castratie uitvoeren. en h et is geen babylonische spraakverwarring, teven worden zelden of nooit gesteriliseerd. punt.Badu schreef:Hoe kom je er bij te suggereren dat castratie voor een teef een voordeel heeft? Het voordeel is voor de eigenaar!! Teef wordt niet meer loops en dat is reuze handig.... En de Babelonische spraakverwarring rond het item is me bekend hoor....Hutsje schreef:sterilisatie wordt nooit gedaan omdat teven dan nog gewoon loops blijven worden dus het heeft voor een teef 0 voordeel behalve dat ze niet meer vruchtbaar is. castratie kan ook via laparoscopie en wordt ook steeds vaker gedaan. dat is wel duurder dan castreren volgens de "normale" weg.Badu schreef:

- Hutsje
- Zeer actief
castratie dusBadu schreef:Zoals je zegt.... SOMMIGE of zijn hoofdletters ook niet gewenst...?Nanna schreef:Hou je es effe rustig, met je uitroeptekens. Het kan best een voordeel voor de teef hebben. In sommige gevallen is ze van slepende schijnzwangerschappen af en sommige teven zijn ook tijdens de loopsheid niet te genieten. Die hebben daar dus zeker voordeel van.Badu schreef: Hoe kom je er bij te suggereren dat castratie voor een teef een voordeel heeft? Het voordeel is voor de eigenaar!! Teef wordt niet meer loops en dat is reuze handig....
Maar... als je een teef herplaatst en je wil niet dat er mee gefokt wordt, lijkt het mij charmant voor sterilisatie te kiezen...

- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Ik snap sowieso niet dat een fokker een hond weg doet waar ze 'niks meer aan heeft'.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Precies, kwestie van goed selecteren nieuwe eigenaar, zeker bij een intacte teefLiesbeth schreef:Ik vind het wel heel erg dom van de eerste eigenaar om die teef intact te verkopen. Als je niet wilt dat er mee gefokt gaat worden, hou je de hond zelf of je laat haar "helpen". Je kan anderen nou eenmaal niet op hun blauwe (of bruine) ogen vertrouwen.