Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe leer je dit aan aan hond: ...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maxine
Zeer actief

Hoe leer je dit aan aan hond: ...

Ongelezen bericht door Maxine »

We zijn van plan om toch een hond in huis te nemen! Hoera! :D
Maar ik had toch nog een vraagje: Er is één gedeelte in het huis waar de hond niet zou mogen komen. (Voor zijn eigen veiligheid.) Nu is er een probleem. In ons huis is het vrijwel onmogelijk om zo'n kinderhekje te zetten en ik vroeg me dus af of er nog andere manieren zijn om je hond te leren dat hij niet over en bepaalde streep op de grond mag komen. We gaan wel proberen om dat stukje van het huis toch zo goed mogelijk af te sluiten, maar zou dit niet lukken, dan willen we wel dat onze hond later leert dat hij hier niet mag komen.
Weet iemand raad?
Afbeelding
eee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Friese Stabij met Wetterhoun
Schotse Collie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Hoe leer je dit aan aan hond: ...

Ongelezen bericht door eee »

hem begeleiden naar dat gedeelte en zodra je binnen het deel komt waar hij niet mag zwaar met je stem afstraffen. en dit heel vaak herhalen. zo doen wij het bij vakantiehuisjes in tuin altijd. maar of het ook echt werkt bij jullie hond en of ie er ook zal wegblijven als er niemand thuis is, weet ik niet. maar leuk dat er een hond komt joh! :ok:
Afbeelding

Afbeelding
Heidi T
Actief
Mijn ras(sen): Friese stabij

Ongelezen bericht door Heidi T »

Zorgen dat ie er nooit komt, en iedere keer dat ie wel daar komt terughalen en iets van nee niet in de ....... komen, op een gegeven moment snappen ze dat het niet de bedoeling is om daar te komen, en als het eenmaal ingeprent zit gaat het meestal goed, dan komt de periode dat je hem een beetje mag straffen (foei). Zo kwam onze vorige hond nooit in de kamer bij mijn schoonouders, ook als ze even alleen in huis was kwam ze niet in de kamer, maar er helemaal op kunnen vertrouwen dat ze het niet doen als ze alleen zijn zou ik ook niet doen
Groetjes Heidi
Aukje Fenna Út it suden

Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Vroeger hadden mijn ouders nieuwe vloerbedekking in de helft van het huis gelegd. De hond mocht in de andere helft van het huis lopen, maar niet op de vloerbedekking komen. :roll: Wat ik natuurlijk heel stom vond, dus de hond die wist precies dat als ik alleen thuis was, hij wel gewoon lekker op de vloerbedekking mocht komen. :mrgreen: En om het nog nét even wat erger te maken, hij mocht ook op de bank als ik ziek was. Had ie ook snel genoeg door + dat hij snel weg moest als de sleutel in het slot werd gestoken. :engel: Het is ze prima te leren dus. ;)

Haha, hoop niet dat ze het lezen.... :roos:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Zou je het met een puppyren af kunnen schermen? Vooral bij een jonge hond zou ik niet zo snel zoiets afstraffen. En als je het niet afzet heb je de kans dat wanneer de hond er wel kan komen als je er niet bent hij juist daar naar toe gaat. Bijv. met puppypanelen.
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

Bedankt voor de tips jongens! :ok:
En Renske, dat is inderdaad een goed idee. Ik zal eens kijken of een puppyren voldoende is om de plaats af te schermen.

En even voor de duidelijkheid: Net voor dit gedeelte waar de hond niet mag komen staat er een brede streep op de grond van waar onze betonnen vloer eindigt en een nieuwe betonplaat start. Lekker handig dus!
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

je kunt ze zoiets leren
hier weten ze dat ze niet op een natte gedweilde vloer mogen
grappig is dat bob kijkt of ie droog is
en de andere twee bob aan kijken of ze kunnen hahahaha
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon