Ook heeft een Rotweiler uit de buurt Haakon geprobeerd te grijpen, maar dat was gelukkig bij zijn halsband. Dus tot nog toe veel geluk gehad daarmee. Tot op heden deed Haakon nooit iets terug, maar we zijn nu ook weer bij mijn schoonouders (wonen in Frankrijk) en enkele dagen geleden was Djessie weer bezig en nu was Haakon het dus helemaal zat. Hij heeft Djessie bij zijn oor gepakt en wilde in eerste instantie ook niet loslaten. We hebben gekeken, maar gelukkig was Djessie niet gewond. Waarschijnlijk ook aan de vacht vastgehad.
Nou laat Haakon zich dus echt helemaal niet meer op de kop zitten. Wanneer Djessie begint te grommen, begint Haakon meestal ook. Althans.....hij probeert het...... Het is meer brommen dan grommen.....
Haakon weet wel precies waar hij wel en niet mag komen in de woonkamer. Djessie is nogal beschermend over zijn voer en daar komt Haakon dan ook absoluut niet in de buurt. Toen we gisteren in de woonkamer zaten en Djessie zat boven op een kamer, durfde Haakon zelfs nog niet in die hoek van de kamer te gaan kijken....Opvallend is ook dat Djessie in eerste instantie wel toleranter was naar de teefjes die ze hebben, maar naar met 1 van de teefjes krijgt hij nu ook al ruzie over het eten en zij krijgt dus ook al apart haar eten. Zij gaat nu ook al grommen als een ander bij haar eten in de buurt komt, dus ze heeft m.i. gewoon het gedrag van Djessie overgenomen.
Ik vind het wel goed dat Haakon opkomt voor zichzelf, maar we moeten ze wel heeeeeeel goed in de gaten houden.
Verder is Djessie heel lief met bekenden, maar wel afstandelijk tegenover vreemden. Maar als je als vreemde met z'n balletje gaat gooien heb je zijn hartje veroverd en dan ben je z'n beste vriend.
Eigenlijk vind ik dat Haakon zich nog heel netjes heeft gedragen tegenover Djessie. Hij heeft gelukkig ook maar 1 keer gegrepen, maar Djessie is echt geen makkelijke wat dat betreft, en ik denk dat veel reuen veel extremer op Djessie's gedrag zouden reageren.

TARAK