Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gif in Kralingse Bos Rotterdam
Moderator: moderatorteam
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Gif in Kralingse Bos Rotterdam
De politie heeft een onderzoek ingesteld naar een persoon die vergif strooit. De afgelopen weken zijn er verschillende meldingen en aangiftes binnengekomen van hondenbezitters. Zij gaven aan dat er vergif gestrooid was in onder andere het Kralingse bos en aan het Vredenoordpad.
De politie onderzoekt nu hoe het vergif terecht gekomen is langs de verschillende routes en of er opzet in het spel is.
De Roteb heeft het vergif inmiddels weggehaald.
Om meer duidelijkheid te krijgen over het vergif zou de politie graag spreken met hondenbezitters die iets opvallends gezien hebben. Zij kunnen contact opnemen met de politie via 0900-8844.
Neemt u ook wanneer uw hond vergiftigd is, contact op met de politie.
Tot er meer duidelijk is over de herkomst van het vergif is het verstandig om uw hond goed in de gaten te houden en aan te lijnen. Mocht uw dier onverhoopt toch vergif innemen, neemt u dan contact op met uw dierenarts.
Bron.
Ik hoorde het vanavond op de hondenschool, er zouden al een behoorlijk aantal honden overleden zijn... Opletten geblazen dus!
De politie onderzoekt nu hoe het vergif terecht gekomen is langs de verschillende routes en of er opzet in het spel is.
De Roteb heeft het vergif inmiddels weggehaald.
Om meer duidelijkheid te krijgen over het vergif zou de politie graag spreken met hondenbezitters die iets opvallends gezien hebben. Zij kunnen contact opnemen met de politie via 0900-8844.
Neemt u ook wanneer uw hond vergiftigd is, contact op met de politie.
Tot er meer duidelijk is over de herkomst van het vergif is het verstandig om uw hond goed in de gaten te houden en aan te lijnen. Mocht uw dier onverhoopt toch vergif innemen, neemt u dan contact op met uw dierenarts.
Bron.
Ik hoorde het vanavond op de hondenschool, er zouden al een behoorlijk aantal honden overleden zijn... Opletten geblazen dus!
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Gif in Kralingse Bos Rotterdam
Bedankt voor de waarschuwing
Ik heb het ook op een ander forum gezet.
Ik heb het ook op een ander forum gezet.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Oh lekker dan. Ben ik blij dat ik woensdag toch naar het Bergse bos gegaan was ipv Kralingse. 

- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Is ook veel leukerJoera schreef:Oh lekker dan. Ben ik blij dat ik woensdag toch naar het Bergse bos gegaan was ipv Kralingse.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- ceciel
- Zeer actief
Bedankt voor de waarschuwing!!
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Ja is absoluut leuker ja! Maar daar ga ik veel vaker dus veel vaker heen en wilde voor de afwisseling daar een keer heen.YvetteJ schreef:Is ook veel leukerJoera schreef:Oh lekker dan. Ben ik blij dat ik woensdag toch naar het Bergse bos gegaan was ipv Kralingse.Ik moet zaterdag trainen in het Kralingse bos... extra goed opletten dus

-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Tip: Let op vergif!
We kregen van Jeanette Y. uit Rotterdam het droevige nieuws dat er bij haar in de omgeving bewust gif wordt achtergelaten bij uitlaatplaatsen.
Er zouden al verschillende honden gestorven zijn of ziek zijn door vergiftiging. Jeanette heeft het initiatief genomen om wat ze hebben gevonden bij de uitlaatplaatsen te laten onderzoeken. Het onderzoek wees uit dat het om ALDICARB gaat, een product dat wordt gebruikt in de land- en tuinbouw. Je kan niet zomaar aan het product komen, omdat je er een vergunning voor moet hebben. In het verleden zijn er heel wat vossen en roofvogels gestorven door dit product.
Dus mensen let goed op, denk ook aan anderen als je iets verdachts ziet en geef het door aan de politie.
Dit stukje heb ik overgenomen uit Hondentips
En in de Gerdesiaweg is ook al gif aangetroffen.
We kregen van Jeanette Y. uit Rotterdam het droevige nieuws dat er bij haar in de omgeving bewust gif wordt achtergelaten bij uitlaatplaatsen.
Er zouden al verschillende honden gestorven zijn of ziek zijn door vergiftiging. Jeanette heeft het initiatief genomen om wat ze hebben gevonden bij de uitlaatplaatsen te laten onderzoeken. Het onderzoek wees uit dat het om ALDICARB gaat, een product dat wordt gebruikt in de land- en tuinbouw. Je kan niet zomaar aan het product komen, omdat je er een vergunning voor moet hebben. In het verleden zijn er heel wat vossen en roofvogels gestorven door dit product.
Dus mensen let goed op, denk ook aan anderen als je iets verdachts ziet en geef het door aan de politie.
Dit stukje heb ik overgenomen uit Hondentips
En in de Gerdesiaweg is ook al gif aangetroffen.
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Sinds 1 januari 2008 is Aldicarb (merknaam Dosanex) niet meer verkrijgbaar en word ook niet meer gebruikt.
Ik zelf kom nooit met de honden in het Kralingse bos, maar ik zal mensen in mijn omgeving waarschuwen die er wel komen.
Ik zelf kom nooit met de honden in het Kralingse bos, maar ik zal mensen in mijn omgeving waarschuwen die er wel komen.
- Niek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011 - Aantal honden: 2
Elke keer als je zo iets leest voel ik de woede in mij opkomen......
Wat bezielt dit soort mensen toch, en waarom komen er niet eens zinnige straffen voor dit soort dierenbeulen....
Ik hoop dat ze erachter komen wie dit nu weer op z'n geweten heeft.....
Des te belangrijker om weer goed op te letten. En je hond in de gaten te blijven houden, hoe moeilijk dit ook vaak is.
Ook belangrijk om dit proberen te trainen bij je hond, moeilijk maar wel noodzakelijk......
Wat bezielt dit soort mensen toch, en waarom komen er niet eens zinnige straffen voor dit soort dierenbeulen....
Ik hoop dat ze erachter komen wie dit nu weer op z'n geweten heeft.....
Des te belangrijker om weer goed op te letten. En je hond in de gaten te blijven houden, hoe moeilijk dit ook vaak is.
Ook belangrijk om dit proberen te trainen bij je hond, moeilijk maar wel noodzakelijk......