Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Irritant! Die wielrenners...
Moderator: moderatorteam
- de purmerpeitjes
- Actief
- Mijn ras(sen): Shar-Pei
- Aantal honden: 2
Irritant! Die wielrenners...
Wat zijn sommige wielrenners ook grote eikels .... Sommige menen altijd alle rechten te hebben op het fietspad alhier, waar je mag fietsen en wandelen. Dan komen ze met een noodvaart aan en even remmen ...ho maar! Zojuist ook weer zo eentje.... Stond ik even met iemand te praten, er was ruimte zat, komt ie met een noodgang aan en ja hoor......DONDER OP, riep ie naar mij. Nou, kwaaier kan je me weer niet krijgen, de L*L.
Wat nou, ik mag hier ook lopen met mijn honden, donder zelf op met je fiets! Koop dan eens een fatsoenlijke fiets MET rem....... Ik kan het niet uitstaan, zogenaamd zo sportief, maar te beroerd om even om je heen te sturen. Dombo! Zo, moest het even kwijt hoor.
Wat nou, ik mag hier ook lopen met mijn honden, donder zelf op met je fiets! Koop dan eens een fatsoenlijke fiets MET rem....... Ik kan het niet uitstaan, zogenaamd zo sportief, maar te beroerd om even om je heen te sturen. Dombo! Zo, moest het even kwijt hoor.
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
- Maxine
- Zeer actief
Re: Irritant! Die wielrenners...
Wat een l*l als ie zo reageert!
Als je zegt dat er genoeg ruimte over was op het fietspad moet die man nergens over zitten te zeuren!
Maar pas op! Dit staat in het verkeersregelement:
Zijn er geen trottoirs of bermen dan mag jé op het fietspad lopen;
Let wel: je moet voorrang geven aan de fietsers en de bromfietsers.
Als je zegt dat er genoeg ruimte over was op het fietspad moet die man nergens over zitten te zeuren!
Maar pas op! Dit staat in het verkeersregelement:
Zijn er geen trottoirs of bermen dan mag jé op het fietspad lopen;
Let wel: je moet voorrang geven aan de fietsers en de bromfietsers.

-
S@ndr@
- Zeer actief
Ja die irritatie staat hier ook hoog op het lijstje

- de purmerpeitjes
- Actief
Ja dat is ook irritant, ik kan het mij ook wel voorstellen hoor.
Maar de fietser kan van te voren ook even bellen, zodat de wandelaars op tijd ruimte kunnen maken, we hebben geen ogen in onze rug. Maar de wielrenners hebben niks op hun fiets, geen bel, geen rem, maar wel vaak een grote bek.
Het fietspad waar ik het over heb mag je wandelen met je honden.
Dan nog let ik altijd op, kijk regelmatig achterom of er al iemand aan komt en als je dan zo afgebekt wordt door weer zo'n wielrenner, tjsa, dan roep ik dus ook wel eens wat terug.
Maar de fietser kan van te voren ook even bellen, zodat de wandelaars op tijd ruimte kunnen maken, we hebben geen ogen in onze rug. Maar de wielrenners hebben niks op hun fiets, geen bel, geen rem, maar wel vaak een grote bek.
Het fietspad waar ik het over heb mag je wandelen met je honden.
Dan nog let ik altijd op, kijk regelmatig achterom of er al iemand aan komt en als je dan zo afgebekt wordt door weer zo'n wielrenner, tjsa, dan roep ik dus ook wel eens wat terug.
Laatst gewijzigd door de purmerpeitjes op 02 mar 2010 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
doggy
Ik kan me voorstellen dat als je in een gebied loopt waar de honden niet los mogen dat ze dan gaan klagen.
Qua fatsoen kunnen ze dan idd. wel even bellen ja.
Maar als je in een losloop gebied loopt, vind ik dat je wel rekening met houden met elkaar.
Ik weet niet hoe de regels dan gesteld zijn t.o.v. fietser en hond.
Qua fatsoen kunnen ze dan idd. wel even bellen ja.
Maar als je in een losloop gebied loopt, vind ik dat je wel rekening met houden met elkaar.
Ik weet niet hoe de regels dan gesteld zijn t.o.v. fietser en hond.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Ik wielren ook maar ja, ben een hondenliefhebber dus roep regelmatig al ver van tevoren en snap dat mensen mij soms irritant vinden. Maar zoals Nanna zegt; sommige hondenliefhebbers gaan hun hond inderdaad nauwelijks bij zich houden of lopen zelf middenop het fietspad.
Of houden de hond bij zich maar gaan daarbij zo dichtbij staan in de berm dat de hond alsnog naar me toe wil en dat soort dingen.
En wielrenners zijn erg kwetsbaar met hoge snelheden en een lichte fiets die enorm snel uit evenwicht raakt.
Maar goed, ik roep dus vaak op tijd om problemen te voorkomen, helaas zijn er veel wielrenners die dit niet doen.
Over beide partijen heb je wat te zeggen.
Of houden de hond bij zich maar gaan daarbij zo dichtbij staan in de berm dat de hond alsnog naar me toe wil en dat soort dingen.
En wielrenners zijn erg kwetsbaar met hoge snelheden en een lichte fiets die enorm snel uit evenwicht raakt.
Maar goed, ik roep dus vaak op tijd om problemen te voorkomen, helaas zijn er veel wielrenners die dit niet doen.
Over beide partijen heb je wat te zeggen.
- anja68
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising maltheser/shishu,en een
tibetaanse terrier, - Locatie: maastricht
- Contacteer:
erger me ook vaak aan wielrenners,
ze schuiven vaa ook niet als je met de auto rijdt,
soms is er zelfs een fietspad,fietsen ze toch gewoon op de weg,
heb ze bijna echt al eens met mijn auto van de weg gereden,
brutaal kan ik ook zijn he..
ze schuiven vaa ook niet als je met de auto rijdt,
soms is er zelfs een fietspad,fietsen ze toch gewoon op de weg,
heb ze bijna echt al eens met mijn auto van de weg gereden,
brutaal kan ik ook zijn he..

grtjes anja,en een poot van shynie en myra.
leer de mens kennen,en je gaat vanzelf van dieren houden.
-
doggy
Ik heb Beike en Diezel ook los lopen waar het eigenlijk niet mag.
Hier is werkelijk niks voor honden waar ze los mogen lopen.
Daarbij houd ik ten alle tijden rekening met wandelaars en fietsers.
Ze doen ze niks, maar als ik ze aan zie komen, roep ik ze altijd bij me en laat ze naast me zitten en wachten.
Regelmatig krijg ik dan complimentjes dat ze zo goed luisteren
Dus zo kan het ook.
Zie dit a.u.b. niet als kritiek, maar gewoon als mijn ervaring ermee.
Ze doen ze niks, maar als ik ze aan zie komen, roep ik ze altijd bij me en laat ze naast me zitten en wachten.
Regelmatig krijg ik dan complimentjes dat ze zo goed luisteren
Dus zo kan het ook.
- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
- Aantal honden: 3
Ik was vanmorgen een aso fietseres
, ik rij bij ons in de straat met de honden (2 naast de fiets) om naar het bos te gaan. Komt er een auto aan, ik wilde eigenlijk omzij gaan, want er waren een paar geparkeerde auto's weg, dus ik kon makkelijk opzij, maarja gaat meneer de automobielist toeteren. Tja FOUT, niet doen om kwart over 7! dus ik ben braaf midden op de straat blijven fietsen, want onze straat is vrij smal, dus je kan elkaar niet fatsoenlijk passeren, zonder dat de een tussen de geparkeerde auto's duikt.
En meneer maar toeteren en duwen, tja eigen schuld dikke bult
Hij kon me pas aan het eind van de straat passeren.
En meneer maar toeteren en duwen, tja eigen schuld dikke bult

rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nouja, dan zegt ie in ieder geval iets! Laatst een die van achter aan kwam fietsen en helemaal niets zij! Er kwam van de andere kant een paard en wagen aan dus ik liep al op het fietspad met Nilo, in het bos. Ik had geluk dat Nilo achterom keek en ik daar op reageerde, kon nog net wegspringen. Waarom hebben ze trouwens geen bel op zo'n fiets?
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
En dan snap ik heel goed dat mensen zeuren/een opmerking maken als je honden wél een keer in de weg lopen.doggy schreef:Ik heb Beike en Diezel ook los lopen waar het eigenlijk niet mag.
Regelmatig krijg ik dan complimentjes dat ze zo goed luisteren![]()
Dus zo kan het ook.
Hoe goed ze ook luisteren.
- de purmerpeitjes
- Actief
Maar ze rijden ook op fietspaden waar dus ook gewandeld mag worden, waar ook anderen mensen fietsen op hun gewone fiets. Voor sommige lijkt het wel dat zij het alleenrecht hebben en dat wij alleen rekening moeten houden met hun, de wielrenners, omdat ze gauw uit evenwicht raken en niet snel kunnen remmen. Ik bedoel, het geeft niet, maar de wielrenner weet zelf toch ook dat je op zo'n racefiets snel uit evenwicht kunt raken en niet goed kunt remmen omdat je voeten vaak vast zitten in die speciale pedalen. Zij kunnen zelf ook rekening houden met hun snelheid op dat soort fietspaden in de wijken waar het drukker is op het fietspad en dat lijkt er vaak niet op. Meestal een paar grote brullen, dan zitten ze vaak al op je hielen, je schrikt je rot en wij moeten ons maar snel uit de voeten maken. Natuurlijk scheer ik niet iedere wielrenner over een kam, natuurlijk niet, maar ik ervaar het vaak wel zo.LéonieHonden schreef: En wielrenners zijn erg kwetsbaar met hoge snelheden en een lichte fiets die enorm snel uit evenwicht raakt.![]()
.
Laatst gewijzigd door de purmerpeitjes op 02 mar 2010 18:44, 2 keer totaal gewijzigd.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik heb ook weinig met de levensgevaarlijke toeren die wielrenners vaak uithalen.
Zelf ben ik altijd voorzichtig rond kinderen, honden, oude mensen, enz... En daar erger ik me ook niet erg aan, tenzij de ouders/baasjes/mensen zelf gewoon totaal niet opletten en stomme dingen doen. Ik vind het geen ramp om even te stoppen, en minder eigenlijk altijd snelheid.
Zelf ben ik altijd voorzichtig rond kinderen, honden, oude mensen, enz... En daar erger ik me ook niet erg aan, tenzij de ouders/baasjes/mensen zelf gewoon totaal niet opletten en stomme dingen doen. Ik vind het geen ramp om even te stoppen, en minder eigenlijk altijd snelheid.

- iones
- Zeer actief
Ik heb een schurfthekel aan wielrenners omdat ze altijd menen dat ze overal voorrang hebben zonder enige vorm van eigen verantwoordelijkheid. Ze hebben niet voor niets zo'n slechte reputatie.
http://www.hondenforum.nl/plaza/cafe-de ... ielrenners" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hondenforum.nl/plaza/cafe-de ... ielrenners" onclick="window.open(this.href);return false;
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Gelukkig zijn hondenbezitters altijd zo fijn meewerkend en netjesde purmerpeitjes schreef: maar wel vaak een grote bek

Linda, Izzie en Bram
-
doggy
Ja, en daar heb ik dan alle begrip voorLéonieHonden schreef:En dan snap ik heel goed dat mensen zeuren/een opmerking maken als je honden wél een keer in de weg lopen.doggy schreef:Ik heb Beike en Diezel ook los lopen waar het eigenlijk niet mag.
Regelmatig krijg ik dan complimentjes dat ze zo goed luisteren![]()
Dus zo kan het ook.
Zie dit a.u.b. niet als kritiek, maar gewoon als mijn ervaring ermee.![]()
Hoe goed ze ook luisteren.
Tenslotte ben ik dan degene die fout zit, omdat ze daar los lopen.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Toen ik voor mijn rijbewijs ging, waarschuwde mijn instructeur mij voor asociale, onvoorspelbare en gevaarlijke gedrag van wielrenners. Ze nemen vaak voorrang als ze dat niet hebben, rijden vaak met aparte manouvres. En rijden vaak harder dan de toegestane snelheid voor auto's in 30 gebieden......

- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Ach, ik stond eens netjes in de berm te wachten met Nando kort bij me, toen er een groepje wielrenners aan kwam zetten. Toch was ik een hoer. Wielrenners zijn niet de enige personen met neurotische trekjes, o.a. hondenbezitters kunnen er wat van.
Er wordt wel vaker iets gezegd in het leven, soms is dat positief en soms is dat negatief.
Als ik Nando naast de fiets laat rennen ben ik een dierenbeul.
Als Nando losloopt is het een vals kreng.
Als Nando aan de lijn zit ben ik een dierenbeul.
Als Nando blaft is het een vals kreng.
Als Nando 1 x per dag eten krijgt ben ik een dierenbeul.
Als Nando zijn bal niet lost voor een vreemde is het een vals kreng.
Nou, je snapt mijn punt denk ik wel. Mijn reactie hangt af van de creativiteit van de persoon.
Sommigen krijgen alleen een glimlach cadeau en originelere opmerkingen worden beloond met een schaterlach.
Ik begrijp je frustraties, maar ik zou me er niet al te druk om proberen te maken en lekker genieten van je wandeling.
Er wordt wel vaker iets gezegd in het leven, soms is dat positief en soms is dat negatief.
Als ik Nando naast de fiets laat rennen ben ik een dierenbeul.
Als Nando losloopt is het een vals kreng.
Als Nando aan de lijn zit ben ik een dierenbeul.
Als Nando blaft is het een vals kreng.
Als Nando 1 x per dag eten krijgt ben ik een dierenbeul.
Als Nando zijn bal niet lost voor een vreemde is het een vals kreng.
Nou, je snapt mijn punt denk ik wel. Mijn reactie hangt af van de creativiteit van de persoon.
Sommigen krijgen alleen een glimlach cadeau en originelere opmerkingen worden beloond met een schaterlach.
Ik begrijp je frustraties, maar ik zou me er niet al te druk om proberen te maken en lekker genieten van je wandeling.
-
Muk
Ik heb asociale hondenbezitters en asociale fietsers meegemaakt. En ja, als fietser / wielrenner kun je je ook mateloos ergeren aan hondenbezitters die hun hond niet even aan de kant houden. Want op een fietspad moet je wel rekening houden dat er ook fietsers kunnen komen.
Ik begrijp je boosheid wel, want als wandelaar (met en zonder hond) kan ik mij ook ergeren aan fietsers. En ja, als er een asofietser aankomt (bijvoorbeeld eentje die op de stoep / voetpad fietst) dan heb ik ook niet altijd zin om opzij te gaan. Niet dat zoiets helpt, maar ja, een beetje tegenwicht geven kan soms ook geen kwaad.
Ik begrijp je boosheid wel, want als wandelaar (met en zonder hond) kan ik mij ook ergeren aan fietsers. En ja, als er een asofietser aankomt (bijvoorbeeld eentje die op de stoep / voetpad fietst) dan heb ik ook niet altijd zin om opzij te gaan. Niet dat zoiets helpt, maar ja, een beetje tegenwicht geven kan soms ook geen kwaad.
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Helemaal mee eens.Nanna schreef:Ik ben geen wielrenner, wel een gewone fietsgebruikster![]()
En soms...erger ik me ook aan hondenbezitters.
Hier aan de overkant is een park waar een fietspad doorheen loopt.
Je mag er je hond NIET uitlaten maar natuurlijk lopen er tóch mensen met Fido aan de flex.![]()
Natte voeten willen ze niet dus op dat fietspad lopen en Fido maar van links naar rechts sprinten.
Of er ontstaat opeens op datzelfde fietspad een samenklonterend groepje fossielen die de laatste roddels moeten doornemen en NUL op hun krulharige x-maltezers en geschoren shih tzu-achtigen letten.
Jij ziet maar hoe je je fiets door dat woud van flexen heen laveert.
Ik moet zeggen dat IK me dan ook erger. Hou verdomme die beesten bij je en ga anders in dat prachtige bos dat we hebben wandelen. Maar nee, ze zouden met hun 80 jaar eens verkracht kunnen worden, alsof daar ook maar iémand dorst op krijgt....
Maggie