Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

politie moeten ze ook afschaffen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

politie moeten ze ook afschaffen

Ongelezen bericht door Podenji »

loop ik hier 2 uur terug de honden uit te laten, komen er 2 honden op me afgestormd zodra ik net de straat over was, :eek: gelukkig hadden ze geen kwaad in de zin, maar we wonen aan een hele drukke straat en ze kwamen dus al diverse keren bijna onder autos.... maar waar ze vandaan kwamen en van wie ze zijn , geen idee, we hebben met hem rondgelopen en rondgevraagt maar niemand kent de honden, een fietster had nog van een automobilist op dr flikker gehad dat ze dr honden aan moest lijnen, maar ze zijn helemaal niet van haar...
Eentje is er vandoor gegaan de andere zit hier nu thuis en we wachten op de dierenambulance want we moeten straks weg en kan hem hier dus niet lang houden. Ik kreeg ze met een omweg te pakken en had ondertussen de politie gebeld.....zeggen ze doodleuk : als je hem neit kan houden zet hem maar weer op straat....

:eek: :eek: :eek:

stel idioten, wel we wachten nu dus op de dierenambulance, meneer hond zit maar even in een bench in de woonkamer en mijn honden allemaal in de opkamer, van hun wandeling kwam niets meer terecht :roll:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Re: politie moeten ze ook afschaffen

dit zal iets zijn van lab x stabij, zwart met een witte/schimmel borst en voorpoten, nog een jong beest, reutje, luistert goed trouwens, ziet er goed uit, heeft een halsband maar geen penning en binnen in de halsband staat ook niets, die andere was helemaal zwart, zelfde type alleen dan ruwharig. maar waar die is gebleven is een raadsel.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Herkenbaar....
Dat advies kreeg ik ook, maar dan van de dierenambulance die geen tijd en ruimte had om de hond te komen halen.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

nou ja dat is helemaal belachelijk zeg :ugh:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Ik vind dit echt ongelofelijk.....waardeloze politie en dan ook het andere gedoe erbij, slecht geregeld, dat is hier godzijdank wel anders
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:maar je kan toch laten checken of de hond gechipt is?
door wie dan ? het is zondag en ga vandaag dus niet naar de dierenartspraktijk hiervoor, ik heb een chipreader maar geen idee waar die is.
ik denk dat de dierenambulance dat dadelijk ook wel gaat doen.
het is alleen zo dat wij straks weg moeten en we hem hier dus niet kunnen houden, anders had hij hier wel langer kunnen blijven, maar op straat zetten is hoe dan ook geen optie :mep:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

kitty2 schreef:Ik vind dit echt ongelofelijk.....waardeloze politie en dan ook het andere gedoe erbij, slecht geregeld, dat is hier godzijdank wel anders
ach de politie geeft al niet om reljeugd, dus wat kan hun die hond schelen? het zijn gewoon een stel werklozen in uniform :klaar:
JML
Zeer actief

Ik ben met mijn vondeling 's avonds naar het huisadres van de DA gereden, die heeft gekeken of hij een chip had.
Die had ie natuurlijk niet :pffff: Laat de mensen van de dierenambulance de hele hond scannen op een chip, misschien is ie verschoven en zit ie niet tussen de schouderbladen.

Uiteindelijk het beest maar mee naar huis genomen. Ik heb op de bank geslapen omdat ik hem niet gescheiden kon houden van de mijne.
Ik kreeg het advies het beest anders maar in de tuin of in de schuur te stoppen tot de volgende dag.
Nou mijn schuur... dat past niet :oeps: De tuin was toen nog niet afgesloten.
Wel een optie bij jou? Misschien niet ideaal, maar beter dan zwervend, denk ik dan maar.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

De hond gewoon naar de basis van de dierenambulance brengen. Mag officieel, niet, maar als je inderdaad daar op moet zitten wachten, kan het soms heeeeeeeeeeeeel lang duren. De politie komt inderdaad geen gevonden honden ophalen.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

hij is opgehaald, normaal had de politie mij moeten doorverbinden met hun, wel dat is niet gebeurt en waren ze ook niet van plan. Ik hoop dat zijn baas gauw weer komt.
de dierenambulance wilde me het nummer niet geven, voor een eventueel volgende keer, dat was protocol ofzo en dan moet ik de politie bellen, ik zeg dat doe ik dus niet weer, dus toen kreeg ik het nummer van een dierentehuis waar de gevonden dieren gebracht worden, welja amivedi heeft me iig wel geholpen en de hond komt vast weer bij zn baasje , ik zal ze van de week bellen of het gelukt is.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Tss kunnen ze niet een cel wat opfleuren voor die honden? Belachelijk. :hmmm:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

nou ik snap wel dat de politie die hond niet ophaalt, maar stuur me niet van kastje naar de muur en kom niet met stomme opmerkingen van stuur hem de straat maar weer op, waarom denken ze dat ik die hond in huis gehaald heb, zodat er geen ongelukken gebeuren :mep:
JML
Zeer actief

Ik hoop dat hij snel weer naar zijn baas kan en dat de andere hond ook nog gevonden wordt.

Super dat jij deze hond zolang hebt opgevangen :ok:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

nou ik weet wel dat als hier de kennels op orde zijn van het voorjaar dat ik , als het weer gebeurt, het zelf wel ga regelen en dat ik dus wel meldingen maak maar het dier hier zo lang kan blijven.
bureaucratie gedoe :evil:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Waardeloos dat de politie zo reageerde. Ik heb gelukkig andere ervaringen.

Ik heb dit nummer in mijn gsm staan 0900-0245. Dit is het nummer van Landelijk Nummer Dierenambulances & Dierenhulpdiensten. http://www.dierenambulance.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb dat ooit gebelt voor een doodgereden kat in Ede. Ik woon daar niet en ken dus ook het plaatselijke nummer niet. Ik weet natuurlijk niet of ze daar iets mee gedaan hebben, maar de volgende dag lag de kat iig niet meer op de plek waar ik hem neer had gelegd. (Ik had zelf geen mogelijkheid om hem mee te nemen.)

Je kan op de volgende site nummers van diverse dierenambulances vinden. http://www.fdn.nl/index.php?op=viewpage&page=10" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Podenji schreef: het zijn gewoon een stel werklozen in uniform :klaar:
:roll:
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

kitty2 schreef:Ik vind dit echt ongelofelijk.....waardeloze politie en dan ook het andere gedoe erbij, slecht geregeld, dat is hier godzijdank wel anders
Hier niet hoor, zo hebben we ook een keer een hond gevonden, maar wij kregen hetzelfde antwoord.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Liesbeth schreef:Waardeloos dat de politie zo reageerde. Ik heb gelukkig andere ervaringen.

Ik heb dit nummer in mijn gsm staan 0900-0245. Dit is het nummer van Landelijk Nummer Dierenambulances & Dierenhulpdiensten. http://www.dierenambulance.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb dat ooit gebelt voor een doodgereden kat in Ede. Ik woon daar niet en ken dus ook het plaatselijke nummer niet. Ik weet natuurlijk niet of ze daar iets mee gedaan hebben, maar de volgende dag lag de kat iig niet meer op de plek waar ik hem neer had gelegd. (Ik had zelf geen mogelijkheid om hem mee te nemen.)

Je kan op de volgende site nummers van diverse dierenambulances vinden. http://www.fdn.nl/index.php?op=viewpage&page=10" onclick="window.open(this.href);return false;
dank je wel, dat nummer sla ik ook op :ok:

jaren terug heb ik de AMivedi in Hoogeveen ( daar woonde ik toen ) gebeld over een dode kat, zouden ze ophalen.....weken later lag hij er nog :ugh:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Maar is het nummer van de dierenambulance dan niet gewoon bekend? Hier bel je gewoon de dierenambulance en dan word je bij de ritten gezet. Of de mensen kwamen (komen) met het gevonden dier naar de basis en die hielden we dan daar totdat de auto op de basis was en nam ze dan mee naar het asiel.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat raar weer van de politie :roll:
Hier kun je gewoon de politie bellen en dan schakelt die de dierenambu in.En dat gaat zo vanwege de vergoeding per gevonden en opgevangen dier die zowel ambu als asiel van de gemeente krijgen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
linda]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mudi
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door linda] »

Nou ja, wat belachelijk zeg, gelukkig is de hond inmiddels opgehaald.

Ik heb hier trouwens wel een positievere ervaring. We hebben hier een tijdje terug een hoop gedonder gehad met een stel buurthonden die al een aantal keer ontsnapt waren en daarbij honden van buurtbewoners lastig vielen. Eerst een aantal maal de dierenambulance gebeld, maar die kon niks doen zolang de honden losliepen. Na de zoveelste ontsnapping de politie gebeld en die waren er binnen een half uur om de honden mee te vangen, helaas waren de honden inmiddels nergens meer te bekennen. Toen afgesproken ze te bellen zodra de honden weer in de buurt waren, toen dat gebeurde zijn ze direct terug gekomen en hebben de honden mee gevangen. Het kan dus wel degelijk anders :ok:
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik had een chi gevonden
politie wilde niet
dierenasiel wilde niet
dierenambulance wilde niet
nou ik wilde ook niet
met mn twee staffies die vonden dat ik dat barfje maar los moest laten
dus ben naar het politie bureau gereden
heb hem daar op het bureau gezet
en gezegt alsjeblieft
en ik wilde aanlopen
komt er een agentje aangelopen die zegt dat dit zomaar niet gaat
ik zeg O ja wel hoor
en anders zetten JULLIE hem maar terug op straat
want ik doe het niet
en ben gegaan
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Podenji schreef:
ach de politie geeft al niet om reljeugd, dus wat kan hun die hond schelen? het zijn gewoon een stel werklozen in uniform :klaar:

dank je wel
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

pammetje schreef:met mn twee staffies die vonden dat ik dat barfje maar los moest laten
:lol: :smile: :smile: :smile: gewèldig!

Spiky heeft vanaf nu een nieuwe bijnaam :lol1: :lol1: Barfje!
Afbeelding
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Podenji schreef:

Ach.........
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

maart schreef:
Podenji schreef: het zijn gewoon een stel werklozen in uniform :klaar:
:roll:
Nou nou....
:neenee: Wat doe je zelf voor werk???
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

HOE kan het ook anders dan de Plisie in Hoogeveen zijn :roll:
Ik heb net zo'n belabberde ervaring met die fukkers :mep:
Ik ben uiteindelijk dus van Hollandscheveld naar Hoogeveen gereden op zaterdagavond/nacht half 1 met een Duitse Herder in mijn auto..
Naar binnen gelopen bij het oude bureau op de rotonde, gezegd dat ik degene was die daarnet gebeld had over de hond die zij niet van de 70 km weg wilden halen en die ze, nadat ik hem in de auto gelokt had OOK niet wilden komen halen omdat ze geen hondentaxi waren en ze wilden me OOK niet doorverbinden en NEE, ze wisten ook niet wat ik met die hond moest...ik moest hem maar meenemen naar huis :roll: :N:
Dat had Rimpel vasttttt heel leuk gevonden :oeps: en daarbij ging ik van Drenthe weer naar Overijssel dus ik zag de bureaucratische shit alweer voor me :N: Dierenambu, asiel waren toen niet bereikbaar om half 1 's nachts dus ja, wat doe je dan he?

Juist...met de hond naar het bureau gaan.
En daar was meneer de collega van de knakker die ik aan de lijn had WEL heel behulpzaam :ok:
Hond in hok op het terrein, ze hadden daar hondenhokken NOTABENE! vier op een rij :ugh:
Uiteindelijk lag ik om 03.00 s;nachts in mijn bed
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

valt me op dat veel mensen van die fijne ervaringen hebben met de politie en dieren :ugh:

@Hilje, het was gewoon de politie drenthe, ik weet niet waar, ik had het algemene nummer gebeld en kreeg politie regio drenthe, ik woon niet meer in gemeente Hoogeveen maar Borger-Odoorn en dat valt onder dierenbescherming stadskanaal ofzo , ik weet het niet meer ik heb zoveel nummers moeten bellen voor het beestje opgehaald werd, ik hoop dat hij inmiddels gewoon weer lekker bij de baas is, ik bel morgen het dierentehuis waar hij gebracht zou worden om het na te vragen, ik wil toch weten of het goed afgelopen is.

@ yvonne dl: in elk geval geen werk dat aan achtelijke bureaucratische regeltjes is gebonden.
en sorry als ik mensen tegen het zere been heb geschopt met mijn opmerking die grappig bedoeld was, en de politie doet vast ook wel goed werk, maar soms vraag ik me heel terecht af waar ze nou mee bezig denken te zijn, en dat ze zo doen zal wel met onze slappe regering te maken hebben :wink:
enneh kom op, je kan toch ook de ervaringen van forummers lezen in dit topic? die zijn vrijwel hetzelfde.
Reneey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua

Ongelezen bericht door Reneey »

Podenji schreef:
Ze zijn VERPLICHT mens & DIER te beschermen .... dus zullen ze hier tijd voor MOETEN vrijmaken ... maja ik ken het ... hier ook van die niksnutten
Dierenambulance daarintegen is wel stuk vriendelijker en behulpzaam ondanks dat ze soms overvol zitten
Afbeelding
Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

De eerste agent die wat voor mij/ons doen wil moet ik nog tegenkomen, daar is niets grappigs aan, daar is niets overdreven aan, dat is pure waarheid (helaas).

Verbaast me ook totaal niks dit verhaal, heb er zelf geen ervaring mee gelukkig. De opmerking "werklozen in uniform" houden we erin :smile:, ik zal het jullie melden zodra ik een behulpzame agent gevonden heb, al heb ik de hoop opgegeven na een x aantal dingen :19:.

Ik kan begrijpen dat ze zo'n hond niet zo 123 op kunnen halen, daar hebben ze geen auto's voor en geen personeel voor, maar om dan maar gewoon het advies te geven het beest terug op straat te zetten... Als er een aanrijding achterweg komt ben je hoogstwaarschijnlijk ook nog aansprakelijk, want zo werkt het dan weer wel in deze verziekte maatschappij. Dat soort adviezen zijn om te kotsen :kotz:, ik mag in godsnaam hopen dat als mijn hond ooit wegloopt niemand de politie belt :kotz:.

"Waakzaam en dienstbaar" helemaal correct, zolang ze het maar zittend doen kunnen (in Drenthe tenminste).
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”