LeJoieDeVivre schreef:Dag mensen,
Graag willen wij de mensen die opzoek zijn naar een pup waarschuwen voor een te Fokker te Enschede. Het gaat hierbij om Dave H., die zich o.a. de afgelopen maanden op hyves heeft voorgedaan als geregistreerd Fokker van Ambullen en Staffords die hij zelf Xxl Pitbulls noemt. Op het hyves probeerd hij zich bekend te maken onder de naam Rise Of The Bullies, een zogenaamde kennelnaam. Voor dhr. H. houd het ?geregistreerd? Fokker zijn in, dat hij is ingeschreven als fokker bij de Dierenarts. Wij willen iedereen erop attenderen dat deze man niet is ingeschreven als Fokker bij een Raad van Beheer, United Kennel Club of andere kennelclubs, ook is hij niet ingeschreven bij een rasvereniging. De foto's op zijn hyves zijn NIET te vergelijken met de werkelijke conditie van zijn honden helaas!!!. Zijn links op hyves zijn:
http://carmen-dave3.hyves.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://thisway.hyves.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Na de afschaffing van de RAD was dhr. H. 1 van de eerste die trots op straat liep met een blaadje waarop stamboomloze staffords werden aangeboden. In onze eerste ontmoeting op straat heb ik dan ook te kennen gegeven dat wij degene zijn die mede met andere groeperingen en mensen zich in hebben gezet voor de afschaffing van de Regeling Agressieve Dieren, maar er ook niet happig op ben dat er klakkeloos wordt gefokt met willekeurig ras oftwel wat wij noemen broodfok. Dhr H. is iemand die graag groot doet en zich voor wil doen al kenner van willekeurig, ding of feit. Uiteraard prikte wij daar al snel door heen, maar laten mensen in hun waarde en hopen dat het niet ten koste gaat van de dieren.
Enige tijd later kregen wij het verhaal dat de teef die H. had gebruikt voor dit nest, net bij hem was gekomen en binnen afzienbare periode zwanger was. Een zogenaamd ?foutje? . De teef was al geen teef waar menig Fokker een nest mee zou nemen. Kort hierop kwam de melding dat de pups met de hand werden groot gebracht, want moeder zou de pups aanvallen. Hierop moest de teef dan ook snel verdwijnen uit zijn huishouding en was niet meer welkom, en was duidelijk alleen goed voor de fok!
Hieronder een foto van de teef:
De keren dat wij dhr. H tegen kwamen, bleef hij aangeven door te gaan met fokken van stamboomloze honden. Dit onder de mum om zijn kinderen gelukkig te maken en zijn gezin, zodat hij ze alles kon geven wat nodig was. Kort naar het Stafford nest is dhr. H. gaan fokken met een Ambull waarvan hij in de wetenschap was dat de hond een kronkel had, verschillende bijtincidenten op zijn geweten had op zowel mens en dier. En we konden de klok erop gelijk zetten, in januari ging onze telefoon dat het helemaal mis was aan het adres van dhr. H. en dat betreffende Ambull pups aan het werpen was en deze 1 voor 1 opvrat. Ook viel de hond dhr. H. aan en wou hij naar het zoveelste bijtincident eindelijk inzien dat deze hond niet in de maatschappij thuis hoort. Belangrijke info wat hierbij hoort is dat de Ambull 21 pups heeft gegooit. Hillen vertelde trots dat dit zou zijn gebeurd door 1 dekking, wat wij al opmerkelijk vonden. Naardat wij op onderzoek ging, hebben wij informatie ontvangen dat dhr. H 2 dagen lang enkele malen een reu heeft laten dekken.
Hieronder een foto van 4 pups die H. had weten te redden en die volgens hem door een verkeerd voedingadvies van een Kynoloog zijn overleden. De pups werden warm gehouden door flessen met warm water en zaten in een aquariumbak:
Wij zijn op de dag dat deze horror film zich afspeelde naar het adres van dhr. H. geweest. En wat wij daar nog meer zagen was niet om trots te zijn. Op dat moment waren er nog 4 andere honden aanwezig waaronder een zwangere Stafford teef, die graat en graatmager was net als alle andere aanwezige honden. Ik heb dhr. H. hier mee geconfronteerd en kreeg tientallen excusses en redenen waarom alle honden zo mager zouden zijn. Ook de adviezen die wij hem gaven, werden niet gehoord want een persoon als dhr. H. denkt alles goed te weten, dus heeft geen advies nodig. Hij had allemaal zaken die hij opnoemde wat hij ging doen op gebied van voeding om de zwangere teef in goede conditie te krijgen. Gezien ik hem wees op het feit dat de teef in deze conditie waarschijnlijk de bevalling niet zou overleven, kreeg ik te horen dat hij de hond een infuus zou laten aanleggen door een dierenarts tijdens de bevalling. Ook weer een vreemd verzinsel om de discussie ten einde te brengen, maar zoals wij wisten is er deze teef nooit onderzocht door een dierenarts, niet voor, niet tijdens, en niet na de bevalling. Gezien de zorg rondom de honden is er inspectie op de zaak gesteld door zowel ons als andere organisaties.
De inspectie die de eerste keer ter plaatse is geweest heeft het zelfde geconstateerd als wij. De honden waren in een matige conditie, verbleven in kennels, en de gedeeltes van de woning lagen vol uitwerpselen. Ten tijde zijn hem voorwaardes opgelegd waarop controle zou worden gehouden, wat helaas blijkbaar niet is gebeurd. Bij een tweede inspectie zou de woning wel schoon zeiden geweest, hoewel de geur duidelijk aanwezig was.
Gezien het feit dat er inspectie zat op de zaak hebben wij Dave H. nog beperkt in de gaten gehouden, tot wij vorige week de melding kregen dat Dave H. kopers van puppies benaderde, dat zij hun pup van 5 weken konden ophalen voor de verkoopprijs gezien hij in geldnood zat door een echtscheiding. Ook zagen wij dat hij een pup met zware achterstand en in zeer slechte conditie aanbood, aan een persoon die hij amper kende maar een leuk gezichtje had en waarop hij indruk wilde maken. Hieronder zijn bericht en de foto:
De foto's die H. op zijn hyves heeft staan van pas naar de geboorte laten zien dat er niks aan de hand was met de pups (foto 25 jan. 2010)
Wanneer bij de foto's gaan kijken die op 6 febr. 2010 zijn gemaakt zien wij het dat de pup het al zeer slecht maakt, en dat hier het moment van ingrijpen moet zijn voor een fokker:
Op13 februari verschijnen de volgende foto's op zijn hyves waar de toestand niet alleen met de ene pup slecht is, maar dat twee andere (bruine bovenaan en tweede zwarte) ook aan het verslechteren zijn.
De alarmbellen begonnen weer te rinkelen en ik heb maar weer een bezoekje gebracht aan Dave H. Bij binnenkomst heb ik gelijk een bezoek gebracht aan de pups en wat ik daar aantrof was te vreselijk voor woorden. Achter in een onhygiënische mand lag de pup de kleine pup van de foto meer dood als levend, vechtend voor haar leventje. De kamer lag voor uitwerpselen en de moederhond zat graatmager met niet goed uitziende tepels treurig bij haar pups. Op mijn verzoek werd de verwarming open gedraaid want zelfs ik had het koud in de kamer. Op de vraag wat er met de pup was, werd met een afwijzende hand gezegd ?ach die doet het niet zo goed, die red het waarschijnlijk niet. Ik verzocht hem haar de mand uit de halen en boven te bij te voeren. Ook zag ik dat 2 andere pups waarvan ik op foto?s had gezien dat zij ook een achterstand reeds hadden opgelopen, ook graat en graat mager waren. Boven werd de pup door bijgevoerd met koffiemelk verdund met water. Ieder persoon zal begrijpen dat naar alles het zeer moeilijk was om mijzelf rustig te houden en een spel te blijven spelen om inzicht te krijgen in de situatie. De pup was ontzettend koud en er was eigenlijk niks meer van het hummeltje over. Menig Fokker zou niet geloven dat deze pup 5 weken oud was. Door op de emoties te spelen van Dave H. heb ik de pup mee weten te nemen om hem die zorg proberen te geven wat zij nodig had om enige kans op overleving te hebben. Aangekomen in de woning was de pup erg zwak, het toedienen van vocht mocht niet meer baten om de pup te redden van zijn uitdroging. Het vel van de pup kon rechtop worden gezet en trok niet terug, haar oogjes konkelde alle kanten op. Enkele malen probeerde ze met al haar laatste kracht aan te geven dat ze meer vocht wou, maar het gevecht kon haar lichaampje niet meer aan. Ondertussen was er contact met de dierenambulance en inspectie over hetgeen wat er ter plaatste gaande was omdat het tijd voor ingrijpen is gezien de conditie van de andere 2 pups die snel achteruit gingen.
Foto's pup op moment van binnenkomst 20 febr 2010:
Wij hebben van verschillende partijen waaronder zijn ex-vrouw achtergrond informatie ontvangen hoe de conditie van de pup(s) zo is ontstaan. Volgens Dave H. was de pup vanaf vorige week donderdag in slechte conditie. Maar wanneer wij kijken op foto die hij trots presenteerd en luisteren naar verschillende getuigenverklaringen is deze situatie al weken gaande. Verschillende personen hebben Dave H. aangeboden de pup mee te nemen om hem zo te voorzien van (+medische) zorg die het beestje nodig had. Zij konden dan ook bevestigen dat er geen 7 pups waren geboren maar 9. Moeder had zelf 2 opgegeten, waardoor er 7 pups overbleven tot zaterdag 20 februari. Binnen het nest zijn 4 pups die alle voeding bij de moeder wegnemen waardoor de overige pups geen of enkele voeding kregen. Het bijvoeren gebeurde door voeding wat te zien is op de foto?s. Een anonieme bron heeft ons verteld dat in het begin is geprobeerd de pups te voeren met borstvoeding van de mens, en uiteraard de hiervoor genoemde koffiemelk mix. Omdat de pups de voeding niet wouden accepteren heeft Dave. H. volgens deze bron geen of geringe aandacht aan besteed (veelal op verzoek en aandringen van derden). Op de vraag waarom zij zich niet hebben gewend tot een dierenarts, was het antwoord dat zij daar geen mogelijkheden voor hadden. Ook werd dit verhaal door andere getuigen bevestigd!
De verklaring die Dave H. geeft voor de conditie van de andere honden is dat zij mager zijn geworden door hun opsluiting. De reu die aanwezig is zou dun zijn geworden door een dekkingsronde die hij zou hebben gehad in Duitsland. Iedereen met een beetje kennis van honden weet welke kans er is dat een stamboomloze hond een dekkingsrondje gaat doen, om maar in de termen van Dave H. te blijven.
De belangrijke getuigen konden allen beamen dat de situatie rondom de honden niet van de afgelopen maanden is, maar dat hiervan al langer sprake is. De pups van de bevalling van de Ambull, die door moeder door het midden zijn gebeten worden nog steeds bewaard in de vriezer. Volgens dhr. H. zelf om de inspectie te bewijzen dat de moederhond dit zelf heeft gedaan, en niet hij omdat hij volgens zijn zeggen beul wordt bestempeld. De pups die H. destijds wel heeft weten te redden zouden volgen hem zijn gestorven door een verkeerd voeseladvies van een Kynoloog. Ook is er een tip gekomen dat er pups begraven moet zijn in de tuin, die toekomst zal uitwijzen of dit verhaal bevestigd kan worden.
Nu enkele dagen later ontvangen wij uit verschillende hoeken dat Dave H. ons het verwijt maakt dat de pup is overleden doordat wij hem niet zijn eigen gecreerde voeding hadden gegeven. Wij hebben hier een potje ontvangen met verzuurde borstvoeding, met kinderdruppels en visolie wat wij de hond naar zijn zeggen moesten geven. Even voor de buitenwereld wat deze zogenaamd erkend Fokker zijn pups wil geven. Hierbij een visie van een wel bekend en erkend Fokker, over wat een Fokker doet in een situatie als deze m.b.t. de conditie van de pup en de voeding:
nou als eerst zorg je ervoor dat dit nimmer zover uit de hand kan lopen door de juiste zorg aan te dragen. en dat is wanneer een pupje achterstand lijkt te hebben uitzoeken waardoor dat komt en dan zit je al snel bij en arts. zover mag het nimmer komen in mijn ogen...
menig fokker zou in mijn ogen hetzelfde moeten denken igg grofschalig..op 1 lijn zitten...
ik zou igg aansporen de fok praktijken van deze meneer zo snel mogenlijk te stoppen en proberen de pups igg uit die ermbarmelijke omstandigheden te halen evenals de moederhonden !!
Dave H. is ook een zeer bijzonder persoon. Zo probeerd hij toekomstig kopers wijs te maken dat bij zijn pups stamboom te krijgen zijn omdat zijn zelf verzonnen bloedlijn dermate ver is doorgefokt. Ik verwijs jullie naar het onderstaande bericht:
beste ********, deze pups komen uit de devil bloodline van reu's zijde en de layca bloodline afkomstig uit rusland ook reu's zijde de moeder van de pups is een kruising van een stafford bloodline en een amerikaanse pitbull bloodline. vandaar dat er biju deze pups ook nog geen stamboom is te krijgen, ik heb het al wel zover doorgefokt dat bij de pups van deze pups dus wel stambomen te krijgen zijn , alles is verders geregistreerd, pups van deze pups leveren dan dus ook een hoog bedrag op in de verkoop!!! deze pups ..... bel me er maar even, over mijn nummer is ********* is ff beter uit te leggen . mvg. Dave H****. Rise Of The Bullies (155)
Om dit verhaal over bloedlijnen uit de wereld te helpen, zullen wij kort ingaan op de ontstaansgeschiedenis van bloedlijnen van de APBT. Wanneer wij kijken naar de stamboom van de APBT moeten wij even letterlijk en figuurlijk aan of naar de stam van een boom kijken. Dit is de familie, die al heel veel generaties betaat, uit honden gefokt op kenmerk en van hetzelfde type, vaak met 1 of 2 kleuren de honden zien er typisch uit , en zijn HERKENBAAR, je kan dus gelijk zien uit wat voor familie secu Bloedlijn (zijtak van de boom) ze komen, Denk hierbij aan de families zoals /Alligator/ Patrick /Jeep/Razor Edge/ bloed.
Wanneer we een nieuwe ""bloedlijn"" willen creeren zal je een paar honden van die of een familie moeten nemen en met eigen ideen over hoe je honden er uit willen gaan zien, en met wat voor kwaliteiten je verder wild fokken van de ""oorspronkelijke Familie"". De eerste 3 generaties kan je een bloedlijn (zijtak) noemen en je zal ongetwijfeld veel eigenschappen terug zien van de OORSPRONKELIJKE familie, die vaak door ""anderen"" is gefokt. Vanaf de 4de/5de/6de generatie, ontstaat er langzaam een eigen secu nieuwe familie en kan er worden gesproken van een bloedlijn met zijn eigen kenmerken/type/karakter! wat dan weer een familie genoemd word .
Hiervan is dus alleen sprake bij honden met stamboom en of van fokkers die zich al 20 jaar of langer mee bezighouden waarvan hun kwaliteit bekend zijn.
Grappig is wel dat er in het verleden een Red Devil Bloodline heeft bestaan! Deze is helaas rond de 20 a 25 jaar geleden geheel al dan niet bijna geheel is uitgestorven, en zijn zeker niet in Europa te vinden, dus ook van deze optie kan geen sprake zijn!
Wat Dave H. wel heeft is een curlijn, zoals dat wordt genoemd in de APBT wereld. Dit houd in dat het gaat om scaterbred honden (alles door elkaar heen) zonder stamboom en waarvan de achtergrond kwa bloedlijn en ras zeer duister zijn! om maar niet te spreken van het Cur bloed van andere rassen wat er in is gefokt, zoals de stafford.
Jullie mogen zelf je conclusie hier uit trekken, maar wij noemen dat ?troep?. En is in de grond beginselen helemaal niets en dat ook echt geen euro waard, nog zouden deze honden zo gefokt nog verkocht mogen worden, die hier trouwens ongetwijfeld de dupe van zijn door het totale onkundige werk van een puppy peddler die zonder enige vorm van kennis en of knowhow, alleen maar probeerd wat geld te verdienen over de ellende van de gefokte wezens die hij fokt.
Het laatste nieuws is dat de pups ongeend en niet ontwormd worden verkocht! Hieronder Dave H. eigen mail en plannen om verder te gaan met al zijn ellende:
RE: pup
ja natuurlijk ****** kan dat nog want iedereen die er een hed besproken hoor ik niets meer van behalve ******* dus het kan zeker en er gaat wel wat van de normale prijs af want de koper zijn zelf veransdwoordelijk voor de entingen en pas[poort ivm mijn echtscheiding en het feit dat mijn vrouw al het geld heeft meegenomen kan ik dat helaas deze keer niet zelf bekostigen , groetjes dave
ik heb nog de kleinere maar ook de bullies uit het nest, die prijs die ik nu hanteer is omdat jij het bent die mij vraagt het zelfde als de prijs voor ******* 250,- euro normaal was de prijs 400,- geweest! groetjes dave hoor het graag van je of het door gaat en wanneer ik zit hier nu zelf namelijk met een ultimatum een deadline dus!! groetjes dave en een pootje van alle doggy's
is goed ******, en heel misschien kan ik toch door gaan met de kennel , maar dat is nog niet zeker en ja het aanbod staat nog steeds mocht ik door kunnen gaan , dan kunnen we misschien nog steeds samen gaan werken !! groetjes van d@ve(rise of the bullies)
De Nederlandse Dierenwelzijnswet heeft momenteel nog geen gronden waarop wij deze man kunnen stoppen! Dit tot grote frustratie van alle partijen die zich met deze situatie bezig hebben gehouden en houden. Ondertussen zullen wij en vele andere met ons alles eraan doe nom een einde te maken aan deze situatie! Enough is Enough! The Game Is Over!!De Grens is bereikt! Plus een gewaarschuwd mens teld voor 2!
Wij hopen op iedereen's medewerkingbij de boycot tegen deze persoon ter bescherming van onze geliefde rassen! Wij vragen iedereen geen geweldsuitingen te doen ondanks het feit dat wij jullie emoties volledig begrijpen, ter bescherming van ons en het ras!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarschuwing broodfokke Enschede!!!
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Contacteer:
Waarschuwing broodfokke Enschede!!!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Re: WAARSCHUWING BROODFOKKER ENSCHEDE!!!
Jee, wat een verhaal.
Arme, arme puppies en honden.
Hopelijk kan die man heel snel worden gestopt met zijn praktijken.
Arme, arme puppies en honden.
Hopelijk kan die man heel snel worden gestopt met zijn praktijken.
- iones
- Zeer actief
er is maar een manier: het recht in eigen hand nemen en inbreken en honden stelen. Want het nederlandse recht zal geen recht bieden. DAnk zij het CDA.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
- Contacteer:
Spoort die man wel???? 

- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Geheel niet sporendeNanna schreef:Tsssssk....
En weer gaat het om dezelfde soort hond
Typisch, toch.
Ik ben het volledig met Marc S eens: de pitbullachtige is de meest zielige soort hond in de hele wereld. Wat dié wel niet voor ellende te verduren krijgt van de niet geheel sporende medemens...

- Chione
- Zeer actief
Idd heeeeeeeeeeeeeeeeeel typisch, bij andere rassen komt nooit iets voor.Nanna schreef:Tsssssk....
En weer gaat het om dezelfde soort hond
Typisch, toch.
Ik ben het volledig met Marc S eens: de pitbullachtige is de meest zielige soort hond in de hele wereld. Wat dié wel niet voor ellende te verduren krijgt van de niet geheel sporende medemens...
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- dagmar88
- Zeer actief
Helaas is het inderdaad gewoon zoNanna schreef:Je zult het toch met me eens zijn dat de vechthondenhap oververtegenwoordigd is in dit tragische soort gebeurtenissen.Chione schreef: Idd heeeeeeeeeeeeeeeeeel typisch, bij andere rassen komt nooit iets voor.
Als ik een krantenbericht zie met dode magere hond gevonden, dan ga ik er automatisch al van uit dat het wel een staff/pitbull zal zijn. En vaak is dat gewoon zo....
Je zult mij niet horen beweren dat dit bij andere rassen helemaal niet voorkomt, ik snap niet waar je dat vandaan haalt.

Er schijnen met de 'vechthonden' 2 types baasjes te zijn. Het eerste; de mensen die bewust zo'n hond aanschaffen op basis van hun karakter en hun eigen skills.
De tweede hebben zo'n hond nodig om hun eigen onzekerheid te onderdrukken en er flink aan te verdienen.
Okay, boomertjes en chihuahua's worden natuurlijk ook massaal door de verkeerde lui gefokt; maar deze hondjes worden niet in huis genomen door mensen die iets te verbergen/compenseren hebben.
Dan is er ook nog het probleem dat veel (onverantwoordelijke) jongemannen uit landen waar het hebben/verzorgen/opvoeden van honden niet gebruikelijk is áltijd schijnen te kiezen voor pitbullachtigen

- dagmar88
- Zeer actief
Precies. Hond staat op dezelfde plaats als t bomberjack met bontkraag, nikes en de nieuwste telefoon die constant aan hun oor geplakt zit wanneer de hond 5 min. buiten mag om een drolletje te leggen.Nanna schreef:Die nemen helemaal geen hond. Die nemen een accessoire.dagmar88 schreef: Dan is er ook nog het probleem dat veel (onverantwoordelijke) jongemannen uit landen waar het hebben/verzorgen/opvoeden van honden niet gebruikelijk is áltijd schijnen te kiezen voor pitbullachtigen![]()
Om hun sneue mannelijkheid te onderstrepen.
Voorts moet dat beest maar zien hoe hij zich vermaakt/grootbrengt als ie er maar stáát als die slappe lul van een baas dat nodig acht.
En ja, welke honden onderstrepen een sneue mannelijkheid nou het beste. Juist. Die zijn dus ook het vaakst de dupe.

- dagmar88
- Zeer actief
Re: Waarschuwing broodfokke Enschede!!!
:lol: hahaha écht niet! En de telefoon gaat uit.
Maar m'n man is groot, dik en kaal. Niet iets waar hij zelf wat aan kan doen, maar 't roept toch vreemde associaties op in combinatie met onze 'gevaarlijke vechthond'
Maar m'n man is groot, dik en kaal. Niet iets waar hij zelf wat aan kan doen, maar 't roept toch vreemde associaties op in combinatie met onze 'gevaarlijke vechthond'

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Is dit echt dezelfde? Lekker mannetje dan... en waarom kan hij voor al deze feiten en nu ook dierenmishandeling erbij niet aangepakt worden?
-
- Zeer actief
Als hij dezelfde is, dan zou hij toch al lang weer opgepakt zijn?
Ik bedoel, doe of je een pup bij hem komt kopen, en stuur een bende agenten daarheen om hem te arresteren.
Ik bedoel, doe of je een pup bij hem komt kopen, en stuur een bende agenten daarheen om hem te arresteren.

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Dat ie daar überhaupt tijd voor heeft. Je zou verwachten dat dergelijke "inkomsten" te weinig voor hem zouden zijn 

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- pammetje
- Zeer actief
die man in die linken is al lang weer opgepakt

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
-
- Actief
- Contacteer:
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Dat idee had ik zelf ook ja. Iemand die zich met dat soort praktijken bezig houd heeft totaal geen tijd om hondjes te fokken volgens mij. Verdienste vallen in het niet bij zijn "standaard" verdiensten. 

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.