Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

alternatieven voor Rund

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Aiske
Zeer actief

alternatieven voor Rund

Ongelezen bericht door Aiske »

Vandaag zijn we er achter gekomen dat Jidske een allergie heeft voor rund. Als ik kijk wat ik in huis heb aan vers vlees, blikvoer en koekjes zit overal wel rund in. Bij het een meer dan bij de ander, we zullen dus op zoek moeten naar andere producten voor haar. Normaal krijgen de honden brokken van Eukanuba, Duck maar daar zit rund in (de variaties die ik in huis heb) en ook de Carnibest die ik heb is rund.

Wie heeft wat goede tips voor alternatieven... vers vlees met name KVV, koekjes, knabbels etc etc.
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: alternatieven voor Rund

Ongelezen bericht door Magic »

Kip?
Je hebt smuldier met kip (volgens mij zit daar niets anders in dan kip) en je kunt gedroogde kipfilet kopen bij de supermarkt.

Wel irritant zeg, zo'n allergie. Maar wel fijn dat je er achter bent gekomen ;).
Afbeelding
Iedere dag feest!
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

jee, kip, kalkoen, eend, zalm, witvis, geit, lam, schaap?
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Carnibest heeft beslist ook rundvrije varianten. Verder is er Runner Lam/rijst waar echt geen rund inzit en KIVO heeft ook een rundvrije variant.
(haaksbarf neem ik aan ook etc)

Lekkers: koekjes en snoepjes van Proline, uit de dierenwinkel. Vaak van vis en/of kip. Als knabbels lamsoren, varkensoren, lamspensstaafjes. Als beloningsbrokjes...bijvoorbeeld brokjes van Greenheart (optimal condition is rundvrij bijvoorbeeld) of Carocroc/ Bentokronen en andere merken. Ook Royal Canin heeft een rundvrije brok en ongetwijfeld Eukanuba ook wel.

Blikvoer, maar dan in pakvorm: Nature Diet :veel verschillende varianten en allemaal rundvrij. Renske heeft ook rundvrij "zachtvoer".

Nog meer? :F: . Mijn Bonha mag ook geen rund dus ik weet van véél producten of er wel of geen rund in zit.

Een keer op een show shoppen bij BROZU kan ook geen kwaad. Succes!
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

carnibest, energique, haaksbarf hebben allemaal verschillene soorten waar geen rund in zit. Er zijn vrij veel honden die rund niet goed verdragen.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Ik voer nauwelijks tot geen rund (en daarvan al zeker geen supermarktvlees), omdat Whooper daar ook niet lekker tegen kan. Er zijn zoveel gemalen soorten op dit moment; eend, konijn, paard, lam, geit, bepaalde verkooppunten hebben zelfs kwartel en fazant. Je kan kan prima gevarieerd voeren, zodat je niet op 1 diersoort hoeft te blijven. Wil je echt weten wat je voert, dan zou zelf samenstellen een goed alternatief kunnen zijn. Beloninkjes droog ik zelf.
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Er zijn genoeg mogelijkheden.
Kijk maar eens bij Herby vers. De samengestelde mixen kunnen niet allemaal
maar de rest natuurlijk wel als er geen rund in zit.
Wordt denk ik iets duurder, want rund is meestal het goedkoopst, maar ja.
Als het maar goed is voor de hond, toch?

Succes!
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Aiske, mag ik vragen hoe jullie ontdekt hebben dat Jidske allergisch voor rund is en wat waren de symptomen?
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

kleine2758 schreef:Er zijn genoeg mogelijkheden.
Kijk maar eens bij Herby vers. De samengestelde mixen kunnen niet allemaal
maar de rest natuurlijk wel als er geen rund in zit.
Hij heeft gevogeltemixen ook.

Orpa houdt niet van rund, dus ik voer veel niet-rund hier.
Je kunt denken aan kip, eend, schaap en lam, vis, konijn en haas, noem maar op. Keuze genoeg.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Aiske
Zeer actief

Frenkie schreef:Aiske, mag ik vragen hoe jullie ontdekt hebben dat Jidske allergisch voor rund is en wat waren de symptomen?
Jidske bijt sinds 2 jaar haar voetzooltjes helemaal kapot met tussenpozen van 2-3 maanden. Omdat ze een operatie heeft gehad gooiden bij alternatieve DA en ik het op overbelasting maar na 2 jaar moest dat toch wel een keer over zijn. Tot nu toe liet ik haar behandelen met acupunctuur en dat gaf duidelijk verlichting. Ik heb iemand leren kennen die op afstand aan de hand van haren contact met de hond zoekt. Zij is heel veel te weten gekomen over Jidske (wat ze niet weten kon) en d.m.v. "pingelen" (weet niet hoe ik het noemen moet) erachter gekomen dat Jidske negatief reageert op rund. Haar advies was dan ook direct stoppen met alles waar rund in zit. Ik had haar gisteren aan de telefoon voor de uitslag en ze vroeg mij pak alles eens vast wat Jidske te eten krijgt. Ik pakte haar brokken, dat was geen probleem, de boontjes ook geen probleem natuurlijk. Toen ik echter het blikvoer pakte zij ze direct wat je nu in je handen hebt mag je niet meer geven en ze wist niet wat ik in mijn handen had.

Overigens kan het op heel manieren tot uiting komen. Opgezette slijmvliezen, rode huid, haaruitval etc etc.
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik voer ook weinig rund, maar vooral omdat ik de diersoorten veel afwissel, ik geef bijvoorbeeld kip, kalkoen, hert, eend, fazant, haas, zebra, paard, lam, geit, kwartel, parelhoen,...

Als je nog af en toe blikvoer wilt geven (of is het blik op zich ook een probleem?), dan heeft zooplus een grote keuze aan blikvoer met een hoog percentage vlees en geen chemische toevoegingen en verschillende smaken. Meestal zijn de blikvoeders voor katten beter dan die voor honden (bv Applaws of Boos Mustang). Ze hebben ook verschillende gezonde snoepjes gesorteerd op soort. Bij de meeste snoepjes kan je de ingredienten lezen.

En van kvv is al veel vernoemd, niet echt een kvv maar misschien is all animal wel iets?
Aiske
Zeer actief

Renske heeft in haar producten ook geen rund zitten. Ik heb daar gisteren 2 dozen van gehaald om door de brokken heen te doen.
Als ze vers vlees krijgt, op dit moment even vis, ga ik alle genoemde fabrkanten eens langs. Bedankt voor het meedenken!
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”