Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden en xylitol

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Re: Honden en xylitol

Ongelezen bericht door Mojuan »

Dan is dit dus heel gevaarlijk
http://dierengebit.nl/vet%20aquadent.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En speciaal voor honden en katten???
Willen ze onze dieren dood hebben ofzo?
:zweep:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Zarah heeft ook weleens kauwgum gejat ergens uit een tas, maar heeft nergens last van gehad.
Chocola ook niet trouwens.
Inmiddels ligt (thuis) alles altijd achter een dichte deur, maar toch.
Eng blijft het wel, hoewel ze er nooit last van gehad heeft.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Nanna schreef:Je moet het dus zelf weten, maar ik zou zulk spul beslist niet laten slingeren.
Beter lezen Nanna, alles ligt achter dichte deuren tegenwoordig. ;)
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Kauwgom is hoe dan ook vies.
Maar wat er in dat hondenspul zit is neem ik aan niet genoeg om een hond om zeep te helpen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Marjoleine schreef:Kauwgom is hoe dan ook vies.
Maar wat er in dat hondenspul zit is neem ik aan niet genoeg om een hond om zeep te helpen.
Nee, maar vast wel genoeg om een hond langzaam ziek te krijgen...
:zweep:
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door lilalila »

Nanna schreef:Xylitol is veel dodelijker voor een hond dan chocolade.
Pas dus op met rondslingerende kauwgumpjes.
xylitol is dodelijk

Ik zag vanochtend dat de ontbijtkoek die mijn man gekocht had, de zero variant van Peijnenburg is, en die bevat dus Xylitol.
Direct weggegooid. Veel te link, dat als ik iets pak of eet, een deel op de grond zou vallen, en mijn donderstraaltje het op zou eten.

Vind het trouwens vreemd dat zulke voor honden giftige zoetstoffen gebruikt mogen worden. Je zal het maar niet weten...
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

zijn al meer honden overleden omdat de baas ze goedbedoeld een stuk ontbijtkoek ( de zero variant) gas omdat ze iets hadden gevreten wat potentieel scherp was.. uitgespuugde kauwgom is vies maar er zal niet heel veel meer inzitten denk ik.. maar toch t is gewoon riskant spul voor honden. Ontbijtkoek is geproduceerd voor de mensen wereld niet als diervoeder.. en ze gaan er dan dus ook vanuit dat honden het niet zullen eten.. wij eten wel meer dingen die voor honden niet goed zijn
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik vind eigenlijk dat, als je een hond hebt, je moet weten wat giftig is. Ik bedoel, iedereen heeft tegenwoordig internet. Het moet allemaal geen verrassing hoeven zijn.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Sandra&co schreef:Ik vind eigenlijk dat, als je een hond hebt, je moet weten wat giftig is. Ik bedoel, iedereen heeft tegenwoordig internet. Het moet allemaal geen verrassing hoeven zijn.
yup, dat. Al snap ik dat ook nieuwbakken hondenmensen dingen moeten leren.
Het idee dat mensen ontbijtkoek aan hun honden geven snap ik, en DAN wordt het link als mensen overstappen op light omdat dat gezonder is en geen flets benul hebben dat daar xylitol in zit. Ik wist dat ook niet ;-( Nou geef ik geen ontbijtkoek ana mijn honden maar ik koop sindsdien nooit meer light... "voor het geval dat" ;-(

Suzanne
Sandra&co

Tuurlijk moet je dingen leren als nieuwbakken eigenaar, maar niet over belangrijke dingen als gif die iedere klapviool in 5 minuten gewoon opgezocht kan hebben. Je leert wat je opvoedstijl is, je leert gaandeweg wat hondentaal is. Het is echt niet zo dat het opzoeken van wat giftig is, een jarenlange studie is he. Gewoon even de eerste hit op Google: "Gif + honden".
Dat zoek je dus op vóor je een beest eten geeft. Als ik nu een hamster zou kopen, zou ik dat ook doen . Da's echt geen hogere wiskunde, het hoort gewoon bij je taak als verzorger om het te weten.
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa

Ongelezen bericht door lilalila »

Sandra&co schreef:Ik vind eigenlijk dat, als je een hond hebt, je moet weten wat giftig is. Ik bedoel, iedereen heeft tegenwoordig internet. Het moet allemaal geen verrassing hoeven zijn.
Ik wist het toch ook, en heb hem direct weggegooid.
Maar ik vind wel dat er een waarschuwingsticker op mag, zodat het duidelijk is dat een hulpstof giftig is voor honden. Als je een stuk laat vallen en je hond eet het op, dan is dat link.
Afbeelding
Sandra&co

Waarom weggooien, je kunt toch gewoon eten zonder het op de grond te gooien? Had het overigens niet tegen jou persoonlijkheid, maar over het algemeen.
En nee, we gaan niet overal waarschuwingsstickers op plakken.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Dan heb je straks op allerlei producten naast alle informatie voor mensen en glutenintoleranten en whatnot, ook nog 30 stickers met in welke mate het gevaarlijk is voor dit en dat huisdier. Doeiii :P
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Chocolade ook maar de deur uit dan en de helft van je kamerplanten ook...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou, ik doe niet zo panisch meer hoor. Als je weet wat een van mijn vorige honden allemaal vrat vanuit het bos.

En Tanja vreet paddenstoelen. En die vindt ook altijd wat in het bos. Ga me er niet meer druk om maken.

Chocola vinden ze buiten ook weleens en kauwgom ook. Kan er niet wakker van liggen.
Ik heb ook Sansevieria’s en die zijn ook niet zo goed voor honden. Ik verwacht gewoon dat ze er af blijven. En zo niet, nou dan gaan ze even aan de dunne. Tot nu toe blijven ze van mijn planten af.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Pas ook op met sommige ontbuitkoek en ander suikervrij eten, daar zit vaak ook xylitol in.
Oeps iemand was me al voor, had niet alles gelezen :mrgreen:
Gewicht van de hond speelt natuurlijk ook een rol, een grote hond kan natuurlijk wat meer hebben. Die oude Trees van mij (SBT dus klein/middenmaat) had eens een blok chocolade van straat op, hap slik weg. Dus toch maar naar de dierenarts want ik wist niet hoeveel cacao erin zat, daar laten braken en de hele praktijk rook naar chocola :LOL:
Laatst gewijzigd door Nicoline op 01 jun 2020 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nicoline schreef:Pas ook op met sommige ontbuitkoek en ander suikervrij eten, daar zit vaak ook xylitol in.
:D Je had verder niet zo'n zin meer na 2010 verder te lezen?
Nicoline
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Nicoline schreef:Pas ook op met sommige ontbuitkoek en ander suikervrij eten, daar zit vaak ook xylitol in.
:D Je had verder niet zo'n zin meer na 2010 verder te lezen?
Tja eerst reageren en dan pas lezen is het toch? :mrgreen:
Nicoline
Zeer actief

Ik zie nu pas de datum, en ik maar denken waar dat “2010” nou op sloeg :LOL:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Nicoline schreef:Gewicht van de hond speelt natuurlijk ook een rol, een grote hond kan natuurlijk wat meer hebben. Die oude Trees van mij (SBT dus klein/middenmaat) had eens een blok chocolade van straat op, hap slik weg. Dus toch maar naar de dierenarts want ik wist niet hoeveel cacao erin zat, daar laten braken en de hele praktijk rook naar chocola :LOL:
Oor heeft ooit eens een hele batch versgebakken chocoladekoekjes opgevroten en de dierenarts heeft toen even opgezocht wat eigenlijk de giftige dosis was. Uit mijn hoofd (het is 8 jaar terug dus hou me te goede) zou het neer komen op iets van 500 gram pure cacao voor haar +- 20 kilo, of iets dergelijks. Dus niet 500 gr koekjes of chocoladereep, maar echt het pure cacaobestanddeel daar weer van. Nou daar zit je niet snel aan :P

Voor een stuk rozijnenbrood heb ik Oor wel een keer laten kotsen, omdat die gifstof opbouwt in de lever en ze bovendien nog niet weten waarom de ene hond zonder problemen zn hele leven druiven eet en de andere hond na 2 druiven al dood neervalt. De dierenarts gaf het ook echt voorrang boven de andere spoedgevallen.
Nicoline
Zeer actief

Zo heb ik als kersverse hondeneigenaar meerdere keren druiven gegeven aan mijn vorige hond :/ totdat ik eens een foto op facebook plaatste waar ik de hond een druif gaf, ik had al die tijd geen idee dat die giftig zijn.
Ik had pas een discussie met een vriend van mij, die ervan overtuigd was dat ook pinda’s giftig zijn voor honden. Maar er zijn hele volksstammen die hun hond pindakaas geven en dat is dacht ik gewoon prima, kon er op internet ook niks over vinden behalve dat het dan wel ongezouten/natutel pinda’s moeten zijn.
Nicoline
Zeer actief

Cleva schreef:Ontbijtkoek met xylitol. Wauw.

Gewaarschuwd willen worden dat lichaamsvreemde chemicaliën eventueel ongezond zouden kunnen zijn. Nog wauwer.
xylitol is een natuurlijke zoetstof, komt van een boom als ik me goed herinner. En sommige bomen zijn voor honden giftig en voor mensen niet
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

En groente en fruit. Niet dat dit gegeven het gezond maakt. Ik maak ook geen salade van vingerhoedskruid.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”