Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rot vlees
Moderator: moderatorteam
-
Sandor
rot vlees
hoi,
Geven jullie je hond ook soms eens rot of overrijp (stinkend) vlees?
De mijne is er dol op.
Geven jullie je hond ook soms eens rot of overrijp (stinkend) vlees?
De mijne is er dol op.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Re: rot vlees
in principe niet. Fax zou wel eens iets durven begraven en een week later gaan opgraven, vooral als jonge hond/puber deed hij dat. Dat liet ik zo.
Maar bewust laten rotten, nee :N: Kvv dat een dag of 3 in de koelkast heeft gelegen en zodoende durft te ruiken, geef ik trouwens wel nog.
Maar bewust laten rotten, nee :N: Kvv dat een dag of 3 in de koelkast heeft gelegen en zodoende durft te ruiken, geef ik trouwens wel nog.
-
miko
- Zeer actief
verrotte vogels en ander rot beestenspul wat ie zelf uit de struiken haalt gaat hap slik weg naar binnen toe, helaas...want dat vindt ik echt goor
maar tot nog toe heeft ie daar nooit last van gehad....
iest wat een dagje langer in de koelkast heeft gestaan en minder fris ruikt zou ik gerust geven, echt verrot vlees gooi ik weg.
maar tot nog toe heeft ie daar nooit last van gehad....
iest wat een dagje langer in de koelkast heeft gestaan en minder fris ruikt zou ik gerust geven, echt verrot vlees gooi ik weg.
Laatst gewijzigd door miko op 15 feb 2010 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Aiko 09
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita inu
Ehhh nee... Honden kunnen er vast veel beter tegen dan mensen maar ik vind het een beetje smerig idee, en daarbij ligt het in mijn koelkast het is niet de bedoeling dat ie straks wegloopt:N:

-
Sandor
ik ga elke week verse kalfsbeenderen halen in de beenhouwerji van de Delhaise. Gratis, ze gooien het anders toch weg.
Er hangt nog veel vet,vlees en beenmerg aan, dus in enkele dagen ibegint het te stinken...
Wel handig, zo heb ik gratis hondeneten:)
Er hangt nog veel vet,vlees en beenmerg aan, dus in enkele dagen ibegint het te stinken...
Wel handig, zo heb ik gratis hondeneten:)
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Ja, dat geef ik wel, niet expres, maar we hebben wel eens vlees voor de hond te lang op het aanrecht laten staan en dat stonk wat. Runderstrot stinkt ook gigantisch, net als pens. Ook vindt hij wel eens hele ranzige dingen op straat die hij met smaak op eet (beschimmeld brood, kots, poep). En als hij dat lekker vindt en er nooit beroerd van wordt, dan maak ik me niet zo druk om overrijp vlees. 
-
Da-ki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita -japans-
- Aantal honden: 3
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Hoe ranziger, hoe lekkerder, denk ik soms.Da-ki schreef:hier ook.....geen enkele negatieve reaktie van de mannen
hap slik weggggggggg
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
Als het klein beetje stinkt dan geef ik het nog, is het echt verrot niet, maar als ik dan soms zie wat ze uit de tuin halen en opeten dan kan ik evengoed wel rot vlees geven.
In de zomer hebben ze soms knoken vast, uitgegraven, waar de maden uit komen en staan ze er ook aan te knabbelen, die neem ik wel weg en geef er nieuwe want das toch wel iets te vies
Nog nooit ziek geweest
In de zomer hebben ze soms knoken vast, uitgegraven, waar de maden uit komen en staan ze er ook aan te knabbelen, die neem ik wel weg en geef er nieuwe want das toch wel iets te vies
Nog nooit ziek geweest
-
Sandor
neen...beter lezen zou ik zeggenHuh, jij gaf je hond toch alleen spaghetti en vis?
Ben wel benieuwd in hoeverre de mens rottend vlees kan eten. Als we tegen de bacterien zijn opgewassen is het gooed voor de maag lijkt me. Rottend vlees is al in een zekere staat van vertering...dus minder taai.
Haaienvlees kan je bijvoorbeeld enkel eten als het al wat gefermenteerd (verrot) is.
in indie is dat een delicatesse!:)In de zomer hebben ze soms knoken vast, uitgegraven, waar de maden uit komen en staan ze er ook aan te knabbelen, die neem ik wel weg en geef er nieuwe want das toch wel iets te vies![]()
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Nee, vreten ze niet.
Ik heb 1 keer een bedorven lamsschouder gehad, mooi dat ze het lieten liggen.
Vrouwtje ging ondertussen over haar nek, Brrrr.
Ik heb 1 keer een bedorven lamsschouder gehad, mooi dat ze het lieten liggen.
Vrouwtje ging ondertussen over haar nek, Brrrr.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Nou, bewust bedorven karkassen, koppen, orgaan etc. voeren doe ik niet. Alles wat ik koop bij slachterijen, de poelier, visboer en andere leveranciers is vers en gaat meteen mijn vriezer in, 't heeft dus geen tijd om te bederven.
Maar ik maak me ook geen zorgen als ik er wel eens wat te veel heb uitgehaald en het ligt een dagje buiten de vriezer/koeling.
Maar ik maak me ook geen zorgen als ik er wel eens wat te veel heb uitgehaald en het ligt een dagje buiten de vriezer/koeling.
-
Mojuan
- Zeer actief
Oh ja hoor, het gebeurt hier regelmatig dat vlees te lang uit de vriezer ligt, en een vies kleurtje heeft, plakkerig aanvoelt en erg stinkt!
Des te lekkerder vinden onze honden het
Ze hebben er nooit last van gehad, en ik heb juist het idee dat hun maag/darm stelsel er sterker door is geworden.
Zonde om weg te gooien dan toch?
Des te lekkerder vinden onze honden het
Ze hebben er nooit last van gehad, en ik heb juist het idee dat hun maag/darm stelsel er sterker door is geworden.
Zonde om weg te gooien dan toch?

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
ìk weet het nog niet
wel weet ik dat buster vlak voor de vorst een kip heeft begraven ergens in de tuin
dus die is er nog steeds wel diepvries op dit moment denk ik maar hij zal ook weer mee ontdooien
wel weet ik dat buster vlak voor de vorst een kip heeft begraven ergens in de tuin
dus die is er nog steeds wel diepvries op dit moment denk ik maar hij zal ook weer mee ontdooien
Fenneke en Baloe

- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Rijp vlees/bot/orgaan krijgen ze hier wel eens, maar echt rot niet. Ik heb eigenlijk nog nooit echt rot vlees/bot/orgaan gehad.