Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stumperds

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Stumperds

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Nou, om maar aan te geven dat dit soort dingen niet heel zeldzaam zijn (oude honden 'weggooien', zie 'Boos word je op sommige mensen'-topic). Er kwam een zwerfhond binnen. Schotse Collie, heel klein teefje, stokoud, ontzettend mager, halfkaal, echt olifantenhuidje op de achterrug, lange nagels, uitgelubberde tepels. Wat er maar mis aan kan zijn, is er mis aan. Zo ontzettend zielig. Ze zit er net een dag ofzo, maar komt al een beetje los. Hier en daar een voorzichtig kwispeltje, meerdere keren op de dag eten, nageltjes geknipt zodat het lopen wat beter gaat, fijne dikke deken. Ach stumpertje, je zou d'r zo mee naar huis nemen. Ze is superlief.

Idem met een dikke Golden Retriever die stront en pies aan de vacht heeft en samen met een oude stabij is binnengekomen (alhoewel, stabij? vacht is behoorlijk gekruld). De golden vindt het supergezellig allemaal. De stabij is behoorlijk bang, maar wil best een frolicje en aan de riem gaat ze wel mee het veldje rond. Los blijft ze bij de deur staan. Ze zijn erg aan elkaar gehecht. Ook slechte vachten allebei, lange nagels. De gemiddelde leeftijd is deze week weer fijn omhoog gegaan.

Als ik denk aan de levens die die honden hebben gehad. Ik ben blij dat ze nu bij ons zitten :mep:
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Re: Stumperds

Ongelezen bericht door freskin »

Arme schatten..... :jank: Ik hoop dat ze de komende tijd een fijner bestaan krijgen.

Sommige mensen... :boos:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik heb zo'n bewondering voor iedereen die dit soort werk doet, vind het zo knap.
Ik geloof dat ik na een dag of wat met een knuppel op zoek zou gaan naar die bazen :S: :S:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller

Ongelezen bericht door Dusty »

renee-uk schreef:Ik heb zo'n bewondering voor iedereen die dit soort werk doet, vind het zo knap.
Ik geloof dat ik na een dag of wat met een knuppel op zoek zou gaan naar die bazen :S: :S:
die neiging heb ik ook regelmatig hoor maar die bazen vind je toch niet. dan denk ik net zoals TS maar dat die honden nu beter af zijn bij ons als waar ze eerst waren. :jank:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

fijn dat ze nu bij jullie zitten... ws het beste wat ze gehad hebben... lekker eten, vers water en wat aandacht....
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief

Dat ze beter af kunnen zijn in een asiel, zie je dan echt heel goed. Er zit ook een paar reutjes, Duitse Herder en Labrador, 10 en 7 jaar oud, afstand van gedaan. Zelfde verhaal. Mager, kale ruggen, enorme oormijt, erg lange nagels. Die zitten er nu drie weken en je ziet ze opfleuren. Ze komen aan, haar groeit weer, oormijt is behandeld, nagels zijn geknipt. Ze zijn vrolijk en blij en ze spelen graag en lopen veel beter. Dat is fijn om te zien. Nu is die collie in veel slechtere staat. Ik hoop dat ze nog enigszins op te knappen is. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat daar nog vacht op komt. Ze is ook grijs. Alleen op haar hoofd en hier en daar wat vachtplukken zie je een oranje kleur, verder is de vacht en de huid grijs en kleurloos. Bizar! Ik heb geen foto gemaakt, maar het is echt shocking.
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Wees blij dat jullie ze nu onder je hoedden hebben ..
pien29
Zeer actief
Mijn ras(sen): rr

Ongelezen bericht door pien29 »

Ik hoop dat ze het in de toekomst beter krijgen :cry:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Dusty schreef:
renee-uk schreef:Ik heb zo'n bewondering voor iedereen die dit soort werk doet, vind het zo knap.
die neiging heb ik ook regelmatig hoor maar die bazen vind je toch niet. dan denk ik net zoals TS maar dat die honden nu beter af zijn bij ons als waar ze eerst waren. :jank:
oh maar dat zijn ze ook hoor, dat ben ik 100% met jullie eens. Het is voor hen een geluk dat ze in het asiel terechtkomen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dusty
Zeer actief
Toller

die gedachte zorgt er bij mij altijd voor dat ik dit werk kan doen. ik denk dan maar zo min mogelijk aan hun verleden en probeer de toekomst zo mooi mogelijk voor ze te maken
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief

Dusty schreef:die gedachte zorgt er bij mij altijd voor dat ik dit werk kan doen. ik denk dan maar zo min mogelijk aan hun verleden en probeer de toekomst zo mooi mogelijk voor ze te maken
Maar heb je niet af en toe het gevoel dat je staat te dweilen met de kraan open? Tien jaar geleden werkte ik in de asielwereld en nu vrijwillig ik een beetje, maar het gaat gewoon door in hetzelfde tempo. Hebben we dan niks geleerd in tien jaar? Ik had net het idee dat ik wat meer tijd zou hebben op mijn vrijwilligersdagje voor een paar langzitters, omdat er een aantal honden was geplaatst, maar ploeps, daar stroomt het weer binnen en zitten er ineens 5 oude, halfbehaarde, magere stumperds extra. Die neem ik er ook mee uit, waardoor de gemiddelde tijd weer omlaag gaat. Ik denk dat ik wil zeggen: zijn we er ooit? Is het ooit op? En ik ben bang dat ik het antwoord ook weet...:-(

Voor mensen die het overigens leuk vinden. Ik mag de weblog schrijven voor het dierenasiel waar ik vrijwillig. Vandaag staat de intro online, zie hier: http://www.groningen.dierenbescherming.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dusty
Zeer actief
Toller

DebbieZ schreef:
Dusty schreef:die gedachte zorgt er bij mij altijd voor dat ik dit werk kan doen. ik denk dan maar zo min mogelijk aan hun verleden en probeer de toekomst zo mooi mogelijk voor ze te maken
Maar heb je niet af en toe het gevoel dat je staat te dweilen met de kraan open? Tien jaar geleden werkte ik in de asielwereld en nu vrijwillig ik een beetje, maar het gaat gewoon door in hetzelfde tempo. Hebben we dan niks geleerd in tien jaar? Ik had net het idee dat ik wat meer tijd zou hebben op mijn vrijwilligersdagje voor een paar langzitters, omdat er een aantal honden was geplaatst, maar ploeps, daar stroomt het weer binnen en zitten er ineens 5 oude, halfbehaarde, magere stumperds extra. Die neem ik er ook mee uit, waardoor de gemiddelde tijd weer omlaag gaat. Ik denk dat ik wil zeggen: zijn we er ooit? Is het ooit op? En ik ben bang dat ik het antwoord ook weet...:-(

Voor mensen die het overigens leuk vinden. Ik mag de weblog schrijven voor het dierenasiel waar ik vrijwillig. Vandaag staat de intro online, zie hier: http://www.groningen.dierenbescherming.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ja ik snap helemaal wat je bedoeld! het asiel waar ik vrijwilliger ben is niet zo heel groot. het voordeel daarvan is dat je regelmatig meer tijd kunt besteden aan honden die lang zitten of die het om speciale redenen gewoon nodig hebben. wij doen ook 1 keer in de week een trainingsavondje. we doen dan een soort hondenschool idee met de vrijwilligers met de asiel honden. dit vinden ze prachtig.

ik vrees dat mensen altijd ondoordacht dieren zullen kopen en dat asiels altijd nodig zullen zijn. het zou fijn zijn als mensen zouden leren van hun fouten maar er zijn gewoon mensen die een hond bij ons afstaan omdat het niet gaat met hun drukke full time baan om dan vervolgens dood leuk een aantal maanden later te komen kijken voor een ander hond want ze missen het toch wel :piew:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Yep, hier ook zo :wink:
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Arme beestjes.. hoe kunnen mensen dat doen.

Niet alleen oude beestjes worden zo gedumpt, mijn teckel werd met 4,5 maand al gedumpt.. in december, huppa zo in de sneeuw.
Gelukkig heeft iemand dr naar het asiel gebracht, ze was zo mager. En toen kon ze mooi met mij mee :mrgreen:
Afbeelding
Dusty
Zeer actief
Toller

_Inge_ schreef:Arme beestjes.. hoe kunnen mensen dat doen.

Niet alleen oude beestjes worden zo gedumpt, mijn teckel werd met 4,5 maand al gedumpt.. in december, huppa zo in de sneeuw.
Gelukkig heeft iemand dr naar het asiel gebracht, ze was zo mager. En toen kon ze mooi met mij mee :mrgreen:
onze Aika is met 8 weken al gedumpt :piew:
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Belachelijk he, die mensen nemen gewoon een puppy en vinden het dan teveel werk.
Zij was ook niet zindelijk en ze kon absoluut niet alleen zijn.. als ik al naar de badkamer ging, zat ze een partij te janken. Dus die mensen zullen wel gedacht hebben: daar hebben we geen zin in.
Maar na een weekje bij mij was ze zo goed als zindelijk en alleen zijn gaat ook goed, als mijn hond James(rechts op foto) er maar bij is.
Ze is wel super aanhankelijk, loopt me overal achterna, buiten kruipt ze onder t poortje van t hondenveldje door en loopt dan met mij mee haha.
Afbeelding
Dusty
Zeer actief
Toller

_Inge_ schreef:Belachelijk he, die mensen nemen gewoon een puppy en vinden het dan teveel werk.
Zij was ook niet zindelijk en ze kon absoluut niet alleen zijn.. als ik al naar de badkamer ging, zat ze een partij te janken. Dus die mensen zullen wel gedacht hebben: daar hebben we geen zin in.
Maar na een weekje bij mij was ze zo goed als zindelijk en alleen zijn gaat ook goed, als mijn hond James(rechts op foto) er maar bij is.
Ze is wel super aanhankelijk, loopt me overal achterna, buiten kruipt ze onder t poortje van t hondenveldje door en loopt dan met mij mee haha.
mensen denken vaak dat het allemaal vanzelf gaat! gelukkig is jullie Teckel goed terecht gekomen :ok: wat een beetje tijd en liefde wel niet kan doen he :W:
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Inderdaad!Mn andere 2 honden waren ook zwerfhondjes dus ze past er perfect bij;) En die van jou is zo te zien ook goed terecht gekomen, schattige hond! .. als dat tenminste Aika is :mrgreen:
Afbeelding
Dusty
Zeer actief
Toller

_Inge_ schreef:Inderdaad!Mn andere 2 honden waren ook zwerfhondjes dus ze past er perfect bij;) En die van jou is zo te zien ook goed terecht gekomen, schattige hond! .. als dat tenminste Aika is :mrgreen:
nee dat is Dusty (dat is ook een schat :mrgreen:) . dit is Aika:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief

Ik ben vandaag weer met Roos en Madelief op het speelveld geweest. De stabij trekt al wel wat bij, reageert meer op je, komt wel aan je snuffelen. Maar ik denk echt dat het een Wetterhoun is of kruising. De vacht is veel te sterk gekruld voor een stabij en de kop klopt ook niet. Het zal wel gewoon een kruising zijn, misschien wel tussen een Wetterhoun en een Stabij of zelfs iets heel anders. Morgen probeer ik een foto te maken (zei zij die er een dag in de week zou zijn en morgen voor de 4e keer deze week gaat...).
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Als honden het zo slecht hebben gehad, dan gaan ze er zelfs in een asiel goed op vooruit, waar ze de juiste verzorging en aandacht krijgen. Ik vind het erg dat het mag. Ik las vandaag in de Tubantia over een idioot in Enschede die zijn hond dusdanig mishandeld en verwond had, dat het dier afgemaakt moest worden door een dierenarts. Krijgt ie alleen maar een proces verbaal!!!!! :evil:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
DebbieZ
Zeer actief

iones schreef:Als honden het zo slecht hebben gehad, dan gaan ze er zelfs in een asiel goed op vooruit, waar ze de juiste verzorging en aandacht krijgen. Ik vind het erg dat het mag. Ik las vandaag in de Tubantia over een idioot in Enschede die zijn hond dusdanig mishandeld en verwond had, dat het dier afgemaakt moest worden door een dierenarts. Krijgt ie alleen maar een proces verbaal!!!!! :evil:
Ach, wat vreselijk. Ik heb het even opgezocht op internet. Waarom doet iemand zoiets? Onbegrijpelijk!
DebbieZ
Zeer actief

Vandaag zei een asielcollega tegen me dat de honden die de goede bazen hebben gehad het het moeilijkst hebben in het asiel. De honden die dat niet hebben gehad, vinden het vaak al heel vlot niet meer eng in het asiel en zien de voordelen wel in! Het zal wel niet altijd opgaan, maar ik vond daar wel iets in zitten.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

DebbieZ schreef:Vandaag zei een asielcollega tegen me dat de honden die de goede bazen hebben gehad het het moeilijkst hebben in het asiel. De honden die dat niet hebben gehad, vinden het vaak al heel vlot niet meer eng in het asiel en zien de voordelen wel in! Het zal wel niet altijd opgaan, maar ik vond daar wel iets in zitten.
Het is logisch. Een hond met een goede baas gaat in het asiel er op achteruit in de situatie. Een hond met een slechte baas gaat er op vooruit, want alles wat hij meer krijgt is meegenomen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Brigitte
Zeer actief

Dusty schreef:

Elektra ook, en haar lot was eigenlijk al bezegeld ook want die kwam ten tijde van de RADwet binnen en kon dus eigenlijk gelijk door voor een rode injectie :roll:

Afbeelding
Dusty
Zeer actief
Toller

Brigitte schreef:
Dusty schreef:

Elektra ook, en haar lot was eigenlijk al bezegeld ook want die kwam ten tijde van de RADwet binnen en kon dus eigenlijk gelijk door voor een rode injectie :roll:

Afbeelding
aah hoe kun je zo'n lekker bekkie nou dumpen :evil:

heb je haar gelijk mee genomen? dat ze niet ingeslapen is
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Dusty schreef: aah hoe kun je zo'n lekker bekkie nou dumpen :evil:

heb je haar gelijk mee genomen? dat ze niet ingeslapen is
Sorry, ik zeg het verkeerd. Ze is afgestaan door iemand die haar weg heeft gehaald bij mensen die haar aan een boom wilde binden. Deze vrouw was een soort gezinshulp voor het (probleem) gezin.
Elektra is via een uhmmm niet officiele weg bij mij gekomen zeg maar :mrgreen: omdat mijn baas haar niet wilde laten inslapen en ook niet wilde doorsluizen naar Belgie omdat daar de asiels ook al uitpuilde.
Dusty
Zeer actief
Toller

Elektra heeft dus geluk gehad :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”