Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lamspoot

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

lamspoot

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik zag op de markt lamspoot. Volgens mij gerookt. Hj vond het heerlijk echter er bleven heel harde botten over. Die heeft ie gelukkig laten liggen.

Is dit nu goed om af en toe te geven? Het is van een dierenzaak op de markt.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: lamspoot

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ben benieuwd hoe de ontlasting is. Ik zou het niet geven, maar volgens mij zijn er ook zat die dit al jaren zo nu en dan eten. Wie ben ik dan :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Ik denk niet dat het goed is, te harde botten zijn gevaarlijk ivm met het doorslikken van grotere stukken waardoor de hond verstopt kan raken, en geloof mij dat wil je echt niet.
Doordat het bot dmv roken verhit is geweest kan het gaan splinteren met alle gevolgen van dien.
Dit zijn dingen die niet hoeven te gebeuren, maar de mogelijkheid dat het wel gebeurt bestaat zeker dus mijn keuze zou het niet zijn.

Mocht je hem eens lekker willen laten kauwen of laat je hem kauwen om de tanden schoon te houden kan een penslap of een stuk gevogeltje/wild (na gewenning) een goed alternatief zijn :wink:
AnneMarie
Zeer actief

Dank!

Jammer dat dit dan toch wordt verkocht als hondenkauwding...

Dat doe ik dus maar niet meer. Zijn ontlasting was wel goed.

Waar koop je zo'n penslap?
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Goede vraag :mrgreen:
Dat weet ik dus niet want ik voer nrv en bij mijn vleesleverancier bestel ik ook de penslappen.
Van voor mijn nrv tijd weet ik dat ze ze bij de Jumper verkopen en ik meen ook wel eens iets over de Welkoop gelezen te hebben maar dat weet ik niet zeker.
Ik zou het gewoon even bij de dierenspeciaalzaak vragen en anders weet iemand anders hier op het forum vast het antwoord wel :wink:
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

AnneMarie schreef:Waar koop je zo'n penslap?
Googlen op barf leveranciers - er zijn er die helemaal tot aan huis leveren en misschien zit er wel een bij jou in de buurt. :wink:

herstel: er zit er een bij jou in de buurt: gelukkigdier.nl

Vriendelijke groet,
Ignit Bekken.
AnneMarie
Zeer actief

oei das een lekker en goed adresje voor de beesjes!

Ps mijn hondje, 12 kg, kent wel duck energique en smuldier vlees, soms runderhart van AH.

Hij is nu 7. Wat is goed om mee te beginnen? Hij is een enorme schrokop, gisteren heeft ie nog een dubbel pensstaafje in twee keer ingeslikt. En dat voor zo'n klein bekkie met ieniemini tandjes. Dit heeft ie ook eens met een bullepees gedaan. Hap slik grrr weg.

Dus geen linke dingen...maar kauwen en knabbelen vindt ie heerlijk en goed als ie er wat werk aan heeft.
AnneMarie
Zeer actief

Ps dit wordt een Barf topic...

Zijn er nu echt mensen die zo'n prooidier, bv konijn of hamster, in de tuin gooien?
Een beetje jachthond haalt en brengt maar eet dit niet zelf op e :piew: n mijn gezelschapshond die zal er zeker aan likken maar er niet aan gaan sjorren denk ik.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

AnneMarie schreef:Zijn er nu echt mensen die zo'n prooidier, bv konijn of hamster, in de tuin gooien?
Een beetje jachthond haalt en brengt maar eet dit niet zelf op e :piew: n mijn gezelschapshond die zal er zeker aan likken maar er niet aan gaan sjorren denk ik.
Het is maar net wat ze gewend zijn. Bram zal een heel prooidier niet opeten. Izzie doet dat wel.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

AnneMarie schreef:oei das een lekker en goed adresje voor de beesjes!

Ps mijn hondje, 12 kg, kent wel duck energique en smuldier vlees, soms runderhart van AH.

Hij is nu 7. Wat is goed om mee te beginnen? Hij is een enorme schrokop, gisteren heeft ie nog een dubbel pensstaafje in twee keer ingeslikt. En dat voor zo'n klein bekkie met ieniemini tandjes. Dit heeft ie ook eens met een bullepees gedaan. Hap slik grrr weg.

Dus geen linke dingen...maar kauwen en knabbelen vindt ie heerlijk en goed als ie er wat werk aan heeft.
Bullepees van een 80 cm slikt geen ene hond in een keer door...
zijn ze heel lang zoet mee en dan het laatste stukje helaas weggooien als je een schrokop hebt. :idea:
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Zoek stok! schreef:
AnneMarie schreef:Zijn er nu echt mensen die zo'n prooidier, bv konijn of hamster, in de tuin gooien?
Het is maar net wat ze gewend zijn. Bram zal een heel prooidier niet opeten. Izzie doet dat wel.

Dat denk ik ook.. Toen Gol pup was en ik net van barf had gehoord durfde ik echt nog geen hele prooidieren te geven. 2 jaar later had ik eens geen mes bij me maar wel een hele kalkoen :mrgreen: en Gol zat er heel verbaasd naar te kijken, heeft een paar keer eraan gelikt maar opeten ho maar. Uiteindelijk heeft ze alleen de organen en de nek gegeten die apart verpakt zaten.
Visjes heb ik dan wel weer in z'n geheel vanaf pups af aan gegeven en daar heeft ze geen probleem mee. Gewoon uitproberen denk ;)
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”