Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pinpoint Sjakie, amazone papegaai

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Pinpoint Sjakie, amazone papegaai

Ongelezen bericht door billy »

Amazones zijn heel uitgesproken in gedrag en laten dat ook graag zien. :mrgreen:
Hier een filmpje van een pinpointende Sjakie, de oogpupillen worden heel snel groot en klein, het is opwinding, het kan alle soorten van opwinding zijn, voor dit filmpje wil hij mij het liefste in de pan hakken, maar dat doet hij toch niet. :smile2:

Zijn leeftijd speelt ook mee, Sjakie word 5 jaar in mei en is een stoere kip aan het worden. :wink:

" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Re: Pinpoint Sjakie, amazone papegaai

Ongelezen bericht door Ellen. »

Wow wat zijn ze mooi en wat zitten ze mooi in de vacht! Prachtige beesten!!! :I:
lidy2
Zeer actief

Ongelezen bericht door lidy2 »

Ik weet weinig tot niets van vogels en kende dit verschijnsel dan ook niet. Mooi om te zien!
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Haha hij wordt macho. Onze amazone jari werd ook pittig rond die leeftijd.
Die mis ik toch ook nog steeds :ugh:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

mooi om te zien :ok:

ik zou "gillend" wegrennen haha, maar ja, wie mij kent... weet ook mijn relaties met vogels :ugh:
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Oeh.. Als blikken konden doden.... :mrgreen:
Mooie vogels! :ok:
Afbeelding
billy
Erelid

Ik zal van de week een keer proberen te filmen dat Billy ook meedoet, samen zijn ze sterk he :mrgreen:

Ze maken dan van die lieve geluidjes maar het pinpointen verraad ze , en de staart wijd, juist daarom vind ik ze zo leuk :ok:

Ik vergelijk ze altijd met de terriers onder de papegaaien, dat zou jou toch moeten aantrekken Noor :wink:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

billy schreef:Ik zal van de week een keer proberen te filmen dat Billy ook meedoet, samen zijn ze sterk he :mrgreen:

Ze maken dan van die lieve geluidjes maar het pinpointen verraad ze , en de staart wijd, juist daarom vind ik ze zo leuk :ok:

Ik vergelijk ze altijd met de terriers onder de papegaaien, dat zou jou toch moeten aantrekken Noor :wink:
het stomme is, ik vind vogels echt heel mooi en ook wel interessant... alleen... het klikt niet, ze worden boos, raken in paniek, vallen me aan ( behalve eenden, dat gaat goed haha)
ik krijg het zelfs voor elkaar, dat een zoetsappige Brahma haan me aanvalt :19: de kroel kaketoe van een Dierenwinkel bijna een hart verlamming krijgt omdat ik haiii zeg :ugh:

duss...
billy
Erelid

yamie schreef:
billy schreef:Ik zal van de week een keer proberen te filmen dat Billy ook meedoet, samen zijn ze sterk he :mrgreen:

het stomme is, ik vind vogels echt heel mooi en ook wel interessant... alleen... het klikt niet, ze worden boos, raken in paniek, vallen me aan ( behalve eenden, dat gaat goed haha)
ik krijg het zelfs voor elkaar, dat een zoetsappige Brahma haan me aanvalt :19: de kroel kaketoe van een Dierenwinkel bijna een hart verlamming krijgt omdat ik haiii zeg :ugh:

duss...
Nou heb ik ook geen goede ervaringen met een ander zijn vogels hoor :mrgreen: ik wilde in het begin gewoon ook hai zeggen of in elk geval even contact maken en dat vond ook niet elke vogel leuk, maar zo extreem als bij jou heb ik het niet :roos: :mrgreen:
Afbeelding
Bibeltje
Actief
Mijn ras(sen): podenco
chowchow/mix
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bibeltje »

Wij hebben ook een amazone, een geelvoorhoofdamazone. Hij is even oud. Naar het schijnt zijn ze dan in hun puberteitjaren.
Onze was een wegwerpbeestje, maar hier wordt hij serieus in de watten gelegd, en hij weet dit goed uit te buiten hoor :S:
Al is hij dikwijls best moeilijk en lawaaierig als hij weeral zijn zin niet krijgt :engel:
In het begin vond ik het eng zo een fladderding in huis, maar nu komt hij regelmatig op mijn schouderAfbeelding[/img]http://i869.photobucket.com/albums/ab25 ... 1265668355[/img]
Hier is hij aan het douchen :F:
Do take your time,because your soul
Will be mine, the day you die

Afbeelding
billy
Erelid

Mooie vogel :ok:

Hier gaan ze niet op de schouder en worden ze ook niet in de watten gelegd :mrgreen: er zijn vaste regels anders word het een zootje, zeker amazones , geef ze 1 vinger en ze pakken je hele hand, figuurlijk dan.
Bv zijn ze druk mogen ze niet uit de kooi, ze weten het heel goed, vooral Sjakie, oke rust en dan mogen we vliegen, ik kroel ze nooit daarvoor hebben ze elkaar , ik heb nog een grijze en die mag uit de kooi als de groene monsters weer in de kooi zitten anders vallen ze haar aan.
Afbeelding
Bibeltje
Actief
Mijn ras(sen): podenco
chowchow/mix
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bibeltje »

Weet het hoor, maar het is de vogel van Guido.
Hij is best moeilijk maar kan ontzettend lief zijn, hij is maar alleen.

Hij gaat ook mee naar de Ardennen, hij heeft zijn eigen reiskooi

Is hij lastig en verkoopt hij weer eens kuren, dan gaat hij onder de doek of met kooi en al in eena andere kamer, zonder er veel woorden aan vuil te maken. :engel: Hij weet het heel goed hoor wanneer zijn uur aangebroken is en hij moet dimmen :mrgreen:

Welke amazones zijn het, praten ze? Vind ze mooi van kleuren :I:
Do take your time,because your soul
Will be mine, the day you die

Afbeelding
billy
Erelid

Het zijn Oranjevleugel amazones en nee ze praten niet, misschien dat Sjakie het ooit nog leert want die is nog jong. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”