*edit. Ik denk dat ik ze volgende keer bij mij in de auto gooi, en rechtstreeks afgeef bij het asiel. Of is dat te erg?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aaaaarrrgggghhhhh
Moderator: moderatorteam
- *Linda*
- Zeer actief
Aaaaarrrgggghhhhh
Net met de honden bij het meer. We lopen lekker met zijn drietjes en ineens was ie er weer. Witte herder. Deze herder is van een mevrouw en ze heeft ook nog een schipperke. Beide reutjes en beide patsers. Dus deze mevrouw ontloop ik altijd, niets gezelligs aan. Wat is nu het punt? Deze mevrouw ís niet te ontlopen. Haar honden luisteren niet en wat voor manouvres ik ook uithaal, ze volgt me als schaduw, want ze krijgt haar honden niet mee. Heb het al vaker gehad, blijf je even staan, kan ze ze aanlijnen. Niet dus. Dus ik linksomkeert, zij ook. Dus ik, ja mevrouw, zó kom ik niet van u af he. Scheldkannonade. Ik nog netjes (schouderklopje voor mezelf
) en inmiddels wél overgaande op tutoyeren, je honden luisteren niet, hou ze bij je en loop door. Weer scheldkannonade, want ze had niet gezien dat ik het was want ze liep nog aan de overkant (kun je nagaan, honden zijn compleet uit beeld). Ik versta niets van je gebrabbel in dialect, wil je ze bij je houden zodat ik kan doorlopen. Nee, want we moesten eerst normaal met elkaar kunnen praten om dit op te lossen. Nope, geen zin. Je moet gewoon je honden bij je houden. Ik wil nu doorlopen dus lijn ze even aan. Nee. Als jij nu wegloopt, loop ik gewoon weer achter je aan hoor
Honden inmiddels patsen en rijden, moest ik niet toestaan, want je honden zijn dominant en jij ook. Nou ja, ik wel, maar mijn honden niet
Puntje bij paaltje, ik kwam niet van haar af :N: Ze blijft me gewoon volgen. Heb nog een extra rondje gedaan (ze loopt niet veel en liep erg te puffen
) maar je komt dus niet van haar af. Ik ben toch niet echt van het slaan, maar nu had ik toch heel even heul erg de neiging om haar een enorme beuk te geven :N: Wat moet je hier nu mee, ze snapt het gewoon echt niet?? Volgens mij is ze niet goed bij haar hoofd en aan de andere kant denk ik dat ze het normaal vind om zo te lopen. Ze loopt gewoon haar honden achterna, waar die ook heengaan. Ik heb het al vaker gehad met haar, en een 10 km. extra maakt ook niet uit, ze houdt stug vol.
*edit. Ik denk dat ik ze volgende keer bij mij in de auto gooi, en rechtstreeks afgeef bij het asiel. Of is dat te erg?

- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Re: Aaaaarrrgggghhhhh
Ik zou daar ook helemaal gek van worden, sommige mensen begrijpen er geen zak van...
T is niet helemaal leuk om ze naar het asiel te brengen maar je zou het inderdaad bijna doen zeg aaaargghh
T is niet helemaal leuk om ze naar het asiel te brengen maar je zou het inderdaad bijna doen zeg aaaargghh

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kan me er echt niets bij voorstellen dat er zulke mensen bestaan. Geen idee wat ik zou doen. Ik denk gewoon heel raar rondjes rennen tot ze zelf inziet hoe belachelijk ze bezig is
-
weegee
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Amstaff
Er zijn nou eenmaail veel mensen met een hond. Op zich geen probleem maar houden ze ze niet bij zich en gaan ze domineren dan ga ik ook domineren.
En wat moet je ermee?? natuurlijk moet ze zich bij zich houden en ik weet niet in hoeverre jou hondje er last van heeft. Erg lastig als ze niet voor rede vatbaar is. Misschien moet ze eerst weer de verkeerde tegen komen met een hond die het niet zo waardeert. Het jammere in dat verhaal is dat de hondjes daar weer de dupe van worden.
En wat moet je ermee?? natuurlijk moet ze zich bij zich houden en ik weet niet in hoeverre jou hondje er last van heeft. Erg lastig als ze niet voor rede vatbaar is. Misschien moet ze eerst weer de verkeerde tegen komen met een hond die het niet zo waardeert. Het jammere in dat verhaal is dat de hondjes daar weer de dupe van worden.

Fas est ab hoste doceri!
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Wat een gek wijf
Ik kan je er helaas ook niet mee helpen, dit is zo raar dat ik t ook niet zou weten

Ik kan je er helaas ook niet mee helpen, dit is zo raar dat ik t ook niet zou weten
- *Linda*
- Zeer actief
Heb ik dus al eens gedaan, ze houdt vol, rood en zwetend. Het is echt heel erg. Het/ze is gewoon zo raar dat ik niet weet wat ik ermee aan moet. En dan ben ik meestal toch wel erg handig in dit soort dingenInge O schreef:ik zou het gewoon (letterlijk) op een lopen zetten, kijken hoelang ze dat volhoudt.
Laatst gewijzigd door *Linda* op 05 feb 2010 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Wat een ramp
misschien de volgende keer een hand frolicjes in de struiken mikken, met een beetje mazzel duiken die honden de struiken in.

- *Linda*
- Zeer actief
Als ze dat op hebben, komen ze gewoon weer vreesch ik. Ze gaan gewoon kilometers bij haar weg. Jeetje zeg, ik ben er gewoon echt mee aan. Alsof je tegen een muur praat, het is zó raar? En dan van schelden naar het weer willen "uitpraten". Ik ken haar niet, wil haar niet kennen en heb dus ook niets met haar uit te praten. En als ik dat zeg, ben ik arrogantalm@ schreef:Wat een rampmisschien de volgende keer een hand frolicjes in de struiken mikken, met een beetje mazzel duiken die honden de struiken in.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Waarom laat je haar die honden niet gewoon ophalen? Je zegt weg te lopen als zij komt om haar honden aan te lijnen. Waarom doe je dat dan als je je ergert aan het feit dat ze anders achter je aan blijft lopen?
Ik heb wel soortgelijke momenten maar dat is meer omdat mensen mij gaan achtervolgen omdat ze hun hond perse bij een andere hond moeten loslaten. Net waar ik niet op zit te wachten en dan laten ze hun honden steeds los als ze in de buurt zijn. Kan ik weer ergens anders heen
Ik heb wel soortgelijke momenten maar dat is meer omdat mensen mij gaan achtervolgen omdat ze hun hond perse bij een andere hond moeten loslaten. Net waar ik niet op zit te wachten en dan laten ze hun honden steeds los als ze in de buurt zijn. Kan ik weer ergens anders heen
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Wat kan je doen
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- *Linda*
- Zeer actief
Mijn eerste reactie is, linksaf slaan, dan ontloop ik haar. Niet dus. Dus dan blijf je staan, vraagt of ze ze bij zich wil houden en dan kan ik doorlopen. Een weldenkend mens zal dan denken, goh, ze luisteren niet dan lijn ik ze maar even aan en dán loop ik de andere kant op. Maar ze dóet het niet. Het komt níet in haar op ze aan te lijnen, dat doet ze pas als ik richting mijn auto loop. Ik heb letterlijk gezegd: ik wil alleen lopen, je honden luisteren niet, ik ga NU de andere kant op, hou ze bij je, til ze in de lucht, doe ze aan de riem of wat dan oook maar blijf bij me weg. Het helpt niet. Dit was geen vluchtige ontmoeting hoor, ik heb werkelijk dik een kwartier zo gestaan.MARC_S schreef:Waarom laat je haar die honden niet gewoon ophalen? Je zegt weg te lopen als zij komt om haar honden aan te lijnen. Waarom doe je dat dan als je je ergert aan het feit dat ze anders achter je aan blijft lopen?

- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
misschien toch maar overgeven en met haar gaan wandelen..
hoe was het spreekwoord ook al weer als je je vijanden niet kan verslaan omarm ze dan
hoe was het spreekwoord ook al weer als je je vijanden niet kan verslaan omarm ze dan
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- *Linda*
- Zeer actief
Neenana schreef:misschien toch maar overgeven en met haar gaan wandelen..

- pien29
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rr
- *Linda*
- Zeer actief
Marc, nog even in mijn op gekeken, maar daar staat het toch duidelijk in dacht ik zo. Lezennnn*Linda* schreef:Heb het al vaker gehad, blijf je even staan, kan ze ze aanlijnen. Niet dus. Dus ik linksomkeert, zij ook. Dus ik, ja mevrouw, zó kom ik niet van u af he.
wil je ze bij je houden zodat ik kan doorlopen. Nee, want we moesten eerst normaal met elkaar kunnen praten om dit op te lossen. Nope, geen zin. Je moet gewoon je honden bij je houden.
Ik wil nu doorlopen dus lijn ze even aan. Nee. Als jij nu wegloopt, loop ik gewoon weer achter je aan hoor![]()

- dannyvectra
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- alm@
- moderator
Een kilometer of 2 joggen met je honden? Dat houdt ze vast niet vol. Wat wil ze uitpraten dan?*Linda* schreef:Heb ik dus al eens gedaan, ze houdt vol, rood en zwetend. Het is echt heel erg. Het/ze is gewoon zo raar dat ik niet weet wat ik ermee aan moet. En dan ben ik meestal toch wel erg handig in dit soort dingenInge O schreef:ik zou het gewoon (letterlijk) op een lopen zetten, kijken hoelang ze dat volhoudt.
En het erge is, ze vindt dat het aan mij ligt, als we het nu goed uitpraten, kunnen we toch gewoon samen oplopen, want zo ga je toch niet met elkaar om

- *Linda*
- Zeer actief
Dat red ik zelf niet :N:alm@ schreef:Een kilometer of 2 joggen met je honden? Dat houdt ze vast niet vol. Wat wil ze uitpraten dan?*Linda* schreef:Heb ik dus al eens gedaan, ze houdt vol, rood en zwetend. Het is echt heel erg. Het/ze is gewoon zo raar dat ik niet weet wat ik ermee aan moet. En dan ben ik meestal toch wel erg handig in dit soort dingenInge O schreef:ik zou het gewoon (letterlijk) op een lopen zetten, kijken hoelang ze dat volhoudt.
En het erge is, ze vindt dat het aan mij ligt, als we het nu goed uitpraten, kunnen we toch gewoon samen oplopen, want zo ga je toch niet met elkaar om
Ik heb geen idee wat ze wil uitpraten, de enige woorden die ik bij eerdere ontmoetingen heb varieren van: wil je je honden even bij je houden tot een later: hou gvd die kuthonden bij je. Dat dat niet leuk is, snap ik. Maar mijn beleefdheid kent ook grenzen

- alm@
- moderator
Mooie gelegenheid om iets aan je conditie te doen*Linda* schreef:
Dat red ik zelf niet :N:![]()
Ik heb geen idee wat ze wil uitpraten, de enige woorden die ik bij eerdere ontmoetingen heb varieren van: wil je je honden even bij je houden tot een later: hou gvd die kuthonden bij je. Dat dat niet leuk is, snap ik. Maar mijn beleefdheid kent ook grenzenEn nu dit.

- Chione
- Zeer actief
Wat een gezellig mensch, dat je daar niet mee wil oplopen zeg.
Kun je haar honden niet ergens vast binden zodat je een voorsprong hebt? Klinkt iig alsof boos worden en aardig doen beiden niet zorgen dat je van haar af zult komen.
Kun je haar honden niet ergens vast binden zodat je een voorsprong hebt? Klinkt iig alsof boos worden en aardig doen beiden niet zorgen dat je van haar af zult komen.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- *Linda*
- Zeer actief
alm@ schreef:Mooie gelegenheid om iets aan je conditie te doen*Linda* schreef:
Dat red ik zelf niet :N:![]()
Ik heb geen idee wat ze wil uitpraten, de enige woorden die ik bij eerdere ontmoetingen heb varieren van: wil je je honden even bij je houden tot een later: hou gvd die kuthonden bij je. Dat dat niet leuk is, snap ik. Maar mijn beleefdheid kent ook grenzenEn nu dit.
misschien kan je beleefd zeggen dat je de hele dag tussen de mensen zit en juist met de honden gaat lopen om even alleen met je gedachten te zijn en geen behoefte hebt aan gezelschap, zoiets?
Ja maar..ja maar....

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ik moet er bijna van lachen.. Ken je niemand met een hele dominante hond die eens meekan? 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Neem wat extra lijnen (of touw) mee en bind ze vast.
Maak thuis vast een briefje met grote letters.
Blijf met uw honden uit mijn buurt ik wil rust.
En dat maak je aan het touw vast.
En daarna snel 2 km gaan joggen

Maak thuis vast een briefje met grote letters.
Blijf met uw honden uit mijn buurt ik wil rust.
En dat maak je aan het touw vast.
En daarna snel 2 km gaan joggen
-
Lieke87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Jeetje wat een maf mens... met een enorme plaat voor haar hoofd.
Ik zou denk ik ook iets lekker meenemen en in de bosjes gooien zodat de honden daar mee bezig zijn en dat jij weg kan lopen. Als dat niet werkt zou ik twee stukken touw meenemen nog wat lekkers neerleggen en de honden vastbinden met een briefje erbij. Wij wachten op onze baas of iets dergelijks.
Ik zou denk ik ook iets lekker meenemen en in de bosjes gooien zodat de honden daar mee bezig zijn en dat jij weg kan lopen. Als dat niet werkt zou ik twee stukken touw meenemen nog wat lekkers neerleggen en de honden vastbinden met een briefje erbij. Wij wachten op onze baas of iets dergelijks.
- Lin&Noa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.
- alm@
- moderator
Een halve rookworst aan een tak hangen, zo hoog dat ze er net niet bij kunnen :lol:

- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Zo zat ik ook al te denken. Als ze weer blijft plakken je mobieltje pakken en de politie bellen met de mededeling dat je gestalkt wordt en je bedreigd voelt. Of ze jou kunnen helpen van deze mevrouw af te komen. Misschien dringt het dan wel door tot haar dikke hersenpanLin&Noa schreef:Aangeven bij de politieZe stalkt je!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Liesbeth
- Zeer actief
alm@ schreef:Een halve rookworst aan een tak hangen, zo hoog dat ze er net niet bij kunnen :lol:
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Jemig, daar wordt je horendol van!