Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Podenco in het asiel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

Podenco in het asiel

Ongelezen bericht door Marieta »

Er is bij ons een magere podenco binnengekomen. Ja ik weet het ze moeten niet dik zijn, maar iets meer vet mag er bij deze ook wel aan zitten. De heupbotjes steken uit. En ze is zooooooo lief!
Ze kan iig niet met katten, dat moest ik uitproberen omdat iemand met katten interesse had. Ik had ze al gewaarschuwd dat de kans klein zou zijn en natuurlijk was het meteen fixeren en helemaal trillen hahahaha. Ik denk 1 beweging en ze had ze;o)

Ze gaat morgen nog even langs de dierenarts. Ze heeft namelijk nogal opgezette tepels. Dus ik weet niet of ze zwanger zou kunnen zijn of dat ze schijnzwanger is. Ze is nog erg jong. Net een jaar denk ik, dus ik hoop zeker niet zwanger.

Is er hier nog iemand die weet of er mensen zijn die interesse hebben in een podenco en dus ook weten wat ze voor een hond in huis halen? Ze staat op internet onder de naam Niño. Ze is zo mooi he :wink: En zo lief. Ze kan zitten en pootjes geven en geeft de hele tijd kusjes. Maar als ze iets wil dan gaat ze ervoor :mrgreen: Ze moest mee achter de balie, maar ze bleef in de riem hangen omdat ze alles in de gaten wilde houden hahaha. Heb echt even moeten slepen om haar mee te krijgen. Naja, slepen, even aan moeten sporen.

http://www.dierenasieleindhoven.dierenbescherming.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Podenco in het asiel

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Leuke hond!

Hadden die mensen haar zelf meegenomen uit Spanje of zou ze toch van een stichting kunnen zijn?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

zoals ik op de foto's kan zien, is ze niet zo mager hoor ;)

wel een enorm mooi koppie zit erop zeg :I:
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

Hanneke2 schreef:Leuke hond!

Hadden die mensen haar zelf meegenomen uit Spanje of zou ze toch van een stichting kunnen zijn?
Mijn eerste gedachtte;
is ze gechipt en komt ze misschien uit Spanje???
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Marieta
Zeer actief

Ze is niet gechipt en de persoon die haar wilde hebben heeft Stichting ACE al gebeld. Die wisten van niks, maar wilden evt wel helpen met herplaatsing als het niet zou lukken.

Ze lijkt niet zo mager op de foto's, maar ze is het wel :wink: Haar heupbotjes steken uit en haar ruggengraat kun je de botjes van tellen. Er mag echt wel meer vet aan. Ik weet dat het normaal is dat je ribben ziet, maar dit is toch wel iets te....

Ze is ook flink aan de diarree nog, maar daar komt ze wel overheen :wink: Ze staat al op speciaal voer daarvoor. Ik ben helemaal verliefd en een collega ook al hahahaha. Ze laat alles doen met zich. Collega tilde haar zo op schoot. Je kut er bij gaan liggen, mag koekjes aanraken als ze ze aan het eten is. ohhhhhhhhhhhhhhhhh zoooo lieffff :I:

Ik moet nog nieuwe foto's maken. Deze heb ik gister meteen toen ze binnen was gekomen gemaakt. En ze is nu veel opener en kijkt veel blijer ook! Ik moet zeggen, ze heeft best lang achter de balie gezeten vanavond en geen vlaai neergelegd, dus das al beter als gister. We hebben haar na het werk om 20 uur nog lekker 20 minuutjes vertroeteld. Dan maar wat later thuis, maar het is zon heerlijk hondje hahaha.

Groetjes Marieta
Afbeelding
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

hopelijk vindt ze snel een baasje, vertroetel haar maar,
ze zijn zo gevoelig!
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Hanneke2
Zeer actief

Marieta schreef:Ze is niet gechipt en de persoon die haar wilde hebben heeft Stichting ACE al gebeld. Die wisten van niks, maar wilden evt wel helpen met herplaatsing als het niet zou lukken.
Misschien verstandig om ook even een oproepje te plaatsen op het buitenlandse hondenforum?
Ze lijkt niet zo mager op de foto's, maar ze is het wel :wink: Haar heupbotjes steken uit en haar ruggengraat kun je de botjes van tellen. Er mag echt wel meer vet aan. Ik weet dat het normaal is dat je ribben ziet, maar dit is toch wel iets te....
Maar is ze gevonden of afgegeven? En wat was dan de reden?
Ze is ook flink aan de diarree nog, maar daar komt ze wel overheen :wink: Ze staat al op speciaal voer daarvoor. Ik ben helemaal verliefd en een collega ook al hahahaha. Ze laat alles doen met zich. Collega tilde haar zo op schoot. Je kunt er bij gaan liggen, mag koekjes aanraken als ze ze aan het eten is. ohhhhhhhhhhhhhhhhh zoooo lieffff :I:

Ik moet nog nieuwe foto's maken. Deze heb ik gister meteen toen ze binnen was gekomen gemaakt. En ze is nu veel opener en kijkt veel blijer ook! Ik moet zeggen, ze heeft best lang achter de balie gezeten vanavond en geen vlaai neergelegd, dus das al beter als gister. We hebben haar na het werk om 20 uur nog lekker 20 minuutjes vertroeteld. Dan maar wat later thuis, maar het is zon heerlijk hondje hahaha.
Het kunnen ontzaglijke knuffelkonten zijn, en helemaal dol op aandacht. :mrgreen: Voeragressie naar mensen toe heb ik hier ook nog nooit meegemaakt (alleen wat gemor onderling als ze elkaars botjes proberen te pikken), sowieso zit er vrijwel geen mensagressie in podenco's. Heerlijke blije optimistische honden zijn het vaak.

Is het niks voor jou? :mrgreen:
Hanneke2
Zeer actief

Job schreef:
Hanneke2 schreef:Leuke hond!

Mijn eerste gedachtte;
is ze gechipt en komt ze misschien uit Spanje???
Uit Spanje of Prinsenbeek. :roll:

Ik weet eigenlijk niet of er stichtingen zijn die ongechipte honden plaatsen, is dat niet verplicht bij invoer?

Laat ik het anders zeggen: bij de meeste goeie stichtingen krijg je een gechipte hond. Dus misschien meegenomen, of hier 'per ongeluk' geboren?
lidy2
Zeer actief

Ongelezen bericht door lidy2 »

Een 'verdwaalde' chip misschien? Die dingen gaan wel eens aan de wandel, hè! Ik zou graag een oproepje op het BHF willen plaatsen morgen. Je weet maar nooit; misschien is er iemand die de hond herkent. Kan ik via jou ook de grotere foto's krijgen? 't Is een mooi beestje trouwens en als ik jouw beschrijving lees, ook nog eens heel lief.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

lidy2 schreef:Een 'verdwaalde' chip misschien? Die dingen gaan wel eens aan de wandel, hè! Ik zou graag een oproepje op het BHF willen plaatsen morgen. Je weet maar nooit; misschien is er iemand die de hond herkent. Kan ik via jou ook de grotere foto's krijgen? 't Is een mooi beestje trouwens en als ik jouw beschrijving lees, ook nog eens heel lief.
Ja, dat zou inderdaad ook kunnen, zo'n wandelende chip die niet meer te vinden is.
Bibeltje
Actief
Mijn ras(sen): podenco
chowchow/mix
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bibeltje »

Goh, hoopte al dat het Jennifer was. Zij is al een jaar vermist in de regio van Lommel :(

Maar ze heeft een hele bleke vacht en is zeer schuw. Ijdele hoop dus.

Hoop dat ze nog ergens een herkenningsteken heeft, want ik denk dat het eentje is die al even op de dool moet zijn geweest.
Podenco's komen nu niet zoveel voor in onze contreien. Staat ze nergens bij de vermiste dieren?

Nu, podenco's zijn zeer ondernemend, nieuwsgierig en superlief. Ze zijn ook sociaal naar andere honden en mensen toe. Baknijd is er niet hoor.
Speels, ondeugend, je moet veel gevoel voor humor hebben, met een podenco in huis.
Loslopen meestal niet, vanwege hun grote jachtinstinct, liefst een tuin die goed en hoog genoeg omheind is want ze kunnen zonder aanloop over 1,80 à 2m. Hoger ook, het is niet de eerste die over 2,5m gaat. Ze kunnen klimmen zoals een kat.

Met de juiste info en ingesteldheid heb je een fantastische huisgenoot en een vriend voor het leven want ze zijn erg gehecht aan hun familie.

Wij hebben er eentje dus...
Do take your time,because your soul
Will be mine, the day you die

Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Ik vind haar helemaal niet zo mager hoor, Danne van mij heeft helemaal geen vet, alleen spieren.

Niño heeft een onwijs leuk toetje :I:
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

Ik zou haar zo willen maar denk niet dat erik daar voor open staat :jank:

vind haar zo mooi :I:
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
Bibeltje
Actief
chowchow/mix
Contacteer:

Bwah, Guido hier is zo'n conservatieve echtgenoot.

Bij hem moet een hond luisteren. Nu, met de bouviers had hij ook de honden die helemaal naar zijn hand stonden en echt goed luisterden. Op één na, de mijne, want die was verknocht aan mij en als Guido hem begon te drillen, dan draaide ie zich 180° om en kwam naar mij. :engel: :engel:

Had er dus bang genoeg voor, toen kwam Tommeke, de liefde zelf en een supersoftie.

Had al zo lang mijn hart verloren aan windhonden en toen kwamen Amy en Palito in het asiel in spanje.
No way zei hij, geen windhonden in mijn huis :mrgreen:

Sissi overleed, maar een tijdje ervoor hadden ze Bibeltje gevonden als pupje van 8 weken op straat. Hij was gewoon buitengesmeten en moest al zeer jong voor zichzelf zorgen.
Had iets met dat hondje, een podenco, en wist dat ik ervoor moest gaan.
Heb alle registers opengetrokken en vermeden van het woord "podenco" in mijn mond te nemen.

Weet heel goed dat op de dag van zijn aankomst Zaventem, hij nog niet 100% gewonnen was voor de hond, hij had zijn twijfels. Daar is ook de eerste keer het woord podenco gevallen.

Maar hij is bijgedraaid en intussen is Bibeltje dikke maatjes met Guido en de papegaai :wink:
Merk zelfs dat hij de nodige humor aan de dag legt als Bibel weer eens apestreken heeft uitgehaald. Had het nooit verwacht, zeker omdat ik op dat gebied veel toleranter ben.

zo weer doen, want het zijn echt fantastische honden :D speciaal dat wel. Maar dat weet je pas als je ze in huis hebt. En superlief

Afbeelding
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

Marieta schreef:Er is bij ons een magere podenco binnengekomen. Ja ik weet het ze moeten niet dik zijn, maar iets meer vet mag er bij deze ook wel aan zitten. De heupbotjes steken uit. En ze is zooooooo lief!
Ze kan iig niet met katten, dat moest ik uitproberen omdat iemand met katten interesse had. Ik had ze al gewaarschuwd dat de kans klein zou zijn en natuurlijk was het meteen fixeren en helemaal trillen hahahaha. Ik denk 1 beweging en ze had ze;o)

Ze gaat morgen nog even langs de dierenarts. Ze heeft namelijk nogal opgezette tepels. Dus ik weet niet of ze zwanger zou kunnen zijn of dat ze schijnzwanger is. Ze is nog erg jong. Net een jaar denk ik, dus ik hoop zeker niet zwanger.

Is er hier nog iemand die weet of er mensen zijn die interesse hebben in een podenco en dus ook weten wat ze voor een hond in huis halen? Ze staat op internet onder de naam Niño. Ze is zo mooi he :wink: En zo lief. Ze kan zitten en pootjes geven en geeft de hele tijd kusjes. Maar als ze iets wil dan gaat ze ervoor :mrgreen: Ze moest mee achter de balie, maar ze bleef in de riem hangen omdat ze alles in de gaten wilde houden hahaha. Heb echt even moeten slepen om haar mee te krijgen. Naja, slepen, even aan moeten sporen.

http://www.dierenasieleindhoven.dierenbescherming.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
hoi marieta
waneer is die binnen gekomen zondag zat die er toch nog niet he ik heb hem ieder geval niet gezien maar het was smiddag ook zo druk met de snertwandeling

groetjes gonnie
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
Marieta
Zeer actief

Hey Gonnie,

Ze is maandag binnengekomen. Ik zal nog eens een keer kijken of er een verdwaalde chip inzit.

Op de foto's zie je niet dat ze zo mager is, maar ze is het wel! Je ziet de uitstekende botjes niet op de foto's hier :wink:

En nee het is niks voor mij hahahaha,. Ik heb 2 katten en die heb ik toch liever langer als vandaag. Daarbij denk ik dan Nino niet gaat overleven bij mijn eigen hond :wink:

Ik wil nog ff nieuwe foto's maken vrijdag. Die komen dan ook weer op de site te staan.

Groetjes Marieta
Afbeelding
Bibeltje
Actief
chowchow/mix
Contacteer:

Onze kat leeft nog :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

wat een leuk ding!

betreft magerheid, dat de heupbotten wat uitsteken en dat je de achterste 2 ribben kan zien is normaal :wink: en ik blijf het zeggen: sommige podencos of podenco typjes krijg je gewoon niet dik , als haar bespiering goed is of zelfs uitmuntend dan is ze zeker niet te mager :wink: liever een droge , wat magere, zwaar bespierde podenco dan een dikkere podenco zonder bespiering :N:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Bibeltje
Actief
chowchow/mix
Contacteer:

Onze is ook niet dik hoor, die heeft geen tijd om dik te worden :mrgreen:

Afbeelding
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

ze lijkt heel veel op een podenco die even geleden op Mp stond, zelfde type dat was gelijk mijn eerste gedachte, deze mensen vroegen eerst 350 euro, toen 250 en zo werd het minder, de adv. is er nu van af. de kans is wel klein dat het dezelfde po is, maar dat was het eerste wat in mijn gedachte schoot, omdat ze er ook heel veel op lijkt.
Groetjes,

Afbeelding
Marieta
Zeer actief

is het ook normaal dat de ruggewerveld zeer goed te tellen zijn? Dus dat die uitsteekt?

Maar goed, ik heb gekeken hoe ze op katten reageerde, maar ze stond zeeeeeer gespannen en trillend te kijken en wilde eigenlijk niet meer mee terug, Ze was echt aan het fixeren en een lage kwispel :mrgreen: Ik geloof niet dat ik het op een loslopende kat, zonder iets van glas of kennel ertussen zou willen proberen :mrgreen:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Marieta schreef:is het ook normaal dat de ruggewerveld zeer goed te tellen zijn? Dus dat die uitsteekt?
mjah, zoals ik al zei, het ligt eraan hoe bespierd ze is om werkelijk te kunnen beoordelen of ze te mager is vanwege gebrek aan eten zeg maar, of dat ze gewoon "adhd" is en daarom niet dikker is, wat vaak het geval is bij podencos die wel goed te eten krijgen :wink:

ook kan het zijn dat ze gewoon erg jong is, podencos eten op jongere leeftijd vaak enkel wat ze zelf denken nodig te hebben, en niet meer, wat vaak resulteert in dat ze voor mensen nogal mager tonen, ook al krijgen ze voldoende eten aangeboden.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Wauw wat een beauty! jammer datik nu de ruimte niet heb.. ik hou van buitenlandertjes :F:
Afbeelding
Marieta
Zeer actief

Podenji schreef:
Marieta schreef:is het ook normaal dat de ruggewerveld zeer goed te tellen zijn? Dus dat die uitsteekt?
mjah, zoals ik al zei, het ligt eraan hoe bespierd ze is om werkelijk te kunnen beoordelen of ze te mager is vanwege gebrek aan eten zeg maar, of dat ze gewoon "adhd" is en daarom niet dikker is, wat vaak het geval is bij podencos die wel goed te eten krijgen :wink:

ook kan het zijn dat ze gewoon erg jong is, podencos eten op jongere leeftijd vaak enkel wat ze zelf denken nodig te hebben, en niet meer, wat vaak resulteert in dat ze voor mensen nogal mager tonen, ook al krijgen ze voldoende eten aangeboden.
Oke, weer wat bijgeleerd. Al denk ik toch dat het iets te is :mrgreen: (ik weet het ik ben eigenwijs, maar eigenwijs is ook wijs :tongue: )

Ik zal wel eens kijken of ik wat betere foto's krijg zodat je een betere indruk hebt van haar.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

ik heb trouwens ook een topic gemaakt op het buitenlandse hondenforum.. heb er zelf ook 2, vandaar;)
Afbeelding
Marieta
Zeer actief

Okeej, das goed.
Ik zou graag willen dat er mensen op af gaan komen die het ras een beetje kennen ipv mensen die haar alleen willen omdat ze zo mooi is.

Groetjes Marieta
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Die zitten er daar in ieder geval zat;) En zij is echt een prachtige podenco!
Is idd ook niet verstandig om zon beestje bij iemand te plaatsen die er nix van af weet..
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Was ze trouwens gevonden dan?
Ik vind het heel apart.. zon beestje moet gewoon via een stichting hier gekomen zijn, maar dan hebben ze een chip :denken:
Afbeelding
Bibeltje
Actief
chowchow/mix
Contacteer:

gucci schreef:ze lijkt heel veel op een podenco die even geleden op Mp stond, zelfde type dat was gelijk mijn eerste gedachte, deze mensen vroegen eerst 350 euro, toen 250 en zo werd het minder, de adv. is er nu van af. de kans is wel klein dat het dezelfde po is, maar dat was het eerste wat in mijn gedachte schoot, omdat ze er ook heel veel op lijkt.

Weet dat het toen een nogal louche bedoening was, denk je dat ze haar gedumpt hebben?
Nu, om eerlijk te zijn, moet je van niks meer versteld staan tegenwoordig :ugh:

Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Marieta schreef:
Ik zal wel eens kijken of ik wat betere foto's krijg zodat je een betere indruk hebt van haar.
dat lijkt me inderdaad het handigste :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”