Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik blijf me verbazen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Youp
Zeer actief

Ik blijf me verbazen

Ongelezen bericht door Youp »

Over Zahra.

Ze woont nu al 1,5 jaar bij ons en nog steeds verrast ze me. Ze is nooit zo knuffelig. Af en toe komt ze even naast me zitten voor een aai maar dat komt niet vaak voor.
Van de week komt ze gewoon op mijn schoot liggen en kijkt me aan met een blik van: "mag dit???" Oortjes een beetje plat....Natuurlijk mag dat! We hebben even geknuffeld en toen ging ze weer op haar kussen liggen.

Ik had nooit gedacht dat het zolang kon duren voor je het karakter van een herplaatser helemaal kent. Diesel verrast mij echt nooit, die is zo voorspelbaar.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
Baron
Actief
Mijn ras(sen): Kortharige dwergteckels
Aantal honden: 2

Re: Ik blijf me verbazen

Ongelezen bericht door Baron »

Haha ach het klinkt echt super schattig.. :lol1:

Genieten van die korte kroelmomenten dan maar!! :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja ik weet net of dat door het herplaatsen komt, Baco heeft me altijd weer voor verrassingen gesteld van het begin tot het einde :mrgreen:
Ik denk dat je je erop in mag stellen dat ze het altijd zal blijven doen, ( jou verrassen )hoort blijkbaar gewoon bij haar :wink:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Zarah verbaast mij niet zo, Shendor ook (nog) niet echt.
Maar zo heel af en toe toch wel van die kleine dingetjes.

Wel apart dat ze je na zo'n tijd nog kunnen verbazen he.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Van Shibby blijf ik verbaasd staan, maar dan door zijn acties en capriolen om dingen voor elkaar te krijgen. :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Je weet wat ze zeggen, mannen zijn voorspelbaar, vrouwen niet. :F:

Nee hoor, vind Zahra trouwens een mooi koppie hebben, wil je niet vaker foto's plaatsen? :mann:
theab
Actief
Mijn ras(sen): Duitseherders uit de werklijn
Contacteer:

Ongelezen bericht door theab »

Dat is nou juist het leuke aan honden, ze blijven je verrassen.

Atlas zit sinds 2 jaar pas op schoot bij me, wel schichtig maar hij geniet er wel van. Hij is al 6 jaar nu.
groetjes van Thea, Saartje, Atlas, Blufie en Coca
http://www.burgerboschoase.nl
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Ze kunnen je na jaren nog verrassen hoor :wink: Zeker die herplaatsers, die hebben soms toch echt een hele lange tijd nodig. Thor is nu 2 1.2 jaar hier en nog verbaast hij ons af en toe enorm. :wink:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik ben fan van Zahra! Wat een heerlijke leuke vorlijke hond is ze zeg!

Leuk dat ze zich na zo'n tijd ineens van zo'n kant laat zien :)
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Grappig is dat hè? Ik heb dat ook nog steeds met Rhodin. Ik vind Zahra zo'n mooie meid, hoe oud is ze en weet je toevallig waar ze geboren is? Mijn zus heeft dezelfde kruising en lijkt als twee druppels water op Zahra, maar dan net wat forser, want dat is een reu. ;)
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Oh wat aandoenlijk. :I:

En zo'n herplaatsertje kan inderdaad jaren doen over steeds weer een beetje meer los komen. Lilo is hier al 4,5 jaar en kan nog steeds opeens iets doen wat ze altijd te eng vond.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Ivan is al 8 en heeft dat nog steeds, vreemd beest :I: , nooit knuffelig en soms zomaar opeens zit hij stijf tegen je aan.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Het duurt soms heel lang voordat een dier zichzelf wordt, zijn persoonlijkheid ontwikkelt. En dit gebeurt altijd pas na lange tijd, als de hond na lange tijd zich in veiligheid waant en vrij van stress en dus zichzelf kan zijn.

Ik heb hier 1 hond uit Spanje. En die is pas na een jaar losser gekomen, hoewel ze wel altijd al aanhankelijk was. En ik heb een jack russel die de eerste jaren van haar leven gespendeerd heeft in een donkere schuur waar ze vrijwel nooit uitkwam. Als we gingen wandelen liep ze nooit verder dan een meter van mij vandaan. En nu speelt ze met mijn andere 2 honden en durft ze in de zomer al een klein stukje het mais in. Maar hier is wel anderhalf jaar overheen gegaan!
En ze ontwikkelt zich nog verder. In het begin wist ze niet wat ze met een bal moest doen. Nu wel! Ze rent de bal achterna om hem te halen en komt hem altijd weer terugbrengen, weet niet van ophouden.

Het helpt trouwens wel als je er andere, normale honden bij hebt. Daar trekken ze zich aan op en die hebben ze als voorbeeld.

Uit jouw beschrijving van "oortjes plat", leid ik af dat ze diep in haar hart toch wel aanhankelijk is, en dat ze er nu eindelijk achter aan het komen is dat je haar echt niet zult afwijzen en dat ze jou absoluut kan vertrouwen. Dit kan dus nog veel meer worden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Youp
Zeer actief

-Gaby- schreef:Grappig is dat hè? Ik heb dat ook nog steeds met Rhodin. Ik vind Zahra zo'n mooie meid, hoe oud is ze en weet je toevallig waar ze geboren is? Mijn zus heeft dezelfde kruising en lijkt als twee druppels water op Zahra, maar dan net wat forser, want dat is een reu. ;)
Volgens mij had je dat al een keer gevraagd. Ze is van 15 september 2005. Ze komt uit omgeving Arnhem.
Afbeelding
Youp
Zeer actief

iones schreef:Het duurt soms heel lang voordat een dier zichzelf wordt, zijn persoonlijkheid ontwikkelt. En dit gebeurt altijd pas na lange tijd, als de hond na lange tijd zich in veiligheid waant en vrij van stress en dus zichzelf kan zijn.

Ik heb hier 1 hond uit Spanje. En die is pas na een jaar losser gekomen, hoewel ze wel altijd al aanhankelijk was. En ik heb een jack russel die de eerste jaren van haar leven gespendeerd heeft in een donkere schuur waar ze vrijwel nooit uitkwam. Als we gingen wandelen liep ze nooit verder dan een meter van mij vandaan. En nu speelt ze met mijn andere 2 honden en durft ze in de zomer al een klein stukje het mais in. Maar hier is wel anderhalf jaar overheen gegaan!
En ze ontwikkelt zich nog verder. In het begin wist ze niet wat ze met een bal moest doen. Nu wel! Ze rent de bal achterna om hem te halen en komt hem altijd weer terugbrengen, weet niet van ophouden.

Het helpt trouwens wel als je er andere, normale honden bij hebt. Daar trekken ze zich aan op en die hebben ze als voorbeeld.

Uit jouw beschrijving van "oortjes plat", leid ik af dat ze diep in haar hart toch wel aanhankelijk is, en dat ze er nu eindelijk achter aan het komen is dat je haar echt niet zult afwijzen en dat ze jou absoluut kan vertrouwen. Dit kan dus nog veel meer worden.
Het grappige is dat ze ook nog nooit geblaft had bij haar vorige baasjes. Hier begon ze daar zomaar opeens mee. Ze kon niet eens een fatsoenlijk geluid produceren. Misschien dat ze daar voor is gestraft op hele jonge leeftijd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”