Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje uit het buitenland halen raar.......

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Hondje uit het buitenland halen raar.......

Ongelezen bericht door Ody »

Zoals jullie misschien wel weten ben ik op zoek naar een 2e hond. Hiervoor kijk ik op de site http://www.dierenasiels.com" onclick="window.open(this.href);return false; maar ook bij stichtingen die honden uit het buitenland halen.
Ik schijt er een beetje van dat dit idee steeds veroordeeld wordt. Iedereen roept maar dat dit raar is, omdat de asielen in nederland ook bomvol zitten. Hoe gaan jullie hier mee om?
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Hondje uit het buitenland halen raar.......

Ongelezen bericht door MJ »

Niks van aantrekken en doen wat jouw hart je ingeeft. :pffff:
En of dat nu een hondje uit het asiel ,een buitenlandertje of een rashondje is....gaan voor het hondje waar jij DE klik bij voelt. :wink:
Lin&Noa
Zeer actief
Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.

Ongelezen bericht door Lin&Noa »

Volg je gevoel. Een Hondje in een buitenlands asiel heeft net zo erg (of erger, afhankelijk van de situatie in het asiel) behoefte aan een stabiele omgeving en liefde van zijn/haar baasje.

Persoonlijk denk ik juist dat als je een hondje uit het buitenland haalt, er dan weer iets meer geld overblijft voor de resterende hondjes. Ervanuitgaande dat de asiels in het buitenland het niet al te breed hebben...

Heb je al iets op het oog?
Afbeelding
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

je gaat voor de hond...
ik heb er hier 4 rondlopen;
1 uit spanje, 1 uit roemenië, 1 van corfu en 1 uit nederland.
Ja ik had kunnen afwegen wie het het slechtst had
of wie de meeste kans had toch wel geadopteerd te worden.
Maar nee ik heb gewoon mijn hart en gevoel gevolgd
en elk hondje dat een beter leven krijgt is er 1, klaar uit.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
van het Spechthorst
Zeer actief

Ongelezen bericht door van het Spechthorst »

Het is nu eenmaal zo dat je mensen hebt die het wel zien zitten en mensen hebt die er op tegen zijn omdat het asiel hier ook bommetje vol zit.
Ik denk altijd maar zo dat ik zelf het recht heb om te zoeken naar een dier wat bij mijn gezinssituatie past. Ik heb een Spaanse hond met een heel zacht karakter. Gekregen toen mijn kids nog heel klein waren en er hier in het Enschedese asiel alleen maar honden zaten die een hele andere baas nodig hadden dan ik kon zijn.
Ik zocht bij de greyhoundsrescue wat ik nodig had en heb er geen dag spijt van gehad.
Nu heb ik net een paar weken een kitten uit Griekenland via http://www.mirtosanimalproject.eu ( daar hebben ze overigens hele leuke honden, tis dat ik er niet meer mag dan 2 :D ). Ik zocht een kitten en die zijn hier in december niet voor het oprapen. Ik vond daar een 1 die me bijzonder aansprak. En gelukkig hoef ik daar niemand verantwoording voor af te leggen. Sinds januari is onze Smurf hier en hij is lief, leuk, prachtig. We zijn er weg van.
Overigens heb ik vaker katten uit het asiel hier gehad en ook opvang katjes. En ook die waren allemaal leuk. Met dat ik het hier neer type realiseer ik me dat dit ook al vooraf indekken is tegen mogelijke kritiek. En eigenlijk wil ik dat niet. Ben een grote meid en beslis zelf wat ik in huis haal. Ody, veel plezier met je aanstaande buitenlander enne,... graag foto's.
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
Ody
Zeer actief

Ik bedoel meer wat jullie antwoorden als iemand zo'n verhaal tegen je afsteekt.
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

vraag in eerste instantie maar eens hoeveel honden/katten
deze mensen zelf uit het asiel "gered"hebben...
dan vallen 8 op de 10 al stil!
Tegen de andere 2 zeg je gewoon dat ze het in het buitenland nog vele malen slechter hebben dan in het nederlandse asiel..wij hebben namelijk geen dodingsstations die de dieren, ongeacht hun achtergrond of karakter, na 10 dagen laten inslapen.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
van het Spechthorst
Zeer actief

Ongelezen bericht door van het Spechthorst »

Dat klopt, we hebben het wel over het buitenlandse asiel maar dat bestaad b.v. in griekenland helemaal niet. Daar heb je alleen particuliere initiatieven. Maar de overheid doet niets dan alleen opruimen.
Dat lijkt me toch een heel redelijk argument. Je redt zo'n dier letterlijk het leven. punt.
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Elk dier heeft recht op een dierwaardig bestaan. Maakt niet uit waar geboren.
Ik heb zelf een Spanjool uit een Duits asiel. Meestal krijg je commentaar van mensen die geen herplaatser hebben of geen hond. (mijn ervaring)
Ody
Zeer actief

:smile:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Over zoiets zou ik me echt niet verplicht voelen om er verantwoordelijkheid over af te leggen.
Dat zijn toch gewoon jouw zaken :19:
Ga maar iemand opzoeken die zonder licht rijdt ofzo.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Snokkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback en Mixje

Ongelezen bericht door Snokkie »

Eens met Martijn en Jaap. Lekker laten lullen joh!
Groetjes Suzanne
en Nala & Sedi
Afbeelding
Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Misschien kan het soms goed zijn om toch te reageren. Vaak weten mensen niet hoe het in het buitenland werkt. Ook weten ze vaak niet dat ze zelf een hondje uit de broodfok hebben. Ik krijg ook vaak erg leuke reacties en door met de mensen te praten lukt het wel eens dat ze in een asiel gaan kijken.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Of je nou een leuke hond uit het asiel haalt of een leuke hond uit het buitenland, je doet er die hond in elk geval een groot plezier mee. En die hond heeft geen notie van grenzen hoor, die heeft gewoon fijn een eigen baas.
Lin&Noa schreef: Persoonlijk denk ik juist dat als je een hondje uit het buitenland haalt, er dan weer iets meer geld overblijft voor de resterende hondjes. Ervanuitgaande dat de asiels in het buitenland het niet al te breed hebben...
En dat. Asiels en dierenbeschermingsorganisaties elders in de wereld moeten het vaak doen met heel weinig middelen, weinig adoptie in eigen land en heel veel asieldieren. Elke adoptie naar het buitenland en zo'n fotootje later van een tevreden hondje op de bank geeft die mensen weer een beetje extra motivatie.

Gewoon lekker overal hondjes bekijken, en als het klikt, klikt het, of die hond nou uit Lutjebroek of Portugal komt, dat maakt geen moer uit.

(Alleen, wel bij een goeie stichting een hond halen. Niet uit een zekere plaats in Noord-Brabant die begint met een P en eindigt met rinsenbeek.)
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ody schreef:Ik bedoel meer wat jullie antwoorden als iemand zo'n verhaal tegen je afsteekt.
Meestal kom ik dan met een redelijk verhaal over omstandigheden daar, en dat het nog knap lastig is om uit een Nederlands asiel een geschikte hond te halen, omdat eigenlijk alleen de 'moeilijke' honden lang in het asiel zitten.

Als ik een pokkebui heb vraag ik of ze ook tegen adoptie van kinders uit het buitenland zijn of zelf kinderen hebben 'genomen' terwijl er zat mishandelde en dieptrieste kinders in Nederland op een pleeg- op adoptiegezin zitten te wachten. Soms vraag ik ook uit welk asiel hun hond komt. Nou, dat is vaak ook een aardige conversatie-stopper. :hmmm:
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Laat ik nou toevalligerwijze vorige week maandag een aantal hondjes hebben afgehaald voor een niet nader bij naam te noemen stichting ennnnnnn geconstateerd hebben dat het asiel ter plekke zelf ook een stuk of 10 hondjes uit hetzelfde spaanse asiel nam, om maar enigzins wat plaatsbare honden te hebben.

Met andere woorden, dit is asiel nummer zoveel in Nederland, dat Spaanse hondjes haalt, om in Nederland te kunnen plaatsen.

Ik ken er al jaren namelijk meerdere.
En Hanneke.... er zijn er meer, waar je absoluut geen hondje van zou moeten willen. :pffff: Niet alleen maar die stichting nabij Breda.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Hanneke2
Zeer actief

Mir@n schreef:Laat ik nou toevalligerwijze vorige week maandag een aantal hondjes hebben afgehaald voor een niet nader bij naam te noemen stichting ennnnnnn geconstateerd hebben dat het asiel ter plekke zelf ook een stuk of 10 hondjes uit hetzelfde spaanse asiel nam, om maar enigzins wat plaatsbare honden te hebben.

Met andere woorden, dit is asiel nummer zoveel in Nederland, dat Spaanse hondjes haalt, om in Nederland te kunnen plaatsen.
Ja, dat is bepaald niet het eerste asiel dat op die manier aan de vraag probeert te voldoen. Ik hoop alleen dat ze het adoptanten wel vertellen. Er zijn asiels die dat niet doen, en dan is je hond al zo'n beetje dood voordat er leishmaniose of een andere ziekte wordt geconstateerd.
Ik ken er al jaren namelijk meerdere.
En Hanneke.... er zijn er meer, waar je absoluut geen hondje van zou moeten willen. :pffff: Niet alleen maar die stichting nabij Breda.
Weet ik, maar andere rotte stichtingen zijn vooral rot omdat ze zonder screening honden plaatsen, niet goed selecteren, geen nazorg bieden en zieke honden bemiddelen. Dom, naief en een tikkie asociaal, zijn dat soort stichtingen. Maar PA is van een hele andere orde, daar worden diep getraumatiseerde buitenlandse teven in Nederland gedekt omdat de pups zo lekker geld opleveren. Ik zie een duidelijk verschil, en daarom roep ik altijd over daar bij Breda.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Ik hoor het heel vaak, als ik weer een opvanghondje heb. "De asiels zitten hier al zo vol". Wat ik altijd heel geduldig uitleg, is dat er op Kreta geen asiels zijn! De dieren zijn aan hun lot overgelaten en de hond die ik op dat moment bij me heb, zou het niet overleefd hebben als hij niet naar NL was gehaald.
De meeste mensen snappen dat wel. En zo niet, jammer dan! Zolang ik het maar begrijp!
RIP Cena :roos:
    tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik voorzie ze van wat adressen van eigenaars met bijv een Engelse bulldog , Chinese naakthond of Duitse herder dan mogen ze daar verder hun gal gaan spugen :engel:
    Felix
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Labrador Retriever
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Lin&Noa schreef:Volg je gevoel. Een Hondje in een buitenlands asiel heeft net zo erg (of erger, afhankelijk van de situatie in het asiel) behoefte aan een stabiele omgeving en liefde van zijn/haar baasje.

Persoonlijk denk ik juist dat als je een hondje uit het buitenland haalt, er dan weer iets meer geld overblijft voor de resterende hondjes. Ervanuitgaande dat de asiels in het buitenland het niet al te breed hebben...

Dus dan moeten we maar massaal die buitenlandse honden naar Nederland halen ? :scratch:
    jacq1970
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Meestal heb ik daar helemaal geen trek in om daarop tereageren.. lekker laten lullen.
    Als ik dan eens in goed ebui ben en het wel wil toelichten..
    De plaatsbare honden in nederland hebben vrij snel een goed huisje, volgens mij vind 86% binnen 2 maand een ander plekje en dat zijn vaak de kleine hondjes als malthesers en kruisingen etc.. de andere zijn moeilijk plaatsbaar dmv ras/karakter.
    De asiels in nederland zitten helemaal niet zo vol en degene die dat wel zitten hebben veelal buitenlandse honden zitten om zo de hokken tevullen, niemand wil in een asiel gaan kijken naar lege hokken toch.. ook Db asiels hebben buitenlandertjes zitten.
    Vaak kijken ze me alleen maar stom aan en ik zeg dan "je begint erzelf over, zorg dan dat je goed ingelicht bent voordat je en discussie aangaat"
    Tevens steek ik vaak een verhaal af of ze ook zo fel zijn tegen mensen met broodfok honden waarvan er vele rondhuppelen of dat dat dan niet uitmaakt?

Maar eigenlijk kijk ik de mensen veelal aan met een blik van "waarom denk jij dat ik het interessant vind wat jij denkt?"

Als je een hondje uit het buitenland wil halen zorg dan dat deze bij een goede stichting vandaan komt en niet van 1 van de slechte stichtingen ... dat kan jezelf een hoop leed besparen en je dier ook... en je werkt niet mee aan de massale hondenhandel die sommige stichtingen bedrijven.
    Afbeelding
    _Leonie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Je moet de hond kiezen waarmee je een klik hebt, en die kan dan waar ook op de wereld zitten.
    nance
    Erelid

Ongelezen bericht door nance »

antwoorden
    Hier vindt je veel antwoorden op de vragen.
    Afbeelding
    Judith
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Ik heb zelf een hond uit het asiel in nederland gehaald omdat de hond echt bij ons paste, maar al zou er een spaanse hond goed bij ons passen zou ik hem ook genomen hebben.
    Ik had ook voor een stafford met stamboom kunnen kiezen, maar ik heb erzelf voor gekozen om een lieverd uit het asiel te halen.
    Je moet zoals de andere ook zeggen kijken bij welke hond je de klik hebt en of die nou uit verwegiestan komt of bij je uit de buurt, als je maar de klik vind en je het idee hebt dat de nieuwe hond bij je past!
    Laat die andere maar praten!! Je hoeft geen verantwoording te geven als jij maar gelukkig bent!!
    Afbeelding
    Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er eerst ook best afwijzend tegenover stond, om dezelfde achterlijke reden als veel mensen "D'r zijn hier al zoveel sneue hondjes, laten we dat eerst oplossen". Feit blijft dat de asiels toch nooit leeg zullen zijn en dat er wereldwijd ontzettend veel leuke hondjes zijn...Als je net de klik hebt met een buitenlandertje; go for it.

Shit Nance, die link van jou...zie gelijk dit meiske :I:
    http://www.sos-strays.nl/nederlands/cris_foto.html" onclick="window.open(this.href);return false;
    Judith
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Lemuria schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik er eerst ook best afwijzend tegenover stond, om dezelfde achterlijke reden als veel mensen "D'r zijn hier al zoveel sneue hondjes, laten we dat eerst oplossen". Feit blijft dat de asiels toch nooit leeg zullen zijn en dat er wereldwijd ontzettend veel leuke hondjes zijn...Als je net de klik hebt met een buitenlandertje; go for it.

Shit Nance, die link van jou...zie gelijk dit meiske :I:
    http://www.sos-strays.nl/nederlands/cris_foto.html" onclick="window.open(this.href);return false;
    Ahhhh wat een lief koppie..!! Daar wordt je toch meteen verliefd op!! :I:
    Afbeelding
    Ragyo
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik heb best een tijd naar asielhonden gekeken, maar de honden waar ik evt in geinteresseerd was waren altijd al weg of hadden een probleem als niet met katten kunnen of niet alleen thuis kunnen blijven. er zat weinig bij wat mij echt aansprak en ook in mijn situatie zou passen. in asiel hier in de buurt gaan kijken, daar hadden ze op dat moment zelfs niet 1 hond die bij mijn hondje kon. ik vind het dus helemaal zo gek niet als je een niet te oude, normale, sociale hond zoekt, die bijv ook met kinderen en katten kan, dat je er een uit het buitenland neemt. dat aanbod is nl echt zo ruim niet in Nederland. als dat soort dingen je allemaal niet uit maakt kan je hier ook wel een hondje vinden.
    die mensen die commentaar leveren hebben zeker allemaal een Nederlandse asielhond, haha... of helemaal geen hond en weten van toeten nog blazen... hebben ze ook commentaar als iemand een rashond neemt, speciaal gefokt en dat terwijl de asiels nog zo vol zitten?
    Afbeelding
    Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
    *Linda*
    Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik vraag altijd uit welk asiel hun hond komt. Uhhh...nee, deze komt bij een fokker vandaan. Oh, waarom dan niet één uit een nederlands asiel, als je het zo erg vindt? En klaar. Want iedereen met dit soort opmerkingen (bij mij althans) heeft zelf geen asielhond.
    Afbeelding Afbeelding Afbeelding
    *Linda*
    Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Felix schreef:
    Lin&Noa schreef:Volg je gevoel. Een Hondje in een buitenlands asiel heeft net zo erg (of erger, afhankelijk van de situatie in het asiel) behoefte aan een stabiele omgeving en liefde van zijn/haar baasje.

Dus dan moeten we maar massaal die buitenlandse honden naar Nederland halen ? :scratch:
    Waarom niet?
    Afbeelding Afbeelding Afbeelding
    gyanty
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Wij hebben altijd honden uit het plaatselijk asiel gehaald. Op zich sta ik niet negatief tegenover honden uit het buitenland, maar tja ik zou het zelf niet zo snel doen zeg maar. In nederland en belgie zijn veel asiels en dus ook veel honden. Wauw als je daar al niet uit kan kiezen. Ik heb al moeite om ze allemaal te bekijken. Wij hebben stuk voor stuk lieve honden gehad. Oh ja Bas was moeilijk en een verhaal apart. Maar Monty, Winnie, Ringo, Mano, Hecate en Gizmo waren stuk voor stuk 100 % betrouwbaar, sociaal, makkelijk, lief en ideaal voor ons. Ook de katten: Query, Indy, Iwan en Stevie stuk voor stuk voorbeeldig katten. Ook het konijn Betty Blue is een geliefd, gemakkelijk en sociaal huisdier hier. En dat allemaal uit het plaatselijk asiel hier. En nee geen groot asiel. Wisselend in de hoeveelheid dieren.

Waarom ik dan geen dier uit het buitenland. Tja ik zoek het gewoon dichterbij huis. Weet dat de dieren dit soort omgevingen kennen. Zie naast een heleboel succes verhalen van buitenlandse hondje ook een heleboel niet succesverhalen die ik zelf niet zo willen doormaken. Hondjes die toch te bang zijn, hondjes met aanpassingproblemen en de ziektes die hier in nederland niet voorkomen. Tja ieder zijn persoonlijk ding.

Altijd is er commentaar op wat je doet. Nu ik voor het eerst een rashond nam, was er commentaar, toen ik honden uit het asiel haalde was er commentaar. Ach ja dat is gewoon het leven. Kies waar jij je lekker bij voelt, heb niet de drang om je te moeten verdedigen, maar heb duidelijk plezier met je hond, daar kan niemand iets tegen in brengen...
    Afbeelding
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”