Ben ik de enige die dit een probleem vind?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe moet dat met deze kou?
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hoe moet dat met deze kou?
De hond goed uitlaten zonder dat je zelf bevriest? Ik ben altijd al een koukleum dus nu is het helemaal rampzalig. Gisteren met de honden gelopen met veul kleding aan! Twee shirts, twee vesten, winterjas, 3 paar handschoenen tegelijk, dikke sokken, muts, sjaal. En nog had ik na 5 minuten bevroren handen, zo pijnlijk! Dus ik voel me nu vreselijk schuldig, vooral Nilo komt niet echt aan zn beweging zo. Dat compenseren we wel met clickertraining, maar dat is toch anders.
- Moos
- Zeer actief
Re: Hoe moet dat met deze kou?
Ehm nou ,ik ga toch echt niet minder lopen met ze omdat het koud is nee
Ik had vanochtend wel hele pijnlijke oren, had geen muts bij me
Dik vest, dikke winterjas, en dan handschoenen (van die fleece dingen) en dan red ik het wel prima eigenlijk.
Ik had vanochtend wel hele pijnlijke oren, had geen muts bij me

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
een broek aandoen wil helpen
ik heb een skibroek, ooit bij de aldi gehaald. een lekker lange jas (tot over de kont) muts, sjaal en handschoenen. en goed geisoleerde boots. gaat super!
veul kleding aan! Twee shirts, twee vesten, winterjas, 3 paar handschoenen tegelijk, dikke sokken, muts, sjaal.
ik heb een skibroek, ooit bij de aldi gehaald. een lekker lange jas (tot over de kont) muts, sjaal en handschoenen. en goed geisoleerde boots. gaat super!

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ohja, die ook nogmassam schreef:een broek aandoen wil helpen
veul kleding aan! Twee shirts, twee vesten, winterjas, 3 paar handschoenen tegelijk, dikke sokken, muts, sjaal.
Ik wil wel langer met hem lopen maar ik krijg écht heel koude handen! Dat ze nog een half uur pijn doen als je eenmaal weer binnen bent zeg maar :N:
- Moos
- Zeer actief
Hele goede handschoenen kopen
Van die gebreide dingen moet je niet hebben. Ik denk dat als je die eerst aandoet, dan fleece, en dan van die wintersport dingen, dat je dan toch geen ijskoude handen meer krijgt?

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb altijd eerst van die handschoenen zonder vingers zeg maar, daar over van die gebreide handschoenen inderdaad en dan van die hele dikken met fleece. Ziet er niet uit dus, enorme handen. Maar het helpt ook niet 
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Buiten heb ik niet zo last van de kou, daarintegen heb ik het binnen (vooral) op mn werk de hele dag koud.
Als ik echt een groot stuk ga lopen (meer dan een uur) trek ik mn thermobroek aan en anders een gewone broek, met mn jas en sjaal, muts op en klaar, zonder de muts krijg ik pijn aan mn oren. handschoenen heb ik niet nodig want als ik loop heb ik hele warme handen.....
Maar nu zit ik wel op mn werk met legging onder mn broek, en een shirt met lange mouwen en daarover een dikke wollen trui.....
Als ik echt een groot stuk ga lopen (meer dan een uur) trek ik mn thermobroek aan en anders een gewone broek, met mn jas en sjaal, muts op en klaar, zonder de muts krijg ik pijn aan mn oren. handschoenen heb ik niet nodig want als ik loop heb ik hele warme handen.....
Maar nu zit ik wel op mn werk met legging onder mn broek, en een shirt met lange mouwen en daarover een dikke wollen trui.....
Laatst gewijzigd door lianne05 op 26 jan 2010 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Lianne
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Sikibroek, ski-jas, skisokken, handschoenen, skimuts (zo'n lange die je direct als sjaal kunt gebruiken). O, en bij sneeuw ook nog snowboots. Zijn die wintersportvakanties vroeger toch nog ergens goed voor geweest 
- pukkiepower
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising chihuahua
ik leg hier mijn jas en schoenen en handschoenen op de verwarming voor ik naar buiten ga maar mijn pup loop ik nog niet zo ver mee. Je kleden tegen de kou kan helpen en dan maar extra handschoenen aan en in de jas zak ofzo.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik kleed me erg goed aan, dan is het prima te doen. Alleen m'n bovenbenen worden erg koud.

Linda, Izzie en Bram
- Bonnie F
- Zeer actief
Ik houd mezelf gewoon warm door flink door te lopen.
Vandaag voor het eerst handschoenen aan gehad en een haarband (voor de oren).
Ik houd niet van een sjaal, dus die draag ik meestal niet.
Wel draag ik nu een hemdje. Is warmer aan de rug.
Ik heb geluk, sinds ik gestopt ben met roken heb ik geen koude handen en voeten meer.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
-
Marion.
Geen probleem. Ik heb gewoon een katoenen trui aan, met een spijkerbroek. Normale sokken en mijn Lowa's. Dan een soort fleece-vest met daaroverheen een bodywarmer. Geen handschoenen, geen sjaal, geen muts. Gewoon lekker doorstappen, blijf je vanzelf warm. Ik krijg alleen kippenvel als de honden het water in gaan.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ik loop met deze kou meestal naar de dichtsbijzijnde losloopplek. (gelukkig dichtbij) en daar gaan ze los. en dan een bal laten apporteren enzo.
dat vinden zij zelf ook veel leuker want ze willen heel graag los in de sneeuw spelen.
met beter weer hou ik van afwisseling en lopen we soms wel 1,5 uur per wandeling. maar daar kunnen ze niet overal los. (aanlijnplicht) dus de honden maakt het niet veel uit, denk ik.
soms komen we een speelkameraad tegen voor Buster en is hij vermoeider dan dat ik 1,5 uur loop
de wandelingen worden dus wel minder lang (kwa kilometers) maar worden er niet minder leuk door
dat vinden zij zelf ook veel leuker want ze willen heel graag los in de sneeuw spelen.
met beter weer hou ik van afwisseling en lopen we soms wel 1,5 uur per wandeling. maar daar kunnen ze niet overal los. (aanlijnplicht) dus de honden maakt het niet veel uit, denk ik.
soms komen we een speelkameraad tegen voor Buster en is hij vermoeider dan dat ik 1,5 uur loop
de wandelingen worden dus wel minder lang (kwa kilometers) maar worden er niet minder leuk door
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik ben een giga koukleum. Maar als ik met de honden loop heb ik gewoon m'n fleecevest een jas aan. Geen muts, sjaal of handschoenen. En geen kou... raar mens.
Wel heb ik altijd giga koude voeten als ik op het hondenveld sta. Nog niets op gevonden om mijn tenen niet te laten bevriezen.
Je loopt dan wel, maar nog niet zo heel veel.
Wel heb ik altijd giga koude voeten als ik op het hondenveld sta. Nog niets op gevonden om mijn tenen niet te laten bevriezen.
Je loopt dan wel, maar nog niet zo heel veel.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Bij mij bevriezen alleen mijn tenen. Zelfs 1 paar gewone en 1 paar geitenwollen sokken helpen dan niet.
Leg ook altijd alles op de verwarming voor ik weg ga.
Leg ook altijd alles op de verwarming voor ik weg ga.
-
Da-ki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita -japans-
thermo ondergoed.. heeeeeerlijk
verder geen handschoenen, geen muts
zoals gezegd een ferme pas
verder geen handschoenen, geen muts
zoals gezegd een ferme pas

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Gewoon doorlopen, met stokke gooien, stukjes rennen... Kortom, ik heb het niet koud 
-
miekmiek
ik wandel wat minder. heb met deze kou erg veel last van mijn voeten.
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Inderdaad goed doorlopen, maar in het begin heb ik het altijd koud hoeveel lagen, handschoenen mutsen enz ik ook aan heb. Maar na een tijdje lopen wordt je vanzelf warm...

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
ik zit in een scootmobiel dus warmlopen gaat niet lukken ik heb een laag thermo ondergoed aan
en de lange stukken doen mijn huisgenoten
en de lange stukken doen mijn huisgenoten
-
shanty
De wandelingen blijven eigelijk wel gelijk met deze kou alleen soms wat korter omdat ik het anders met mijn rug niet trek.
De training 1 keer per week in de binnenbak is erg koud maar ik vind het te leuk om niet te gaan.
Verder trainde ik altijd in de tuin maar dat wissel ik nu wel in voor binnen gelukkig is er genoeg ruimte binnen.
De training 1 keer per week in de binnenbak is erg koud maar ik vind het te leuk om niet te gaan.
Verder trainde ik altijd in de tuin maar dat wissel ik nu wel in voor binnen gelukkig is er genoeg ruimte binnen.
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Je kan beter iets minder dikkere kleding aan doen, en iets meer laagjes qua kledingMaeve schreef:De hond goed uitlaten zonder dat je zelf bevriest? Ik ben altijd al een koukleum dus nu is het helemaal rampzalig. Gisteren met de honden gelopen met veul kleding aan! Twee shirts, twee vesten, winterjas, 3 paar handschoenen tegelijk, dikke sokken, muts, sjaal. En nog had ik na 5 minuten bevroren handen, zo pijnlijk! Dus ik voel me nu vreselijk schuldig, vooral Nilo komt niet echt aan zn beweging zo. Dat compenseren we wel met clickertraining, maar dat is toch anders.
En dan moet het spul ook nog ademen, doet het dat niet .. Tsja, dan krijg je het weer koud
En zet iets op je hoofd .. 85% van de lichaamswarmte verdwijnt via je je hoofd
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- saffie
- Zeer actief
Ik heb het meeste last van koude bovenbenen, ondanks dat ik een pyamabroek onder een spijkerbroek aantrek. Misschien moet ik ook maar een skibroek aanschaffen.
Ik heb tegenwoordig wel geniale handschoenen waardoor ik geen last meer heb van koude vingers. Ze zijn vingerloos (handig als ik even de honden aan moet lijnen) maar er zit nog een stukje aan die je over je vingers kunt schuiven en dan zijn het wanten. Ze zijn gevoerd met fleece en heerlijk warm.
Ik heb sneeuwlaarzen aan met wandelen, met een paar dunne kniekousen en een paar dikke wandelsokken. En geen last van koude voeten.
En een warme fleecemuts.
Ik heb tegenwoordig wel geniale handschoenen waardoor ik geen last meer heb van koude vingers. Ze zijn vingerloos (handig als ik even de honden aan moet lijnen) maar er zit nog een stukje aan die je over je vingers kunt schuiven en dan zijn het wanten. Ze zijn gevoerd met fleece en heerlijk warm.
Ik heb sneeuwlaarzen aan met wandelen, met een paar dunne kniekousen en een paar dikke wandelsokken. En geen last van koude voeten.
En een warme fleecemuts.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
Teveel strakke laagjes kan ook ervoor zorgen dat je het erg koud hebt. Dus misschien kun je beter kiezen voor goede kwaliteit, mn handschoenen die dus goed passen ook en die warmhouddingetjes, dat is ook een goede tip denk ik.
Ik stop mn handen gewoon in mn zakken als ze koud worden en verder hebben alleen mijn oren en bovenbenen het koud. Stevig doorwandelen scheelt bij mij gewoon de helft, want de rest van de dag heb ik het wel koud en moet de verwarming vrij hoog.
Misschien kun je een wandeling vervangen door een stukje fietsen (evt door een losloopgebied)? Moeten de honden harder lopen en kun je dus dezelfde tijd doorbrengen buiten waarbij de honden dan meer bewegen. Hier zijn de wegen vrij schoon, dus zou het kunnen.
Ik stop mn handen gewoon in mn zakken als ze koud worden en verder hebben alleen mijn oren en bovenbenen het koud. Stevig doorwandelen scheelt bij mij gewoon de helft, want de rest van de dag heb ik het wel koud en moet de verwarming vrij hoog.
Misschien kun je een wandeling vervangen door een stukje fietsen (evt door een losloopgebied)? Moeten de honden harder lopen en kun je dus dezelfde tijd doorbrengen buiten waarbij de honden dan meer bewegen. Hier zijn de wegen vrij schoon, dus zou het kunnen.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- cybert2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
Ben totaal geen koukleum en heb dan ook geen sokken of handschoenen aan met dit weer, mij te warm
Heb wel een dikke jas aan en fleecesjaal om maar verder niks....
Heb wel een dikke jas aan en fleecesjaal om maar verder niks....
Groet, Janine
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
De ski-broek inderdaad! Joggingbroek eronder en de beentjes blijven heerlijk warm. Een thermo-shirt is ook heel aangenaam. En voor je handen: Heeeel veel balletjes/stokjes/watdanook gooien, dan slinger je 't bloed lekker naar je handen toe
. Je kan natuurlijk ook gaan molenwieken, maar voor 'de blikken' is het geschikter om daadwerkelijk iets uit je klauwen te laten vliegen
. En blijven bewegen! En bidden voor lente natuurlijk.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Met wandelen hou ik m'n blote handen in m'n zakken. In m'n rechterhand heb ik de sleutels, in m'n linkerhand m'n telefoon (ijzeren nokia 6300). De sleutels en de telefoon worden warm van je lichaamswarmte, en zo houden zij je handen weer warm. Werkt beter dan handschoenen 
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Als het echt heel koud is doe ik een legging onder mijn broek aan en twee paar handschoenen over elkaar heen. Wat ook helpt is warme chocolademelk meenemen op je wandeling, dan kan je halverwege even warm worden! En voor de rest gewoon lekker doorstappen, dan krijg je het echt niet snel koud
Ik kan er eerlijk gezegd wel van genieten van dit winterse weer!

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik geniet volop van dit weer. Lekker droogvriezend weer met een zonnetje. Van mij mag het zo blijven tot kerst
.
Vanochtend om 6 uur liep ik zelfs in een t-shirt met daarover m'n jas buiten :N: .
Ik draag tijdens lange wandelingen dan ook geen extra kleding. Geen sjaal, geen muts, geen handschoenen, enz. Daar krijg ik het stikbenauwd van.
Alleen m'n bovenbenen worden als enige wel koud, maar die warmen vanzelf weer op zodra ik een poosje binnen ben.
En ja..., wat voorgangers ook al schreven: wel goed in beweging blijven, dus flink doorstappen
.
Vanochtend om 6 uur liep ik zelfs in een t-shirt met daarover m'n jas buiten :N: .
Ik draag tijdens lange wandelingen dan ook geen extra kleding. Geen sjaal, geen muts, geen handschoenen, enz. Daar krijg ik het stikbenauwd van.
Alleen m'n bovenbenen worden als enige wel koud, maar die warmen vanzelf weer op zodra ik een poosje binnen ben.
En ja..., wat voorgangers ook al schreven: wel goed in beweging blijven, dus flink doorstappen
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Het stomme is dat het met de rest van mn lichaam wel mee valt, inderdaad omdat ik wel in beweging blijf. Maar mn handen! Balletjes gooien is ook geen succes nu want meneer gooit die natte bal in mn handen, waardoor mn handschoenen nat worden en ik nog koudere handen krijg! Het is toch wat