Al sinds de koop een doorn in het oog, maar tot eind december nooit de rust, tijd en zin gehad om er iets aan te doen: onze badkamer. We wilden geen hele nieuwe badkamer (laten) plaatsen, omdat het sanitair nog prima was, hoewel niet een kleur die we zelf zouden uitkiezen (bordeaux rood). Maar zoals hij was kón het echt niet meer: lichtroze plafond, grijzige tegeltjes met hier en daar een afzichtelijke bloem-tegel, lelijke verlichting, overal gaatjes die de vorige bewoners nog geboord hadden (vraag me niet waarvoor), lelijk kitwerk, vocht-/schimmelplekken en voegen die niet meer schoon en fris te krijgen waren, wát ik ook probeerde. Het was ook nooit echt aangenaam van temperatuur, ondanks de verwarming. Niet echt een plek waar ik voor mijn lol een poosje in bad ging liggen dus.
Hier eerst de foto's van hoe het was (niet schrikken hoor!):
In december heb ik eerst verzonnen hoe ik het ongeveer wilde hebben, heb ik verf en accessoires ingeslagen, en zijn we aan de slag gegaan. Al het schilderwerk heb ik voor mijn rekening genomen, Eric heeft de verlichting aangesloten en de gaten geboord voor de nieuw op te hangen accessoires. Gisteren hebben we als laatste het nieuwe vloertje gelegd (van pvc en ook geschikt voor in de badkamer). We zijn zelf erg trots op het eindresultaat: