Demi schreef:Lars hoe heb je het nou voor elkaar gekregen dat hij los kan tussen andere reuen? Ik zou dat zo graag willen met Kenzo. Alleen die gaat meteen echt zwaar patsen en als de andere reu per ongeluk verkeerd kijkt klapt hij er zonder waarschuwing meteen op....
Sowieso hebben we heel veel samen gewerkt en doen dat nog steeds, als een van ons ook maar iets twijfelt gaat hij niet los. We kijken daarvoor heel goed naar hem, de roedel op dat moment en de individuele honden die erbij zijn.
Daarna is het eigenlijk God zegene de greep..... :N:
Wat je niet ziet op de foto's is dat hij heel vaak tussendoor aangelijnd wordt (oa als we vreemde honden tegenkomen), daarvoor heb ik altijd iets heel lekkers op zak (vandaag was dat salami) en wat je ook niet ziet is dat hij tegen het einde van wandelingen ietwat doof wordt en zijn eigen plan trekt.

Zodra we dat merken krijgt hij nog een kans en daarna is het aanlijnen en schluss.
Wat we hebben gedaan is heel veel oefenen op hier komen, privelessen (waarbij hij de hond van de instructice greep in de laatste les :N: ) en uiteindelijk gewoon geprobeerd met een andere (lastige?) hond, Panna van Naomi.
Daarna een wandeling gedaan waarbij hij los ging met Luca van Carma, Thibs van Vincent, Panna, Bietel van Frank en Aidan en Christo van Linda en dat ging wonderwel goed.
Ik wil de genoemde personen overigens met terugwerkende kracht nog bedanken voor hun vertrouwen in ons en met name het witte gevaarte.