Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Positief ,Micron komt er vandaan , er werd goed gescreend en nazorg is ook oke.
En Micron is natuurlijk een verrijking van onze cultuur dus heel goed gekozen om die naar Nederland te halen
Weet ook iemand hoe het allemaal precies werkt als het desbetreffende hondje nog in het buitenland zit en wat als het bijvoorbeeld toch niet klikt? Dat kan ik allemaal niet zo vinden op de site.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart. Until you meet again one day......
Mijn ervaring is wat negatief. geen nazorg en geen hulp toen bleek dat Woopy toch wel serieuze probleempjes had waar ik graag wat advies bij wilde.
Ben er zelf prima uitgekomen met hem maar ik heb het altijd jammer gevonden dat er vanuit hun geen interesse meer was, ook niet toen dus bleek dat het niet zo goed ging met hem bij ons.
Laatst belde er toevallig ineens iemand hoe het met Woopy ging die hier dus al heel wat jaren zit. Goed bedoeld maar rijkelijk laat.
Laurie is sinds afgelopen december bij ons via Paws.
Ik vond wel dat we heel snel moesten beslissen en haar dus ook heel snel in huis moesten nemen.
Er is inderdaad nazorg, ik heb een heel leuk gesprek gehad met de mevrouw die hiervoor verantwoordelijk is.
Ik ga ervan uit dat ze in de toekomst ook nog wel contact met ons opnemen over het wel en wee van Laurie.
estelle schreef:Mijn ervaring is wat negatief. geen nazorg en geen hulp toen bleek dat Woopy toch wel serieuze probleempjes had waar ik graag wat advies bij wilde.
Ben er zelf prima uitgekomen met hem maar ik heb het altijd jammer gevonden dat er vanuit hun geen interesse meer was, ook niet toen dus bleek dat het niet zo goed ging met hem bij ons.
Laatst belde er toevallig ineens iemand hoe het met Woopy ging die hier dus al heel wat jaren zit. Goed bedoeld maar rijkelijk laat.
Gut het zal weer niet eens Estelle zijn die een negatieve ervaring heeft met een verder goed bekend staande stichting
Andersom is ook wel aan de orde geweest toch ,dat het contact met jou als negatief werd ervaren door een stichting
Ik heb toch maar een mailtje gestuurd voor meer informatie, want ik ben erg benieuwd.
Ik wil vooral erg graag weten wat er met een hondje gebeurt als het toch niet past in het gezin, gaan ze dan naar een tijdelijk gastgezin oid?
Ben ondertussen ook ernstig verliefd op een klein koppie op de site.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart. Until you meet again one day......
Ik vind Penny een heerlijk koppie hebben, mijn man vind Drew errug leuk.
Ik denk alleen wel dat Drew een betere match is, omdat we al een teefje hebben, of zou dat bij zo'n jonge hond niet opgaan?
estelle schreef:Mijn ervaring is wat negatief. geen nazorg en geen hulp toen bleek dat Woopy toch wel serieuze probleempjes had waar ik graag wat advies bij wilde.
Gut het zal weer niet eens Estelle zijn die een negatieve ervaring heeft met een verder goed bekend staande stichting
Andersom is ook wel aan de orde geweest toch ,dat het contact met jou als negatief werd ervaren door een stichting
Ik was er al bang voor. Stel je voor dat je iets neatiefs over een stichting schrijft.
Op je laatste zin ga ik verder maar niet in. De mensen die weten waar dat over gaat weten ook precies hoe dat is gegaan destijds.
Ody schreef:Ik vind Penny een heerlijk koppie hebben, mijn man vind Drew errug leuk.
Ik denk alleen wel dat Drew een betere match is, omdat we al een teefje hebben, of zou dat bij zo'n jonge hond niet opgaan?
Als je voor redelijke zekerheid wilt gaan zou ik ook voor de reu gaan.
Dreetje schreef:Laurie is sinds afgelopen december bij ons via Paws.
Ik vond wel dat we heel snel moesten beslissen en haar dus ook heel snel in huis moesten nemen.
Er is inderdaad nazorg, ik heb een heel leuk gesprek gehad met de mevrouw die hiervoor verantwoordelijk is.
Ik ga ervan uit dat ze in de toekomst ook nog wel contact met ons opnemen over het wel en wee van Laurie.
Ik moet er wel bijzeggen dat Laurie niet speciaal voor ons uit Spanje gekomen is, ze zat al in de opvang in Nederland.
Ik was er al bang voor. Stel je voor dat je iets neatiefs over een stichting schrijft.
Op je laatste zin ga ik verder maar niet in. De mensen die weten waar dat over gaat weten ook precies hoe dat is gegaan destijds.
Nou jou negatieve ervaringen beperken zich niet enkel tot stichtingen hoor ,op iedere vereniging waar je bent geweest was het ook altijd foute boel ,elke hond die je volwassen hebt aangeschaft bleek later toch ook vaak weer anders te zijn dan je was voorgeschoteld ,de fokker die onder fokkersvoorwaarden honden bij jou plaatstte ging het ook mis mee en zo gaat de lijst nog wel even door.
Al met al heb jij nogal wat negatieve ervaringen opgedaan ,door de hoeveelhid ervan neem ik ze in ieder geval met een pak jozo
tineke schreef:Nou jou negatieve ervaringen beperken zich niet enkel tot stichtingen hoor ,op iedere vereniging waar je bent geweest was het ook altijd foute boel ,elke hond die je volwassen hebt aangeschaft bleek later toch ook vaak weer anders te zijn dan je was voorgeschoteld ,de fokker die onder fokkersvoorwaarden honden bij jou plaatstte ging het ook mis mee en zo gaat de lijst nog wel even door.
Al met al heb jij nogal wat negatieve ervaringen opgedaan ,door de hoeveelhid ervan neem ik ze in ieder geval met een pak jozo
het is goed hoor Tineke.
Hoe jij over mij denkt zal mij worst wezen.
Als ik en de mensen die mij echt kennen maar wetne hoe het zit he.
Martijn schreef:Cleo komt bij PAWS vandaan.
Ik heb het contact als grondig maar no-nonsens ervaren en dat heb ik graag zo.
Er is naderhand nog wel contact geweest maar een huisbezoek is er niet van gekomen.
Degen die toen de huisbezoeken deed kwam hier ook op het forum en wist hoe het met Cleo ging dus echt nodig was dat natuurlijk ook niet.
Als ik weer een hond uit Spanje wilde zou ik rustig weer naar paws gaan en het gevoel hebben dat ik daar goed aan deed.
Ik blijf de naam van de stichting vreselijk vinden maar dat zal wel niet ter zake doen.
Jij raadde mij Paws toen aan toen ik ernaar vroeg en zo is Micron hier gekomen.
Ook geen huisbezoek vooraf maar wel een paar goede gesprekken.
Zo nu en dan wordt er nog naar hem geinformeerd per telefoon hoe het gaat.
Ik vind het ook een fijne stichting.
Toen bleek dat Micron zijn ene balletje niet was ingedaald kon er in overleg met hun worden besloten hem niet te laten castreren ,wat anders verplicht is met een hond van hun,omdat dat beter voor hem zou zijn.
Bij elke stichting heb je goede ervaringen en minder goede ervaringen en hele negatieve ervaringen... wat ik van PAWS weet is dat het tot 1 van de betere stichtingen behoort.
Samara van mij komt ook van een stichting vandaan die als goed teboek staat maar ik ben er "tussendoor"geslopen zeg maar, nooit een telefoontje of contact achteraf, toen bleek dat Samara Leish had werd daar niet op gereageert, ja een half jaar later ofzo en dan zo een dooddoener 'tja je weet het nooit he, hopelijk heb je een da die er verstand van heeft, heel veel succes en beterschap voor Samara".... daarna nooit meer... beetje jammer... maar ik vind het alsnog een goede stichting en zal ook niet schromen om daar weer een hond van tenemen.
ik moet zo'n topic eigenlijk ook helemaal niet zien... je wordt nieuwsgierig naar de stichting, gaat wat googlen en komt op de site. Je klikt op 'onze honden' en vanaf dat moment kan ik alleen nog maar bedenken hoe leuk zo'n hondje het hier zou doen
Ik ken 2 mensen in mijn omgeving met een PAWS hondje. Met een (mijn moeder) ben ik meegeweest het hondje halen in geloof Budeldorpplein o.i.d? Ik heb van beiden weinig klachten gehoord, huisbezoeken hebben er geloof ik niet plaatsgevonden. Sommige stichtingen doen dat wel, AAI waar mijn hondje vandaan kwam ook destijds niet trouwens.
Eventhough you're gone, we're still a team'. (r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Ik heb de voicemail van Rita ingesproken, dus ik ben erg benieuwd.
Ondertussen zit ik ook te neuzen op de sites van stichting Aai en SOS strays, zijn dit ook goede stichtingen?
Ody schreef:Ik heb de voicemail van Rita ingesproken, dus ik ben erg benieuwd.
Ondertussen zit ik ook te neuzen op de sites van stichting Aai en SOS strays, zijn dit ook goede stichtingen?
Ik had zelf een hondje van AAI, ik vond de selectie streng (maar goed ) Ik heb nooit huisbezoek gehad maar onderhield zelf altijd 2 x per jaar contact met mijn contactpersoon van AAI. Een vriendin van mij heeft ook een hondje van hen, ook prima.
Ze bestaan al vrij lang, heb eigenlijk nooit slechte verhalen gehoord.........
Eventhough you're gone, we're still a team'. (r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Ody schreef:Heb er nog eentje gevonden, ACE. Is dat een goede stichting?
Sorry hoor, voor alle vragen hihi.
Ik zal de topictitel even aanpassen maar.......