Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Was ze toch wel iets tekort gedaan...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Was ze toch wel iets tekort gedaan...

Ongelezen bericht door Moos »

Met dat vriesweer van de laatste tijd durfde ik eigenlijk alleen nog in de kleine parkjes hier te lopen met de honden. Polder durfde ik niet omdat Vera altijd zonder te kijken daar het water induikt (hele steile kanten) en dat was dus allemaal ijs. Daarnaast graven zij en Saar daar naar muisjes, en ik moest er niet aan denken dat Saar toch eens een keer van die steile kant af zou rollen het ijs op. In het water is ook lullig, maar niet gevaarlijk :wink:

Maar ja, echt op volle vaart rennen en flink meters maken kan niet in die kleine parkjes, ook al loop je er toch 2 uur op een dag. En ik vond Vera de laatste week/twee weken al zo vervelend voor haar doen. Vaker gaan trekken aan de lijn, en soms ook erg bezig zijn met d'r eigen ding i.p.v ook nog goed op mij te letten. Ik had al wel bedacht dat dat laatste kwam doordat we steeds op dezelfde plek liepen, maar verder eigenlijk niet.
Gisteren kwam ik erachter dat het ijs in een groot deel van de polder weg is, dus fiets gepakt na mijn werk nog, en hop polder ingefietst. Vera wist niet hoe ze het had, moest per se in vol gallop mee naast de fiets, en maar rennen, rennen, rennen. Daarna nog een stuk gelopen voor Saar, en ze hebben allebei enorm lopen rennen en graven, en Vera uiteraard gezwommen :piew:
Vandaag weer met de fiets de polder in geweest, en in draf mee naast de fiets kon mevrouw ook opeens weer, en zij en Saar zijn weer flink bezig geweest.

En opeens viel me op dat Vera weer als vanouds rustig meeloopt aan de lijn, en ook weer steeds een kanaaltje openhoudt voor mij.
Weer een mooi voorbeeld van hoe het uit kan maken voor (het gedrag van) de hond als hij/zij de energie toch niet voldoende kwijt kan :wink: In het vervolg toch nog maar even iets meer rekening mee houden dus.
Afbeelding
Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Was ze toch wel iets tekort gedaan...

Ongelezen bericht door Rahne »

Dat merk ik hier bij mijn honden ook. Vooral Snoopy moet echt iedere dag wel een uurtje los kunnen rennen. Het lukt niet altijd en dan wordt hij ook echt vervelend. Lopen trekken aan de riem, rondjes om mij heen gaan rennen en opspringen. Guess heeft er gelukkig geen last van, zij kan rustig een hele dag maffen op de bank. Met Konah speel ik vaak nog even voor het slapen gaan anders kan ze niet slapen. Dan gaat ze met al haar speeltjes door het huis lopen slepen of bij de andere honden lopen etteren.

Meestal als ik niet genoeg tijd heb om lang te gaan lopen neem ik Snoopy ook mee naast de fiets, dan kan hij alsnog even lekker uitrazen. :ok:
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dusty »

kan je hier ook goed merken als het door omstandigheden toch wat minder losloopwandelingen zijn.

Dusty is het trouwens helemaal eens met Vera, je kunt gewoon weer lekker zwemmen hoor :mrgreen: :piew:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Dusty schreef:kan je hier ook goed merken als het door omstandigheden toch wat minder losloopwandelingen zijn.

Dusty is het trouwens helemaal eens met Vera, je kunt gewoon weer lekker zwemmen hoor :mrgreen: :piew:
Hier waren er dus wel net zoveel losloopwandelingen als altijd (6 uur opstaan om voor mijn werk een uur met ze los te lopen bijvoorbeeld :ugh: :mrgreen: ), alleen die waren steeds in een niet zo wijds gebied, en schijnbaar is dat dan toch ook niet genoeg. Vera moet echt kunnen rennen, tig meters achter elkaar, en dat kan toch niet zo goed in hele kleine gebiedjes.

Ja, prima zwemweer is het, he Dusty :ok: :mrgreen:
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik ben sinds deze week weer aan het fietsen, merk echt dat ze het gemist hebben, en de conditie is ook weer wat minder.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller

Ongelezen bericht door Dusty »

Moos schreef:
Dusty schreef:kan je hier ook goed merken als het door omstandigheden toch wat minder losloopwandelingen zijn.

Hier waren er dus wel net zoveel losloopwandelingen als altijd (6 uur opstaan om voor mijn werk een uur met ze los te lopen bijvoorbeeld :ugh: :mrgreen: ), alleen die waren steeds in een niet zo wijds gebied, en schijnbaar is dat dan toch ook niet genoeg. Vera moet echt kunnen rennen, tig meters achter elkaar, en dat kan toch niet zo goed in hele kleine gebiedjes.

Ja, prima zwemweer is het, he Dusty :ok: :mrgreen:
ik heb helaas niet zoveel losloop mogelijkheden (die met loop of fietsafstand te doen zijn) maar ik denk inderdaad dat Dusty ook niet genoeg zou hebben aan kleine veldjes waar je niet in volle vaart kan rennen :cheer:

Aika wel dat is net zo'n race konijn, die kan bij ons in de tuin zich zelf nog moe krijgen door hard rondjes te rennen. :piew:
Afbeelding
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door enjo »

Ik ben anderhalve week niet naar het bos geweest door de sneeuw en ijs, maar dan begint zelfs mijn oude dame van bijna 13 lastig te worden :mrgreen:
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Hier hebben ze het ook voornamelijk met het park moeten doen ipv het grote losloopgebied. Er wordt absoluut gelopen met ze, maar toch merk je aan ze dat het anders is voor ze. Vooral de 2 jongsten stuiteren dan door het huis heen. En dan zeggen veel mensen nog dat kleine hondjes helemaal niet zoveel beweging nodig hebben. Nou dat moeten ze dat dan maar fijn aan de Draak en Mitya vertellen :ugh:
Afbeelding
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Hier zijn de eerste keren ook weer de remmen los gegaan.
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

:neenee: heb jij Vera tekort gedaan ahhh :D
Wel leuk als ze weer helemaal los gaan. Gister tijdens de wandeling stond Fenja voor het water te wachten en mij hoopvol aan te kijken. Ik zei: er is geen ijs meer dus je kunt lekker gaan zwemmen hoor :blah: Ze werd helemaal dol, :cheer: :cheer: ze kon eindelijk weer zwemmen
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
van het Spechthorst
Zeer actief

Ongelezen bericht door van het Spechthorst »

Toen we onze leonberger nog hadden ging hij ook graag zwemmen, ook met deze winterse temperaturen. Mijn mannetje gooide stokken voor hem in het water. Werden we ineens door een duitse meneer aangesproken. Woest was hij :devil: . Wat of dit van dierenmishandeling was. Zelfs tegen de kids ging hij door, dat ze een slecht vader hadden, bla bla bla.
Die man ging helemaal uit z'n dak. En Leroy maar kwispelen..had nergens last van.
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ach arme hondjes..... haha Nee maar ik merk het ook aan Kay. Denk dat ik vandaag mogelijk een poging kan gaan wagen om te gaan fietsen (er wordt hier niet gestrooid dus hier ligt nog wat ijs op de weg) en ook toch wat andere wandelingen dan normaal. Blijven wat langer in de bekende gebieden en dat is toch allemaal niet zo leuk. Meneer is erg springerig op het moment, maar we kunnen langzaam ook hier weer de oude draad gaan oppakken. Met te beginnen dat ik weer met een bijna zwarte hond uit het bos kom..... :N:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”