Maar ja, echt op volle vaart rennen en flink meters maken kan niet in die kleine parkjes, ook al loop je er toch 2 uur op een dag. En ik vond Vera de laatste week/twee weken al zo vervelend voor haar doen. Vaker gaan trekken aan de lijn, en soms ook erg bezig zijn met d'r eigen ding i.p.v ook nog goed op mij te letten. Ik had al wel bedacht dat dat laatste kwam doordat we steeds op dezelfde plek liepen, maar verder eigenlijk niet.
Gisteren kwam ik erachter dat het ijs in een groot deel van de polder weg is, dus fiets gepakt na mijn werk nog, en hop polder ingefietst. Vera wist niet hoe ze het had, moest per se in vol gallop mee naast de fiets, en maar rennen, rennen, rennen. Daarna nog een stuk gelopen voor Saar, en ze hebben allebei enorm lopen rennen en graven, en Vera uiteraard gezwommen
Vandaag weer met de fiets de polder in geweest, en in draf mee naast de fiets kon mevrouw ook opeens weer, en zij en Saar zijn weer flink bezig geweest.
En opeens viel me op dat Vera weer als vanouds rustig meeloopt aan de lijn, en ook weer steeds een kanaaltje openhoudt voor mij.
Weer een mooi voorbeeld van hoe het uit kan maken voor (het gedrag van) de hond als hij/zij de energie toch niet voldoende kwijt kan