Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Chip registratie Stamboomhonden
Moderator: moderatorteam
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Chip registratie Stamboomhonden
Ik vraag mij af waarom je op de site van raad van beheer nergens online kan invoeren een chipnummer van een hond.
Stel Noah raakt vermist, moet ik dan naar Raad van Beheer bellen? Er staat op de website dat het slim is om ze ook bij een andere data bank aan te melden. Maar is dat niet een beetje raar?
Nanni is door de DA gechipt en staat dus wel gewoon bij NDG, waarom Noah dan niet? Hoe weet ik zeker dat Noah wel op mijn naam staat qua telefoonnummers?
Stel Noah raakt vermist, moet ik dan naar Raad van Beheer bellen? Er staat op de website dat het slim is om ze ook bij een andere data bank aan te melden. Maar is dat niet een beetje raar?
Nanni is door de DA gechipt en staat dus wel gewoon bij NDG, waarom Noah dan niet? Hoe weet ik zeker dat Noah wel op mijn naam staat qua telefoonnummers?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: Chip registratie Stamboomhonden
je kunt toch Noah zelf opgeven bij de ndg?
als het binnen kantoor uren valt kan de RVB wat betekenen, maar die zijn dus niet 24/7 bereikbaar
als het binnen kantoor uren valt kan de RVB wat betekenen, maar die zijn dus niet 24/7 bereikbaar
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Omdat er een algemene bank is die de registraties voert. Raad van Beheer is voor registratie rashonden, niet voor registratie chipnummers(die ook veel niet-rashonden hebben) en als die zin zijnde opererende databank. Er is 1 site op internet die verwijst naar de databank waar de hond is geregistreerd na invullen van het chipnummer. Zo kan je dus controleren of je hond goed geregistreerd staat. En tja is toch wel handig om dat zelf in de hand te houden, want na elke verhuizing moet je wel je nieuwe adres e.d invoeren....

-
duitse herder
- Zeer actief
Ik heb net Noah maar aangemeld bij NDG, maar vind het eigenlijk wel raar. Ik weet dat sommige asielen wel slim zijn en weten dat een stamboomhond met bepaald nummer begint, maar ik heb dat vertrouwen niet bij alle 
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hm... in alle eerljkheid vertrouw ik asiels er niet altijd op dat ze uberhaupt controleren of een hond een chip heeft ;-(
Maar ik zou 'm zeker aanmelden bij die NDG!
Suzanne
Maar ik zou 'm zeker aanmelden bij die NDG!
Suzanne
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
duitse herder schreef:Ik heb net Noah maar aangemeld bij NDG, maar vind het eigenlijk wel raar. Ik weet dat sommige asielen wel slim zijn en weten dat een stamboomhond met bepaald nummer begint, maar ik heb dat vertrouwen niet bij alle
wat vind je nou raar dan ? ook al is het een stamboom hond, dan nog is de raad niet altijd bereikbaar, een hond raakt nou eenmaal niet alleen in kantoor uren zoek he.
vind je het dan echt zo vreselijk veel moeite, om je hond ergens te melden? jij vind dus dat dat er vanzelf bij hoort omdat het een rashond is ofzo?
ik snap werkelijk niet, wat je nu zo raar vind
-
duitse herder
- Zeer actief
Ik heb Nanni later laten chippen en zij is gelijk bij NDG aangemeld, blijkbaar is dat een betere organisatie om de hond te zoeken. Waarom worden stamboomhonden niet standaard daar ook aangemeld? Want ik ging er dus van uit dat de chip van raad van beheer voldoende was.
Uiteraard heb ik Noah net aangemeld bij NDG
Kleine moeite, maar ik was er vanuit gegaan dat het nu dus al goed was
Uiteraard heb ik Noah net aangemeld bij NDG
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik begrijp het ook niet zo goed eerlijk gezegd.yamie schreef:duitse herder schreef:Ik heb net Noah maar aangemeld bij NDG, maar vind het eigenlijk wel raar. Ik weet dat sommige asielen wel slim zijn en weten dat een stamboomhond met bepaald nummer begint, maar ik heb dat vertrouwen niet bij alle
wat vind je nou raar dan ? ook al is het een stamboom hond, dan nog is de raad niet altijd bereikbaar, een hond raakt nou eenmaal niet alleen in kantoor uren zoek he.
vind je het dan echt zo vreselijk veel moeite, om je hond ergens te melden? jij vind dus dat dat er vanzelf bij hoort omdat het een rashond is ofzo?
ik snap werkelijk niet, wat je nu zo raar vind
Misschien gaat het wel om die 5 euro (of zoiets dergelijks) die je moet betalen voor de registratie?
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
RvB is een registratie voor stambomen niet voor chipnummers.
Ze worden gechipt en het is aan jezelf om ze te melden bij de NDG of soms doet de fokker dat.
Toen wij andor haalde heeft de fokker zelf het kaartje ingevuld en op gestuurd naar de NDG, wij kregen later het bericht dat hi op onze naam staat.
De RvB is idd maar tot 17.00 bereikbaar en hebben geen website om chipnummers op te zoeken ivm wet op de privacy.
Andere stichtinge kan je wel op internet chipnummer zoeken, behalve stichting chip, hun geven geen gegevens door ook niet aan asiels(soms heel irritant).
Idd weet niet iedereen dat een chip van een stamboom hond met bepaalde cijfers begint, ik weet dat wel maar de meetse van mijn collega's niet of denken er niet aan als ze de chip lezen.
Ze worden gechipt en het is aan jezelf om ze te melden bij de NDG of soms doet de fokker dat.
Toen wij andor haalde heeft de fokker zelf het kaartje ingevuld en op gestuurd naar de NDG, wij kregen later het bericht dat hi op onze naam staat.
De RvB is idd maar tot 17.00 bereikbaar en hebben geen website om chipnummers op te zoeken ivm wet op de privacy.
Andere stichtinge kan je wel op internet chipnummer zoeken, behalve stichting chip, hun geven geen gegevens door ook niet aan asiels(soms heel irritant).
Idd weet niet iedereen dat een chip van een stamboom hond met bepaalde cijfers begint, ik weet dat wel maar de meetse van mijn collega's niet of denken er niet aan als ze de chip lezen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Volgens mij meldt niet elke DA je hond of kat, na het chippen, bij de NDG aan. Vaak moet je dat zelf doen, zo ook in het geval van de RVB.duitse herder schreef:Ik heb Nanni later laten chippen en zij is gelijk bij NDG aangemeld, blijkbaar is dat een betere organisatie om de hond te zoeken. Waarom worden stamboomhonden niet standaard daar ook aangemeld? Want ik ging er dus van uit dat de chip van raad van beheer voldoende was.
Uiteraard heb ik Noah net aangemeld bij NDGKleine moeite, maar ik was er vanuit gegaan dat het nu dus al goed was
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018