Nou roep ik dan direct mijn honden bij me, omdat zelfs de vriendelijkheid van Kyra en Lisa hem niet van zijn angst afhelpen. En ook Cody is buitengewoon zachtaardig tegen hem. Misschien heeft-ie medelijden?
Vanochtend vroeg kwam ik aanlopen en zag die man hardlopend langsrennen, zonder hond, dacht ik. Wat blijkt: de stakker had mijn honden kennelijk al gespot en stond weer met gebogen kop, staart tussen de poten en zijn lichaam verstijfd van angst. Mijn honden weer bij me geroepen, maar nóg durfde de stakker niet verder te lopen.
Baasje was dus al joggend in het donker verder gegaan en laat z'n hond dus helemaal alleen, dol van angst achter.
't Enige wat ik kon doen was maar verder achteruit lopen, met mijn honden tegen me aan, sussend praten.
Het heeft zeker 5 minuten geduurd voor de hond voorzichtig sluipend langs ons heen (inmiddels een meter of 10 tussen ons in) durfde te gaan.
En ik was eigenlijk zo boos op die man dat hij zijn hond zo alleen achter liet. Wat ben je nou voor baas als je je bange hond zomaar in de steek laat?

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15