Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fenja door het ijs... alles gaat nu wel goed!
Moderator: moderatorteam
- Arline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Fenja door het ijs... alles gaat nu wel goed!
Ik ben al een beetje bijgekomen, maar ik heb de schrik van m'n leven gehad!!
Hier in de wijk zijn ze bezig met aanpassen, een parkje maken ed. Er is een heel grote vijver. Daar zit dus ijs op en Fenja mag van mij absoluut niet op het ijs. Doet ze ook nooit. Het was weer dooi, dus ik dacht we gaan even lekker ballen, beetje gooien en verstoppen in de bosjes en het gras. Er is hier een stukje zand met een beetje gras waar niemand langskomt en je even rustig kan ballen.
Fenja was erg door het dolle heen en schudde haar bal dood. De bal vliegt uit haar bek en rolt richting de vijver en van de schuine kant af. Hij komt op het ijs waardoor hij doorrolt. Ik zag het allemaal niet echt snel genoeg gebeuren en Fenja dendert zo achter haar bal aan het ijs op. Het ijs is dus erg zacht door de dooi. Ik brulde nog kei en kei hard FEN! Normaal luistert ze echt goed maar ik was al te laat. In het midden zakt ze door het ijs. Ik wist niet wat ik doen moest en stond perplex. Ik riep haar, maar ze kon niet omhoog krabbelen en gleed weg, kopje onder. Haar bal loslaten ho maar dus ze verslikte zich zo'n beetje in al het water. Ik ben het water in gelopen en heb met m'n handen het ijs voor me kapot geslagen en heb haar eruit getrokken. Ik stond tot m'n wangen in het water en kreeg bijna geen lucht meer. Het was echt alsof m'n hart stopte en ik geen lucht meer kreeg. Het was zoo gek, ik kon echt bijna niet meer ademen.
Ik had ook een stok kunnen zoeken of stenen zoeken om het ijs kapot te gooien, maar ik durfde niet bij Fenja weg te lopen en ik zag ook niks liggen. Fenja was best in paniek, ze wilde zwemmen maar dat lukte niet. Gelukkig kan ze goed zwemmen en kon ze het watertrappelen wel even volhouden.
Wat ben ik enorm geschrokken!!
Ben in bad geweest en opgewarmd en het gaat weer redelijk. Maar op dat mooie stukje zand durf ik dus echt niet meer te ballen zolang het ijs nog niet weg is. En dan ben ik altijd zo voorzichtig met ijs... Hier in de buurt lopen heel wat honden over de vijver.
Wat een bult stress, leef weer 10 jaar korter..
Hier in de wijk zijn ze bezig met aanpassen, een parkje maken ed. Er is een heel grote vijver. Daar zit dus ijs op en Fenja mag van mij absoluut niet op het ijs. Doet ze ook nooit. Het was weer dooi, dus ik dacht we gaan even lekker ballen, beetje gooien en verstoppen in de bosjes en het gras. Er is hier een stukje zand met een beetje gras waar niemand langskomt en je even rustig kan ballen.
Fenja was erg door het dolle heen en schudde haar bal dood. De bal vliegt uit haar bek en rolt richting de vijver en van de schuine kant af. Hij komt op het ijs waardoor hij doorrolt. Ik zag het allemaal niet echt snel genoeg gebeuren en Fenja dendert zo achter haar bal aan het ijs op. Het ijs is dus erg zacht door de dooi. Ik brulde nog kei en kei hard FEN! Normaal luistert ze echt goed maar ik was al te laat. In het midden zakt ze door het ijs. Ik wist niet wat ik doen moest en stond perplex. Ik riep haar, maar ze kon niet omhoog krabbelen en gleed weg, kopje onder. Haar bal loslaten ho maar dus ze verslikte zich zo'n beetje in al het water. Ik ben het water in gelopen en heb met m'n handen het ijs voor me kapot geslagen en heb haar eruit getrokken. Ik stond tot m'n wangen in het water en kreeg bijna geen lucht meer. Het was echt alsof m'n hart stopte en ik geen lucht meer kreeg. Het was zoo gek, ik kon echt bijna niet meer ademen.
Ik had ook een stok kunnen zoeken of stenen zoeken om het ijs kapot te gooien, maar ik durfde niet bij Fenja weg te lopen en ik zag ook niks liggen. Fenja was best in paniek, ze wilde zwemmen maar dat lukte niet. Gelukkig kan ze goed zwemmen en kon ze het watertrappelen wel even volhouden.
Wat ben ik enorm geschrokken!!
Ben in bad geweest en opgewarmd en het gaat weer redelijk. Maar op dat mooie stukje zand durf ik dus echt niet meer te ballen zolang het ijs nog niet weg is. En dan ben ik altijd zo voorzichtig met ijs... Hier in de buurt lopen heel wat honden over de vijver.
Wat een bult stress, leef weer 10 jaar korter..
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: Fenja door het ijs... alles gaat nu wel goed!
och wat een schrik
fijn dat het goed afgelopen is
fijn dat het goed afgelopen is
-
S@ndr@
- Zeer actief
daarom durf ik Van Gils ook niet goed los te laten hij luistert, goed, maar er liggen hier overal bevroren sloten en hij zal in een onbewaakt ogenblik :N: nee dus, doen we niet, tot het ijs weg is.
ik ben heel erg blij dat het goed is afgelopen voor jullie,
geef haar maar een dikke knuffel en vertel dat ze het nooit meer mag doen
ik ben heel erg blij dat het goed is afgelopen voor jullie,
geef haar maar een dikke knuffel en vertel dat ze het nooit meer mag doen
-
Fin
- Zeer actief
Eind goed al goed. Maar je hebt wel een flink risico genomen, je had beter eerst iemand kunnen waarschuwen voor je het water in stapte. :N:
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Jeetje schrikken zeg, die Fenja! Gelukkig is het goed afgelopen! 
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Wat een schrik :N:
Gelukkig hebben jullie het er allebei goed vanaf gebracht,maar iets dergelijks is mijn grootste angst nu ook.Mensen gooien brood op het ijs en Max die dat wel even wil gaan opeten :N:
Gelukkig hebben jullie het er allebei goed vanaf gebracht,maar iets dergelijks is mijn grootste angst nu ook.Mensen gooien brood op het ijs en Max die dat wel even wil gaan opeten :N:

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Maar als daar nou niemand is?Dan verdrinkt je hond voor je ogen.christo schreef:Eind goed al goed. Maar je hebt wel een flink risico genomen, je had beter eerst iemand kunnen waarschuwen voor je het water in stapte. :N:

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
dat is erg schrikken
ben hier met Toya ook bang voor vandaar dat ik ijs erg mijd
ben hier met Toya ook bang voor vandaar dat ik ijs erg mijd
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

-
Fin
- Zeer actief
Dan moet je wel. Maar ik woon dus vlak aan een waterweg, en ik heb voor mezelf besloten dat als er een hond of een kind door het ijs zakt, ik wel eerst zorg dat er iemand 112 belt voor ik erin ga. Voor andermans hond/kind, mijn honden zitten in de stad vast. Ik blijf ook weg uit losloopgebieden met ijs.marian* schreef:Maar als daar nou niemand is?Dan verdrinkt je hond voor je ogen.christo schreef:Eind goed al goed. Maar je hebt wel een flink risico genomen, je had beter eerst iemand kunnen waarschuwen voor je het water in stapte. :N:
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
poej dat is zeker schrikken, maar alles is goed afgelopen, gelukkig.
chico laat ik hier niet los met dit weer, lopen langs het kanaal, maar chico heeft een obsessie voor kade's, hij kijkt altijd naar beneden in het water. ben veelste bang dat hij uitglipt of toch eens de sprong gaat maken.
zitten jullie nu lekker warm voor de kachel de bibberen?
chico laat ik hier niet los met dit weer, lopen langs het kanaal, maar chico heeft een obsessie voor kade's, hij kijkt altijd naar beneden in het water. ben veelste bang dat hij uitglipt of toch eens de sprong gaat maken.
zitten jullie nu lekker warm voor de kachel de bibberen?

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Ow, wat zal je geschrokken zijn..... :N: :N:
Gelukkig alles goed afgelopen....
Gelukkig alles goed afgelopen....

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jeetje wat zal jij geschrokken zijn en het koud hebben gehad. Ik ben ooit zelf door het ijs gezakt en weet precies wat je bedoelt met dat je niet kan ademen. Alsof er een soort strakke band om je borst wordt aangespannen. Tenminste, zo voelde ik dat. Toen werd ik gered door twee Afrikaanse mannen die ook zoals jij het ijs vanaf de kant hadden gebroken en zo op mij af kwamen lopen.
Je hebt wel mazzel gehad dat je zo makkelijk het water weer uit kon. Brrrrr! Moet er echt niet aan denken. :N: Ik had overigens precies hetzelfde gedaan. Zonder nadenken het water in en die hond eruit trekken
Je hebt wel mazzel gehad dat je zo makkelijk het water weer uit kon. Brrrrr! Moet er echt niet aan denken. :N: Ik had overigens precies hetzelfde gedaan. Zonder nadenken het water in en die hond eruit trekken
- Moos
- Zeer actief
Gelukkig allemaal goed afgelopen! Pff.
Stom ijs ook. Hier is er geen ontwijken aan, overal is water. Gisteren was ik met Vera aan het ballen op het veld, en nu de sneeuw weg is dacht ze na tig keer apporteren opeens "heeee, ik ren terug naar het water om af te koelen
" Rende ze dus 30-40 meter terug naar een bevroren watertje, gelukkig twijfelde ze erg toen ze het ijs zag, en kon ik haar weer terug roepen.
Het is nu met die dooi helemaal leuk, zo'n laag water op het ijs waardoor die honden denken dat het gewoon water is
Stom ijs ook. Hier is er geen ontwijken aan, overal is water. Gisteren was ik met Vera aan het ballen op het veld, en nu de sneeuw weg is dacht ze na tig keer apporteren opeens "heeee, ik ren terug naar het water om af te koelen
Het is nu met die dooi helemaal leuk, zo'n laag water op het ijs waardoor die honden denken dat het gewoon water is

- Arline
- Zeer actief
christo schreef:Dan moet je wel. Maar ik woon dus vlak aan een waterweg, en ik heb voor mezelf besloten dat als er een hond of een kind door het ijs zakt, ik wel eerst zorg dat er iemand 112 belt voor ik erin ga. Voor andermans hond/kind, mijn honden zitten in de stad vast. Ik blijf ook weg uit losloopgebieden met ijs.marian* schreef:Maar als daar nou niemand is?Dan verdrinkt je hond voor je ogen.christo schreef:Eind goed al goed. Maar je hebt wel een flink risico genomen, je had beter eerst iemand kunnen waarschuwen voor je het water in stapte. :N:
Dat is een goede voor de volgende keer, maar ik wil geen volgende keer laten komen eigenlijk..
Ik heb niet zo goed nagedacht misschien, maar ik wil mijn Fennie mijn meisje mijn allessie niet kwijt, dus ging ik haar halen.
- Arline
- Zeer actief
MARC_S schreef:Jeetje wat zal jij geschrokken zijn en het koud hebben gehad. Ik ben ooit zelf door het ijs gezakt en weet precies wat je bedoelt met dat je niet kan ademen. Alsof er een soort strakke band om je borst wordt aangespannen. Tenminste, zo voelde ik dat. Toen werd ik gered door twee Afrikaanse mannen die ook zoals jij het ijs vanaf de kant hadden gebroken en zo op mij af kwamen lopen.![]()
Dat gevoel wat jij omschrijft had ik inderdaad ook, een band om je borst. Nu kan ik weer helder denken, maar op dat moment wilde ik alleen maar mijn Fen halen.
Ik had eerlijk gezegd nooit en nooit verwacht dat dit zou gebeuren. Normaal kan ik Fenja wel terugroepen en ik wilde ook weer eens lekker ballen. Ze moet ook niet zo achterlijk doen met die bal
Toevoeging: Ik ben juist altijd erg voorzichtig met ijs en Fenja is in de ruim 4,5 jaar dat ik haar heb nog nooit met een poot op het ijs geweest en ja ik laat haar wel loslopen. Ik had dit nooit verwacht, maar zo kun je zien wat er in een klein moment of onbewaakt ogenblik gebeuren kan. Dus het blijft altijd erg erg oppassen met honden. Je kunt ze niet in een glazen kooitje stoppen, maar ik wilde maar zeggen met m'n verhaal dat een ongeluk echt in een klein hoekje zit.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Gelukkig dat je haar er uit kon halen, had ze een halsband om?
Man, man, man wat een avontuur!
Natuurlijk kan zoiets gebeuren, als ben je nog zo voorzichtig met je honden......
Man, man, man wat een avontuur!
Natuurlijk kan zoiets gebeuren, als ben je nog zo voorzichtig met je honden......
- Arline
- Zeer actief
Nee ze had geen halsband om, ik heb zo'n halfcheck-achtig ding van Rogz. Ik heb haar gewoon aan haar nekvel gegrepen en toen mijn schouder onder haar borstkas gedaan en haar gewoon best onbehoorlijk gesleept.
-
Fin
- Zeer actief
Ik snap het wel hoor en met Chris zou ik het risico ook genomen hebben, die is balletjesgek. En ongelukjes zitten ook in een klein hoekje. Bovendien, wie verzint het nou dat Fenja dan niet alleen op het ijs belandt, maar ook nog eens gelijk in het midden?Arline schreef:Ik had eerlijk gezegd nooit en nooit verwacht dat dit zou gebeuren. Normaal kan ik Fenja wel terugroepen en ik wilde ook weer eens lekker ballen. Ze moet ook niet zo achterlijk doen met die balMaar het is gelukkig goed afgelopen, ik heb alleen erge spierpijn in m'n benen.
Toevoeging: Ik ben juist altijd erg voorzichtig met ijs en Fenja is in de ruim 4,5 jaar dat ik haar heb nog nooit met een poot op het ijs geweest en ja ik laat haar wel loslopen. Ik had dit nooit verwacht, maar zo kun je zien wat er in een klein moment of onbewaakt ogenblik gebeuren kan. Dus het blijft altijd erg erg oppassen met honden. Je kunt ze niet in een glazen kooitje stoppen, maar ik wilde maar zeggen met m'n verhaal dat een ongeluk echt in een klein hoekje zit.
Ik ben hartstikke blij voor je dat het niet op een drama is uitgelopen.
- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
wat fijn dat het zo goed is afgelopen, denk dat ik er ook zonder na te denken in was gesprongen ook al is het idd verstandiger om eerst iemand in te lichten.
Groetjes saskia en een poot van cato

- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Denk dat ik het zelfde had gehandeld.Arline schreef:christo schreef:
Dan moet je wel. Maar ik woon dus vlak aan een waterweg, en ik heb voor mezelf besloten dat als er een hond of een kind door het ijs zakt, ik wel eerst zorg dat er iemand 112 belt voor ik erin ga. Voor andermans hond/kind, mijn honden zitten in de stad vast. Ik blijf ook weg uit losloopgebieden met ijs.
Dat is een goede voor de volgende keer, maar ik wil geen volgende keer laten komen eigenlijk..
Ik heb niet zo goed nagedacht misschien, maar ik wil mijn Fennie mijn meisje mijn allessie niet kwijt, dus ging ik haar halen.
op dat moment kun je niet nuchter meer denken
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Ik had hetzelfde gedaan hoor
Bob hier is geen balletjes gek maar een grote rietknager, die baalt als een stekker want hij komt niet meer los.Hij hangt aan de flexi
Bob hier is geen balletjes gek maar een grote rietknager, die baalt als een stekker want hij komt niet meer los.Hij hangt aan de flexi
En de groeten van de mannen 

-
Gos
- Zeer actief
Wat een rotavontuur. Ben erg blij dat het met jullie alletwee goed is afgelopen 
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Jeetje wat een schrik, gelukkig is het goed afgelopen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Brrrrrrrrrrr, wat zal jij het koud hebben gehad... wat een schrik. Super dat het zo afgelopen is, eerst 112 bellen voordat je erin stapt als er niemand is die je kan waarschuwen is trouwens wel een goed idee. Voor hetzelfde geld kan je er zelf ook niet meer uit voor je onderkoelt raakt.
Onze honden gaan het ijs normaal niet op, maar met die sneeuw erover vertrouwde ik het toch niet. En ik vrees dat wanneer er een haas over zou steken ze er blind achteraan gaan. Dus blijven we maar even bij water uit de buurt (voor zover dat gaat dan want het is hier overal) tot ze er er echt niet meer op kunnen lopen, ook die hazen niet.
Gats ik krijg het koud als ik er aan denk, twee jaar gelden lag ik in het vrieswater, dat naar adem snakken zodra het boven je borst komt herinner ik me nog maar al te goed.
Onze honden gaan het ijs normaal niet op, maar met die sneeuw erover vertrouwde ik het toch niet. En ik vrees dat wanneer er een haas over zou steken ze er blind achteraan gaan. Dus blijven we maar even bij water uit de buurt (voor zover dat gaat dan want het is hier overal) tot ze er er echt niet meer op kunnen lopen, ook die hazen niet.
Gats ik krijg het koud als ik er aan denk, twee jaar gelden lag ik in het vrieswater, dat naar adem snakken zodra het boven je borst komt herinner ik me nog maar al te goed.
Laatst gewijzigd door Bons op 19 jan 2010 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Owjee!! Wat zul jij geschrokken zijn! Goed dat je zo direct hebt gehandeld! Tsja en ik geloof dat er maar weinig mensen zijn die er bij stilstaan om iemand anders in te schakelen...
Nu even rustig bekomen van het schrikken jullie twee!
Op naar de zomer!!!
Zonder dat ellendige ijs!
Nu even rustig bekomen van het schrikken jullie twee!
Op naar de zomer!!!
Groetjes Lianne
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
oef gelukkig goed afgelopen! Geef Fen maar een dikke knuffel, en knap dat je zo direct gehandeld hebt!
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Dusty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller - Aantal honden: 2
zo dat was ff schrikken! :N:
ik snap heel goed dat je achter je hond aan ging. het is een groot risico maar ik zou het ook doen!
gelukkig is het goed afgelopen
ik snap heel goed dat je achter je hond aan ging. het is een groot risico maar ik zou het ook doen!
gelukkig is het goed afgelopen

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Jeetje Arline, wat een ijskoud avontuur hebben jij en Fenja beleefd zeg. Nooit meer laten gebeuren hoor!
Ik denk dat bijna iedereen eerst zou hebben gehandeld, en achteraf misschien pas zou hebben nagedacht dat het slimmer zou zijn geweest om eerst iemand om hulp te laten bellen voor je het water in zou zijn gegaan.
Maar verstandelijk en verstandig redeneren op een moment dat je je hond voor je ogen ziet worstelen om niet te verdrinken lijkt me bijna onmogelijk. Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben in ieder geval.
Geef je Fenja een hele dikke knuffel? En houd jezelf even heel goed warm de rest van de dag.
Ik denk dat bijna iedereen eerst zou hebben gehandeld, en achteraf misschien pas zou hebben nagedacht dat het slimmer zou zijn geweest om eerst iemand om hulp te laten bellen voor je het water in zou zijn gegaan.
Maar verstandelijk en verstandig redeneren op een moment dat je je hond voor je ogen ziet worstelen om niet te verdrinken lijkt me bijna onmogelijk. Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben in ieder geval.
Geef je Fenja een hele dikke knuffel? En houd jezelf even heel goed warm de rest van de dag.
- Ellepel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...
:N: engerd!! Gelukkig goed afgelopen, wat zal je het koud hebben gehad....

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
jeetje wat een schrik
ik had gisteren buster ook nog los --ik lijn altijd aan maar was nu wat in gedachten
-- bij de vijver en opeens zag hij een reiger :N:
ik gaf een brul en de reiger vloog gelukkig weg
dus toen dacht buster laat ik maar luisteren
pak van mijn hart
ik had gisteren buster ook nog los --ik lijn altijd aan maar was nu wat in gedachten
ik gaf een brul en de reiger vloog gelukkig weg
dus toen dacht buster laat ik maar luisteren
pak van mijn hart
Fenneke en Baloe