Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nachtverhalen over je hond..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Nachtverhalen over je hond..

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Roxy piept eigenlijk nooit snachts....
zo vanacht wel..
ze slaapt nog steeds altijd in de bench..(omdat ze slopen leuk vind)

ik had gisteravond eerst nog stofgezogen en dacht ik laat de stofzuiger staan
en morgen ga ik verder... maar had de stofzuiger ter ondersteuning tegen haar bench gezet... :N:
wij gaan op bed rox in de bench..
half uurtje later gepiep...
ff geroepen was het weer stil
weer gepiep.. ik zeg ga toch is kijken straks is er wat..
ik kijken niets.. mevrouw was met haar kong (leeg) bezig
dus ga weer naar bed..weer gepiep weer is gaan kijken uit de bech gelaten.. racet ze bang van de bench vandaan...
grommend... :jank: hellluuuup... en toen zag ik de stofzuiger.. heb hem maar ergens anders gezet.. en mevrouw heeft de hele nacht heerlijk geslapen..

de hond van mijn ouders Toska (kruising hollandse x mechelse herder) is bang van onweer...
zo onweerde het van de zomer best hard nachts.. dus mijn pa uit bed.. want dan gaat ie altijd ff bij hem kijken en stelt hem gerust.. dat was dit keer echter niet gerust hij ging maar door.. en elke keer als mij pa het licht aanzette was het over.. dus heeft ie het licht maar aan laten staan... heeft ze heeerlijk de hele nacht door geslapen met een lichtje aan :lol:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Re: Nachtverhalen over je hond..

Ongelezen bericht door SannePP »

achossie!!! Wat voor indruk dat op hondjes kan maken he!

Wij hadden het gisteravond nog met Cena: ze droomt wel vaker en spartelt dan wat met haar pootjes, maar zo als gister hadden we het nog niet eerder gezien. Ze trok in haar slaap haar lip op, terwijl ze heftig spartelde. Piepte, blafte binnensmonds en daarna ging ze liggen smakken en likken.

Overdag had ze wat gespeeld met een bulldog-pup, stefford-pup en een x bordeauxdog/nog iets. Die BD had de Stef aangevallen en dat ging goed tekeer. Toen de Bullepup even ging kijken wat die twee nou aan het doen waren, ging Cena naar de pup toe, porde hem en kwam toen heel snel terug naar mij. Alsof ze zeggen wou: ga er maar niet heen. De pup luisterde niet en kreeg een enorme knauw van de BD. Heel zielig!

We hadden het idee dat Cena in haar droom een stuk stoerder was dan in het echt en het gevecht tussen die andere honden herbeleefde ofzo... Ze schrok daarna ineens wakker en keek een beetje mutserig naar ons. arm dier!
RIP Cena :roos:
    Moos
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hier eigenlijk ook alleen maar 'nachtverhalen' als ze ziek zijn. Ik word dan wakker van Saar die van bed springt, en tegenwoordig ook van Vera die me aan zit te staren. Hoe je daar wakker van kan worden geen idee, maar het werkt :mrgreen:
    Als het onweert is Saar wel bang, maar ze slaapt altijd al op bed tegen me aan en dat is dan niet anders.
    Afbeelding
    Machie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
    Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Luca pieps s nachts eigenlijk alleen als hij eruit moet. Behalve vannacht.. Hij heeft ons zonder te vinden reden wakker geblaft. Was helemaal gek toen mn vriend beneden kwam, is buiten geweest. Heeft een klein plasje gedaan en is toen weer gaan slapen :denken:
    Ik denk dat hij ergens van geschrokken is en even steun nodig had. Er is de laatste dagen veel ijs van het dak gevallen en ik denk dat er een flinke lading is gevallen waardoor hij geschrokken is, anders kan ik zn gedrag niet verklaren...
    Zoek stok!
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Nanna schreef:Hier is Godlof niemand zeurderig voor wat dan ook, 's nachts.
    Zou ook niet best wezen ook, want ik hecht erg aan mijn nachtrust.
    Ik wil er natuurlijk best uit als een hond ziek is, maar van overig gezemel moet ik niets hebben.
    's Nachts is voor slapen en je kop houden ;-)
    Dat heb ik ook wel hoor. Ik moest er laatst een keer uit omdat ze aan het blaffen waren. Dan heb ik echt zoiets van 'ik hoop voor jullie dat er een inbreker in de tuin zit' :devil: Dat was natuurlijk niet zo, vast een kat ofzo. Nou hop, slapen jullie, Linda gaat weer naar bed. Stil zijn he :boos: :wink:
    Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
    magnum
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Ongelezen bericht door magnum »

Hier hoef ik er 's nachts alleen maar uit als Magnum echt ziek is en met spoed naar buiten moet. Anders hoor je hem niet altans hij kan soms flink snurken hihihihihihihih
    Afbeelding
    Aiske
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Aiske »

Mijn ergste honden-nachtverhaal.... pf ik krijg het nog benauwd als ik daar aan denk.
    Lobke was een hond met rare gewoontes... maar soms had ze 's nachts een soort epi.aanval. Het was geen epi. maar omdat ze zo onbereikbaar was kreeg ze dat etiket opgeplakt. Veel en hard fietsen was dan meestal de remedie en daarna sliep ze wel weer.
    Op een wat warmere nacht stapte ik tijdens zo'n aanval op de fiets en dacht laat ik naar de Lek gaan dankan ze zelf rennen. Ipv van te gaan rennen dook ze de rivier in en begon te zwemmen. Ik kon roepen wat ik wilde maar luisteren en komen ho maar. Inmiddels was ze ruim over de helft, ik in blinde paniek. Gelukkig vaarde (in die tijd) de pont nog en met wat gesmeek hebben deze mij naar de overkant gebracht. Daar kon ik een druipende hond oppikken en weer mee naar huis nemen.
    Lobke is daarna 's nachts nooit meer rond de Lek los geweest.
    Groetjes,
    de fryske hounen
    Afbeelding
    Lieke87
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Mijn hond slaap 's nachts, alleen als ze ziek is piept ze. En ze wil nog wel eens aanslaan als mensen midden in de nacht voor onze deur blijven stilstaan.
    Felix
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Labrador Retriever
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Hier doet ze wat ze snachts behoort te doen .. Gewoon lekker slapen, en vooral heel erg hardt snurken (werkelijk het lijkt af en toe wel een oude kerel!) :E:
    enjo
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Ierse setter
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door enjo »

Hier ook 's nachts geen gesodemieter, behalve met Beertje als het onweert, maar dan kruipt ze bij mij in bed onder het dekbed en dan is het ook weer rustig, mijn nachtrust is me ook heilig. :mrgreen:
    Afbeelding
    rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
    slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
    Ellepel
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

Mijn honden slapen 's nachts op eentje na in de bijkeuken, in hun bench.Bakje water, koekje, welterusten en geen gesodemieter graag...tot ik een keer een weekend weg was en mijn man wanhopig opbelde om half een 'snachts(zat net lekker met vriendinnen aan de wijn).....ze bleven maar zeuren en pipen, had ze koekies gegeven, water...nog es een keer uitgelaten, koekie....totdat me te binnen schoot dat ze misschien verkeerd zaten... :mrgreen: had ie ze gewoon allemaal maar ergens in gedouwd,de dames en heer wilden graag in hun eigen bed slapen :mrgreen: .Toen was het goed...
    Verder horen we ze nooit 's nachts,als er een ligt te bleren omdat ie ziek is maakt Ot mij wakker, die slaapt bij mij in bed.Op een keer na....brullen, blaffen, gieren en stampen....allemaal overstuur, witheet waren ze.Nou ben ik niet zo bang aangelegd dus maar es achterthuis gekeken, zat ereen hele dikke straatkat een rat uit elkaar te plukken met veel gegrom en gedoe... :80:
    Afbeelding
    Anne&Taar
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Moos schreef:Hier eigenlijk ook alleen maar 'nachtverhalen' als ze ziek zijn. Ik word dan wakker van Saar die van bed springt, en tegenwoordig ook van Vera die me aan zit te staren. Hoe je daar wakker van kan worden geen idee, maar het werkt :mrgreen:
    .
    Jaaa..! Dat doet Anne ook! :mrgreen: Best eng wakker worden, twee paar ogen op een paar cm afstand...Maar Fenna is minder subtiel. 'Gelukkig'. :pffff: :wink:
    Moos
    Zeer actief

Anne&Taar schreef:
    Moos schreef:Hier eigenlijk ook alleen maar 'nachtverhalen' als ze ziek zijn. Ik word dan wakker van Saar die van bed springt, en tegenwoordig ook van Vera die me aan zit te staren. Hoe je daar wakker van kan worden geen idee, maar het werkt :mrgreen:
    .
    Jaaa..! Dat doet Anne ook! :mrgreen: Best eng wakker worden, twee paar ogen op een paar cm afstand...Maar Fenna is minder subtiel. 'Gelukkig'. :pffff: :wink:
    Jaaa, haah, dat je wakker wordt met zo'n gevoel van "er is iets" en dat er dan twee van die hondenogen bijna in je neus zitten :mrgreen:
    Maar iets minder subtiel is inderdaad wel zo handig haha. Vera wil ook altijd 'vragen' of ze op bed mag, terwijl ze dus gewoon zelf mag weten wat ze doet. Dan word ik dus ook weleens wakker om 5 uur 's ochtends ofzo, kijk recht in haar snuit, en dan kwispelt ze heel zachtjes. Dan is ze dus niet ziek, maar wil op bed :mrgreen:
    Afbeelding
    Badu
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Buiten de nakert, die om 6 uur 's morgens een hap pens/Carnibest wenst en dat uit door te piepen en zonder scrupules over ons heen te lopen.... drammend, is het relatief rustig hier.
    Zaterdagnacht anders... om half 3 was er gekrakeel in de bench beneden. Waren de broertjes midden in de nacht slaags geraakt.
    Heb ze gescheiden en ter afkoeling ieder een aparte bench gegeven. Ze slapen samen om de broederliefde te bevorderen wat zaterdagnacht niet erg opging.
    Inmiddels gaat het weer prima gelukkig.... :ok:
    Afbeelding
    'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
    Hayley84
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Hier vrij weinig nachtverhalen.
    Al herken ik het verhaal wel van wakker worden door staren :denken:
    Rossi heeft daar ook een handje van, dan zit ze je gewoon aan te staren in het donker.
    Of ze gaat over me heen lopen, op mijn hoofd zitten dus voortaan slaapt ze lekker op de bank.
    Vinnie slaapt in de bench, ook niet op bed, hij houdt me wakker met zijn gesnurk. (HARD!!)

Soms meent Vinnie wat te horen s'nachts en dan blaft hij een paar keer, Rossi is niet zo'n waker, die slaapt lekker door. :slaap:
    Afbeelding
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Soms begint Cena 's nachts ook enorm te blaffen. Wij durven dan nooit naar benenden, ik stuur Paul altijd wel om te gaan kijken. Meestal gaat het dan om uitgaansjeugd die net voor onze deur even blijven staan kletsen. 1 keer zat er een hele dikke rode kat op de container Cena aan te staren :mrgreen: Heel fijn, maar doe dat overdag! :M:
    RIP Cena :roos:
      Hanneke2
      Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Lilo blaft 's nachts als er iemand langs het tuinhek loopt, maar daar word ik niet eens meer wakker van. Als Jack (ook) blaft sleep ik me wel effe mijn bed uit, want dan wil ik toch effe weten wat er aan de hand is. Meestal stelt het ook weinig voor, rumoerige jongelui, iemand die in de tuin van de buren loopt (de buurman bijvoorbeeld :roll:) of 1 van de katten die buiten mot heeft met een vreemde kat, maar Jack blaft niet om niks, dus dat neem ik altijd wel serieus.

Als Jack piept word ik ook wakker. Gebeurt gelukkig maar heel weinig, maar dan moet hij plassen/poepen/kotsen. Lilo gaat in zo'n geval niet piepen, die vindt dat het in een noodgeval ook best binnen kan. :roll:
      Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
      Hayley84
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Hanneke2 schreef: Lilo gaat in zo'n geval niet piepen, die vindt dat het in een noodgeval ook best binnen kan. :roll:
      Rossi ook.
      Die is een keer s'nachts heel erg ziek geweest.
      Heel de woonkamer zat onder de diarree ...
      En nee dat is niet overdreven, het zat zelfs op het RAAM en in de VITRAGE.
      (was ze dus op de vensterbank gaan staan?)
      Op de bank, de vloeren, TV meubel, noem maar op.

En niet ff blaffen ofzo? Nee joh, doe maar lekker binnen. :(:
      Afbeelding
      Marie-Josée
      Erelid
      Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik heb geen nachtverhalen :cheer: :mrgreen:
      Ook hier wisten de honden al vrij snel dat de nachtrust heilig is.Alleen de kat denkt daar anders over, die gaat midden in de nacht dingen van tafel gooien.Dat klettert hier nogal met een tegelvloer boven een kruipruimte.Het gevolg is; een opgeruimd huis :mrgreen:
      laeken
      Zeer actief
      Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hier weten ze ook dat ze in de nacht volledig stil moeten zijn. Nog nooit heeft Eva of Cleo mij wakker gemaakt op de 1 a 2 keer per jaar na dat ze diarree hebben oid. Maar dan nog mopper ik en neem ik ze al mopperend mee naar buiten. Dan moeten ze ook echt diarree hebben want anders...... :mrgreen: :smile: Dus zomaar mij wakker maken halen ze echt niet in hun hoofd. :pffff:
      Afbeelding
      Moos
      Zeer actief

MARC_S schreef:Hier weten ze ook dat ze in de nacht volledig stil moeten zijn.
      Maar heb je ze dat echt geleerd/moeten leren? Ik lees namelijk wel meer hier dat de honden 's nachts het niet in hun hoofd moeten halen om je wakker te maken enzo. Hier liever ook niet, maar Moos/Saar/Vera hebben dat ook gewoon nooit gedaan :19: Het is niet zo dat het aan mij ligt dat mijn honden 's nachts nooit herrie maken of me wakker maken om niks; dat doen ze gewoon vanzelf al niet. Die geen herrie maken is een makkie natuurlijk bij amper waakse honden :mrgreen: Alhoewel ik me serieus afvraag of ze ook echt hun tetter zouden houden als er midden in de nacht iemand aan de deur zit te morrelen. Ik verdenk ze ervan dan wel even kort te blaffen.
      Afbeelding
      laeken
      Zeer actief
      Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik weet niet of ik ze dat geleerd heb. Ik heb ze in ieder geval geleerd dat er hoe dan ook niks leuks te halen is. Dus als ze rommelen dan mopper ik "ga liggen en hou op!" en als ze piepen dan mopper ik "ik hoop voor je dat je wel moet poepen nu!" en dan neem ik ze snel mee naar beneden en zet ze buiten. Dan poepen ze snel als ze diarree hebben en lopen weer mee naar binnen. Dat lijkt allemaal heel onvriendelijk en gemeen maar zo erg is het niet hoor :mrgreen: Ik moest dit gaan doen omdat Eva als jonge hond regelmatig even ging piepen en doen om iets leuks te gaan doen. Dus om 03:00 uur piepen en dan heel jolig willen beginnen aan een lange wandeling ipv een nood-poep of plas en weer slapen. Dus dan stond ik op, kleren aan, hond onder de arm en dan rende Eva naar buiten en kwam ze terug met een grote stok om eens lekker te gaan dollen. Dat moest natuurlijk ontmoedigd worden want als dat eenmaal een gewoonte wordt...... :lol1:
      Afbeelding
      MaaikePerla
      Actief
      Mijn ras(sen): Herder-Whippet

Ongelezen bericht door MaaikePerla »

Goh wat heb ik toch een braaf hondje :engel:.
      Ik hoor Perla nooit s'avonds, die slaapt ook..
      Alleen wel als mijn vriend niet thuis slaapt, dan wil ze bij mij in bed, en gaat ze zitten piepen bij de slaapkamerdeur.
      Als ik dan roep : Perla! In de mand! (door de deur heen :pffff: ), draait mevrouw om, hoor ik "*mopper....PLOF" en mevrouw is stil :ok:
      Moos
      Zeer actief

MARC_S schreef:Ik weet niet of ik ze dat geleerd heb. Ik heb ze in ieder geval geleerd dat er hoe dan ook niks leuks te halen is. Dus als ze rommelen dan mopper ik "ga liggen en hou op!" en als ze piepen dan mopper ik "ik hoop voor je dat je wel moet poepen nu!" en dan neem ik ze snel mee naar beneden en zet ze buiten. Dan poepen ze snel als ze diarree hebben en lopen weer mee naar binnen. Dat lijkt allemaal heel onvriendelijk en gemeen maar zo erg is het niet hoor :mrgreen: Ik moest dit gaan doen omdat Eva als jonge hond regelmatig even ging piepen en doen om iets leuks te gaan doen. Dus om 03:00 uur piepen en dan heel jolig willen beginnen aan een lange wandeling ipv een nood-poep of plas en weer slapen. Dus dan stond ik op, kleren aan, hond onder de arm en dan rende Eva naar buiten en kwam ze terug met een grote stok om eens lekker te gaan dollen. Dat moest natuurlijk ontmoedigd worden want als dat eenmaal een gewoonte wordt...... :lol1:
      Oh ja, dat laatste deed Moos als pup ook weleens inderdaad. Heb ik ook meteen ontmoedigd :mrgreen: Ik stond dan wel vaak om 6 uur ofzo al op, want dan was er geen ontmoedigen meer aan, dan was Moos wakkerrrrrrr haha.
      Saar en Vera hebben dat nooit gedaan. Die moet ik juist weer een beetje prijzen als ze aan komen geven dat ze eruit moeten 's nachts, want dat doen ze uit zichzelf dus amper. Saar heeft het weleens gepresteerd om ik weet niet hoe lang op de deurmat te staan, en maar staan. Ja, dat merk ik niet als ik slaap he? Daarom slapen ze nu ook op bed, dan word ik wakker als ze van bed af springt, en dan is er ook altijd echt iets.
      Wat dat betreft zou het hier weer best handig zijn als ze wel geluid zouden maken als ze ziek worden 's nachts. :wink:
      Afbeelding
      Joenino
      Actief
      Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder

Ongelezen bericht door Joenino »

Aangezien ik ook 2 ratten heb die in een kooi in de gang staan die natuurlijk alleen s'nachts flink actief zijn. Willen zij Rex nog wel eens uitdagen door een tikje op zijn neus te geven als hij zijn snuit weer eens tegen de kooi aanduwd. Wat tot gevolg heeft dat Rex gaat piepen. Maar over het algemeen ligt hij voor de slaapkamer deur te slapen.
      Proud owner of Chow Chow Herder Rex
      Afbeelding
      Hanneke2
      Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Moos schreef:
      MARC_S schreef:Hier weten ze ook dat ze in de nacht volledig stil moeten zijn.
      Maar heb je ze dat echt geleerd/moeten leren? Ik lees namelijk wel meer hier dat de honden 's nachts het niet in hun hoofd moeten halen om je wakker te maken enzo. Hier liever ook niet, maar Moos/Saar/Vera hebben dat ook gewoon nooit gedaan :19: Het is niet zo dat het aan mij ligt dat mijn honden 's nachts nooit herrie maken of me wakker maken om niks; dat doen ze gewoon vanzelf al niet. Die geen herrie maken is een makkie natuurlijk bij amper waakse honden :mrgreen: Alhoewel ik me serieus afvraag of ze ook echt hun tetter zouden houden als er midden in de nacht iemand aan de deur zit te morrelen. Ik verdenk ze ervan dan wel even kort te blaffen.
      Ik heb het Jack nooit geleerd, maar terwijl hij overdag onbezorgd in je oor loopt te tetteren als hij iets duidelijk wil maken en bij 'onraad' midden in de nacht fors van zich laat horen, is het echt heel zacht zielig piepen als hij 's nachts misselijk is of op zondagochtend nodig moet piesen. Ik ervaar het toch als een stukje 'beleefdheid'. Je moet de baas als de sodemieter wakker blaffen als er gevaar is, maar als je een plas moet ligt het een beetje anders.
      Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
      Sepp
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

1 keer dolle boel geweest bij ons op de slaapkamer. Kat had muis meegenomen vanaf buiten en bracht deze trots naar ons bed toe (hoe aardig :evil: ) ...en Roef wilde levende muis van kat....en nanda wilde muis van Roef en Kat.....was een drukke polanaise rondom mijn bed....winnaar Nanda!

Roef kan verder wel eens last hebben van haar maag...dan wil ze gras eten..ze piept dan heel zachtjes..maar wel heel dwingend....ik kijk dan op mijn beurt heel dwingend Taco aan .... :F: :F: .

Als het onweert komt ze bovenop mijn borstkas zitten, helemaal hijgend, in paniek. Ik neem haar dan onder de dekens en hou haar een tijdje vast. Normaal vind ze dat afschuwelijk...maar met onweer vindt ze dat op een of andere manier heel prettig & veilig.

Sepp hoor ik eigenlijk nooit, die ligt in zijn bench en ligt te tukken op zijn rug.
      Afbeelding
      Ma-Rianne
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Ik heb een hondenluik, mijn honden kunnen ook 's nachts naaar buiten, omdat ze zich gedragen. Maar meestal slapen ze 's nacht op de overloop of voor mijn bed.
      Vorig jaar werd ik op een nacht wakker omdat Lieuwe voor mijn bed stond terwijl er een luid kuikengepiep uit zijn bek kwam. Ik kreeg keurig een kuiken van een van mijn krielkipjes op bed bezorgd, ongeschonden en alleen een beetje vochtig.
      Ik ben dus mijn bed uitgeschoten en heb een zaklantaarn meegegrist want dat betekende dat het kippenhok open was, en dat is het 's nachts nooit!
      Bij het kippenhok bleek dat er een vos in de ren zat die probeerde de kippen en kuikens uit het nachthok te hengelen. Vos er vandoor en ik proberen de kuikens te vangen in het donker. (De kippen zaten nog binnen ) Dan zijn die kleine kuikens vreselijk snel...
      Lieuwe ving er een en Rokus ving er een. Daarbij leerde ik meteen dat Rokus geen kuikens moet vangen, want die beet het ding dus wel dood. De andere kuikens waren weg, de achterburen hebben er de volgende dag nog nog een dood gevonden in hun tuin.
      Van de 7 kuikens waren er twee over.... :(:
      Afbeelding
      Sandor

Ongelezen bericht door Sandor »

ik had gisteravond eerst nog stofgezogen
      je meent het :D
      pas maar op voor longkanker

Mijn hond slaapt s'nachts buiten in z'n hok, in de tuin.
      Het gebeurt wel vaker dat ze iedereen wakker blaft doordat er een kat in een boom zit. Ik wordt er niet van wakker:)...
      Maartje
      Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Helaas sta ik 's nachts vaker buiten dan dat ik zou willen.
      Sinds Tess ziek is moet ze er regelmatig 's nachts eruit. Alleen is het super irritant dat ze eenmaal buiten vaak ogenblikkelijk vergeten is waarom ze naar buiten wilde. Dan loopt ze in de tuin te snuffelen en als ik dat zat ben, is ze nog doof ook. Kwader kun je mij bijna niet krijgen, want ik hecht nogal aan mijn nachtrust. Nou ja, iets kwader kan wel, want vaak herinnert Tess zich dan als ik net weer slaap dat ze toch nog wat moet :evil:
      Maartje
      Lupa, Puk en Abby
      Afbeelding
      Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”