Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Noa bij Jack Russell introduceren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lin&Noa
Zeer actief
Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.

Noa bij Jack Russell introduceren

Ongelezen bericht door Lin&Noa »

Noa en Bas(Jack Russell 4 jaar oud) zien elkaar meerdere malen per dag. Maar altijd aan de lijn of Noa op de arm.
Bas is een hond met gebruiksaanwijzing. Op straat valt hij het liefst iedere hond aan en is dan uitermate agressief.
Samen wandelen is geen probleem omdat Bas de buitenwereld op dat moment veel interessanter vindt.
Eenmaal binnen, of op de plaats ziet hij Noa als een indringer/speeltje of ik weet niet wat. Ook op neutraal terrein trouwens.
Als ze bij elkaar zijn hebben we één van de honden altijd vast. Tot nu toe zijn we niet verder gekomen dan dat Bas aan Noa's kont ruikt. maar zodra Noa zich omdraait begint Bas alweer te grommen. Soms probeert hij te happen.
We verdelen de aandacht en we laten ze nu allebei op de grond (vast).

De kans dat het gewoon goed gaat is er wel, maar ik durf dat risico niet te nemen.

Wat nu:
Bas heeft een muilkorf maar is deze niet gewend. Maar dan kunnen ze wel los door de kamer lopen. Bas eerst aan de muilkorf laten wennen zonder Noa?
Of samen aangelijnd in de kamer zodat ze elkaar nét niet kunnen aanraken.
Of wachten tot Noa iets groter is (minder scherpe tandjes en minder springerig)

Nu blijft het dus alleen bij samen wandelen en aangelijnd aan elkaar laten ruiken...

Tips zijn heel erg welkom...

:mrgreen:

Edit:Is niet goed uit te leggen maar we delen eenzelfde achterom. We kunnen Bas niet ontlopen...
Laatst gewijzigd door Lin&Noa op 17 jan 2010 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Re: Noa bij Jack Russell introduceren

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Aan de lijn zodat ze net niet bij elkaar kunnen lijkt me al frustrerend voor de hondjes dus dat zou ik als eerste al niet doen en daar komt dan nog bij dat het los vaak veel beter gaat dan vast.
En als ik zon hond zou kennen ik weet niet hoe de relatie tot die hond is maar dan zou ik hem vermijden met mijn hond. Jehebt een jonge hond en ik zou er niet blij mee zijn als die elke keer word aangepakt om dan nog maar niet te hebben over of je jonge hondje dat gedrag ook kan gaan vertonen.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Lin&Noa
Zeer actief

Verder niemand?

Een lijn lijkt me ook niet ideaal, maar ik vraag me af hoe ik dit moet aanpakken...

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik zou ze zelf op neutraal omheind terrein bij elkaar zetten, zonder riem en met jezelf quasi nonchalant op de achtergrond.
Als Bas in de verscheurmodus gaat lijkt mij dat je 2 van die hondjes nogal rap uit elkaar gepeuterd hebt. Eventueel iets als een breakstick mee als Bas echt vasthoudend is mocht het fout gaan, maar lijkt mij dat het wel goed zou gaan als Bas tenminste niet echt gestoord is. maar dat kan ik vanaf hier niet bekijken. Ik zou ze iig, als je Bas dus niet kunt ontlopen, zo snel mogelijk bij elkaar zetten.
Tsja en als het niet goed gaat heeft je pup zijn eerste nare ervaring, maar als je daar niet al te traumatisch op reageert als baasje komt dat ook wel weer goed.
Ik zou iig niet wachten tot Noa groter is.
Gr. Aniek

Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nawosh »

Ik heb Romis en Nawosh bij een vriendin in de tuin kennis laten maken, dit was voor beide vreemd terrein.
We hebben de honden in de tuin gelaten en zijn zelf weggegaan, hebben achter het raam staan kijken om evt. in te kunnen grijpen als het nodig zou zijn.
Zo kon geen van beide steun zoeken, de baas claimen of verdedigen, enz.
Thuis, op eigen terrein van Nawosh dus, heb ik haar eerst een muilkorf omgedaan maar dat bleek al snel niet (meer?) nodig te zijn.
Ik weet niet of je hier iets aan hebt...
Veel succes!
Groetjes, Marjan
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Apart dat het buiten wel kan. Kan het binnen wel bij een ander thuis? Met vreemde honden die buiten goed kunnen gaat het binnen hier ook goed, moeten wel alle speeltjes en botjes weg.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Lin&Noa
Zeer actief

Bij mij thuis binnen gaat het ook niet goed. Precies hetzelfde gedrag.

Nou bedenk ik me dat als we buiten aan de lijn lopen (de honden dan :roll: ) dat Bas wel een snauw geeft als Noa écht te dichtbij komt. Bij zijn gezicht dan wel...

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Maar dan hebben ze steun aan de bazen en aan de lijn.

Ik zou doen wat Aniek (Budkes) zegt: op neutraal terrein, zorgen dat je zelf uit beeld bent, loslaten.

Bas heeft dit ook ontwikkeld doordat hij vast zat, schat ik zo in. Dan wordt het terrein van een hond klein en beheersbaar en als alle honden maar worden weggehaald bij zulk gedrag heeft ie overwinning op overwinning. Dan kweek je dit soort ellende erin.
Ik zet er aardig wat op dat het zo is ontstaan en aangeleerd.

Maar ik vraag me echt af hoe dapper Bas is op neutraal terrein en zonder baas.
Dat lijkt me de aangewezen manier.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Lin&Noa
Zeer actief

Marjoleine schreef:Maar dan hebben ze steun aan de bazen en aan de lijn.

Ik zou doen wat Aniek (Budkes) zegt: op neutraal terrein, zorgen dat je zelf uit beeld bent, loslaten.

Bas heeft dit ook ontwikkeld doordat hij vast zat, schat ik zo in. Dan wordt het terrein van een hond klein en beheersbaar en als alle honden maar worden weggehaald bij zulk gedrag heeft ie overwinning op overwinning. Dan kweek je dit soort ellende erin.

Maar ik vraag me echt af hoe dapper Bas is op neutraal terrein en zonder baas.Dat lijkt me de aangewezen manier.
Bas kan een schijterd zijn. Een angstbijter is het wel...

Ik ga dat zeker proberen, ooit, maar ik zou het wel eng vinden dan!
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Lin&Noa schreef:

Maar ik vraag me echt af hoe dapper Bas is op neutraal terrein en zonder baas.Dat lijkt me de aangewezen manier.

Dat zou ik dan weer niet doen, wachten op ooit. Dan zal de spanning alleen maar meer oplopen en de kans dat het dan nog gaat lukken wordt bij elke "vaste" afgeschermde ontmoeting kleiner. Plus dat je pup steeds meer pup af wordt. Dus mijn devies is nu of nooit. :F:

Ik zou me sowieso niet zo erg druk maken als ik jou was. Noa is nog een pup én een teefje, kans dat Bas haar opvreet is erg klein.
Maar als je zo bang bent dat het fout gaat kun jezelf beter zover mogelijk uit beeld zijn bij deze ontmoeting, dan kun je je zenuwen ook niet overbrengen op de honden.
Gr. Aniek

Afbeelding
Lin&Noa
Zeer actief

Budkes schreef:
Lin&Noa schreef:

Dat zou ik dan weer niet doen, wachten op ooit. Dan zal de spanning alleen maar meer oplopen en de kans dat het dan nog gaat lukken wordt bij elke "vaste" afgeschermde ontmoeting kleiner. Plus dat je pup steeds meer pup af wordt. Dus mijn devies is nu of nooit. :F:

Ik zou me sowieso niet zo erg druk maken als ik jou was. Noa is nog een pup én een teefje, kans dat Bas haar opvreet is erg klein.
Maar als je zo bang bent dat het fout gaat kun jezelf beter zover mogelijk uit beeld zijn bij deze ontmoeting, dan kun je je zenuwen ook niet overbrengen op de honden.
Ik heb het probleem voorgelegd aan de hondenschool-leraar en aanstaande zondag nemen we Bas mee. Dan kan hij kijken hoe bas reageert en hopelijk heeft hij een oplossing. Spannend!
Het klopt wel, het is nu of nooit: maar dan is het ook echt "leven of dood"...

Ik wacht zondag even af.
Bedankt iig!

Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

dat is wel een makkelijkere oplossing ja want dan kun je inderdaad zien hoe bas reageert dat is makkelijker dan zo via de computer.
Er gebeuren zoveel dingen die wij niet zien tussen die honden
Ik ben benieuwd naar de oplossing.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Lin&Noa
Zeer actief

Sanne!! schreef:dat is wel een makkelijkere oplossing ja want dan kun je inderdaad zien hoe bas reageert dat is makkelijker dan zo via de computer.
Er gebeuren zoveel dingen die wij niet zien tussen die honden
Ik ben benieuwd naar de oplossing.
Ik hou jullie op de hoogte. :ok:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Zo heb ik het hier ook eens gedaan. Mensen hadden al weken een golden retriever reu pupje en durfden hem al die tijd niet bij hun oude duitse herderteef te laten. Dus ze hadden ze al die tijd gescheiden gehouden. Hen met beide honden (in 2 auto's :lol1: ) naar de KC laten komen. Beide honden losgegooid op het omheinde terrein en de eigenaren achter glas in de kantine.
Ging prima en ze waren daarna dikke vrienden. De paniek sloeg nog even lichtelijk toe toen er wat bloedvlekken op GR pupje verschenen, maar de arme ouwe herderteef had wat last van bloedend tandvlees. :smile:

Succes zondag :ok: .
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”