Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hier zou ik niet naast kunnen lopen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

hier zou ik niet naast kunnen lopen

Ongelezen bericht door Marian4 »

Toen ik vanmiddag het bos inging liep er een stel achter mij met volgens mij een jonge zwarte retriever. Ik hoorde de man "hou op" gillen. Ik draaide mij meteen om en zag dat hij de hond 2x met ver opgeheven arm met de riem op zijn rug sloeg. Nou dan krijg ik sterretjes voor mijn ogen. De vreselijke daad was waarschijnlijk trekken aan de riem. Ingang bos, blije jonge hond....... :cry:
Ik probeerde heel rustig te blijven en zei: "hé hallo, je slaat je hond toch niet?" Natuurlijk kreeg ik het geijkte antwoord: "dat maak ik zelf wel uit". Mijn antwoord was "wat een onmacht".
Ik had ze nog nooit hier in het bos gezien. Het is hier bij gebleven maar ik heb de hele wandeling aan dit incident gedacht, Er liep een vrouw naast. Zij keek de andere kant op en deed of zij er niet bij hoorde. Nu weet ik niet of het een "setje" was, maar ik dacht zo'n eikel slaat haar natuurlijk ook. Nog een reden om niet bij zo'n zielig mannetje te blijven.
Nu kan ik me niet voorstellen om een relatie te hebben met iemand die een hond slaat. De liefde zou bij mij meteen over zijn.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Re: hier zou ik niet naast kunnen lopen

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

De liefde zou niet alleen over zijn bij mij maar ik zou zelf geweldadig worden...
Ik zou om te beginnen in ieder geval al niet verliefd worden op iemand die de pleuris aan honden heeft...
En als ik er na een tijd achter zou komen dat mijn vriend uit onmacht of frustratie op mijn honden zit te beuken dan beuk ik hem :mann: met zijn kop tegen een muur wel teverstaan :E:
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door mim »

Ik heb zoiets dergelijks ook wel eens meegemaakt toe we in noordwijk waren om met de hondjes te wandelen. We gingen ergens wat drinken en er komt een vent binnen met 2 ( gedrilde kindjes) zonder vrouw ( weet de rede wel). Zijn golden deed ws iets fout en hij gaf die hond toch een paar klappen, echt genant :ugh: . Onze buurman riep gelijk, "Hé idioot, zoiets doe je toch niet" . Toen werd die vent echt link, waar hij zich mee bemoeide enz en dat hij ook wel een klap kon krijgen. Je had die gezichtjes van die kindjes moeten zien :ugh:

Arme kindjes, arme hond :(
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Je hond slaan, wat zielig zeg :devil:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Jawel, gewoon voetje voor voetje, en als hij die hond een lel verkoopt,
geef je hem een schop met het voetje :S: :lol1:
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dusty »

zo iemand is geen hond waard! wat een misselijk persoon :kotz:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Inderdaad, geen hond waardig.
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Tja... inderdaad kun je niets meer doen dan een opmerking plaatsen. :ugh:
Had 'm graag even teruggepakt anders, maar goed....... voor 't zelfde geld heb je dan een paar petsen terug te pakken. Zo'n mafsjaak is nou eenmaal niet te vertrouwen. :piew:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

ik zou ook echt niet accepteren dat mijn vent mijn hond sloeg... de liefde zou direkt over zijn en hij mag blij zijn dat hij er zelf zonder kleerscheuren af zou komen... die vent die de hond sloeg is geen knip voor d eneus waard en dat wijf wat er naast liep al helemaal niet.... ik vind het knap dat je je zo rustig hebt gehouden.. ik zou dat dus echt niet kunnen.
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

tegenwoordig moet je al oppassen als je er wat van zegt :ugh: was er laatst niet een oud vrouwtje neergestoken omdat haar hondje door de sneeuw op de stoep aan het plassen was? iemand maakte een opmerking, zij zei iets terug van dat ze er niets aan kon doen oid en pats neergestoken .....
van de week stond ik met 3 honden in het gras en de kleinste kalusha stond een stukje op het fietspad, kwam er een fietser langs die RUIM er langs kon, of ik die kolere hond niet bij me kon houden :scratch: ik vroeg of hij altijd zo een zonneschijn is, ik kan het namelijk niet laten om wat terug te zeggen, maar ik besef me dan altijd pas achteraf dat je tegenwoordig helaas beter je mond kan houden, voor je het weet heb je ene klap te pakken of een mes in je ribben met die idioten :jank:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
manonnetje86
Actief
Mijn ras(sen): Mopshond
petit brabancon
Contacteer:

Ongelezen bericht door manonnetje86 »

Allemaal onmacht dat slaan.
Ik vind het zo zielig. Laat hem iemand slaan die net zo sterk is als hem en die terug kan slaan.
Zo n arme hond kan niets terug doen. :(
Afbeelding
theab
Actief
Mijn ras(sen): Duitseherders uit de werklijn
Contacteer:

Ongelezen bericht door theab »

Je weet niet wat de hond deed voor hij klappen kreeg.

Zelf heb ik die grote mechelaars omgeschoold in Duitsland. De eerste dag mochten ze mee het bos in en nummer 1 rende weg, draaide zich om en sprong met een rotvaart bijtend tegen me op. Die heeft echt wel ros gehad op dat moment, toch ben ik geen hondenmishandelaarster hoor.
Soms is het gewoon nodig dat ze op hun plaats gezet worden, beter 1 x stevig dan 10 x met een koekje.
groetjes van Thea, Saartje, Atlas, Blufie en Coca
http://www.burgerboschoase.nl
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Als ik zie dat iemand z'n hond slaat krijg ik daar altijd een naar gevoel bij.
Maar ik zeg er eigenlijk nooit iets van, behalve soms een vraag waar ik dan ook gewoon antwoord op krijg.

Je weet niet altijd wat de reden is.

Zo heb ik bijvoorbeeld Romeo een keer een flinke knal op zijn kop gegeven het het handvat van de flex.
Ik had twee honden bij, en Romeo wilde bovenop een Frans Bulldogje duiken, ik zag het aan hem.
Op dat moment was het de enige optie om te voorkomen dat hij hem te grazen zou nemen.
Tja, dan liever een knal op zijn kop, dan een hondje tussen zijn kaken.

Daarom zeg ik niet snel iets als ik denk dat een hond mishandeld wordt, tenzij ik zie dat zo'n dier heel vaak rot behandeld wordt, er tegen wordt geschreeuwd, en hij wordt geslagen etc.
Dan wil ik nog wel eens proberen om mensen op andere gedachten te brengen, maar dat doe ik dan liever door ze eerst te leren kennen via wat gezellige praatjes.
En na een tijdje dan wat tips te geven hoe het makkelijker, sneller en fijner kan.

Een opmerking geven heeft helaas weinig nut, mensen die zo makkelijk slaan zijn vaak ook makkelijk agressief.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”