Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

campings Zweden

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

campings Zweden

Ongelezen bericht door blacky »

Hallo allemaal, wij willen graag met de caravan en de hondjes een trektocht door Zweden maken. Bloedtesten zijn gedaan en we zijn er verder helemaal klaar voor. Nu alleen nog mooie plekjes zoeken. Wie weet een paar mooie campings of een omgeving die je niet mag missen? We hebben er 4 weken voor uitgetrokken.
Afbeelding
gevni havanezers
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Re: campings Zweden

Ongelezen bericht door Lysette »

Het Marstrand (vlak bij Göteborg) is echt heel erg gaaf. Je kan er in een paar uur omheen wandelen.

Verder hebben wij een hele tijd op deze camping gezeten: http://www.venjanscamping.se/" onclick="window.open(this.href);return false; . Wat noordelijker in Zweden. Hele mooie omgeving en de eigenaren van deze camping zijn heel makkelijk. Je moet geen super luxe camping verwachten maar het is wel schoon, en dat vind ik het belangrijkste. Je kunt bij hun ook kano's huren (wij hebben een tocht gekanood en een keer richting een eiland, en daar een nachtje blijven slapen, echt een aanrader!). Vanaf die camping kun je ook de hoogste watervallen van Zweden bezoeken (ong. 2 uur rijden). Ik zou niet te zuidelijk in zweden blijven, hoe noordelijker je komt, hoe mooier het wordt :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Maak -als je flink noordelijk gaat- ook een uitstapje naar Noorwegen! Mijn favoriet vakantieland!
In het zuiden van zweden vond ik Kristianstad leuk en mooi!

Veel campings zijn bedoeld voor campers een caravans vooral bij wintersport gebieden. Dat zijn vaak niet de meest knusse campings. Ik raad een goed campingboek aan. Kan je een beetje selekteren. ANWB-campings zijn vaak leuk en omdat Zweden niet al te veel nederlandse toeristen aantrekt wordt je toch niet overspoeld met nederlanders.
Wij staan ook graag op boerencampings. Een leuke camping vinden in Zweden en Noorwegen is toch net iets minder makkelijk als in Frankrijk (imo).
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Toen wij een paar jaar geleden naar Zweden waren hebben we vooraf een globale route uitgestippeld. Vervolgens een campingboek mee. Een campingboek is wel aan te raden, want 'spontaan' zijn wij nooit bordjes van een camping tegengekomen.
blacky
Zeer actief

he alvast heer erg bedankt voor de tip. idd gaan wij ook een route rijden via Kopenhagen naar het noorden van Zweden dan de grens over naar Noorwegen en dan weer via Oslo laten zakken naar Zuid-Zweden. De camping uit het eerste bericht heb ik opgeslagen. En we gaan natuurlijk voor een goed camping boek. Ook werd ons de campingcard scandinavie aangeraden. Hier schijn je ook een boek bij te krijgen. Moet wel zeggen dat de voorbereiding moeilijker is dan verwacht maar wel leuk.
Afbeelding
gevni havanezers
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

blacky schreef:he alvast heer erg bedankt voor de tip. idd gaan wij ook een route rijden via Kopenhagen naar het noorden van Zweden dan de grens over naar Noorwegen en dan weer via Oslo laten zakken naar Zuid-Zweden. De camping uit het eerste bericht heb ik opgeslagen. En we gaan natuurlijk voor een goed camping boek. Ook werd ons de campingcard scandinavie aangeraden. Hier schijn je ook een boek bij te krijgen. Moet wel zeggen dat de voorbereiding moeilijker is dan verwacht maar wel leuk.
Die kaart is inderdaad handig. Ik heb toen die sticker om hem geldig te maken op laten sturen en dan krijg je ook meteen korting op de pond :ok: Dat boek hebben wij niet gekregen trouwens. Ik heb campings gezocht op internet en toen een lijstje gemaakt van de plaatsen waar wij heen wilden. Overigens zijn we op de camping die ik noemde blijven hangen :mrgreen:

Bonnie F
Zeer actief

blacky schreef:he alvast heer erg bedankt voor de tip. idd gaan wij ook een route rijden via Kopenhagen naar het noorden van Zweden dan de grens over naar Noorwegen en dan weer via Oslo laten zakken naar Zuid-Zweden. De camping uit het eerste bericht heb ik opgeslagen. En we gaan natuurlijk voor een goed camping boek. Ook werd ons de campingcard scandinavie aangeraden. Hier schijn je ook een boek bij te krijgen. Moet wel zeggen dat de voorbereiding moeilijker is dan verwacht maar wel leuk.
Oh, je gaat ook naar Noorwegen!!!!
Als ik daar ben, heb ik altijd het gevoel van thuiskomen!
Ik ken geen mooier land. Ik zou er wel willen wonen. (sorry, ik laat me even gaan)

Voor Noorwegen geldt wel een beetje hetzelfde als in Zweden. De ANWB heeft leuke en goede campingboeken.
Oja, als je een TOMTOM hebt, je kunt de anwb-campings op je tomtom zetten via de site. Heel handig.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Als je een beetje fatsoenlijke wegenkaart koopt, bijvoorbeeld van Michelin, staat elke kampeerplaats daar op.
Je kunt dan kijken waar je ongeveer naar toe wilt en ook of dat bijvoorbeeld aan het water is of niet. Zo doen wij het.
Ik heb geen gids ofzo.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Als je een beetje fatsoenlijke wegenkaart koopt, bijvoorbeeld van Michelin, staat elke kampeerplaats daar op.
Je kunt dan kijken waar je ongeveer naar toe wilt en ook of dat bijvoorbeeld aan het water is of niet. Zo doen wij het.
Ik heb geen gids ofzo.
In het wegenboek van de lidl staan ze ook :ok:

deej@y
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Engelse Stafford

Ongelezen bericht door deej@y »

Wij hebben gezeten in een huisje in het plaatsje Frediksberg (Dalarna).....echt zo prachtig...
heerlijk om langs die grote meren te wandelen...Het is alleen in midden Zweden...
Mocht je vragen hebben hoor ik het wel :wink:
Dit jaar gaan we weer maar dan gaat onze Deejay ook mee :E:
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Wat leuk!

Wij gaan ook naar Zweden en dan door naar Noorwegen, ik heb 3,5 week vakantie.
De bloedtest van Nilsson was goed dus de vakantiepret kan beginnen.
Wij boeken nooit campings wij zien wel waar wij terecht komen.
Mag je trouwens in Zweden/Noorwegen vrij camperen? en zo ja.....wie weet nog een mooi rustig plekje.....
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
van het Spechthorst
Zeer actief

Ongelezen bericht door van het Spechthorst »

Hey wat leuk, wij gaan ook naar Zweden.
Ergens aan de rivier de Klavaren als ik het goed schrijf. We gaan niet rondtrekken. We ploffen de caravan ergens neer en als het daar goed bevalt blijven we er rustig zitten.
Hoe gaan jullie over?
We overwegen die nachtboot te nemen, de grote overtocht. Dat scheelt je aardig in de kilometers die je moet rijden. En aangezien mijn mannetje meestal alleen rijdt, is hem dat wel welkom. Maar het is aanzienlijk duurder begreep ik.
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Sijanmeer in Zweden is erg mooi. Storfossen (watervallen) mag je wat mij betrefd ook niet missen.
Ja, je mag in zweden en noorwegen wildkamperen. Daar zijn wel regels aan verbonden natuurlijk, maar wij hebben dat 1,5 jaar geleden tijdens onze vlottentocht ook gedaan.

2 jaar daarvoor zijn we in Zweden en Noorwegen geweest. In Noorwegen was het absolute hoogtepunt de Lofoten met de walvissafari. maar lofoten zijn zowiezo schitterend.

de route die wij hebben gereden hadden we via http://www.buroscanbrit.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Eigenlijk een kampeerhuttenrondreis, maar je kunt dus ook gewoon de route narijden, onderweg af en toe wildkamperen en als je langs een camping komt daar gaan kamperen. hier kome je in ieder geval langs vele campings. je ziet hele mooie plekjes van zowel zweden als noorwegen. Wij vonden 19 dagen tekort, daarom hebben we op eigen gelegenheid er langer over gedaan.

http://www.buroscanbrit.nl/vakantie/noo ... hakon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
blacky
Zeer actief

van het Spechthorst schreef:Hey wat leuk, wij gaan ook naar Zweden.
Ergens aan de rivier de Klavaren als ik het goed schrijf. We gaan niet rondtrekken. We ploffen de caravan ergens neer en als het daar goed bevalt blijven we er rustig zitten.
Hoe gaan jullie over?
We overwegen die nachtboot te nemen, de grote overtocht. Dat scheelt je aardig in de kilometers die je moet rijden. En aangezien mijn mannetje meestal alleen rijdt, is hem dat wel welkom. Maar het is aanzienlijk duurder begreep ik.
Wij gaan dit jaar met de brug omdat we nergens aan gebonden willen zitten. Vorig jaar zijn we met de boot Kiel-Göteborg geweest en dat is ons erg goed bevallen. We hebben toen een speciale honden hut genomen.(dan hoeft de hond niet de hele nacht in de auto te zitten) En mag hij uitgelaten warden op het dek. Hij mag overigens niet op andere plaasten op de boot komen en je wordt 's morgens vroeg wakker gemaakt omdat je met je hond alvast in de auto moet gaan zitten. Dit hebben wij echter niet gedaan omdat we een kleine hond hebben en ik hem in de rugtas heb gedaan, speciaal voor honden, die je goed kon afsluiten. Niemand zag mijn hond zitten.
Afbeelding
gevni havanezers
blacky
Zeer actief

flamme schreef:Sijanmeer in Zweden is erg mooi. Storfossen (watervallen) mag je wat mij betrefd ook niet missen.
Ja, je mag in zweden en noorwegen wildkamperen. Daar zijn wel regels aan verbonden natuurlijk, maar wij hebben dat 1,5 jaar geleden tijdens onze vlottentocht ook gedaan.

2 jaar daarvoor zijn we in Zweden en Noorwegen geweest. In Noorwegen was het absolute hoogtepunt de Lofoten met de walvissafari. maar lofoten zijn zowiezo schitterend.

de route die wij hebben gereden hadden we via http://www.buroscanbrit.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Eigenlijk een kampeerhuttenrondreis, maar je kunt dus ook gewoon de route narijden, onderweg af en toe wildkamperen en als je langs een camping komt daar gaan kamperen. hier kome je in ieder geval langs vele campings. je ziet hele mooie plekjes van zowel zweden als noorwegen. Wij vonden 19 dagen tekort, daarom hebben we op eigen gelegenheid er langer over gedaan.

http://www.buroscanbrit.nl/vakantie/noo ... hakon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hebben wij ook aangedacht om dat te doen. Staan al deze hutten ook op campings dan? Afstanden zijn ons van hut naar hut wat te groot. vorig jaar gingen we van huisje naar huisje omdat we toen nog geen caravan hadden. We weten daarom dat je alleen met auto al een hele dag onderweg bent alsj e volgende huisje 300 km verderop is. Zelfs zonder caravan is de gemiddelde snelheid die je haald maar 50 km per uur.
Afbeelding
gevni havanezers
Jaap*
Zeer actief

Wij gaan eigenlijk altijd met de beide ferry's. Puttgarden-Rodby en Helsingborg-Helsinger. Vanwege de hond.
En ik vind het ook gewoon leuk omdat het de reis even breekt.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

blacky schreef:
Hebben wij ook aangedacht om dat te doen. Staan al deze hutten ook op campings dan? Afstanden zijn ons van hut naar hut wat te groot. vorig jaar gingen we van huisje naar huisje omdat we toen nog geen caravan hadden. We weten daarom dat je alleen met auto al een hele dag onderweg bent alsj e volgende huisje 300 km verderop is. Zelfs zonder caravan is de gemiddelde snelheid die je haald maar 50 km per uur.
De meesten staan wel op een camping inderdaad. Wij vonden het ook te ver om alle afstanden te rijden. Dan mis je heel erg veel van de omgeving. Je kunt in Zweden (en Noorwegen ook niet trouwens) niet echt doorrijden nee :mrgreen: De route is wel over de hoofdwegen, maar wel ERRUG de moeite waard.
L@nghaar
Zeer actief

Wij zijn van plan om via Denemarken te gaan, wij willen gaan wanneer willen en terug wanneer wij willen.
Nou ja......terug wanneer wij willen klopt niet helemaal, ik heb 3,5 week vakantie dus daar moet ik mij aan houden :(

Het is mijn eerste keer dat ik naar Zweden ga, ik heb van een broer allerlei boeken gekregen van de vakantiebeurs en ik kijk nu mijn ogen al uit....wat prachtig!
Wij zijn van plan om zo veel mogelijk wild te kamperen en af en toe een keer op een camping te gaan staan.
Als ik het zo bekijk en alles hier lees hebben wij aan 3,5 week echt niet genoeg.

Hoe is jullie ervaring met de hond in Scandinavie?
Zijn er nog dingen waarvan jullie zeggen let daar op?
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Langhaar schreef:Zijn er nog dingen waarvan jullie zeggen let daar op?
Er is in de scandinavische natuur doorgaans meer te beleven voor een jachthond dan in nederland :ugh: :mrgreen:
Daar houden wij wel rekening mee.
Verder vind ik het een fijn hondenland, wij doen niks anders dan thuis.
Bonnie F
Zeer actief

Wij willen volgend jaar naar Noorwegen met de hond.
Inenting en ontwormen is iets waar je rekening mee moet houden.
Maar inderdaad ook het wild, het sterk stromende water en de afgronden. :N:
Even je hond losgooien is er dan niet bij.

Verder vind ik de Noren en Zweden erg beleefd en strikt in de omgangsvormen. Daar houd ik (ook zonder hond) rekening mee.
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief

Jaap* schreef:
Langhaar schreef:Zijn er nog dingen waarvan jullie zeggen let daar op?
Er is in de scandinavische natuur doorgaans meer te beleven voor een jachthond dan in nederland :ugh: :mrgreen:
Daar houden wij wel rekening mee.
Verder vind ik het een fijn hondenland, wij doen niks anders dan thuis.
Nilsson luistert hier prima maar ja......ik had al gehoord van een vriendin in Noorwegen dat haar anders zo perfect luisterende hond nu in Noorwegen toch wel moeite heeft om te luisteren aangezien de geurtjes en het wild rijkelijk voorhanden zijn.
Laatst kwam haar hond terug met de achterbout van een eland........
Wij nemen in ieder geval een lange lijn mee zodat hij toch nog redelijk vrij kan lopen en wij bovenstaande niet mee maken. :D

Hoe doet de rest dat met de hond: loslopen of vast?
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ze hebben veel losgelopen bij ons, maar in natuurparken bijv. wel weer vast. Nu jagen ze hier ook niet echt dus dat scheelt wel een hoop :ok: Ziva was ik het begin wel een eind van ons weg maar toen hebben we ons een keer goed verstopt en daar is ze zo van geschrokken dat ze de rest van de vakantie heeeel goed op ons heeft gelet.

Ik vind Zweden heel makkelijk met honden. Wij kwamen met drie honden en daar keken ze niet eens raar van op.

Je moet alleen wel de bloedonderzoeken op tijd regelen. Even gedoe maar als je daarna op tijd blijft enten blijft het wel de rest van zijn leven geldig :ok:

L@nghaar
Zeer actief

Lysette schreef: Je moet alleen wel de bloedonderzoeken op tijd regelen. Even gedoe maar als je daarna op tijd blijft enten blijft het wel de rest van zijn leven geldig :ok:
:ok:
is allemaal al geregeld, zijn titer was goed, dus alleen de ontworming nog.
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Leuke topic, ik ga in juni weer naar Zweden en ben nog op zoek naar een leuke accomodatie waar je met honden in mag, dus als iemand iets weet in de buurt van Sodertalje?
Afbeelding
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Leuk!! Wij willen na de world dog show in denemarken ook door rijden naar zweden!
Wij moeten nog in de buurt van stockholm zijn dus nog geeeeeeeen idee hoe we het gaan doen
en hoe wat waar. Zou vandaag de kaart uit tekenen om te kijken maar kon hem even niet vinden haha
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

*Evie* schreef:Leuk!! Wij willen na de world dog show in denemarken ook door rijden naar zweden!
Wij moeten nog in de buurt van stockholm zijn dus nog geeeeeeeen idee hoe we het gaan doen
en hoe wat waar. Zou vandaag de kaart uit tekenen om te kijken maar kon hem even niet vinden haha
Vergeet niet voor Zweden de wormenkuur te doen. Misschien kan dat ook op de WS gedaan worden. Of vlak voor vertrek naar Denemarken, 10 dagen voor vertrek. Onze honden hebben in Zweden behoorlijk veel teken gehad. Zou daar wel even iets voor meenemen.
Maggie
L@nghaar
Zeer actief

goud schreef:
*Evie* schreef:Leuk!! Wij willen na de world dog show in denemarken ook door rijden naar zweden!
Vergeet niet voor Zweden de wormenkuur te doen. Misschien kan dat ook op de WS gedaan worden. Of vlak voor vertrek naar Denemarken, 10 dagen voor vertrek. Onze honden hebben in Zweden behoorlijk veel teken gehad. Zou daar wel even iets voor meenemen.
:ok: bedankt voor de tip, wij gaan ook naar Zweden.
Afbeelding
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Grappig wij gaan het omgekeerd doen, eerst bij Stockholm in de buurt een Show, dan het weekend daarna in Denemarken twee shows waarvan in de wereldshow is.
Nog steeds geen idee hoe wat waar en wie, maar komt allemaal wel goed. Ik ga ze wel voor teken goed behandelen want de hond van een vriendin is door een teken ziekte overleden wat daar veel voorkomt.
Afbeelding
Pol
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Pol »

Leuk en nuttig om te lezen al jullie tips en ervaringen, bedankt.
Ook wij gaan met de caravan en hond naar Zweden, entingen en bloedonderzoek zijn in orde, we zijn van plan in het zuiden, 3 weken.
We willen het liefst naar minicampings en ik ben nog druk zoekende naar leuke adressen.
Vrij kamperen spreekt ons ook enorm aan.
Voor het eerst dat Polleke meegaat met ons op vakantie en een lange autorit gaat meemaken.
Ze heeft er gelukkig geen hekel aan.

Succes vast allemaal met de voorbereidsels.
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Chezzies schreef:
Grappig wij gaan het omgekeerd doen, eerst bij Stockholm in de buurt een Show, dan het weekend daarna in Denemarken twee shows waarvan in de wereldshow is.
Nog steeds geen idee hoe wat waar en wie, maar komt allemaal wel goed. Ik ga ze wel voor teken goed behandelen want de hond van een vriendin is door een teken ziekte overleden wat daar veel voorkomt.
Heey heb je een linkje voor mij van die show???
Wij zitten nergens aanvast dus is dat miss ook nog wel een leuk idee!!

Wormen komt goed, hebben het met de DA al over gehad hoe en wat, titer is goed dus voor vertrek even langs de DA.

Teken is dus goede tip! Zorgen dat we wat mee nemen!
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”