Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

sluit hem ff op in de schuur

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Vince
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Kangal Hovawart
Contacteer:

sluit hem ff op in de schuur

Ongelezen bericht door Vince »

Vandaag weer wat meegemaakt. Na een week hard werken nog even over de dijk bij het erkermederstrand met Tibs. Bij aankomst staat er een vrouw haar hond te roepen.
Dus ik vroeg aan haar of ze haar hond kwijt was en of ik tijdens mijn wandeling even goed moest opletten. Mocht ik een basset tegen komen dan hoorde ze het graag!

So far so good. Dus ik loop rustig mijn rondje met Tibs, doe wat oefeningen en kom weer bij de parkeerplaats aangehobbeld. Zit ze in de auto te wachten en ik hoorde wat blaffen in de bosjes. Dus ik ben daar maar even naartoe gelopen met Tibs om te kijken of wij de hond zagen en die zagen we. Dus ik zwaaien naar die vrouw dat ik haar hond zie. Dus ze komt eraan en vertelde dat de basset wel vaker wat ging snuffelen en dan niet mee wilde. Maar hij wist de weg naar de auto dus die vond tie wel. Echter hoefde ze nooit langer dan een half uur te wachten bij de auto... :scratch: Zo lang als vandaag had het nog nooit geduurd (de dooi flink zijn werk gedaan dus de konijntjes waren weer op pad en dat kunnen speurders wel leuk vinden :tongue:)

Begint ze te vertellen dat de laatste keer dat het langer duurde ze de hond in de achterbak had gesmeten en gelijk thuis een nacht in de schuur had opgesloten, dat zou hem leren. Vervolgens vertelde ze doodleuk dat hij nu niet meer kwam omdat hij zou weten dat ze pisnijdig was en dat als ze thuis waren hij gelijk 2 uur in de schuur kon, 'dan kon hij even op haar wachten en kijken hoe leuk hij dat vond'

Ik heb me enorm in moeten houden om haar niet even mijn mening over zulk gedrag t.o.v. je hond te geven. Maar dat is toch compleet raar gedrag? Typisch iemand die weer denkt dat een hond hetzelfde in elkaar zit als een mens. Dus eerst al straffen en hardhandig je auto in smijten als hij komt, vervolgens naar huis rijden en hem dan een nacht in de schuur opsluiten zodat hij ook even voelt hoe het is om te moeten wachten op de baas.....

Tot slot zegt ze nog van, nou ik geef hem nog een kwartier en anders mag hij vannacht hier slapen, het wordt ook al donker en dan gaan de konijnen helemaal weer huppelen dus komt tie zeker niet.

Ik wil niet zomaar iemand veroordelen want ik weet niet in hoeverre de woede sprak of dat dit werkelijkheid was maar als het waar is (zoals ze zelf zei) dan zou ik ook lekker achter de konijntjes aan blijven gaan, als je naar de baas gaat is het toch al hommeles.....
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: sluit hem ff op in de schuur

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik denk dat ik vriendelijk doch duidelijk had uitgelegd dat haar ''straf'' de exacte reden is waarom de hond niet komt. En dat als ze graag haar hond snel terug wil, ze veel beter kan belonen voor goed gedrag, dan dit soort straffen uit te delen, waar zo'n hond toch niets van leert...

Sommige mensen...
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Die mevrouw had er bij aanschaf vast en zeker geen idee van wat ze aanschafte toen ze een Basset kocht en ik had haar dat toch fijntjes gezegd.Arme hond.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Tja als je wilt dat je hond niet meer terug komt kun je dat inderdaad het beste doen.... :S:
Ik had haar geloof ik ook geprobeerd even uit te leggen hoe het werkt... of dat soort mensen er voor open staan....
Vince
Zeer actief
Contacteer:

Ja normaal gesproken doe ik dat eigenlijk wel maar ik had het idee dat deze mevrouw al een beetje 'on edge' was om het zo maar te zeggen....
eee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Friese Stabij met Wetterhoun
Schotse Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door eee »

ik zeg: mevrouw bij dr nekvel grijpen en de dichtstbijzijnde schuur/hooiberg/sloot in mikken en er dan vervolgens bij roepen dat dit de straf is voor het uitkramen van zulke debiele ideeën over straffen. en ten slotte vragen of het haar leuk lijkt om eens koffie te komen drinken. ' oh, uw wilt niet naar me toe komen als ik u zo behandel??'

nee even serieus, ik denk niet echt dat je nog iets kan beginnen met mensen die denken dat het helpt als je gaat straffen als die hond allang weer vergeten is wat ie fout had gedaan ( als je een basset zn neus laten volgen als als echte fout kan beschouwen..) ik zou denk ik in zo'n geval zeggen dat belonen veel beter werkt dan straffen, en als ze dan een betoog gaat houden zou ik vriendelijk knikken en haar hond in gedachten veel sterkte wensen...
Afbeelding

Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

tja, ik kan me de frustratie van die vrouw best voorstellen.
ze wist waarschijnlijk niet waar ze aan begon met een basset.
het is mens eigen om zo te reageren. met straf, omdat hij niet komt.
het werkt natuurlijk geheel averechts. en het is niet eerlijk tegenover de hond.

dat deze mensen nu niet eens raad komen vragen op dit forum :idea:
of andere basset eigenaren eens om info vragen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Emma schreef:tja, ik kan me de frustratie van die vrouw best voorstellen.
ze wist waarschijnlijk niet waar ze aan begon met een basset.
het is mens eigen om zo te reageren. met straf, omdat hij niet komt.
het werkt natuurlijk geheel averechts. en het is niet eerlijk tegenover de hond.

dat deze mensen nu niet eens raad komen vragen op dit forum :idea:
of andere basset eigenaren eens om info vragen.
Misschien is het handiger als mensen zich van te voren verdiepen in het ras van hun keuze....:idea:
ik kan geen enkel begrip voor die mevrouw opbrengen, noch voor haar frustraties!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Tja, ik moet toegeven dat ik Nilo ook wel eens in de bench heb gezet nadat hij enorm vervelend deed tijdens een wandeling. Maar niet als straf, maar omdat ik behoorlijk geirriteert was en er even niet op zat te wachten dat hij thuis weer om me heen zat te draaien, want dat doet ie. Dan is het tegenover hem eerlijker om hem even weg te stoppen, in plaats van dat hij mijn frustraties mee maakt terwijl hij allang weer vergeten is waarom ik nou gefrustreerd ben. Maar in het geval van deze vrouw had ze denk ik een ander ras uit moeten zoeken :wink:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Ben het met bovenstaande kritieken eens, al denk ik niet dat ze echt naar huis zou gaan en de hond daar zou laten. Dat was wss uit frustratie gezegd, anders zou ze toch niet al een uur ofzo in dr auto wachten? Dan was ze echt wel na een halfuurtje ofzo weggegaan. Hoop maar dat de hond niet al te hard gestraft is :roos:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:S: tja dat zal hem leren :Q: :U:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Sommige mensen, zoals die in de eerste posting, die moeten écht .. Helemaal niet aan een hond beginnen ...

Belonen en straffen doe je binnen de paar seconden na het gebeurde, alles wat je daarbuiten doet ben je gewoon hondje aan het pesten ;)
Vince
Zeer actief
Contacteer:

Felix schreef:Sommige mensen, zoals die in de eerste posting, die moeten écht .. Helemaal niet aan een hond beginnen ...

Belonen en straffen doe je binnen de paar seconden na het gebeurde, alles wat je daarbuiten doet ben je gewoon hondje aan het pesten ;)
juist! op heterdaad betrappen en straffen of niet. Maar als je een Basset neemt moet je niet zeiken dat hij soms een vers konijnenspoor achterna gaat. Daarnaast als je wilt dat het beter wordt, lijn hem dan aan voordat hij aan zijn snuffeltocht begint op de terugweg.

Of neem van mijn part een lekkere frikandel of 8 kuub kaas mee en zorg dat hij het super leuk vind om weer bij die auto te komen....
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

aan een boom binden en laten staan... dat zal hem leren :M:
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

jacq1970 schreef:aan een boom binden en laten staan... dat zal hem leren :M:
Dan kan het zomaar zijn, dat als ik hem toevallig vindt, dat ik hem gewoon mee neem! :pffff:
Vince
Zeer actief
Contacteer:

Felix schreef:
jacq1970 schreef:aan een boom binden en laten staan... dat zal hem leren :M:
Dan kan het zomaar zijn, dat als ik hem toevallig vindt, dat ik hem gewoon mee neem! :pffff:
Ik ben niet zo'n Basset fan dus als ik hem zie meld ik me hier, kan je hem komen ophalen :tongue:
Da-ki
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita -japans-
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Da-ki »

dit zijn nou zulke verhalen waar ik intens verdrietig van word :cry:
Afbeelding
Vince
Zeer actief
Contacteer:

Da-ki schreef:dit zijn nou zulke verhalen waar ik intens verdrietig van word :cry:
ja erg he, mensen die honden niet willen/kunnen begrijpen
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Triest hoor :ugh:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Dat mens is geschift! :piew: Arme hond. :jank:
Afbeelding
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

ahhhhh mag ik, mag ik, mag ik???
Toenoutoenoutoenou???
:mep: :mep: :mep:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Inge O schreef:wat een oenen lopen er ook op deze wereld, ik vraag me bij dit soort mensen altijd af hoe leuk ze dan wel met mensen omgaan :roll: .
Dat zeg ik ook altijd Inge...... :ugh:

Ken nog een verhaal van iemand........ :devil: 3 honden herplaatst (waarvan 2 puppen) vanaf mei 2009..................... :denken:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ach ja, zo heeft een opvangertje van mij bij mensen gezeten die hem, in de winter, een aantal uren op het balkon deden als hij iets gesloopt had als ze thuis kwamen....
En als hij buiten los liep en iets van straat vrat dan riep ze hem en zodra hij dan bij haar was gooide ze een filmkokertje zout in zn bek... datzou hem wel leren. En goh wat vond ze het raar dat hij ineens niet meer zo goed luisterde naar 'hierrr'.... :ugh:

Soms vraag je je af waarom bepaalde mensen uberhaupt een hond hebben.
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:wat een oenen lopen er ook op deze wereld, ik vraag me bij dit soort mensen altijd af hoe leuk ze dan wel met mensen omgaan :roll: .
Mwhah, mensen kunnen heel leuk omgaan met andere mensen, dat wilt nog niet zeggen dat ze dat ook richting een dier doen ;)

En mensen waarvan je juist zou verwachten dat ze slecht met een dier omgaan, die kunnen vaak heel goed met dieren omgaan ;)

Het is maar welk vooroordeel je weer aan wilt hangen natuurlijk :ok:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Fluister schreef:
Felix schreef:Helemaal niet aan een hond beginnen ...
Zijn best geschikte hondenrassen voor dit soort mensen hoor. http://www.hasbro.com/nl_BE/shop/detail ... src=endeca" onclick="window.open(this.href);return false; :ok:

(En daarmee is gelijk gezegd hoe ik over dit soort acties denk)
Ook die heeft op z'n tijd een vers batterijtje nodig .. En wedden datie dan zo in de schuur ligt ?! :cool2:
Vince
Zeer actief
Contacteer:

Felix schreef:
Fluister schreef:
Felix schreef:Helemaal niet aan een hond beginnen ...
Zijn best geschikte hondenrassen voor dit soort mensen hoor. http://www.hasbro.com/nl_BE/shop/detail ... src=endeca" onclick="window.open(this.href);return false; :ok:

(En daarmee is gelijk gezegd hoe ik over dit soort acties denk)
Ook die heeft op z'n tijd een vers batterijtje nodig .. En wedden datie dan zo in de schuur ligt ?! :cool2:
:smile: Ach dan heeft die basset tenminste nog een knuffel in de schuur.....
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”