Dus ik vroeg aan haar of ze haar hond kwijt was en of ik tijdens mijn wandeling even goed moest opletten. Mocht ik een basset tegen komen dan hoorde ze het graag!
So far so good. Dus ik loop rustig mijn rondje met Tibs, doe wat oefeningen en kom weer bij de parkeerplaats aangehobbeld. Zit ze in de auto te wachten en ik hoorde wat blaffen in de bosjes. Dus ik ben daar maar even naartoe gelopen met Tibs om te kijken of wij de hond zagen en die zagen we. Dus ik zwaaien naar die vrouw dat ik haar hond zie. Dus ze komt eraan en vertelde dat de basset wel vaker wat ging snuffelen en dan niet mee wilde. Maar hij wist de weg naar de auto dus die vond tie wel. Echter hoefde ze nooit langer dan een half uur te wachten bij de auto...
Begint ze te vertellen dat de laatste keer dat het langer duurde ze de hond in de achterbak had gesmeten en gelijk thuis een nacht in de schuur had opgesloten, dat zou hem leren. Vervolgens vertelde ze doodleuk dat hij nu niet meer kwam omdat hij zou weten dat ze pisnijdig was en dat als ze thuis waren hij gelijk 2 uur in de schuur kon, 'dan kon hij even op haar wachten en kijken hoe leuk hij dat vond'
Ik heb me enorm in moeten houden om haar niet even mijn mening over zulk gedrag t.o.v. je hond te geven. Maar dat is toch compleet raar gedrag? Typisch iemand die weer denkt dat een hond hetzelfde in elkaar zit als een mens. Dus eerst al straffen en hardhandig je auto in smijten als hij komt, vervolgens naar huis rijden en hem dan een nacht in de schuur opsluiten zodat hij ook even voelt hoe het is om te moeten wachten op de baas.....
Tot slot zegt ze nog van, nou ik geef hem nog een kwartier en anders mag hij vannacht hier slapen, het wordt ook al donker en dan gaan de konijnen helemaal weer huppelen dus komt tie zeker niet.
Ik wil niet zomaar iemand veroordelen want ik weet niet in hoeverre de woede sprak of dat dit werkelijkheid was maar als het waar is (zoals ze zelf zei) dan zou ik ook lekker achter de konijntjes aan blijven gaan, als je naar de baas gaat is het toch al hommeles.....