Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voer met minder calorieen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Helen1974
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Voer met minder calorieen

Ongelezen bericht door Helen1974 »

Sinds een tijd kan ik wegens gezondheidsproblemen mijn honden niet de beweging geven die ze zouden moeten krijgen. Gelukkig hebben we een grote tuin waar ze veel in rond rennen en met elkaar spelen maar ik merk toch dat de honden dikker worden. Ik voer nu Cavom en zit qua hoeveelheid echt al een hele tijd op het absolute minimum. Omdat mijn gezondheid niet zal verbeteren in korte tijd wil ik ze iets te eten gaan geven wat wel goed vult maar wat niet aanzet. Wegens ruimtegebrek is het niet mogelijk om vers te voeren, ik kan nergens een vriezer kwijt, dus zal het een andere brok moeten gaan worden. Ik ben erg tevreden over de geperste brok maar volgens mij is er geen geperste brok met wat minder energie er in.

Iemand ideeen?
Groetjes Helen
Sita en Bodie

AfbeeldingAfbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Re: Voer met minder calorieen

Ongelezen bericht door Badu »

Uitlaatservice inschakelen?
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Helen1974
Vaste gebruiker

Badu schreef:Uitlaatservice inschakelen?

Is onmogelijk. Ik woon ergens waar je door een slagboom heen moet om bij mijn huis te komen en die slagboomsleutel kun je niet aan een uitlaatservice geven, simpelweg omdat ik er geen extra heb.

Het is ook niet zo dat mijn honden nooit kunnen rennen en ik heb ook niet het idee dat ze er zelf veel last van hebben dat het nu minder is. Ik vind het alleen vervelend dat ze dikker worden en wil daar graag iets aan doen.
Groetjes Helen
Sita en Bodie

AfbeeldingAfbeelding
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

in cavon zit enorm veel calorieen, zag 4200 per kilo

wat waarschijnlijk wel zou helpen is een lightvoeding geven, in hills bv zit een goede 3000 cal per kilo en hebben ze weinig van nodig om gevuld te zijn, en de euro premium 3400 cal per kilo(beide al gegeven )

zo zijn er nog wel wat merken met weinig calorieen, dacht de royal canin light en nutro ook iets van een 3100 a 3200.

dacht dat cavom wel een goedkopere brok is, deze merken zijn wel wat duurder

beste resultaat heb ik behaald met hills light
eee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Friese Stabij met Wetterhoun
Schotse Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door eee »

is er niet ook hondenvoer met opzich evenveel calorieën, maar met veel zetmeel (?) waardoor de hond langer een vol gevoel houdt? ik heb het geprobeerd precies op te zoeken maar kan het zo snel even niet vinden :ugh:
Afbeelding

Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Je voert nu Cavom en dat is idd een vettere geperste brok, ik zou als ik jouw was wel een geperste brokken houden en dan van Farmfood of van Prins of een ander merk nemen, maar dus wel een geperste brok.
Ik voer Cavom aan mijn windhonden omdat ze met een andere brok teschraal blijven, ook als ik alleen kvv zou geven blijven ze gewoon teschraal naar mijn zin... mijn jack heeft ook een lange tijd cavom meegegeten maar die krijgt nu ook Farmfood en hij is na ruim een maand bijna 3 ons kwijt... terwijl hij echt genoeg te eten krijgt, maar hij wandelt ook minder dan de andere 2, hij is ca 15 en heeft er met dit weer echt geen zin in.
Afbeelding
Helen1974
Vaste gebruiker

Ik ben eens op zoek gegaan naar een andere geperste brok bij de dierenwinkel bij mijn werk om de hoek. Daar verkopen ze ook Farmfood!!!!! Ik heb dat al eerder tot grote tevredenheid gevoerd maar het is bij mij thuis in de buurt niet te krijgen. Gelukkig dus weer gevonden en vanaf volgende week eten mijn honden weer Farmfood.
Hopelijk heeft het het gewenste resultaat.
Groetjes Helen
Sita en Bodie

AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”