Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenbrokken
Moderator: moderatorteam
-
M&E
Hondenbrokken
Zijn hier nog mensen die (durven toegeven dat ze) een gewone hondenbrok geven?
Mij lijkt het alsof je als slecht baasje wordt beschouwd als je geen BARF geeft.
Niet dat ik daar wakker van lig, ik weet gelukkig beter.
Mij lijkt het alsof je als slecht baasje wordt beschouwd als je geen BARF geeft.
-
Sanne2008
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Argentijnse Doggen & 1 Jack Russell Terrier
- Contacteer:
Re: Hondenbrokken
Ik geef brok.Pedigree Pal om precies te zijn.Dogo's kunnen roze worden als er teveel koper in het voer zit en Liesje heeft een hle gevoelige maag.Ze doen het goed op deze brok. 
Groetjes Nancy

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik geef Cavom icm vers vlees van Hunter's Home en af en toe een dagje Barf
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
hier krijgen ze ook nog brok (farmfood) en savonds vlees (o.a, smuldier, carnibest ens)
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Aantal honden: 1
Wat sneu geschreven zegM&E schreef:Zijn hier nog mensen die (durven toegeven dat ze) een gewone hondenbrok geven?
En ja, Kaiou krijgt 's morgens brokken.
's Avonds KVV.

- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Hier alleen brok (Fokker M)
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Ja hoor ik durf zeker toe te geven dat ik brok geef, niks om me voor te schamen, ik heb namelijk veel uitgezocht wat betreft brok en ik geef een goede brok...En Laika doet het er prima op...
Edit: overigens ben ik helemaal niet tegen vers, ik geloof best dat ook dat heel goed is voor de hond, Laika daarintegen kan er dus niet tegen en alles komt er weer net zo hard uit...en ik vind brokken ook veel praktischer...ik kan niet van mijn ouders verwachten (daar logeert ze weleens) dat ze dr een heel beest gaan voeren...maar das mijn mening...
Edit: overigens ben ik helemaal niet tegen vers, ik geloof best dat ook dat heel goed is voor de hond, Laika daarintegen kan er dus niet tegen en alles komt er weer net zo hard uit...en ik vind brokken ook veel praktischer...ik kan niet van mijn ouders verwachten (daar logeert ze weleens) dat ze dr een heel beest gaan voeren...maar das mijn mening...
Laatst gewijzigd door lianne05 op 12 jan 2010 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Lianne
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Dat is jouw interpretatie.M&E schreef:Zijn hier nog mensen die (durven toegeven dat ze) een gewone hondenbrok geven?
Veel mensen die overgestapt zijn op BARF of NRV (zoals ik) zijn ook begonnen met een gewone hondenbrok. Alleen het is heel simpel, niet alle honden (en die van mij inclusief) doen het niet goed op brok en dan ga je zoeken naar iets anders.
César had bv. enorm veel last van anaalklieren. Iedere 2 maanden bij de DA is geen pretje om ze laten uitknijpen. Nu hij NRV krijgt zijn de problemen opgelost en heb ik weer een blije hond zonder iedere keer de jeuk enz.
-
S@ndr@
- Zeer actief
En dat werkt anders om dus ook niet iedere hond doet het goed op versCeseman schreef:Dat is jouw interpretatie.M&E schreef:Zijn hier nog mensen die (durven toegeven dat ze) een gewone hondenbrok geven?
Niet dat ik daar wakker van lig, ik weet gelukkig beter.![]()
Veel mensen die overgestapt zijn op BARF of NRV (zoals ik) zijn ook begonnen met een gewone hondenbrok. Alleen het is heel simpel, niet alle honden (en die van mij inclusief) doen het niet goed op brok en dan ga je zoeken naar iets anders.
César had bv. enorm veel last van anaalklieren. Iedere 2 maanden bij de DA is geen pretje om ze laten uitknijpen. Nu hij NRV krijgt zijn de problemen opgelost en heb ik weer een blije hond zonder iedere keer de jeuk enz.
DuCain doet het echt vele malen beter op brok en krijgt Caracroc ,
Van Gils doet het beter op vers en die krijgt dat,
en ik schaam me er absoluut niet voor dat DuCain lekker brokken krijgt
Edit ; en dan ook nog gebakken brokken niks, niet geperst
-
Cootje1963
wij voeren sinds korte tijd Carnibest maar ik durf best toe te geven dat we liever nog brok hadden gevoerd.Alleen hebben wij een lab die veel klachten had op de verschillende brokken die we geprobeerd hebben.Toen wij onze tweede lab erbij kregen hebben we hem ook maar carnibest gegeven maar het is vreselijk duur en we zien eigenlijk geen verschil met toen we nog brok voerde.We zijn ons druk aan het verdiepen in brokken om die er bij te gaan geven om zo de kosten wat te drukken.
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
wat voor klachten had je lab??? zijn die klachten weg gegaan sinds je vlees voert??Cootje1963 schreef:wij voeren sinds korte tijd Carnibest maar ik durf best toe te geven dat we liever nog brok hadden gevoerd.Alleen hebben wij een lab die veel klachten had op de verschillende brokken die we geprobeerd hebben.Toen wij onze tweede lab erbij kregen hebben we hem ook maar carnibest gegeven maar het is vreselijk duur en we zien eigenlijk geen verschil met toen we nog brok voerde.We zijn ons druk aan het verdiepen in brokken om die er bij te gaan geven om zo de kosten wat te drukken.
Groetjes Lianne
- eee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Friese Stabij met Wetterhoun
Schotse Collie - Aantal honden: 2
- Contacteer:
micky krijgt ook nog gewoon lekker brokken, en ze vindt ze prima te eten. 2 keer per week runderhart en af en toe wat kvv. niks ook om je voor te schamen toch?! 
-
Baily&Luna
- Zeer actief
Hier krijgen ze ook gewoon brokken
en heel af en toe smuldier (in het weekend ofzo)
en heel af en toe smuldier (in het weekend ofzo)
-
Angelique.
De hoofdvoeding hier is brok, regelmatig krijgen ze kvv, een vuile lap pens, een kip of een lekker bevleesd bot maar de hoofdvoeding is en blijft brok.
Laatst gewijzigd door Angelique. op 12 jan 2010 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
heidie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/ - Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Ja hoor!! Ook hier iemand die brok geeft. Ik heb mijn honden wel op kkv gehad, maar dat werd met twee grote honden te duur en ik heb geen ruimte om veel in te slaan, waardoor het goedkoper wordt.
Mocht ik in de toekomst genoeg geld ruimte en tijd hebben, dan zal ik wel weer overgaan op kkv/barf. Maar dan is het puur omdat ik het leuk vind om mee bezig te zijn en te weten wat ik ze geef.
Maar voor de komende tijd is het brok voor de dames, met af en toe plakje duck, pens, vleesbot
Mocht ik in de toekomst genoeg geld ruimte en tijd hebben, dan zal ik wel weer overgaan op kkv/barf. Maar dan is het puur omdat ik het leuk vind om mee bezig te zijn en te weten wat ik ze geef.
Maar voor de komende tijd is het brok voor de dames, met af en toe plakje duck, pens, vleesbot

- pien29
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rr
Mijn hond heeft een hele tijd vers gekregen,nu is ze aan de cavom en vers
en als deze zak 15kg leeg is ga ik weer over op de nutro choice=brok (denk ik)
en als deze zak 15kg leeg is ga ik weer over op de nutro choice=brok (denk ik)

-
Cootje1963
Huidklachten waar we al 2 jaar mee bezig zijn.Nee de klachten zijn helaas niet weggegaan maar wel iets verbeterd.bij iedere switch van merk brok of kvv maakt niet uit lijkt het beter te gaan en na verloop van tijd komen de klachten terug.hij is nu stabiel dat wil zeggen de klachten verergeren niet maar verdwijnen ook niet.lianne05 schreef:wat voor klachten had je lab??? zijn die klachten weg gegaan sinds je vlees voert??Cootje1963 schreef:wij voeren sinds korte tijd Carnibest maar ik durf best toe te geven dat we liever nog brok hadden gevoerd.Alleen hebben wij een lab die veel klachten had op de verschillende brokken die we geprobeerd hebben.Toen wij onze tweede lab erbij kregen hebben we hem ook maar carnibest gegeven maar het is vreselijk duur en we zien eigenlijk geen verschil met toen we nog brok voerde.We zijn ons druk aan het verdiepen in brokken om die er bij te gaan geven om zo de kosten wat te drukken.
-
miko
- Zeer actief
natuurlijk durf ik te zeggen dat ik brokken voer, wat een ander denkt boeit me geen donder. zolang de honden het er maar goed op doen.
ik voer brokken van dog lovers gold en kvv (nooit de complete versies) en barf.
Op barf-dagen krijgen ze alleen dat, op brokkendagen meng ik de brok nogal eens met rundergehakt, een rauw ei, griekse yoghurt, sardientjes etc. etc.
Geen scheten, nauwelijks verharen, heel weinig stevige ontlasting, witte tanden, blinken als een spiegel etc.
Ik heb in het verleden gevoerd:
- cavom : moest ik een vracht van voeren om ze niet broodmager te laten worden, BERGEN ontlasting
- farmfood : te veel wisselende ontlasting en na een tijdje heel sterke "honden"geur
- carocroc : pappige ontlasting
- prins super : zelfde als cavom
- en in een ver, VER verleden BONZO, jawel, ik ben schuldig....tandsteen, oorontstekingen, enorm verharen, weinig uithoudingsvermogen etc.
inmiddels 3 honden in huis, alle 3 krijgen ze hetzelfde.
Dog Lovers Gold werkt voor mijn honden het beste wat ik ooit gevoerd heb, samen met de barf en overige verse dingen.
DLG bevat geen mais, gerst, tarwe, bietenpulp etc. maar wel:
Lamvlees meel, Bruine Rijst, Kippenvlees meel, Kippenvet (geconserveerd met gemengde Tocopherols), Verse Zalm, Gedroogde Eieren, Lijnzaad, Zalmolie, Appels, Wortelen, Doperwten, Gedroogd Biergist, Pepermunt, Yucca Schidigera extract, Probiotica Enterococcus Faecium, Prebiotica Fructo-Oligosaccharides en Mannan-Oligosaccharides, Natuurlijk antioxidant geconserveerd met Rozemarijn en Tocopherols, Vitamine A supplement, Vitamine D3 supplement, Vitamine E supplement, Vitamine C supplement Ascorbiczuur, Vitamine B12 supplement, Riboflavine Supplement, Niacine Supplement, Pantothenate, Folic zuur, Biotine, Pyridoxine Hydrochloride, Inositol, Thiamine, Choline Chloride, Potassium Chloride, Bètacaroteen, IJzer Aminozuur Chelate, Ferrous Sulfaat, Koper Aminozuur Chelate, Koper Sulfaat, Zink Amino Acid Chelate, Zink Sulfaat, Mangaan Sulfaat, Kobalt Carbonate, Selenium, L-Carnitine.
ik voer brokken van dog lovers gold en kvv (nooit de complete versies) en barf.
Op barf-dagen krijgen ze alleen dat, op brokkendagen meng ik de brok nogal eens met rundergehakt, een rauw ei, griekse yoghurt, sardientjes etc. etc.
Geen scheten, nauwelijks verharen, heel weinig stevige ontlasting, witte tanden, blinken als een spiegel etc.
Ik heb in het verleden gevoerd:
- cavom : moest ik een vracht van voeren om ze niet broodmager te laten worden, BERGEN ontlasting
- farmfood : te veel wisselende ontlasting en na een tijdje heel sterke "honden"geur
- carocroc : pappige ontlasting
- prins super : zelfde als cavom
- en in een ver, VER verleden BONZO, jawel, ik ben schuldig....tandsteen, oorontstekingen, enorm verharen, weinig uithoudingsvermogen etc.
inmiddels 3 honden in huis, alle 3 krijgen ze hetzelfde.
Dog Lovers Gold werkt voor mijn honden het beste wat ik ooit gevoerd heb, samen met de barf en overige verse dingen.
DLG bevat geen mais, gerst, tarwe, bietenpulp etc. maar wel:
Lamvlees meel, Bruine Rijst, Kippenvlees meel, Kippenvet (geconserveerd met gemengde Tocopherols), Verse Zalm, Gedroogde Eieren, Lijnzaad, Zalmolie, Appels, Wortelen, Doperwten, Gedroogd Biergist, Pepermunt, Yucca Schidigera extract, Probiotica Enterococcus Faecium, Prebiotica Fructo-Oligosaccharides en Mannan-Oligosaccharides, Natuurlijk antioxidant geconserveerd met Rozemarijn en Tocopherols, Vitamine A supplement, Vitamine D3 supplement, Vitamine E supplement, Vitamine C supplement Ascorbiczuur, Vitamine B12 supplement, Riboflavine Supplement, Niacine Supplement, Pantothenate, Folic zuur, Biotine, Pyridoxine Hydrochloride, Inositol, Thiamine, Choline Chloride, Potassium Chloride, Bètacaroteen, IJzer Aminozuur Chelate, Ferrous Sulfaat, Koper Aminozuur Chelate, Koper Sulfaat, Zink Amino Acid Chelate, Zink Sulfaat, Mangaan Sulfaat, Kobalt Carbonate, Selenium, L-Carnitine.
-
M&E
Waarom sneu?? Ik moet een beetje lachen met de hype.Kaiou schreef:Wat sneu geschreven zegM&E schreef:Zijn hier nog mensen die (durven toegeven dat ze) een gewone hondenbrok geven?
Bovendien, raar maar waar, mijn Golden mag geen vers vlees eten van de dermatoloog, wel paardenvlees, maar als vegetariër vind ik dat helemaal eng/erg en dat begreep die DA.
Ik geef dus brokken van gelijk welk merk dat toevallig in de reclame is of een huismerk.
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Bob eet ongeveer 2 dagen in de week brok (Royal canin, vanaf de fokker) en verder KVV.
De brok krijgt hij omdat we dan makkelijker op vakantie alleen brok kunnen geven als dat noodzakelijk is of voor het geval hij uit logeren gaat bij mijn ouders o.i.d.
De brok krijgt hij omdat we dan makkelijker op vakantie alleen brok kunnen geven als dat noodzakelijk is of voor het geval hij uit logeren gaat bij mijn ouders o.i.d.
En de groeten van de mannen 

- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Aantal honden: 1
Sneu omdat het dikgedrukte er bij moet.M&E schreef:Waarom sneu?? Ik moet een beetje lachen met de hype.Kaiou schreef:Wat sneu geschreven zegM&E schreef:Zijn hier nog mensen die (durven toegeven dat ze) een gewone hondenbrok geven?
Het zegt meer over jou dan over mensen die geen brokken geven.
En welke hype heb je het over

-
mwillow
En dan vind je het vreemd dat je bij een dermatoloog terecht komt......M&E schreef:Waarom sneu?? Ik moet een beetje lachen met de hype.Kaiou schreef:Wat sneu geschreven zegM&E schreef:Zijn hier nog mensen die (durven toegeven dat ze) een gewone hondenbrok geven?
Bovendien, raar maar waar, mijn Golden mag geen vers vlees eten van de dermatoloog, wel paardenvlees, maar als vegetariër vind ik dat helemaal eng/erg en dat begreep die DA.
Ik geef dus brokken van gelijk welk merk dat toevallig in de reclame is of een huismerk.
-
M&E
eu, dat is jaren geleden en sinds een paar jaar heeft ze niks last meer. Ze heeft een tijdje op hypo allergeen voedsel gestaan.En dan vind je het vreemd dat je bij een dermatoloog terecht komt......
Ik vroeg trouwens wie er brokken geeft en niet wie er voorstander is van KVV want dat lees ik al genoeg.
-
mwillow
Ik reageer o.a. op jouw: 'maar als vegetariër vind ik dat helemaal eng/erg en dat begreep die DA.' Ik heb het eerder geschreven, maar nu nog maar eens...als jij zo overtuigd vegetariër bent, dan voer je van alle brokken bv. geen Royal Canin.....en laat je meer dingen om de gezondheid van je hondjes te bevorderen. Gut, voordat we vervallen in dat ik vind dat ik jou dan als misdadiger zie......be real...M&E schreef:eu, dat is jaren geleden en sinds een paar jaar heeft ze niks last meer. Ze heeft een tijdje op hypo allergeen voedsel gestaan.En dan vind je het vreemd dat je bij een dermatoloog terecht komt......
Ik vroeg trouwens wie er brokken geeft en niet wie er voorstander is van KVV want dat lees ik al genoeg.
Overigens ben ik geen voorstander van KVV, maar van een degelijk NRF dieet.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ds krijgt deels brokken (bevo).
Doet ze er super op, zeker nu ik het combineer met Naturis. hoofddeel is naturis, dat wel.
Fax krijgt geen brokken, nog nooit gehad en gezien hij het super doet, is er bij hem ook geen reden om te veranderen.
Ds heeft al vanalles gekregen. Puur op brok, doet ze het goed, puur op KVV doet ze het goed, puur op Barf doet ze het 'bwa'... en op een combinatie van dit alles, doet ze het super
Dan is de keuze rap gemaakt.
Doet ze er super op, zeker nu ik het combineer met Naturis. hoofddeel is naturis, dat wel.
Fax krijgt geen brokken, nog nooit gehad en gezien hij het super doet, is er bij hem ook geen reden om te veranderen.
Ds heeft al vanalles gekregen. Puur op brok, doet ze het goed, puur op KVV doet ze het goed, puur op Barf doet ze het 'bwa'... en op een combinatie van dit alles, doet ze het super
- Kymarack
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mechelsche herders
Ik geef mijn honden geperste brok, zou mijn honden wel af en toe vers willen geven, maar ga me er eerst even goed in verdiepen. Ze doen het goed hoor op de brok maar ik zou het ook fijn vinden als ik wat afwisseling had kwa eten.
Groetjes Bianca Kyra en Mack
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
misschien heb je het al geprobeerd, maar is ecostyle brokken iets voor je hond?Cootje1963 schreef:Huidklachten waar we al 2 jaar mee bezig zijn.Nee de klachten zijn helaas niet weggegaan maar wel iets verbeterd.bij iedere switch van merk brok of kvv maakt niet uit lijkt het beter te gaan en na verloop van tijd komen de klachten terug.hij is nu stabiel dat wil zeggen de klachten verergeren niet maar verdwijnen ook niet.lianne05 schreef:wat voor klachten had je lab??? zijn die klachten weg gegaan sinds je vlees voert??Cootje1963 schreef:wij voeren sinds korte tijd Carnibest maar ik durf best toe te geven dat we liever nog brok hadden gevoerd.Alleen hebben wij een lab die veel klachten had op de verschillende brokken die we geprobeerd hebben.Toen wij onze tweede lab erbij kregen hebben we hem ook maar carnibest gegeven maar het is vreselijk duur en we zien eigenlijk geen verschil met toen we nog brok voerde.We zijn ons druk aan het verdiepen in brokken om die er bij te gaan geven om zo de kosten wat te drukken.
ze hebben er een variant huid en vacht van.
ik heb zelf een tijdje ecostyle gevoerd. en de vachten waren net zo glanzend als op kvv-Carnibest.
er zitten veel kruiden in, en mijn honden vonden het ook heel smakelijk
- anja68
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising maltheser/shishu,en een
tibetaanse terrier, - Locatie: maastricht
- Contacteer:
hier brokken gemengd met runner,
anders krijgen ze diaree,vandaar ik het meng..

anders krijgen ze diaree,vandaar ik het meng..

grtjes anja,en een poot van shynie en myra.
leer de mens kennen,en je gaat vanzelf van dieren houden.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ben het er wel deels mee eens hoor. Er zitten best fanatiekelingen tussen als het om vers voer gaat die je bijna zouden laten denken dat je slecht voor je hond zorgt als hij brok krijgt.
Nilo krijgt brokken. Geperste brokken van Cavom. En eens per week een dagje KVV van Duck. Ik zou wel vaker KVV willen geven maar dat is me gewoon te duur, mijn ouders betalen namelijk wel de brokken maar KVV vinden ze onzin en moet ik dus zelf kopen. Dus ik koop eens per 2 weken een pakje Duck en daar zit genoeg in voor 2 dagen.
Nora krijgt alleen brokken. Volgens mij niet eens geperste brokken, seniorenvoer van Smolke.
Nilo krijgt brokken. Geperste brokken van Cavom. En eens per week een dagje KVV van Duck. Ik zou wel vaker KVV willen geven maar dat is me gewoon te duur, mijn ouders betalen namelijk wel de brokken maar KVV vinden ze onzin en moet ik dus zelf kopen. Dus ik koop eens per 2 weken een pakje Duck en daar zit genoeg in voor 2 dagen.
Nora krijgt alleen brokken. Volgens mij niet eens geperste brokken, seniorenvoer van Smolke.
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
Hoofdvoer is Smuldier, maar als ik dat vergeet uit de vriezer te halen krijgen ze ook brok. Heb meestal Farmfood in huis, maar Kali heeft van de week de zak Farmfood te pakken gekregen en leeggeten. Toen had ik geen Smuldier en geen Farmfood. Ben naar de Lidl gegaan en daar een zak brokken gehaald.
Ik geef ze ook rustig brok en vlees in 1 maaltijd, al schijnt dat ook niet te mogen. Zelf eet je toch ook in 1 maaltijd verschillende dingen. Een frietje met een kroket ofzo, of gebakken aardappels met sla en biefstuk
Ik geef ze ook rustig brok en vlees in 1 maaltijd, al schijnt dat ook niet te mogen. Zelf eet je toch ook in 1 maaltijd verschillende dingen. Een frietje met een kroket ofzo, of gebakken aardappels met sla en biefstuk