Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jeuk in de liezen-update
Moderator: moderatorteam
-
Aiko 09
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita inu
Jeuk in de liezen-update
Aiko is de laatste dagen heel erg aan het likken en knabbelen in zijn liezen en dan eigelijk alleen aan de linkerkant.. Ik ga om half 2 naar de DA maar hebben jullie enig idee wat ik kan verwachten, zou dit een allergie voor het een of ander kunnen zijn?
Laatst gewijzigd door Aiko 09 op 13 jan 2010 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
-
Aiko 09
- Zeer actief
Re: Jeuk in de liezen
Gaat dat in zijn liezen zitten? Hij ligt niet veel op straat. Ik heb ook het idee dat hij veel meer aan mijn handen en armen likt, kan dit wijzen op een tekort van het een of ander?

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Geen idee maar pekel spat wel op bij het lopen dus er kan best wat in de liezen terecht zijn gekomen. Ik gok ook maar wat hoor 

- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
-
Aiko 09
- Zeer actief
Nog een kwartiertje dan gaan we naar de DA, zijn linkerlies is echt helemaal rood gelikt..
Hij vind het ook niet fijn als ik eraan zit, hoop dat het niets ergs is.. Misschien komt het ook wel door de rui maar het is alleen de linkerkant..

-
Fin
- Zeer actief
Ik ben benieuwd wat ze zegt.Aiko 09 schreef:Nog een kwartiertje dan gaan we naar de DA, zijn linkerlies is echt helemaal rood gelikt..Hij vind het ook niet fijn als ik eraan zit, hoop dat het niets ergs is.. Misschien komt het ook wel door de rui maar het is alleen de linkerkant..
-
Aiko 09
- Zeer actief
Re: Jeuk in de liezen (update)
Net terug van de DA, die plek in zijn lies is volgens haar het gevolg van overmatig likken aan een voorheen kleine irritatie. Doordat hij er zoveel aan zit houd hij de jeuk zelf in stand. Ook is hij getemperatuurt op 39.7 graden, arm kereltje heeft dus ook koorts. Hij heeft hiervoor een injectie gekregen en ik heb AB meegekregen.
Volgens de DA is het waarschijnlijk geen allergie omdat het maar op een plek voorkomt. Ik hou het toch in de gaten want mijn gevoel zegt iets anders. Ook likt hij veel meer aan mijn handen en armen, maar dit zou volgens haar ook meer te wijten zijn aan het wisselen dat aan een eventueel voedingstekort.
Maak me toch best wel zorgen om mijn puppenkind. Heb hem wat extra honing gegeven en ik zat te denken aan een probiotica naast de antibiotica, ik heb in de winkel waar ik werk van verschillende merken staan o.a ortihflor start en de original, maar ook alle soorten van solgar. Kan iemand mij hier iets meer vertellen over het gebruik van probiotica bij honden?
Volgens de DA is het waarschijnlijk geen allergie omdat het maar op een plek voorkomt. Ik hou het toch in de gaten want mijn gevoel zegt iets anders. Ook likt hij veel meer aan mijn handen en armen, maar dit zou volgens haar ook meer te wijten zijn aan het wisselen dat aan een eventueel voedingstekort.
Maak me toch best wel zorgen om mijn puppenkind. Heb hem wat extra honing gegeven en ik zat te denken aan een probiotica naast de antibiotica, ik heb in de winkel waar ik werk van verschillende merken staan o.a ortihflor start en de original, maar ook alle soorten van solgar. Kan iemand mij hier iets meer vertellen over het gebruik van probiotica bij honden?

- Ceseman
- Zeer actief
Gelukkig viel het mee.
Probiotica?
Is misschien kefir een optie?
Ik geef de honden wel eens Acidophilus 2 Billion van "Now".
Zelf gebruik ik ze allebei ook en ik ben er goed over te spreken.
Solgar heeft Acidophilus ook onder de naam SOLGAR ADVANCED ACIDOPHILUS VEGICAPS.
Probiotica?
Is misschien kefir een optie?
Ik geef de honden wel eens Acidophilus 2 Billion van "Now".
Zelf gebruik ik ze allebei ook en ik ben er goed over te spreken.
Solgar heeft Acidophilus ook onder de naam SOLGAR ADVANCED ACIDOPHILUS VEGICAPS.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Is hij niet gewoon een vlo aan het vangen? Ik heb het idee dat met de verwarming wat hoger ivm de kou buiten we onszelf een kleine explosie aangedaan hebben.
-
Fin
- Zeer actief
Hier werd vanochtend ook gekrabt. Durga. En kat Moos moest een preventief prednisolontabletje voor de jeuk. Dat dat kan op zich wel.
Is een kap eventueel een optie?
Is een kap eventueel een optie?
-
Aiko 09
- Zeer actief
Kefir ga ik morgen ook even halen, ik ken de producten van solgar (ik werk in The Vitaminstore) heb alleen geen ervaring met probiotica bij dieren. @ Ceseman, is de advanced multi billion dophilus niet wat te hoog gedoseerd? Anders hebben we die van NOW ook staan.
Had ook nog wat testers van de orthiflor original van Orthica, dit komt dan toch ook op hetzelfde neer?
@ Rosita, Aiko is laatst nog ontvlooid, en ik kan ook niets bij hem ontdekken.
@ Christo, bedankt voor het meedenken, als hij door blijft krabben overweeg ik zeker zo'n lampekap!
Had ook nog wat testers van de orthiflor original van Orthica, dit komt dan toch ook op hetzelfde neer?
@ Christo, bedankt voor het meedenken, als hij door blijft krabben overweeg ik zeker zo'n lampekap!

-
mwillow
Als je de Solgar hebt staan, zou ik dat geven. Dat is vrij van bijproducten, de Orthica niet. Ik gebruik voor mijn honden de Solgar Advanced Acidophilus 40+ indien nodig met goed resultaat. Sterkte met je mannetje!
-
Fin
- Zeer actief
Nog even, voordat ik de supermarkt induik:Aiko 09 schreef:Kefir ga ik morgen ook even halen, ik ken de producten van solgar (ik werk in The Vitaminstore) heb alleen geen ervaring met probiotica bij dieren. @ Ceseman, is de advanced multi billion dophilus niet wat te hoog gedoseerd? Anders hebben we die van NOW ook staan.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=149595
Ik meende me te herinneren dat maizena helpt tegen hotspot, en verdraaid, het wordt in dit topic genoemd.
- Ceseman
- Zeer actief
Aiko 09 schreef:Kefir ga ik morgen ook even halen, ik ken de producten van solgar (ik werk in The Vitaminstore) heb alleen geen ervaring met probiotica bij dieren. @ Ceseman, is de advanced multi billion dophilus niet wat te hoog gedoseerd? Anders hebben we die van NOW ook staan.
Kefir kun je ook zelf maken.
Op dat andere forum waar jij en ik ook op zitten staat een hele handleiding.
Als je een paar roosjes wilt hebben, dan ik ze je wel toesturen in een enveloppe.
Ik kijk altijd naar èn de prijs èn de samenstelling.
Acidophilus van NOW komt qua prijs positiever uit dan de Solgar, maar is kwalitatief hetzelfde.
NOW komt bij Vitortho vandaan. Op hun site staat meer informatie over Acidophilus en andere probiotica.
http://www.vitortho.nl/nl/home" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb even in de database van de leverancier van natuurgeneesmiddelen, etc. gekeken en ik zag dat Orthica 2x zo duur is als NOW.
Solgar leveren ze niet omdat Solgar niet Europees is en uit de USA geimporteerd moet worden.
Maar de kwaliteit van Solgar is identiek aan de kwaliteit van NOW.
Ik ken de Orthiflor van Orthica niet, ik kan je niet precies zeggen of het dezelfde samenstelling heeft als de Acidophilus van NOW.
Succes!
-
Aiko 09
- Zeer actief
Hai sandra, geef je dan 1 of 2 capsules? Ik neem morgen dan de 40+ van solgar mee.
De AB, is dit niet wat teveel van het goede? Hij krijgt het wel want de DA heeft het voorgescheven en ik ben nog te onzeker en heb te weinig kennis om dit na te laten, ben alleen niet zo voor AB bij ieder wissewasje. Ik zet er iig de probiotica tegenover.
@ ceseman, ik stuur je even een pb'tje, heb wel interesse in en paar kefir bloemetjes! En bedankt voor het meedenken, voor mij maakt de prijs niet zo uit omdat ik het voor inkoop heb...
De AB, is dit niet wat teveel van het goede? Hij krijgt het wel want de DA heeft het voorgescheven en ik ben nog te onzeker en heb te weinig kennis om dit na te laten, ben alleen niet zo voor AB bij ieder wissewasje. Ik zet er iig de probiotica tegenover.
@ ceseman, ik stuur je even een pb'tje, heb wel interesse in en paar kefir bloemetjes! En bedankt voor het meedenken, voor mij maakt de prijs niet zo uit omdat ik het voor inkoop heb...

-
mwillow
Even nieuwsgierig. Uit wat maak jij op dat NOW dezelfde samenstelling heeft als Solgar? Ik zie nl. wel wat verschillen die ik niet in een PB wil hebben en dat zal dan ongetwijfeld van invloed zijn op prijs/kwaliteitsverhouding.Ceseman schreef:Aiko 09 schreef:Kefir ga ik morgen ook even halen, ik ken de producten van solgar (ik werk in The Vitaminstore) heb alleen geen ervaring met probiotica bij dieren. @ Ceseman, is de advanced multi billion dophilus niet wat te hoog gedoseerd? Anders hebben we die van NOW ook staan.
Kefir kun je ook zelf maken.
Op dat andere forum waar jij en ik ook op zitten staat een hele handleiding.
Als je een paar roosjes wilt hebben, dan ik ze je wel toesturen in een enveloppe.
Ik kijk altijd naar èn de prijs èn de samenstelling.
Acidophilus van NOW komt qua prijs positiever uit dan de Solgar, maar is kwalitatief hetzelfde.
NOW komt bij Vitortho vandaan. Op hun site staat meer informatie over Acidophilus en andere probiotica.
http://www.vitortho.nl/nl/home" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb even in de database van de leverancier van natuurgeneesmiddelen, etc. gekeken en ik zag dat Orthica 2x zo duur is als NOW.
Solgar leveren ze niet omdat Solgar niet Europees is en uit de USA geimporteerd moet worden.
Maar de kwaliteit van Solgar is identiek aan de kwaliteit van NOW.
Ik ken de Orthiflor van Orthica niet, ik kan je niet precies zeggen of het dezelfde samenstelling heeft als de Acidophilus van NOW.
Succes!
-
mwillow
Jouw pup kan met 1 capsule voort. Je kan de capsule openbreken en bv. 's ochtends en 's avonds de helft van zo'n capsule geven. Het omhulsel zelf geef ik niet, maar kan met de veg.capsules niet zo'n kwaad. Tussen het geven van de AB en PB moet minstens 2 uur zitten.Aiko 09 schreef:Hai sandra, geef je dan 1 of 2 capsules? Ik neem morgen dan de 40+ van solgar mee.
Daar kan ik vanaf een scherm niet over oordelen. Als ik een levendige pup zie, die niet ziek toont, ging er bij mij geen AB in en liet ik mijn holistische dierenarts (met dierenartsachtergrond) er naar kijken. Ik acht haar inschattingsvermogen groot genoeg om verantwoord terug door te verwijzen naar mijn regulier DA, indien nodig. Maar ik zou zeker beginnen met de probiotica tijdens de AB kuur. Aan het einde van de kuur kun je de dosering een aantal dagen verdubbelen en dan afbouwen naar de normale dosering en dat 2 weken doorgeven.Aiko 09 schreef:De AB, is dit niet wat teveel van het goede? Hij krijgt het wel want de DA heeft het voorgescheven en ik ben nog te onzeker en heb te weinig kennis om dit na te laten, ben alleen niet zo voor AB bij ieder wissewasje. Ik zet er iig de probiotica tegenover..
Laatst gewijzigd door mwillow op 12 jan 2010 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Aiko 09
- Zeer actief
Super dank je wel! Ga morgen gelijk beginnen met de PB. Is het verstandig extra kefir te voeren, of is dit dan overdreven? En strooi je de inhoud van de capsule over de voeding of meng je het met wat vloeibaars?

-
mwillow
Nee, ik vind het niet verstandig kefir samen met PB poedervorm te geven. Kefir heeft een hogere ontgiftingskracht en om een darmstelsel daarmee op te knappen, is het zelfs niet aan te bevelen dat elke dag te geven maar om de dag of om de paar dagen als 'onderhoud'. Op mijn forum staat daar het een en ander over beschreven. Je kan het gewoon met de voeding mee geven. Het toegevoegde natuurlijke koolhydratencomplex vormt in de maag een beschermend laagje om de bacteriën, waardoor aantasting door maagzuur en gal wordt voorkomen. Je hoeft deze PB dus niet specifiek te mengen met groentes of vuchtsap.Aiko 09 schreef:Super dank je wel! Ga morgen gelijk beginnen met de PB. Is het verstandig extra kefir te voeren, of is dit dan overdreven? En strooi je de inhoud van de capsule over de voeding of meng je het met wat vloeibaars?
-
Aiko 09
- Zeer actief
Re: Jeuk in de liezen-update
Vanmorgen weer temp gemeten en was gelukkig gezakt naar 38.8
maar mijn mannetje is nog helemaal niet het mannetje wat hij altijd is
, ben vanmorgen nog een keer bij de DA geweest, hij bleef maar likken en krabben aan zijn liezen, het is inmiddels zo gevoelig dat ik er niet aan mag zitten, hij gaat dan wegdraaien en piepen. We hebben een lampekap meegekregen en die heeft hij nu om, hij is er nogal depressief onder...
De aangedane plekken heb ik vanmorgen gewassen met een desinfecterende shampoo, zelfs de zachte straal van de douche is eigelijk te pijnlijk. Helaas is het ook behoorlijk gaan ruiken dus het moest echt schoon. Hij ligt nu op zijn kleed heel zielig voor zich uit te staren, voel me er zelf ook behoorlijk verdrietig om, kan het niet aanzien dat hi zich zo rot voelt...
Hoop dat het snel over is!
maar mijn mannetje is nog helemaal niet het mannetje wat hij altijd is
De aangedane plekken heb ik vanmorgen gewassen met een desinfecterende shampoo, zelfs de zachte straal van de douche is eigelijk te pijnlijk. Helaas is het ook behoorlijk gaan ruiken dus het moest echt schoon. Hij ligt nu op zijn kleed heel zielig voor zich uit te staren, voel me er zelf ook behoorlijk verdrietig om, kan het niet aanzien dat hi zich zo rot voelt...
Hoop dat het snel over is!

-
S@ndr@
- Zeer actief
A gossie, arme kerel, ik hoop dat het snel wat minder gevoelig wordt 
-
Aiko 09
- Zeer actief
Ik hoop het ook echt! Hij zit nu op zijn kleedje heel zielig naar de grond te staren..
Het is toch normaal dat een dier zich heel rustig houd als het niet lekker is? Buiten liep hij wel mee te trippelen mar hij zit nu zo triest op zijn kleedje. Hij heeft vanmorgen wel gegeten en gedronken dus dat is een goed teken. Om een allergie uit te sluiten stap ik even over op farmfood vlees wat hij bij Angelina (de fokker) ook kreeg, hier heeft hij bij haar nooit een reactie op gehad. Ik ben nabg dat hij misschien toch allergies is voor een bepaalde diersoort..
Maar misschien is het ook wel gewoon een stevige reactie op de pekel buiten, wat mij niet zo geloofwaardig lijkt want we lopen niet veel op de weg, meer op de stoep en de wijk hier is ook niet gesrtooid. In Reeuwijk wordt er ook niet gestrooid....
Het is toch normaal dat een dier zich heel rustig houd als het niet lekker is? Buiten liep hij wel mee te trippelen mar hij zit nu zo triest op zijn kleedje. Hij heeft vanmorgen wel gegeten en gedronken dus dat is een goed teken. Om een allergie uit te sluiten stap ik even over op farmfood vlees wat hij bij Angelina (de fokker) ook kreeg, hier heeft hij bij haar nooit een reactie op gehad. Ik ben nabg dat hij misschien toch allergies is voor een bepaalde diersoort..
Maar misschien is het ook wel gewoon een stevige reactie op de pekel buiten, wat mij niet zo geloofwaardig lijkt want we lopen niet veel op de weg, meer op de stoep en de wijk hier is ook niet gesrtooid. In Reeuwijk wordt er ook niet gestrooid....

-
Aiko 09
- Zeer actief
Omdat Aiko ontzetend rustig was en ik het niet vetrouwde ben ik net nog een keer op spreekuur geweest.. bij zijn linkerlies zit een flinke hotspot, de DA heeft wat haartjes weggeschoren en hij scheeuwde moord en brand.. het doet me echt zeer als ik hem zo zie! Hij heeft nog pijn stillende injectie gekregen en er is jeukstillende spray op de plek gespoten
Hij ligt nu weer rustig op zijn kleed maar heeft zich net wel even vermaakt met zijn kong.

Hij ligt nu weer rustig op zijn kleed maar heeft zich net wel even vermaakt met zijn kong.

-
Fin
- Zeer actief
Ik weet niet hoe de Akita zich verhoudt tot de Shiba, maar Shibaatjes zijn er berucht om om zeer veel misbaar te maken bij dingen als gewassen worden, nagels knippen... wat dat betreft zijn ze niet het stoere zwijgzame type.Aiko 09 schreef:Omdat Aiko ontzetend rustig was en ik het niet vetrouwde ben ik net nog een keer op spreekuur geweest.. bij zijn linkerlies zit een flinke hotspot, de DA heeft wat haartjes weggeschoren en hij scheeuwde moord en brand.. het doet me echt zeer als ik hem zo zie! Hij heeft nog pijn stillende injectie gekregen en er is jeukstillende spray op de plek gespoten
Nu maar snel herstellen van die hotspot Aiko