Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondje durft niet in lift nu dood
Moderator: moderatorteam
-
manonnetje86
- Actief
- Mijn ras(sen): Mopshond
petit brabancon - Locatie: Genemuiden
- Contacteer:
Hondje durft niet in lift nu dood
In het verzorgingstehuis in mijn woonplaats daar is een nieuw vrouwtje komen wonen. Ze heeft ook een hondje.
Ze is er mee uitgeweest en wou in de lift stappen en toen durfde het hondje niet en bleef buiten staan. De liftdeuren gingen wel dicht dus de riem zat vast tussen de lift. Het hondje is dus aan de andere kant mee omhoog gektrokken tot het niet meer verder kon en is toen gestikt.
Ik vraag me wel af of nou niemand dat gezien heeft. Anders kun je toch die hond bevrijden van zijn halsband.
Ik weet wel dat ik in het vervolg heel goed op zou letten als ik met mijn hondjes in de lift zou moeten. (ik heb liftvrees) dus dat scheelt alweer dat ik er niet vaak in zal gaan. Die sensoren reageren dus niet overal op.
Ze is er mee uitgeweest en wou in de lift stappen en toen durfde het hondje niet en bleef buiten staan. De liftdeuren gingen wel dicht dus de riem zat vast tussen de lift. Het hondje is dus aan de andere kant mee omhoog gektrokken tot het niet meer verder kon en is toen gestikt.
Ik vraag me wel af of nou niemand dat gezien heeft. Anders kun je toch die hond bevrijden van zijn halsband.
Ik weet wel dat ik in het vervolg heel goed op zou letten als ik met mijn hondjes in de lift zou moeten. (ik heb liftvrees) dus dat scheelt alweer dat ik er niet vaak in zal gaan. Die sensoren reageren dus niet overal op.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: Hondje durft niet in lift nu dood
O wat erg. Ik sta maar zelden met hond in de lift, maar dit is precies mijn grote angst. Ik houd de hond dan heel angstvallig dicht bij me.

Linda, Izzie en Bram
- Humvee
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising
wat vreselijk.
Ik neem maar aan dat niemand het gezien heeft, anders zou er toch zeker actie gevolgd zijn. Zit er in liften (zeker in verzorgingstehuizen) niet ook een 'alarm' (zit dat uberhaupt eigenlijk niet op liften?)
Ik neem maar aan dat niemand het gezien heeft, anders zou er toch zeker actie gevolgd zijn. Zit er in liften (zeker in verzorgingstehuizen) niet ook een 'alarm' (zit dat uberhaupt eigenlijk niet op liften?)
-
manonnetje86
- Actief
- Mijn ras(sen): Mopshond
petit brabancon - Locatie: Genemuiden
- Contacteer:
Ja ik neem ook aan dat er wel een alarm op zit, maar daar zal ze wel niet aan gedacht hebben.
Ik zeg ook nu wel in nuchtere toestand ik zou op de alarmknop duwen maar als ik in die situatie zat en zo in paniek was dan wist ik het ook niet meer denk ik.
Maar ik hoop dit ook nooit mee te maken.
Ik zeg ook nu wel in nuchtere toestand ik zou op de alarmknop duwen maar als ik in die situatie zat en zo in paniek was dan wist ik het ook niet meer denk ik.
Maar ik hoop dit ook nooit mee te maken.

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Dit is vrienden van me ook eens overkomen, de hond sprong net voor de deuren dicht gingen de lift weer uit.
Ze zijn snel op de volgende verdieping uitgestapt en naar beneden gerend. Gelukkig zat de hond aan een flexi
maar hij had al wel een blauwe tong en was buiten bewustzijn. Hij heeft het gelukkig gered.
Ze zijn snel op de volgende verdieping uitgestapt en naar beneden gerend. Gelukkig zat de hond aan een flexi
maar hij had al wel een blauwe tong en was buiten bewustzijn. Hij heeft het gelukkig gered.
Groetjes, Marjan
- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Zo'n beveiliging dat ze niet dichtgaan als er wat tussenzit? Ik denk dat dat niet werkt met een hondenriem.
Wij moeten dagelijks met de lift en je hoort dat soort verhalen genoeg. Dus of ik doe ze buiten pas een lijn om of je moet inderdaad ontzettend goed opletten.
Wij moeten dagelijks met de lift en je hoort dat soort verhalen genoeg. Dus of ik doe ze buiten pas een lijn om of je moet inderdaad ontzettend goed opletten.
-
Sanne2008
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Argentijnse Doggen & 1 Jack Russell Terrier
- Contacteer:
Verschrikkelijk! Arme hond...
Als ik zie dat mijn hond de lift niet in wilt, ga ik zelf al zeker niet in de lift staan voordat de hond erin staat en ik hem geblokkeerd heb om er weer uit te kunnen.
Als ik zie dat mijn hond de lift niet in wilt, ga ik zelf al zeker niet in de lift staan voordat de hond erin staat en ik hem geblokkeerd heb om er weer uit te kunnen.
Groetjes Nancy

- Annet
- Zeer actief
Het kan aan mij liggen, maar het hondje zit aan de riem toch? Dan geef je toch een flinke ruk aan die riem als je ziet dat de liftdeuren dicht gaan terwijl de hond nog buiten staat? Of je gooit de riem juist naar buiten. Ik snap niet dat iemand blijft staan kijken hoe de deuren dicht gaan met de riem er tussen. Ik snap ook niet dat mensen al vast in de lift gaan staan terwijl de hond nog buiten staat, je zorgt dan toch dat de hond vlak bij je blijft? Of andersom, hun hond de lift in laten lopen en er dan niet direct zelf achteraan lopen.
- pien29
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rr
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Het is een verzorgingstehuis en de bewoonster was nieuw.Annet schreef:Het kan aan mij liggen, maar het hondje zit aan de riem toch? Dan geef je toch een flinke ruk aan die riem als je ziet dat de liftdeuren dicht gaan terwijl de hond nog buiten staat? Of je gooit de riem juist naar buiten. Ik snap niet dat iemand blijft staan kijken hoe de deuren dicht gaan met de riem er tussen. Ik snap ook niet dat mensen al vast in de lift gaan staan terwijl de hond nog buiten staat, je zorgt dan toch dat de hond vlak bij je blijft? Of andersom, hun hond de lift in laten lopen en er dan niet direct zelf achteraan lopen.
Misschien ook niet gewend aan een lift?
Wat een ontzettend verdrietige toestand
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ach vreselijke manier om je hond te verliezen.. Ben er even stil van..
Ben ook wel eens met de lift gegaan met een hond, vind het sowiezo al niks, maar houd hem dan wel strak naast me met weinig speling in de riem..
Ben ook wel eens met de lift gegaan met een hond, vind het sowiezo al niks, maar houd hem dan wel strak naast me met weinig speling in de riem..
- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
-
Lieke87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
bah wat naar! Dit is ook een grote angst van mij als ik met mijn hond met de lift moet.
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
niet zo lang geleden is er in de woonplaats van mijn ouders ook zoiets gebeurt. vrouwtje raakte aan de praat bij de lift en had niet door dat het hondje de lift al in stapte. iemand anders drukte op het knopje voor de lift. Het hondje had z'n nekje gebroken, het was een chihuahua. echt horrorverhalen, ik ga niet graag met de lift met hond
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
niet zo lang geleden is er in de woonplaats van mijn ouders ook zoiets gebeurt. vrouwtje raakte aan de praat bij de lift en had niet door dat het hondje de lift al in stapte. iemand anders drukte op het knopje voor de lift. Het hondje had z'n nekje gebroken, het was een chihuahua. echt horrorverhalen, ik ga niet graag met de lift met hond
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Als dit echt is, is het natuurlijk afschuwelijk en heel erg, maar is het niet een broodje aap verhaal? Dat hondje in lift verhaal duikt namelijk steeds opnieuw in allerlei varianten op.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Vreselijk verhaal,en toen ik nog in een andere flat (met lift) woonde was ik hier altijd bang voor.Dus ging de hond er eerst in en blokkeerde ik hem.Dat was een lift met een niet automatisch sluitende deur trouwens,dus bij een onhandige beweging had je er niet altijd grip meer op en hij had een binnendeur die als hij gesloten was toch nog een sleuf open liet waardoor je in de schacht kon kijken.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- yuki
- Zeer actief
Dat klopt, dat verschilt per lift. Mensen nemen vaak ten onrechte aan dat de sensoren zullen werken. Maar deze werken dus vaak niet op materiaal, maar alleen op lichaamsdelen. Vreselijk voor dat vrouwtje, had ze haar hondje maar de lift in kunnen tillen....manonnetje86 schreef:. Die sensoren reageren dus niet overal op.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
In de meeste liften zit er wel een noodstop, die je zelf in kan drukken zodat de lift tot stoppen komt .. Althans hier in de flat z'n lift wel ...
Echter, die schuifdeuren werken met een sensor, om te kijken of er nog iets tussen de deuren zit, en die zijn nou nét niet afgestemd op een hond ...
Echter, die schuifdeuren werken met een sensor, om te kijken of er nog iets tussen de deuren zit, en die zijn nou nét niet afgestemd op een hond ...
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
De lift op mijn werk heeft wel een alarmknop maar als je die indrukt gaat er dus alleen een belletje af, de lift stopt dus niet...

- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Waarom zou het een broodje aap verhaal zijn? Het gebeurt vaker dan je denkt.Bons schreef:Als dit echt is, is het natuurlijk afschuwelijk en heel erg, maar is het niet een broodje aap verhaal? Dat hondje in lift verhaal duikt namelijk steeds opnieuw in allerlei varianten op.
Heb gisteren te horen gekregen dat een goede kennis van mij het heeft meegemaakt met een teckel. Het was gelukkig niet haar hondje maar ze heeft wel samen met de brandweer het hondje weg gehaald. Zodat de eigenaar dit niet hoefde te zien.
Mijn honden zijn daarom nooit aangelijnd in de lift. En als er meerdere mensen in de lift staan dan moeten ze netjes zitten en wachten ze netje op een commando tot dat ze mogen opstaan.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- Rahne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tamaskan
- Contacteer:
Wat erg 
Dit is mijn Snoopy ook bijna overkomen. Hij stond met mijn vriend in de lift om naar beneden te gaan. Zijn lange lijn is toen vast komen te zitten tussen de deuren en mijn vriend had dat niet in de gaten. Toen de lift naar beneden ging werd Snoopy omhooggetrokken. Mijn vriend is met zijn volle gewicht (bijna 100 kilo) aan de lijn gaan hangen en toen is de lijn gebroken, was dat niet gebeurd.....
Dit is mijn Snoopy ook bijna overkomen. Hij stond met mijn vriend in de lift om naar beneden te gaan. Zijn lange lijn is toen vast komen te zitten tussen de deuren en mijn vriend had dat niet in de gaten. Toen de lift naar beneden ging werd Snoopy omhooggetrokken. Mijn vriend is met zijn volle gewicht (bijna 100 kilo) aan de lijn gaan hangen en toen is de lijn gebroken, was dat niet gebeurd.....
- Erwina
- Zeer actief
Waar ik eerst woonde ging Rex altijd los mee de lift in, omdat ik hier inderdaad ook bang voor was.Zoek stok! schreef:O wat erg. Ik sta maar zelden met hond in de lift, maar dit is precies mijn grote angst. Ik houd de hond dan heel angstvallig dicht bij me.
Welkom Ollie!

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Wat een vreselijke manier om dood te gaan 
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Lucky luke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua mix
- *Linda*
- Zeer actief
Nee, geen broodje aap. Dat het steeds opduikt, is omdat het ook echt gebeurd. Toen ik in Alkmaar nog in een flat woonde, heb ik dit ook van dichtbij meegemaakt. Niet gezien (goddank) maar wel uit eerste hand van de eigenaar van het hondje meegekregen. Vreselijk.Bons schreef:Als dit echt is, is het natuurlijk afschuwelijk en heel erg, maar is het niet een broodje aap verhaal? Dat hondje in lift verhaal duikt namelijk steeds opnieuw in allerlei varianten op.

- Moos
- Zeer actief
Och vreselijk altijd dit soort verhalen. Het zal je maar gebeuren
Als ik weleens met honden in de lift ga sjor ik ze altijd heel snel naar binnen. Niet zo hondvriendelijk misschien zo'n ruk aan je lijn, maar dan weet ik iig dat ze op tijd binnen staan.
Ze los meenemen is ook wel een idee trouwens
Als ik weleens met honden in de lift ga sjor ik ze altijd heel snel naar binnen. Niet zo hondvriendelijk misschien zo'n ruk aan je lijn, maar dan weet ik iig dat ze op tijd binnen staan.
Ze los meenemen is ook wel een idee trouwens

- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Die sensor werkt op alles wat er tussen zit, maar er zit meestal maar één op ~ een halve meter hoogte. Het werkt op dezelfde manier als die oude belletjes in een winkel (reflector).
Ik kan me niet voorstellen dat als er iemand in de buurt is die de tijd heeft om er heen te gaan en die hond te ontdoen van een halsband, het is seconden werk.
Max staat ook met 4 poten wijdt als we in een lift moeten, een glazen lift is helemaal eng, maar na een aantal keren is hij het gewend.
Ik kan me niet voorstellen dat als er iemand in de buurt is die de tijd heeft om er heen te gaan en die hond te ontdoen van een halsband, het is seconden werk.
Max staat ook met 4 poten wijdt als we in een lift moeten, een glazen lift is helemaal eng, maar na een aantal keren is hij het gewend.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Horror....