Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
van brok over op smuldier
Moderator: moderatorteam
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
van brok over op smuldier
ik wil lima overzetten op smuldier
nu heeft ze vd week een bakje op, dag erna aan de schijt..
diezelfde dag heb ik haar toch haar brokjes in gedoseerde hoeveelheden verspreid gegeven..
dag erna was haar ontlasting weer goed
gister heb ik haar weer smuldier proberen te geven en vandaag was haar eerste drol wel normaal.. maar een paar honderd meter verderop was ze weer aan de schijt..
hoe kan ik dit het beste aan pakken? iemand een idee?
nu heeft ze vd week een bakje op, dag erna aan de schijt..
diezelfde dag heb ik haar toch haar brokjes in gedoseerde hoeveelheden verspreid gegeven..
dag erna was haar ontlasting weer goed
gister heb ik haar weer smuldier proberen te geven en vandaag was haar eerste drol wel normaal.. maar een paar honderd meter verderop was ze weer aan de schijt..
hoe kan ik dit het beste aan pakken? iemand een idee?

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Re: van brok over op smuldier
Starten met een schepje smuldier bij haar brokken en langzamerhand (doe dit gewoon steeds per paar dagen) steeds meer smuldier en steeds minder brokken voeren
Welke variant smuldier heb je?
Welke variant smuldier heb je?
- Limanade
- Zeer actief
ik heb verschillende.. hart, pens, rund
ik ga eerst maar eens haar zak brokken opmaken denk ik.. en de restjes meng ik wel met smuldier
thx
ik ga eerst maar eens haar zak brokken opmaken denk ik.. en de restjes meng ik wel met smuldier
thx

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Je moet eigenlijk wel de kompleet versies van smuldier pakken.
Dus de vlees kompleet of de pens/vlees kompleet..
Ik heb mij laten vertellen dat hart laxerend werkt en dat ze daar nogal snel van aan de schijt raken.
Mijn hond heeft van de kip ook altijd dunnere ontlasting
Ik heb mij laten vertellen dat hart laxerend werkt en dat ze daar nogal snel van aan de schijt raken.
- Limanade
- Zeer actief
ja die heb ik ookMachie schreef:Je moet eigenlijk wel de kompleet versies van smuldier pakken.
hart heeft ze zowiezo nog niet op
alleen die compleet en pens compleet

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Als je het als standaard wilt voeren kan je het beste altijd kiezen voor de compleet. De overige varianten zijn leuk en lekker maar er zit niet genoeg aan voedingswaarden in. Je kan het wel af en toe bijvoorbeeld erbij geven.
Pens of pens compleet is wel een goede om haar te laten wennen denk ik, dat is toch wel erg goed spul.
Pens of pens compleet is wel een goede om haar te laten wennen denk ik, dat is toch wel erg goed spul.
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Gewoon elke dag een schepje versvlees door de brokken mengen, zoals Jinx ook al aangaf - en langzaam meer vers en minder brok.
Uit de ervaringen blijkt, dat je probleemloos 15% van de brokkenmaaltijd kunt vervangen door rauw vlees. Je moet dan wel rekening houden, dat brokken op droge basis zijn en vlees op nat.
100 gram brokken = ongeveer 300 gram vers. 15 gram brokken vervang je dan door ongeveer 50 gram vers.
Ik doe dit al 10 jaar met de logeerhonden - gaat altijd goed.
Heb je Het Bottendocument al geglezen? Daar staan ook veel tips in
http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 20512.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes,
Ignit Bekken.
Uit de ervaringen blijkt, dat je probleemloos 15% van de brokkenmaaltijd kunt vervangen door rauw vlees. Je moet dan wel rekening houden, dat brokken op droge basis zijn en vlees op nat.
100 gram brokken = ongeveer 300 gram vers. 15 gram brokken vervang je dan door ongeveer 50 gram vers.
Ik doe dit al 10 jaar met de logeerhonden - gaat altijd goed.
Heb je Het Bottendocument al geglezen? Daar staan ook veel tips in
http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 20512.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes,
Ignit Bekken.
- Limanade
- Zeer actief
nee die site ken ik niet
thx
allemaal thx
allemaal thx

- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik geef geen smuldier meer aangezien Wieke er af en toe van aan de schijt gaat, dus als het aanhoud zou ik toch eens een ander merk kvv proberen 
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie

-
Cootje1963
Onze hond gaat ook onheroepelijk aan de diarree van Smuldier.wij voeren carnibest.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ben ook niet zo te spreken over smuldier. De honden hier gaan er ook wel van aan de diarree. Van carnibest niet. Nooit! En dan vul ik dan weer aan met barfonderdelen.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- senna en odin
- Zeer actief
Toen ik mijn honden overzette heb ik ze eerst een week de pens compleet gegeven ivm ontgiften. De maag en het darmstelsel moet eerst wennen aan het verwerken van vers.
Kan ook best zijn dat je hondje na een paar dagen gaat stinken als een ouwe sok. Alle troep van die in brokken zit moet eruit en dat gaat via de huid of de achterkant
. Ik heb gewoon doorgezet en na twee weken kwam het verschil
.
FF off topic:
Senna had echt een zware graan intollerantie en is net een gaten kaas geweest. Ik weet niet hoeveel AB kuren en prednison prikken het arme beest heeft gehad. Je vaart toch blind op een DA
Nu staat hij op de smul gluten vrij en hij heeft nog nooit zo'n mooie vacht gehad, geen jeuk meer en kapotte pootjes meer.En zelfs geen typische honden geur. En wat ik heel belangrijk vind..hij ging van een echt heel down hondje( wat wil je met al die jeuk) naar een super vrolijke flierefluiter die nu ook Odin uitdaagt voor een potje spelen.
De eerste week was hij ook aardig aan de dunne maar nu......hij poept een keer per dag een drolletje wat van een jack russeltje vandaan zou kunnen komen
Odin onze andere hond is sinds hij bij ons is ook van de brok af. Toen hij kwam was hij heel mager, geen spier en heel vaal van kleur terwijl hij bij de check up bij de DA helmaal gezond was hoor. Nu bijna een jaar later is het een flinke beer met veel spier massa en een mooie donker rode kleur.
Ik ben niet pro vers en ook niet anti brok..echt niet maar ik kan alleen uit eigen ervaring spreken wat een verschil het voor mijn honden heeft gemaakt.
Ik denk verder dat je moet kijken waar je hondje het goed op doet
maar tis en blijft een carnivoor!
Kan ook best zijn dat je hondje na een paar dagen gaat stinken als een ouwe sok. Alle troep van die in brokken zit moet eruit en dat gaat via de huid of de achterkant
FF off topic:
Senna had echt een zware graan intollerantie en is net een gaten kaas geweest. Ik weet niet hoeveel AB kuren en prednison prikken het arme beest heeft gehad. Je vaart toch blind op een DA
Nu staat hij op de smul gluten vrij en hij heeft nog nooit zo'n mooie vacht gehad, geen jeuk meer en kapotte pootjes meer.En zelfs geen typische honden geur. En wat ik heel belangrijk vind..hij ging van een echt heel down hondje( wat wil je met al die jeuk) naar een super vrolijke flierefluiter die nu ook Odin uitdaagt voor een potje spelen.
De eerste week was hij ook aardig aan de dunne maar nu......hij poept een keer per dag een drolletje wat van een jack russeltje vandaan zou kunnen komen
Odin onze andere hond is sinds hij bij ons is ook van de brok af. Toen hij kwam was hij heel mager, geen spier en heel vaal van kleur terwijl hij bij de check up bij de DA helmaal gezond was hoor. Nu bijna een jaar later is het een flinke beer met veel spier massa en een mooie donker rode kleur.
Ik ben niet pro vers en ook niet anti brok..echt niet maar ik kan alleen uit eigen ervaring spreken wat een verschil het voor mijn honden heeft gemaakt.
Ik denk verder dat je moet kijken waar je hondje het goed op doet
Groetjes Belinda

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Ik voerde eerst veel de penscompleet van smuldier, maar daarvan ging Kay aan diarree. Pens schijnt sowieso die uiterking wel te hebben heb ik vernomen. Voor Kay dus nog maar beperkt pens. Hier in de buurt heb ik van smuldier alleen maar penscompleet gevonden, dus ik heb moeten uitwijken naar andere merken. Ik voer nu naast smuldier ook de complete varianten van Rody, Runner, Prins en Energique. Maar nu moet ik zeggen dat Kay half op kvv zit en half op brokken (farmfood)